بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

زمستان در کلاردشت! اگر دلتان می‌خواهد سفری رویایی به دل جنگل و زیبایی‌های طبیعی داشته باشید، قطعا شهر‌های شمالی ایران، انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای شما خواهند بود. شاید کمی از عنوان این‌مطلب تعجب کرده باشید. همه ما نمک آبرود کلاردشت و بسیاری از شهر‌های معروف مانند آن‌ها را به‌عنوان زیباترین نقاط ایران می‌شناسیم و برای همه سفر‌ها به آن‌ها فکر می‌کنیم.

در این‌‎مقاله می‌خواهیم شما را با دیدنی‌‌های فوق‌العاده جذاب کلاردشت آشنا کنیم. اگر قصد سفر به سوادکوه یا کلاردشت و دیگر نقاط زیبای ایران را دارید، حتما این‌مقاله را بخوانید و آن را با دوستان و همکاران خود نیز به اشتراک بگذارید. موضوع را با توضیح کوتاهی درباره کلاردشت و جاذبه‌های دیدنی آن آغاز می‌کنیم.

کلاردشت و دیدنی‌های آن

کلاردشت یکی از شهرهای معروف شمالی ایران و میزبان تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران است. اگر بخواهید به شهری سفر کنید که آب‌و‌هوای بی‌نظیری دارد، کلاردشت و جاذبه‌های آن میزبان فوق‌العاده‌ای برای شما خواهند بود. کلاردشت یکی از بهترین شهرهای شمالی برای سفر در فصل‌های مختلف ازجمله زمستان است.

افراد زیادی برای تفریح و لذت از طبیعت به این شهر سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید به سوادکوه یا دیگر شهر‌های شمالی ایران سفر کنید، بهتر است درباره کلاردشت و جاذبه‌های آن بخوانید و برنامه سفری کامل را برای خود چیده باشید. قبل از این‌که بخواهیم بگوییم چرا کلاردشت می‌تواند زمستان‌های ترسناکی هم در برخی نقاط داشته باشد، بهتر است کمی با جاذبه‌ها و دیدنی‌های آن آشنا شویم. افرادی که دوست دارند طبیعت را با دستان خود لمس کرده و از نزدیک ببینند و اهل کمی هیجان هستند، مطمئن باشند که کلاردشت یکی از بهترین فرصت‌ها برای سفر آن‌ها است.

زمستان در کلاردشت!

کلاردشت و جاذبه‌های آن

احتمالا هنگام بررسی جاهای دیدنی بابلسر و شمال به نام کلاردشت یا نمک آبرود هم برخورد خواهید کرد. کلاردشت منطقه‌ای زیبا و شهری جنگلی در جنوب غربی مازندران است. جالب است بدانید کلاردشت حدود 160 کیلومتر تا تهران فاصله دارد و آن را به یکی از مقصد‌های محبوب برای سفر تبدیل کرده است.

مسافران زیادی از تهران و دیگر شهر‌های مرکزی ایران برای آخر هفته‌ای فوق‌العاده، کلاردشت را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. کلاردشت آب‌و‌هوای بی‌نظیری دارد و خبری از هوای شرجی و غیرقابل‌تحمل در آن نیست. کلاردشت در قسمت غربی استان مازندران قرار دارد. اگر برای تماشای جاهای دیدنی شهر‌های شمالی به شمال می‌روید درباره کلاردشت و دریاچه ولشت نیز جستجو کرده و آن را با سوادکوه و دیگر شهر‌ها مقایسه کنید.

جاهای دیدنی نوشهر و بسیاری از شهر‌های شمالی مانند نمک آبرود و کلاردشت، مسافران زیادی را به جاده‌های زیبای آن‌ها دعوت می‌کنند. کلاردشت یکی از مناطق زیبا و کوهستانی شمال ایران به‌شمار می‌رود که حد زیبایی‌های آن را نمی‌توان با نوشته‌هایی کوتاه بیان و منتقل کرد. دریاچه ولشت یکی از زیبایی‌های طبیعی در شمال شرقی کلاردشت است که نباید تماشای آن را از دست داد. از دیگر زیبایی‌ها و جاذبه‌های کلاردشت لبه موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

زمستان در کلاردشت!

  • جاده کلاردشت عباس‌آباد که درختان، سرسبزی‌های آن و همچنین وجود چشمه‌های پرآبی اطراف آن مسافران را جذب خود می‌کند.
  • آبشار هریجان که در روستایی با همین نام قرار دارد. برای دسترسی به این‌آبشار باید به چالوس و بخش کلاردشت بروید.
  • مازیچال که ابرها آن را احاطه کرده‌اند. این‌منطقه می‌تواند هم هیجان‌انگیز باشد و هم زیبا.
  • مرداب دیوک که از نقاط ترسناک و مرموز کلاردشت به‌شمار می‌رود.
  • علمپ‌کوه که یکی از معروف‌ترین کوه‌های ایران است.
  • جنگل مجل با تنوع بالایی از پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری
  • جنگل آزو
  • دریاچه حصارچال
  • آبشار اکاپل
  • منطقه شکار‌ممنوع سیاه‌بیشه و زیبایی‌های آن مانند جنگل‌های هیرکانی، چهارباغ، دره کمجل، ارتفاعات نقره‌سر و آبشار هریجان
  • تپه کلار

مرداب دیوک و ترس در کلاردشت

کلاردشت زیبایی‌های فراوانی دارد. اگر بخواهید کمی ترس را تجربه کنید کافی است به جنگل‌های عمیق آن رفته یا سری به برخی نقاط ترسناک و مرموز آن مانند مرداب دیوک بزنید. مرداب دیوک نزدیک روستای پیمبور واقع شده و زیبایی‌های آن هرمسافری را مجذوب خود می‌کند.

اهالی فیلم‍‌های ترسناک و اسرارآمیز این‌مرداب را شبیه بسیاری از فیلم‌های این‌ژانر می‌دانند و ممکن است برای چند لحظه ترس خاصی را در وجود افراد بیدار کند. سطح مرداب را خزه پوشانده و درختانی انبوه احاطه شده است. کافی است صدای باد زمستانی لابه‌لای درختان بپیچد تا حس ترس بیشتر تداعی شود.

طبیعت کلاردشت طبیعتی بی‌نظیر است و تغییرات انسانی خراب‌کاری‌های زیادی روی آن ایجاد نکرده است. سفر به دل جنگل‌های مختلف کلاردشت و اطراف آن می‌تواند فرصتی فوق‌العاده برای مسافران باشد. کلاردشت در همه روز‌های سال آب‌وهوای خوبی دارد و افراد زیادی آن را برای مسافرت در روز‌های زمستانی انتخاب می‌کنند.
کافی است با جمعی از دوستان و خانواده سفر کنید و داستان‌هایی ترسناک برای بازدید از جنگل‌ها در تاریکی آماده کنید. فضای بکر و دست‌نخورده جنگل‌ها، ابر‌هایی که شما را احاطه کرده‌اند، وجود حیوانات یا گیاهانی که برای شما جدید هستند و مواردی مانند این می‌تواند ترس را در وجود شما بیدار کند. پس برای یک سفر مهیج به دل زیبایی‌های کلاردشت آماده شوید.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز