بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

7 اشتباه در مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌ها

در دنیای مراقبت از پوست، توصیه های فراوانی وجود دارند، توصیه‌هایی از خانواده، دوستان، آشنایان، بازیگران و افراد سرشناس، مجله‌ زیبایی و سلامت و.... که همگی موجب تشکیل فهرستی از کارهایی که برای مراقبت از پوست باید انجام دهیم یا از انجامشان اجتناب کنیم.

اما کدام توصیه‌ها درست هستند؟ به کدام توصیه‌های باید عمل کرد؟ کدام توصیه‌های در حقیقت اشتباه هستند؟

در استفاده از کرم‌های مختلف از جمله کرم ضد چروک، کرم مرطوب کننده و... که بخشی از روتین مراقبت روزانه پوست هستند توصیه‌هایی زیادی شده است و متاسفانه بخشی از آنها در حقیقت اشتباه هستند.

اشتباهات رایجی که خیلی از ما ناخواسته مرتکب آنها می‌شویم و در حقیقت به شکلی ناخواسته موجب کاهش اثرگذاری کرم ضد چروک می‌شویم.

اگر احساس می‌کنید که شما هم مرتکب این اشتباهات می‌شوید و همچنین به دنبال بهترین لوازم آرایشی هستید، تا پایان این مطلب همراه باشید، حرف‌های زیادی برای شما داریم.

 

در مراقبت از پوست این اشتباهات را مرتکب نشوید!

اشتباه شماره 1: برای پوست‌ چرب نیاز به مرطوب کننده نیست

به گفته دکتر نیکولز، اشتباه رایجی که افراد دارای پوست چرب مرتکب می شوند، اجتناب از مرطوب کننده ها است. در واقع این افراد تصور می‌کنند به دلیل داشتن پوست چرب، نیاز به استفاده از مرطوب کننده ندارند در حالی که اینطور نیست.

برای پوست‌های چرب، یک مرطوب کننده خوب می‌تواند یک سرم سبک، با جذب سریع و بدون چربی باشد. موادی که باید به آنها توجه کنید سرامیدها یا اسید هیالورونیک هستند.

 

اشتباه شماره 2: تنها روی مراقب از پوست صورت تمرکز می‌کنند

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات این است که در حین انجام روتین مراقبت از پوست، به ویژه در مورد محصولات ضد پیری از جمله کرم‌ ضد چروک فقط روی صورت تمرکز می‌کنند در حالی که حالت صحیح این است که روتین مراقبت از پوست بخصوص در زمینه محصولات ضد چروک و ضد پیری، به همان شکل که روی صورت اعمال می‌شود، باید روی نواحی گردن هم اعمال شود.

کرم‌های ضد چروک سبک، اغلب برای استفاده در نواحی ظریف سینه و گردن که مستعد نشان دادن علائم پیری هستند، فرموله شده اند. این کرم ها باعث آبرسانی، بهبود خاصیت ارتجاعی و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک می شوند.

7 اشتباه در مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌ها

اشتباه شماره 3: در نبود آفتاب یا هوای ابری، نیاز به ضد آفتاب نیست

شاید تصور کنید که ضد آفتاب صرفا برای مواقعی است که آفتاب به شکل شدیدی در حال تابیدن است و مستقیما صورت شما را تحت تابش قرار می‌دهد و وقتی هوا ابری است و خبری از آفتاب شدید نیست، نیازی به ضد آفتاب نیست. این کاملا اشتباه است!

به گفته متخصصین پوست، حتی زمانی که در داخل خانه، در مقابل صفحه کامپیوتر نشسته اید، پوست شما می تواند تحت تاثیر نور آبی، اشعه UVA و UVB قرار گیرد، پس حتی زمانی که در زمستان در خانه هستید، استفاده از ضد آفتاب مهم است، البته اگر تا این حد به پوستتان اهمیت می‌دهید.

 

اشتباه شماره 4: پوست را بیش از حد پاکسازی می‌کنند!

ممکن است استفاده از لایه‌بردارهای خشن برای پاک کردن کثیفی و پوست مرده وسوسه‌کننده باشد، با این حال خیلی از متخصصین معتقند که استفاده از لایه بردارهای خشن راه مناسبی نیست و بهتر است در ابتدا از روش‌ها ملایم تری برای پاکسازی استفاده کرد.

یک پاکسازی مضاعف با استفاده از یک شستشوی ملایم صورت را برای شروع روتین مراقبت از پوست صبح و شب توصیه خیلی از متخصصین است.

میسلار واتر یک پاک کننده صورت بدون شستشو است که می تواند به آرامی آرایش زیرسازی، ریمل و روغن های اضافی را پاک کند.

این محصول نه تنها به منظور پاکسازی پوست ساخته شده است، بلکه باعث ایجاد طراوت و آبرسانی به پوست می شود. میسلار واتر ساخته شده از سه سرامید ضروری است که به بازگرداندن سد طبیعی پوست کمک می کند.

 

اشتباه شماره 5: محصولات مراقبت از پوست را به ترتیب درست اعمال نمی‌کنید!

اگر کرم‌ها و محصولات مراقبت از پوست خود را به صورت تصادفی استفاده می کنید، هرچه سریعتر باید این نوع استفاده را متوقف کنید.

روش مشخصی برای استفاده از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد و پیروی از ترتیب صحیح تضمین می کند که هر محصول می تواند به طور کامل به پوست شما نفوذ کند و کار خود را انجام دهد.

7 اشتباه در مراقبت از پوست و استفاده از کرم‌ها

اشتباه شماره 6: دائما در حال تغییر محصولات مراقبت از پوست هستید!

حداقل 6 الی 8 هفته و حتی گاهی اوقات 3 الی6 ماه طول می کشد تا یک محصول واقعاً مزایای کامل خود را نشان دهد. این یعنی وقتی محصولی می‌خرید، حتی قبل از اینکه مشخص شود نتیجه بخش بوده یا نه، احتمالا نیاز پیدا می‌کنید که مجدد آن محصول را خریداری کنید تا دوره استفاد از آن کامل شود و در نهایت بتوانید قضاوت درستی از عملکرد آن داشته باشید.

اینکه بعد از 1 ماه محصولی را کنار بگذارید و به سراغ محصولی دیگری بروید، شبیه به تیم‌های فوتبال ایرانی است که بعد از گذشت 1 ماه و بدون دادن فرصت به مربی، به دنبال مربی جدید می‌روند، آیا دوست دارید که عملکردی شبیه به تیم‌های فوتبال ایرانی داشته باشید؟!

 

اشتباه شماره 7: دستکاری جوشهای صورت و خالی کردن آنها

اگر وسوسه شدید که صورت خود را دستکاری کنید و چند جوش را خالی کنید، باید بدانید که تنها نیستید و خیلی‌ها برای انجام این کار وسوسه می‌شوند. اما کار درست این است که از دست زدن و ترکاندن جوش‌ها خودداری کنید، زیرا اغلب می تواند با گسترش باکتری ها و زخم های احتمالی مشکل را بدتر کند.

برای رفع این مشکل می‌توانید از برچسب‌های جوش استفاده کنید. یک تکه برچسب نازک با روکش مات شفاف که جوش شما را روز یا شب زیر پوست نگه می دارد، این برچسب‌ها به قدری شفاف و نازک هستند که حتی ممکن است فراموش کنید که آن را روی صورتتان چسبانده‌اید، حتی می‌توانید روی آنها آرایش کنید.

این برچسب های هیدروکلوئیدی برای بهبود ظاهر جوش ها در طول شب طراحی شده اند. این تکه ها باعث جذب ضایعات در شش تا هشت ساعت می شوند و به کاهش قرمزی و تحریک کمک می کنند.

 

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز