بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آموزش رنگ مو در خانه (صفر تا صد) 

رنگ مو تاثیر بسیار زیادی روی چهره خانم‌ها دارد؛ به همین جهت این خدمت آرایشگری یکی از پرطرفدارترین لاین های آرایشگری است. تقریبا همه خانم ها حداقل یک بار تجربه رنگ کردن مو را دارند. حال بعضی از افراد آن را در سالن های زیبایی و برخی نیز در خانه تجربه کرده‌اند. پژوهش‌ها نشان میدهد که رنگ مو حتی در زمان باستان هم رواج داشته و خانم ها با استفاده از مواد طبیعی موهای خود را رنگ میکردند. مردم یونان باستان از پایه گذاران رنگ مو هستند و از ترکیباتی چون زعفران، دارچین و تخیر زالو و... برای رنگ دادن به مو استفاده میکردند. اما این روزها رنگ مو از نظر طیف رنگی و ترکیبات بسیار متنوع شده اند. در این مطلب آموزش رنگ مو در خانه را میخوانید.

درآمد لاین رنگ مو

 آموزش رنگ مو در خانه (صفر تا صد)

اگر گذرتان به سالنهای زیبایی افتاده باشد حتما درامد آنها را محاسبه کردید! امروزه آرایشگرها به درآمدهای میلیاردی معروف هستند. یک آرایشگر که خدمات لاین رنگ مو را انجام میدهد حداقل درامدی بین 30 تا 40 میلیون تومان دارد. (این دستمزد برای سال 1401 است). البته بسته به نوع رنگ و میزان حرفه‌ای بودن آرایشگر و شهری که در آن این خدمات را ارائه میدهد این دستمزد میتواند تا چندین برابر افزایش پیدا کند.
بنابراین اگر به دنبال استقلال مالی هستید و یا قصد دارید شغل دیگری را شروع کنید میتوانید آرایشگری و رنگ مو را به عنوان یک شغل خانگی آغاز کنید.

کامل‌ترین دوره آنلاین آموزش رنگ مو

آموزش رنگ کردن مو یکی از هنرهایی است که یادگیری آن برای هر خانمی واجب است. شما میتوانید با یادگیری این مهارت علاوه بر رنگ کردن موهای خود، موهای دیگران را نیز رنگ کرده و کسب درآمد کنید.

اگر قصد دارید که یکبار برای همیشه رنگ کردن مو را یاد بگیرید و بتوانید صفر تا صد آن را پیاده کنید پیشنهاد میکنیم تا دوره آموزش رنگ مو ساتیشو را تهیه کنید. در این دوره یکی از مدرسین مجرب کشوری به صورت انلاین به شما از پایه ترین مفاهیم رنگ مو تا حرفه ای ترین تکنیک های آن را آموزش میدهد.

با یکبار ثبت نام در دوره آموزش رنگ مو، میتوانید صفر تا صد رنگ مو را به صورت ویدیویی و انلاین یاد گرفته و با بالابردن مهارتتان، موهای خود و دیگران را رنگ کنید.

برای شروع یادگیری رنگ مو به صورت انلاین و در خانه خودتان به سایت ساتیشو آکادمی مراجعه کنید.

این دوره مناسب چه افرادی است؟

  1. افرادی که سالن زیبایی دارند و قصد ارتقای مهارت خود را دارند.
  2. افرادی که قصد دارند موهای خود و نزدیکانشان را رنگ کنند.
  3. افرادی که قصد دارند آرایشگری را با رنگ مو در خانه یا سالن زیبایی آغاز کنند.

مدرس دوره کیست؟

آموزش رنگ مو در خانه (صفر تا صد)

این دوره توسط یکی از مجرب‌ترین مدرسین رنگ مو در سطح کشور تهیه شده است. شما در این دوره صفر تا صد جدیدترین روش های رنگ مو، هایلایت، لولایت، آندرلایت، رنگ و مش، اموزش ترکیب رنگ مو، شناخت انواع مو و ... را به صورت اصولی خواهید آموخت.

همچنین توضیحات این دوره به صورت کاملا ساده و روان گفته شده تا مبتدیان و هنرجوهایی که به تازگی وارد این حرفه شده اند و یا خانم هایی که می خواهند این دوره را برای رنگ کردن مو های خودشان در خانه استفاده کنند مناسب و قابل استفاده باشد.

بعد از دریافت دوره رنگ مو شما به راحتی به ویدیوهای دوره دسترسی خواهید داشت.

آموزش رنگ کردن مو در منزل از مبتدی تا پیشرفته

رنگ موها از نظر ترکیبات به رنگ موهای شیمیایی و گیاهی تقسیم می‌شوند که البته رنگ موهای گیاهی طیف رنگی گسترده‌ای ندارند. رنگ مو از نظر طیف‌های رنگی به دو دسته‌ی رنگ‌های فانتزی و رنگ‌های طبیعی تقسیم می شوند؛

معمولا به رنگ‌هایی که از درجه 1 تا 10 در بازار موجود هستند، رنگ‌های اصلی گفته می‌شود، رنگ های درجه یک معمولا موها را تیره‌تر و رنگ‌های درجه 10 موها را روشن‌تر می‌کنند. علاوه بر رنگ‌های اصلی، رنگ‌های ممیزدار نیز در کاتالوگ رنگ مو وجود دارند که به آنها رنگ های فرعی گفته میشود.

همچنین رنگ‌های شماره 11 و 12 در بعضی از کاتالوگ ها موجود هستند که ترکیب این رنگ‌ها با رنگهای اصلی باعث روشن تر شدن رنگ مو می شود.
اکسیدان، رنگ مو و پودر دکلره از مهم ترین مواد مورد استفاده برای رنگ کردن مو ها هستند. البته پودر دکلره فقط برای رنگ‌های فانتزی و روشن استفاده می‌شود. دکلره با از بین بردن پیگمنت‌های رنگ مو از ساقه مو، رنگ مو را بین تناژهای نارنجی تا سفید روشن می کند و باعث می شوند رنگ های روشن و فانتزی به درستی و با رنگ واقعی خود روی مو بنشینند.

اما باید بدانید که استفاد از دکلره به این راحتی ها هم نیست و نیاز به آموزش صحیح و اصولی دارد زیرا استفاده نادرست از دکلره و حتی مواد رنگ مو باعث آسیب شدید و سوختگی مو می شود با این حال انجام این کارها در خانه اگر شما به صورت اصولی آموزش دیده باشید به راحتی امکان پذیر است و نیاز به صرف هزینه‌های میلیونی و زیاد برای انجام رنگ مو در سالن های زیبایی ندارید.

همینطور بخوانید: رنگ مو روشن

برای رنگ کردن مو در خانه چه ابزاری احتیاج دارید؟

  • یک تیوب رنگ مورد نظر
  • دستکش لاتکس
  • اکسیدان با غلظت مناسب
  • دکلره (در صورتی که می‌خواهید رنگ پایه موهایتان را تغییر بدهید)
  • قلمو و براش مخصوص رنگ برای پخش رنگ روی مو
  • چند عدد گیره برای جمع کردن مو
  • کلاه مو یا نایلون برای اتمام کار

با همین ابزار کم البته با آموزش درست و اصولی خیلی راحت میتوانید موهای خودتون یا اطرافیانتون رو رنگ کنید.

مقدار اکسیدان در رنگ مو

اکسیدان و رنگ مو دو جزء جدا نشدنی هستند که برای رنگ کردن موها استفاده می‌شوند. شما با دانستن نسبت ترکیب رنگ مو با اکسیدان به راحتی می توانید موهای خود را در خانه رنگ کنید. ابتدا باید بدانید که اکسیدان‌ها سه نوع هستند:

  • اکسیدان 3 درصد یا شماره نیم
  • اکسیدان 6 درصد یا شماره یک
  • اکسیدان 9 درصد یا شماره دو
  • اکسیدان 12 درصد یا شماره سه

اکسیدان به باز شدن رنگ کمک می کند و در شماره های ۰٫۵، ۱، ۲ و ۳ موجود است. اکسیدان ۳ یا ۰٫۵ درصد ضعیف‌ترین اکسیدانی است که در ترکیب رنگ‌های تیره به کار می‌رود. اکسیدان ۶% یا ۱ برای رنگ کردن ریشه و همچنین در ترکیب با رنگ‌های متوسط کاربرد دارد. اکسیدان ۹% یا شماره ۲ برای رنگ‌های روشن و دکلره به کار می‌رود و اکسیدان ۱۲% یا شماره ۳ اکسیدانی قوی است که استفاده از آن نیاز به مهارت دارد. بنابراین برای رنگ کردن مو در خانه از به کار بردن این شماره از اکسیدان پرهیز نمایید.

نسبت اکسیدان با رنگ مو دو سوم است یعنی یک سوم رنگ مو و دو سوم اکسیدان باید ریخته شود و غلظ مواد باید مناسب باید نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد.

مراحل رنگ کردن موها

  1. بعد از ترکیب مواد با هم طبق مراحل زیر موهای خود را رنگ کنید:
  2. بهتر است سر موها را قیچی کنید.
  3. دور تا دور پوست صورت و گردن را که نزدیک به موها هستند با کرم مرطوب کننده چرب کنید.
  4. موها را تقسیم کنید.
  5. با چرتکه از قسمت پایین موها شروع به رنگ زدن کنید و تا 2 سانتی متر به ریشه ادامه دهید و بعد از حدود 10 دقیقه ریشه‌ها رنگ کنید.
  6. رنگ باید حدود 30 الی 40 دقیقه روی موها بماند اگر موهای شما ضخیم است حدود 40 دقیقه و اگر موهای نازکی دارید 30 دقیقه کفایت می کند.
  7. بعد از رنگ زدن، موها را با یک کلاه پلاستیکی کاملا بپوشانید. می‌توانید برای رنگ‌گیری بهتر از باد سشوار هم استفاده کنید.
  8. بعد از حدود بیست دقیقه از گذاشتن رنگ مو، موها را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید این کار باعث می شود رنگ به تمام نقاط مو برسد.
  9. پس از اتمام زمان ماندن رنگ، موها را با آب سرد یا ولرم آبکشی کنید و با یک شامپو نرم کننده بشویید. بهتر است چند روز اول رنگ کردن، موها را با شامپو نشویید.
  10. بعد از رنگ کردن اگر موها خشک شد از سرم‌های تقویت مو و روغن آرگان استفاده کنید.


به این مطلب امتیاز دهید:
(5 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز