بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آیا سیمان خراب و یا فاسد می شود؟ مدل های مختلف سیمان به چه صورت هستند؟ عمر مفید سیمان سفید و یا سیمان سیاه چقدر است؟ چه عواملی ممکن است که باعث فاسد شدن سیمان شود؟ چگونه می توان متوجه شد که سیمان خراب شده است یا خیر؟ سیمان با کیفیت را از کجا می توان تهیه کرد؟ قیمت سیمان بر چه اساسی تعیین می شود؟

سوالاتی که مطرح شد از جمله سوالاتی هستند که می تواند ذهن مخاطبان را هنگام خرید و یا استفاده از سیمان به خود درگیر کند.
ما با پاسخ دادن به سوالات مطرح شده سعی داریم که در مورد نحوه فاسد شدن سیمان و همچنین نحوه تشخیص سیمان فاسد اطلاعات کافی را در اختیار مخاطبان قرار داد.

عمر مفید سیمان چقدر است؟

بکارگیری سیمان در ساختمان سازی

زمانی که افراد تصمیم به ساخت ساختمان و یا مکان های مختلف می گیرند باید مصالح مختلفی را با همدیگر ترکیب کنند. یکی از پر کاربرد ترین مصالحی که در اکثر ساختمان سازی ها و فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرد و از محبوبیت زیادی برخوردار است سیمان است.
در واقع سیمان یکی از اجزای اصلی و جدا ناپذیر مصالح در ساختمان سازی است. این مواد در مدل های مختلف و با کاربرد های متفاوت تولید می شود که افراد می توانند بر اساس نیازی که دارند سیمان ها را خریداری کنند.

انواع مختلف سیمان

عمر مفید سیمان چقدر است؟

سیمان بر اساس عوامل مختلفی می توانند دسته بندی شوند. به شکلی که سیمان ها می توانند بر اساس ترکیباتی که دارند به سیمان سیاه و همچنین سیمان سفید تقسیم شوند.

علاوه بر این سیمان را می توان بر اساس مواد معدنی که ترکیبات دیگری که در ساخت آن بکار گرفته می شود به دو دسته سیمان پرتلند و سیمان غیرپرتلند تقسیم بندی کرد که خود سیمان پرتلند می توان شامل ۵ تیپ مختلف باشند. که هر کدام از این تیپ ها بر اساس مواد تشکیل دهنده آن، زمان سخت شدن و همچنین حرارتی که از آن خارج می شود تقسیم بندی می شوند. این سیمان ها به عنوان سیمان تیپ 1، سیمان تیپ 2، سیمان تیپ 3، تا سیمان تیپ شماره 5 می شناسند.

عمر مفید سیمان چقدر است؟

ممکن است که برای مخاطبان این سوال ایجاد شود که آیا سیمان تاریخ انقضا دارد یا خیر؟ چه عواملی ممکن است که باعث خراب شدن سیمان شود؟
در پاسخ به اینکه آیا سیمان فاسد می شود یا خیر باید در ابتدا اشاره کنیم که نوع سیمان در عمر آن تاثیر چندانی ندارد و هر مدل سیمانی دارای یک دوره معین عمر مفید است.

به طور معمول عمر مفید برای سیمان هایی که دارای بسته بندی هستند و در جای مرطوب قرار می گیرند حدود ۴۵ روز و در محیط های خشک تا ۹۰ روز در نظر گرفته می شود. با این حال این تصور که پس از این دوره زمانی سیمان قابل استفاده نیست اشتباه است و افراد می توانند با بررسی سیمان و سنجش و آزمایش فاسد نبودن از سیمان استفاده نمایند.

علاوه بر این، گاهی اوقات ممکن است که سیمان به صورت شفته و بدون بسته بندی نیز در سیلو ها نگهداری شوند که در چنین حالتی نیز عمر مفید سیمان حدود ۹۰ روز در نظر گرفته می شود.

عوامل تاثیر گذار بر خراب شدن سیمان

برخی عوامل وجود دارند که می توانند بر فاسد شدن سیمان تاثیرگذار باشند که از جمله این عوامل می توان به مواردی همچون نفوذ آب و وجود رطوبت در محیط اشاره کرد. در چنین حالتی افراد برای اینکه بتوانند عمر سیمان را افزایش دهند و از فاسد شدن آن جلوگیری کنند می توانند سیمان را در محیط مناسب و اصولی نگهداری کنند.
به شکلی که افراد می توانند از قرار گرفتن سیمان در معرض آب و رطوبت جلوگیری کنند و در نتیجه آن از فاسد شدن سیمان جلوگیری کنند.

تشخیص سیمان فاسد

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است ذهن مخاطب را به خود درگیر کند این است که سیمان خود درگیر کند این است که سیمان فاسد را از سیمان سالم چگونه تشخیص دهند.

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که سیمان سالم کلوخه نمی شود و حالت پودری دارد. در صورتی که سیمان حالت کلوخه پیدا کند و با تکاندن پاکت سیمان پودر نشود می توان متوجه فاسد شدن سیمان شد.

علاوه بر این اگر افراد حجم زیادی از سیمان را داشته باشند و قصد این را داشته باشند که متوجه شوند آیا سیمان فاسد شده است یا خیر می توانند نمونه های خود را به آزمایشگاه های مخصوص ارسال کنند تا پاسخ آن را به مشتریان بدهند.

عمر مفید سیمان چقدر است؟

خرید سیمان با کیفیت

مراکزی که در زمینه فروش سیمان مشغول به فعالیت هستند می توانند به صورت حضوری خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند.
در واقع برخی از این مراکز به صورت فروشگاه و یا مغازه های مختلف در حال فعالیت هستند و افراد برای تهیه سیمان می توانند به صورت حضوری به این مراکز مراجعه کنند.
همچنین افراد می توانند سیمان مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و در آنلاین شاپ ها سفارش دهند

قیمت سیمان

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است ذهن مخاطب را به خود درگیر کند، قیمت خرید و فروش سسمان است. در واقع هنگام خرید سیمان سفید و سیاه افراد ممکن است که با قیمت های مختلفی مواجه شوند. این قیمت گذاری ها می توانند بر اساس عوامل مختلفی همانند کیفیت، مواد اولیه، نحوه بسته بندی، برند تولید کننده، حجم سیمان، نحوه خرید و ... باشند. این عوامل می توانند تاثیر گذاری مثبت و یا منفی بر قیمت فروش محصولات داشته باشند.

خرید از خانه سیمان

خانه سیمان از جمله سایت های اینترنتی است که در زمینه خرید و فروش برند و مدل های مختلف سیمان مشغول به فعالیت هستند.
افراد مختلف می توانند جهت خرید سیمان اصفهان و یا سایر مدل های سیمان به این سایت مراجعه کنند و با پرداخت هزینه مناسب سیمان با کیفیت را خریداری کنند.

مزایای خرید از این سایت به این صورت است که افراد می توانند مدل های مختلف سیمان را مشاهده کنند و در عین حال از کیفیت آن اطمینان داشته باشند.

قیمتی که برای فروش محصولات در نظر گرفته می شود بسیار مناسب است و افراد می توانند با پرداخت یک هزینه مناسب و به صرفه محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

در سایت خانه سیمان سعی می شود که برای کسب رضایت مشتریان محصولات به شکل سریع و طی کوتاه ترین زمان ممکن برای مشتریان ارسال شوند.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که ذکر کردیم، هنگام ساختمان سازی سیمان از اصلی ترین مصالحی است که مورد استفاده قرار می گیرد و افراد هنگام استفاده از آن باید به فاسد نبود سیمان توجه داشته باشند. عمر مفیدی که برای سیمان در نظر گرفته می شود از ۴۵ تا ۹۰ روز است. رطوبت و نفوذ آب از اصلی ترین عواملی است که می تواند باعث فاسد شدن سیمان شود.

به همین جهت افراد باید دقّت کنند که پس از تهیه سیمان آن ها را جای خشک و بدون رطوبت نگهداری نمایند. برای خرید سیمان در برند های مختلف می توان به سایت های اینترنتی از جمله خانه سیمان مراجعه کرد و محصول مورد نظر را با قیمتی مناسب و به صرفه تهیه کرد.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز