بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مدل‌های مش مو، تنوع بسیاری دارد. لاین رنگ و مش مو، از پر مشتری‌ترین لاین‌های سالن‌های آرایشی و زیبایی است و یادگیری اصول و تکنیک‌های مش مو حرفه‌ای توسط هنرجویان و علاقمندان، فرصت کارآفرینی پردرآمدی را در داخل و خارج از کشور برای آن‌ها فراهم می‌کند.

در ادامه 6 مدل مش مو که از روش‌های پرطرفدار و جذاب هستند و در دوره آموزش رنگ و مش یاد داده می‌شوند، به طور کامل توضیح داده شده است.

آموزش 1+5 مدل مش مو در دوره آموزش رنگ و مش گل گیس

مش مو چیست؟

مش مو، روشن کردن لایه‌هایی از موی سر است. در خارج از کشور، روشن سازی مو با واژه هایلایت مطرح است. مش با هایلایت و لولایت (low light) فرق دارد و نباید آن‌ها را با هم اشتباه گرفت.

در میان آرایشگران، هایلایت کردن مو به دو یا سه درجه روشن کردن مو از رنگ پایه گفته می‌شود. اگر مو تا پنج درجه روشن شود، به آن مش اطلاق می‌شود. روند کار هم به این صورت است که تمام مو را با رنگ پایه، رنگ کرده و سپس روشن کردن بخش‌هایی از آن به صورت هایلایت یا تیره کردن (لولایت)، انجام می‌شود.

روند مش به گونه‌ای است که امکان تغییر رنگ به درجات و سایه‌های مختلف نیست. در مش، تارهای مو که از سوراخ‌های کلاه مش درآورده شده‌اند، با پودر دکلره بی‌رنگ یا روشن شده اما در هایلایت، از رنگ مو برای روشن کردن استفاده می‌شود. در مش، ابتدا بایستی مو را به رنگ پایه رساند و در لولایت، بدون دکلره، از رنگ استفاده می‌شود.

انواع مش مو

انواع مش مو امروزه در دوره‌های آموزشی و سالن‌های آرایشی و زیبایی آموزش داده شده و استفاده می‌شود. انواع مش مو جدید هم بر اساس مدل‌هایی که در ژورنال‌های مد و فشن رونمایی می‌شود، در دستور کار آموزشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی مطرح، قرار دارد تا پاسخ‌گوی نیازهای در حال تغییر مشتریان مشکل‌پسند باشند. در ادامه مهم ترین و پرطرفدارترین روش‌های مش مو توضیح داده شده است.

مش کلاهی (مش مو با کلاه)

این متد از جمله روش‌های محبوب و مطرح مش مو است. برخی از بانوان شیک‌پوش مشکل‌پسند علاقه زیادی دارند که مش، لا به لای مویشان به شکل سوزنی و پراکنده بوده و لایه لایه به نظر نیاید. لذا برای اجابت این درخواست بانوان، از روش مش کلاهی استفاده می‌شود.

در این روش، به کلاه مش، قلاب شماره 6 یا 9، نایلون، سنجاق شینیون و شانه دم باریک نیاز داریم. این تکنیک برای مش موهای کوتاه و متوسط مناسب است. پیش از انجام مش کلاهی بایستی مو مشتری را به خوبی سشوار کرد و لخت نمود.

معمولا مقداری پودر بچه روی موها پاشیده شده تا کلاه مش، راحت و آسان روی موی مشتری قرار بگیرد. به منظور محکم کردن کلاه مش، حتما چند سنجاق شینیون روی آن بزنید.

اگر سوراخ‌های کلاه مش گشاد است، امکان نشتی مواد وجود دارد. پیش از قرار دادن کلاه مش، یک نایلون روی سر مشتری قرار دهید. بعدا، کلاه مش روی آن نایلون قرار بگیرد. موها را با قلاب از کلاه درآورده و شانه می‌کنیم. مواد را روی موها گذاشته تا یه پایه هایلایت برسد.

هاف لایت مو

آموزش 1+5 مدل مش مو در دوره آموزش رنگ و مش گل گیس

هاف لایت یعنی لایت کردن نصف مو با یک رنگ و نصف دیگر با رنگی دیگر. این روش مناسب دختران نوجوان و بانوان جوان است. آنها قادر هستند موی خود را به هر رنگ زیبایی که دوست دارند رنگ کنند. اگر در پی یافتن بهترین رنگ برای هایلایت مو خود هستید، رنگ شرابی و بلوند و عسلی مناسب بانوان زیر 30 سال است.

کل مو به 2 قسمت تقسیم شده و می‌توانید حتی موهای خود را از بالا تا پایین به دو قسمت تقسیم کنید. یا موهای جلوی صورت را رنگ کنید (مش جلو مو). در این حالت مش مو، توجه به سمت صورت شما متمرکز می‌شود.

مش مو بارانی

بهتر است در این روش رنگ زمینه موها تیره باشد. از شابلون و مخلوط دکلره و اکسیدان استفاده شده و موها، روشن می‌شود. بعد از ان‌که موها، به پایه دلخواه رسید، عمل رنگساژ با رنگ دلخواه انجام می‌شود. این روش، تغییر اساسی در چهره ایجاد کرده و توجه به رنگ پوست و سایر ویژگی‌های ظاهری، حتما در انتخاب این مدل مش مو لحاظ شود.

مش سان لایت و مون لایت: دو مدل باشکوه

مش سان لایت از شیک‌ترین انواع مش مو است. در آن از رنگ‌هایی که در نور خورشید وجود دارد، مثل رنگ طلایی و مسی استفاده می‌شود. برای انتخاب این مدل محبوب مش، بایستی ابتدا موها را بلوند کرده و موها به گونه‌ای رنگ شود که جلوه بازتاب نوری شدید بالای سر ایجاد کند. در مش مون لایت (moon light) مثل سان لایت، مو از قسمت جلویی تا تاج سر باید جدا شده و قسمت جلو سر بایستی تیره شود. برای تیره کردن این بخش از موهای خود باید رنگساژ کنید و آن را با یک رنگ تیره، تیره کنید.

مش مون لایت، سخت تر از سان لایت است و زمان زیادی طلب می‌کند. با مش به روش مون لایت، جلوه مو شبیه به تابش نور ماه از لابلای مو‌ها خواهد بود و دوست‌داشتنی و زیبا است.

مش ویولایت

از جذاب ترین انواع مش مو، مش ویولایت است. برای آن‌که موها را به این سبک خاص درآوریم، بایستی ساقه مو با فویل به صورت نوارهای منظم و باریک جدا شده و به رنگ دلخواه درآورده شود. ویو لایت کردن برای بانوانی که موهای فر دارند، توصیه می‌شود. این روش جلوه‌ای دلپذیر را برای موهای خود به ارمغان خواهید آورد.

البته مش سوزنی و فیس فریم (نوعی بالیاژ مو که با اضافه کردن روشنایی در اطراف صورت، چهره را برجسته می‌کند)، از دیگر روش‌های محبوب مش مو است.

مش مو با فویل

یکی از روش‌های مش، مش با فویل است. برای انجام مش با فویل، از 3 نوع ابزار باید استفاده کرد:

  • فویل آلومینیومی: به شکل رول در ابعاد 30 تا 40 متری موجود است
  • سوئیت مش: مستطیل‌های سلفونی آماده بلند است که زمانی که مو را روی سوییت مش قرار دادیم، سلفون را به سمت ریشه برگردانده و به قسمت چپ وصل می‌کنیم.
  • لایه‌های فوم: به صورت مستطیلی بلند و آماده و برش خورده در دسترس است.

توجه داشته باشید که مش‌های سوزنی کلاهی و بی بی لایت را می‌توان با ابزار فویل انجام داد. انجام این کار، نیازمند دانش و مهارتی است که حتما باید به صورت تخصصی آن را کسب کنید.

چطور متخصص رنگ و مش شویم؟

آموزش 1+5 مدل مش مو در دوره آموزش رنگ و مش گل گیس

برای خانم‌ها، همواره انتخاب مش یا هایلایت، یک چالش است. البته مهارت سالن زیبایی و مدل‌هایی که برای نشان دادن توانمندی خود به مشتریان ارائه می‌کند، نیز در جلب نظر مشتری تاثیرگذار است. با این حال، یک متخصص رنگ مو و مش باید مشاور خوبی هم باشد.

یک متخصص رنگ و مش، باید مهارت‌های مختلفی داشته باشد؛ از مهارت‌های ارتباط اجتماعی تا رنگ شناسی و مو شناسی و پوست شناسی. برای پوست‌های تیره، رنگ‌های مختلف مش مو کم‌تر استفاده شده اما نمی‌توان این را به همه نوع رنگ مو تعمیم داد.

متخصص رنگ و مش باید انواع روش شیک برای مش مو بلند و مش موی کوتاه را بداند و به تناسب رنگ با رنگ پوست و چهره مشتری نیز دقت کند. برای این‌که متخصص رنگ مو و مش شوید، باید آموزش حرفه‌ای ببینید، مهارت کسب کنید. مهارت را باید زیر نظر متخصصان با تجربه بدست بیاورید و مدتی کارآموزی کنید. رنگ‌شناس و خوش سلیقه باشید و تجربه خود را با تماشای فیلم‌های آموزشی و تکنیک‌های به روز جهان، ارتقا دهید.

گل گیس، بهترین انتخاب برای آموزش رنگ و مش

آموزشگاه گل گیس یکی از آموزشگاه‌های معتبری است که سالهاست با استفاده از بهترین مربی‌های فوق حرفه‌ای و بین المللی، با کیفیت ترین و به روز ترین آموزش رنگ و مش مو را با جدیدترین تجهیزات، به هنرجویان (از مبتدی تا حرفه ای) ارائه می‌دهد و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. از جمله مزایای آموزشگاه آرایشگری گل گیس که آن را از سایر آموزشگاه‌ها متمایز می‌کند عبارتند از:

  • استفاده از اساتید حرفه‌ای و باتجربه
  • دارای بیش از ۱۵ سال تجربه آموزشگاه آرایشگری
  • ارائه مدرک معتبر و بین المللی فنی و حرفه ای
  • برگزاری کلاس هایآموزشی آرایشگری به دو صورت تئوری و عملی
  • امکان آموزش آنلاین علاوه بر حضوری
  • امکان رزرو دوره‌های حضوری و مشاهده آنی دوره‌های آنلاین با پرداخت امن
  • برگزاری کلاس‌های آموزش آرایشگری با رفع اشکال رایگان برای ورود به بازار کار
  • مواد رایگان حین آموزش اکثر دوره

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزش رنگ و مش و ثبت نام به سایت آموزشگاه گل گیس به آدرس https://golgisamoz.com مراجعه کنید و یا با شماره‌های ۷۷۷۲۹۶۸۲ و ۰۹۱۲۰۰۴۱۵۸۲ تماس بگیرید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز