بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کیفیت و عملکرد لوازم یدکی ام وی ام و تمامی خودرو‌ها در سلامت و طول عمر آنها تاثیر دارند. بدین ترتیب با خرابی قطعات خودرو، ماشین دیگر نمی‌تواند به عملکرد خود ادامه بدهد. بنابراین، برای ادامه عملکرد خودرو و خراب‌نشدن قطعات دیگر، باید قسمت‌های معیوب را با قطعات جدید تعویض کرد. در چنین شرایطی از لوازم یدکی استفاده می‌شود.

لوازم یدکی چیست

لوازم یدکی ام وی ام و خرید بدون دغدغه

قطعات خودرو ممکن است به‌دلایل مختلفی مانند استهلاک دچار نقص فنی شوند. لوازم یدکی جزء قطعاتی هستند که هنگام خرابی خودرو جایگزین آنها می‌شوند تا ماشین بتواند مانند گذشته به عملکرد خود ادامه دهد. اگر این قطعات تعویض نشوند، سلامت قطعات دیگر نیز به خطر افتاده و عملکرد خودرو با مشکل مواجه خواهد شد.

لوازم یدکی ام وی ام

لوازم یدکی ام وی ام و خرید بدون دغدغه

لوازم یدکی ماشین ام وی ام چند نوع است که شامل قطعات برقی ام وی ام، بدنه و داخلی می‌شود. چند نمونه از مهم‌ترین قطعات یدکی این خودرو دیسک ترمز، لنت و بلبرینگ هستند.

لوازم برقی نیز وظیفه مدیریت سیستم برق ماشین را برعهده دارند. فیوز کاربردی‌ترین قطعه اتومبیل محسوب می‌شود. همچنین سپر و گلگیر اصلی‌ترین قطعات بدنه ام وی ام خواهد بود.

به‌طور کلی، هر قطعه‌ای که در این خودرو مشاهده می‌کنید، جزء لوازم یدکی این خودرو هستند. در ادامه این لوازم را بیشتر بررسی می‌کنیم.

انواع لوازم یدکی ام وی ام

قطعات یدکی این خودرو به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که به شرح زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

قطعات برقی ام وی ام

هنگام روشن‌شدن خودرو، نیروی برق باعث شعله‌ور شدن سوخت در موتور می‌شود. سپس سیستم گرمایشی برخی از قطعات را از طریق برق راه‌اندازی می‌کند. این قطعات اعم است از:

دینام

دینام ژنراتوری است که وظیفه توزیع برق لازم به باتری را انجام می‌دهد. این قطعه، این کار را برای تغذیه چراغ‌ها، یخ‌زدایی، برف پاک‌کن‌ها و لوازم‌جانبی انجام می‌دهد.

این قطعه مولد نیروی الکتریکی در خودرو محسوب می‌شود. همچنین قسمت اصلی سیستم شارژ خودرو است. در تمام ماشین‌ها موتور احتراق داخلی وجود دارد به‌جز خودرو‌‌های هیبریدی که دینام دارند.

کوئل

نام دیگر این خودرو سیستم پیچ احتراق است. محل قرارگیری کوئل روی شمع بوده و کار تامین ولتاژ بالا از باتری 12 ولت برای ایجاد احتراق در شمع موتور را انجام می‌دهد تا مخلوط سوخت در موتور شعله‌ور شود.

این قسمت از 2 سیم پیچ اولیه و ثانویه، هسته مرکزی و بدنه تشکیل شده است. بین این سیم‌ها یک لایه عایق وجود دارد که از آسیب ناشی از حرارت جلوگیری می‌کند.

باتری

یکی از حیاتی‌ترین قطعات خودرو باتری است که وظیفه آن تامین برق لازم قطعات الکتریکی خودرو است. باتری شارژ خود را هنگام روشن شدن خودرو از طریق دینام یا آلترناتور خودرو تامین می‌کند. باتری وظایفی مانند تامین انرژی برق مورد نیاز برای استارت اولیه و فراهم‌آوری انرژی الکتریکی را برعهده دارد.

قطعات بدنه ام وی ام

معمولا ساختار بدنه خودرو با توجه به کلاس، ابعاد، قیمت و شرایط محیطی خودرو متفاوت است. این قطعات اعم است از:

سپر

سپر بخشی از بدنه خودرو است که در جلو و پشت آن قرار دارد. این قسمت برای بالابردن ایمنی خودرو و آسیب‌ندیدن آن ساخته شده است. البته اگر تصادف شدید باشد، این بخش دیگر نمی‌تواند از خودرو محافظت کند. اما می‌تواند خسارات را تا میزان زیادی کاهش دهد.

گلگیر

این قطعه، قسمتی از بدنه خودرو محسوب می‌شود که محل قرارگیری آن دور چرخ‌ها است. گلگیر برای جلوگیری از پرتاب‌شدن شن و ماسه، گِل یا آب روی زمین به هوا در زمان حرکت اتومبیل است.

تایر

لاستیک یا تایر در وسیله نقلیه خودرو قرار دارد و با زمین در تماس است. این قطعه از لرزش‌های ناشی از ناهمواری‌های جاده و انتقال بار وارده، چرخش چرخ و جا‌به‌جایی خودرو را سهولت می‌بخشد.

جلوپنجره

به شبکه‌ای که در جلوی رادیاتور و زیر کاپوت جلو وجود دارد، جلوپنجره گفته می‌شود. در مواد تشکیل‌دهنده این قطعه از ماده سبکی به‌نام بسپار استفاده می‌شود.

این قطعه به‌علت عبور هوا به رادیاتور به‌صورت شبکه‌ای ساخته شده و نقش خنک‌کننده رادیاتور را برعهده دارد. این قطعه می‌تواند در بهبود عملکرد فنی خودرو کمک کند.

عوامل زیادی همچون ارتفاع، عرض، جایگیری جلو پنجره، موقعیت نسبت به موتور و شیب در رابطه با تهویه، سیستم سرمایش موتور و حتی ایرودینامیک تاثیر دارد.

قطعات داخلی ام وی ام

در این بخش می‌خواهیم شما را با قطعات داخلی لوازم یدکی خودرو ام وی ام آشنا کنیم. این قطعات شامل موارد زیر هستند:

موتور

موتور خودرو قطعه‌ای است که انرژی‌های مختلف را تبدیل می‌کند. به‌عنوان‌مثال موتور انرژی بنزینی یا الکتریکی را به انرژی فیزیکی تبدیل می‌کند. این قطعه می‌تواند در هر خودرو با خودرویی دیگر متفاوت باشد. برخی از قطعات موتور و انژکتور ام وی ام شامل میل لنگ، رینگ و کارتل هستند.

سیلندر

سیلندر هسته مرکزی موتور خودرو محسوب می‌شود که اولین قطعه به شکل فضای استوانه‌ای شکل در بخشی از بلوک سیلندر قرار دارد.

سر سیلندر

این قطعه بالای سیلندر قرار دارد که جای مناسبی برای اتاقک احتراق، سوپاپ‌های دود و شمع‌ها محسوب می‌شود.

بخاری آب و روغن جهت خنک کردن اتاقک احتراق ساخته شده که در قسمت سر سیلندر قرار دارد. هنگام بررسی خودرو، شما می‌توانید میل سوپاپ یا قطعات دیگر مانند منیفولد گاز و هوا را در سیلندر مشاهده کنید.

واشر سر سیلندر

این قطعه وظیفه اتصالات و منافذ بین بلوک موتور و سر سیلندر را عایق بندی می‌کند. زیرا امکان نشت آب و روغن از بدنه موتور خودرو وجود دارد. جنس این قطعه از فولاد نسوز ساخته می‌شود. همچنین این فولاد دارای ظرافت خاصی است و فقط در اثر فشار‌های زیاد و حرارت‌های بالا آسیب دیده و می‌سوزد.

جهت خرید لوازم یدکی ام وی ام می‌توانید به یکی از بهترین سایت‌ها یعنی یدک لوکس مراجعه کنید. گروه تجاری شامند(یدک لوکس) در تیرماه سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده که با تولید با کیفیت‌ترین قطعات دغدغه‌های شما را درمورد خرید لوازم یدکی کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

لوازم یدکی ام وی ام قطعاتی هستند که جایگزین قطعات خراب خودرو می‌شوند. در صورت جایگزین نکردن آنها، عملکرد خودرو خراب شده و قسمت‌های دیگر را نیز خراب می‌کند.

قطعات یدکی شامل تمامی قطعاتی هستند که در خودرو مشاهده می‌کنید. این قطعات می‌تواند در بدنه، داخل و حتی در قسمت سیستم برقی آن وجود داشته باشند.

گلگیر، سپر، موتور، باتری و جلوپنجره چند نمونه از لوازم یدکی مهم در تمامی خودرو‌ها به‌شمار می‎روند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز