بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی | 18+ لوازم کاربردی

قبل از خرید محصولات آرایشی توصیه می کنیم یک چک لیست برای خود تهیه کنید تا دقیقا بدانید به چه محصول هایی نیاز دارید. لوازم و مواد آرایشی متنوعی در بازار وجود دارند که کارایی شان با یکدیگر متفاوت است. شما باید قبل از خرید این محصولات، کارایی شان را بشناسید تا مناسب ترین محصول را بخرید.

علاوه بر تنوع در لوازم آرایشی، به برندها نیز باید توجه کنید. برندها محصول های خود را کیفیت های مختلفی تولید و روانه بازار می کنند. خرید از بهترین برندها به معنی خرید محصول آرایشی با کیفیت است که شما را از خرید محصول های مشابه بی نیاز می کند. مثلا برند مک یکی از بهترین برندهای بازار شناخته می شود؛ با خرید رژ مک یا سایر لوازم آرایشی این برند مطمئن هستید که محصولی با کیفیت عالی خریده اید.

اقدام هوشمندانه این است که بعد از آگاهی در مورد کارایی هر یک از محصولات آرایشی، لیست انواع لوازم آرایشی مخصوص خود را تهیه کنید.

معرفی لیست انواع لوازم آرایش کاربردی

در ادامه انواع لوازم آرایشی و کارایی آنها را بیان می کنیم. شما با مطالعه این لیست متوجه می شوید که هر محصول چه نیازی را برآورده می کند و چه مواقعی به کار می آید:

1- فاندیشن

برای پنهان کردن لکه های پوستی و یکدست کردن صورت می توانید از فاندیشن ها استفاده کنید. این محصول آرایشی سطح پوست تان را پوشش می دهد و باعث بی عیب و نقص شدن آن می شود.

2- کرم پودر

کرم پودرها نقص های صورت مثل جای جوش، لکه، قرمزی ها و ... را می پوشانند و بافتی یک دست و مناسب روی آن به وجود می آورند.

3- کانسیلر

اگر لکه های تیره روی پوست تان دارید، کانسیلرها بهترین گزینه برای پوشاندن آنها هستند. بیشتر کسانی که به آرایش علاقه دارند، از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی ها و پف زیر چشم استفاده می کنند.

کانسیلر تفاوت هایی با کرم پودر دارد؛ این ماده آرایشی با بافت غلیظ تر و پایدارتر باعث ایجاد پوشش بیشتر در نواحی مختلف صورت می شود.

4- برنزه کننده

برنزه کننده ها همانطور که از نام شان پیداست، برای برنزه کردن پوست استفاده می شوند. این محصول جزو محصول های اصلی آرایشی نیست و فقط در صورتی که به پوست برنزه علاقه دارید، می توان آن را تهیه کنید.

معمولا بعد از اینکه فاندیشن و کانسیلر را روی پوست استفاده کردید، نوبت به برنزه کننده ها می رسد. این محصول سایه هایی زیبا و رنگ های طبیعی روی صورت به وجود می آورد که باعث جذاب تر به نظر رسیدن آرایش می شوند.

5- کانتورینگ

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی | 18+ لوازم کاربردی

اگر می خواهید بخشی از اعضای صورت تان را برجسته تر نشان دهید، می توانید از کانتورینگ ها استفاده کنید. وظیفه این لوازم آرایشی ایجاد سایه های مختلف در اجزای صورت است.

وقتی به فروشگاه لوازم آرایشی می روید، انواع کانتورینگ سرد و گرم را می بینید. کانتورینگ های سرد برای ایجاد سایه های روشن و کانتورینگ گرم برای ایجاد سایه های تیره استفاده می شوند.

6- هایلایتر

اگر می خواهید بخش هایی از صورت تان را درخشان تر از بقیه نشان دهید، از هایلایترها استفاده کنید. این محصول آرایشی توجه ها را به بخش خاصی از صورت تان جلب می کند.

7- رژگونه

اگر می خواهید به بخش هایی از صورت تان رنگ و فرم دهید، رژگونه استفاده کنید. همانطور که از نام رژگونه پیداست، این محصول بیشتر برای گونه ها کاربرد دارد.

3 نوع رژگونه مختلف وجود دارد که شامل پودری، خمیری و مایعی هستند. رژگونه های پودری جزو متداول ترین نوع این محصول آرایشی شناخته می شوند.

8- مداد ابرو

آیا می خواهید نقص های ابروهایتان را بگیرید و باعث پرتر به نظر رسیدن آنها شوید؟ بهترین کار خرید و استفاده از مداد ابرو است. شما باید مدادی با رنگ مطابق با ابروهایتان بخرید تا به وسیله آن ابروهایی زیبا و بی نقص داشته باشید.

9- اسپری فیکس کننده

اسپری فیکس کننده وظیفه افزایش دوام و ماندگاری آرایش را بر عهده دارد. بنابراین اگر می خواهید آرایش تان برای مدت زمان طولانی تری روی پوست باقی بماند و دچار ماسیدگی نشود، از اسپری فیکس کننده استفاده کنید.

این اسپری ها کاربرد اصلی شان زمانی است که می خواهید به محیطی گرم بروید که موجب تعریق می شود. در این زمان کافیست کمی اسپری فیکس کننده روی آرایش تان بزنید تا تعریق موجب از بین رفتن بافت آرایش نشود.

لوازم آرایش لب | از رژ لب تا برق لب

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی | 18+ لوازم کاربردی

لوازم آرایشی لب وظیفه رنگ بخشیدن و زیباتر کردن لب هایتان را بر عهده دارند. انواع مختلفی از این لوازم آرایشی در بازار موجود است که در ادامه شرح می دهیم:

10- رژلب

رژلب ها در انواع مختلف ضد آب، براق و مات به صورت مایع و جامد در بازار عرضه می شوند و وظیفه رنگ بخشیدن به لب ها را بر عهده دارند.

11- خط لب

خط لب معمولا قبل از رژ لب و به منظور ایجاد کادر و آماده سازی لب استفاده می شود. در واقع با خط لب می توانید طرح اصلی را برای زدن رژ به وجود بیاورید.

12- پرایمر لب

پرایمرهای لب موجب آبرسانی به لب ها می شوند و دوام و ماندگاری رژ را افزایش می دهند.

13- لاک لب

لاک لب کاربردی مشابه رژ دارید. این محصول برای رنگ بخشیدن در مدت زمان طولانی تر استفاده می شوند. لاک لب برخوردی با دندان ها ندارد و بدون مزه است.

14- برق لب

اگر می خواهید لب هایی درخشان و براق داشته باشید، از برق لب استفاده کنید. این محصول معمولا بعد از رژ استفاده می شود.

لیست لوازم آرایشی چشم | از ریمل تا فرمژه

کامل ترین لیست انواع لوازم آرایشی | 18+ لوازم کاربردی

انواع مختلفی از لوازم آرایشی چشم در بازار وجود دارد که کاربردهای متنوعی دارند. در لیست انواع لوازم آرایشی تان توصیه می کنیم انواع لوازم آرایشی چشم را قرار دهید:

15- ریمل

ریمل در حجم دادن به مژه ها کاربرد دارد. اگر می خواهید مژه هایی پر پشت داشته باشید و به آنها حالت دهید، از ریمل ها استفاده کنید. ریمل هایی نیز مخصوص ابرو تولید می شوند که جلوه ای زیبا به ابروها می بخشند.

16- سایه چشم

سایه های چشم با بافت کرمی، پودری، مایع، اکلیلی و مدادی برای برجسته کردن برخی از نواحی چشم استفاده می شوند. سایه در نواحی اطراف چشم رنگ های زیبایی به وجود می آورد و باعث زیباتر شدن آرایش تان می شود.

17- خط چشم

اگر می خواهید به حالت چشم های خود فرمی زیبا بدهید، از خط چشم استفاده کنید. خط چشم ها در انواع مدادی، پودری، ژل و مایع تولید می شوند.

18- فرمژه

فرمژه ها وظیفه شبیه به ریمل دارند، با این تفاوت که از هیچ ماده شیمیایی خاصی برای حالت دادن به مژه استفاده نمی کنید.

جمع بندی: لوازم آرایشی چی بخرم؟

در این مطلب لیست انواع لوازم آرایشی را شرح داده و در مورد آن ها توضیحاتی داده شد. اما کدام محصول ها مناسب شماست؟ کاملا به نوع آرایش تان بستگی دارد. اگر آرایش سنگین را نمی پسندید، رژ لب، فاندیشن، ریمل و خط چشم کافیست. اما اگر می خواهید آرایش های سنگین کنید، خرید لوازم آرایشی مثل برنزه کننده، سایه چشم، هایلایتر، کانتورینگ و ... پیشنهاد می شود. این لوازم جزئیات آرایش تان را بیشتر می کنند و جلوه ای خاص و زیبا به آن می بخشند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز