بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

انواع گل برای تزئین ماشین عروس

مراسم عروسی و اقدامات آن، همواره جزو هیجان‌انگیزترین و البته استرس‌آورترین کارهای زندگی یک دختر و پسر جوان است.

این اقدامات باید سرتاسر غرق شادی، نشاط و زیبایی انجام شود و انرژی دل‌نشینی به همراه داشته باشد. یکی از سنت‌های قدیمی و همچنین مدرن شب عروسی، گل‌آرایی ماشین عروس و تزئین آن است.

بسیاری از زوجین با اجاره ماشین عروس و یا در اختیار داشتن خودرو ساده، وسیله حمل‌ونقل خود در شب عروسی را غرق زیبایی و ظرافت گل‌ها می‌کنند.

باید در نظر داشته باشید، درصورتی از انواع گل‌ها، معانی و نحوه چیدمان آن‌ها آگاه باشید، می‌توانید بهترین و چشمگیرترین گل‌آرایی را روی خودرو انجام دهید. در این مقاله با هم نگاهی به نحوه گل‌آرایی و انتخاب درست گل‌های ماشین عروس می‌اندازیم.

پیام‌آور عشق و ظرافت، زبان پنهان گل‌ها

زیبایی و ظرافت شادی‌بخش گل‌ها باعث شده تا همه مردم جهان، همواره از گل‌ها در زمان‌های خوشی، اوقات خاطره‌ساز و لحظات مهم زندگی خود استفاده کنند.

نکته‌ای اخیرا بسیار حائز اهمیت شده، زبان پنهان گل‌هاست. گل‌ها ممکن است در رویدادهای شادی‌آور و یا اتفاقات سوزناک مورد استفاده قرار گیرند، اما معانی پنهان‌شده در آن‌ها، انرژی متفاوتی را به اشتراک بگذارد و تاثیر عمیق خود را نداشته باشد.

از قرن نوزدهم به بعد، گل‌ها، صفت "پیام‌آور قلب" را گرفتند و مردم، استفاده از گل‌ها را، روشی برای بیان احساسات و عاطفه خود به دیگران یافتند. به این زبان گل‌ها، به اصطلاح "زبان ویکتوریایی" گفته می‌شود.

دلیل این نام‌گذاری، رایج شدن هدیه دادن گل‌ها در دوره‌ی ویکتوریایی، برای بروز احساسات شدید عاشقانه و محبت‌آمیز و یا تنفر و انزجار به یکدیگر بود. اکنون نیز این زبان پنهان، اما بامفهوم، بین جهانیان بسیار رایج شده است.

برای دریافت انرژی کامل گل و هماهنگ کردن هارمونی گل و احساسات، باید اطلاعاتی درباره مفاهیم و معنی انواع گل‌های مورد استفاده در مراسم عروسی بدانید.

در اینه صورت شما می‌توانید زیباترین مدل‌های دسته گل عروس و چشمگیرترین گل‌آرایی ماشین عروس را در شب خاص خود داشته باشید. اکنون به بررسی مفهوم و معنی پنهان‌شده درون گل‌ها می‌پردازیم.

انواع گل برای تزئین ماشین عروس

گل شیپوری، نماد کیوپید

گل شیپوری یا Calla lily، گلی است که به‌دلیل شکل قلبی خود، بسیار در مراسمات  و تزئینات عروسی استفاده می‌شود. این گل زیبای گرمسیری، بسیار با تم قلبی و عاشقانه دسته گل و ماشین عروس هماهنگی دارد.

گل شیپوری نماد کیوپید، خدای کودک عشق است و نمایان‌گر عشق خالص و پاک مانند قلب کودکان و زیبایی خیره کننده معشوق در نگاه عاشق است.

گل فیریزیا، گل دقت و طراوت

گل فریزیا یا Freesia، گلی بهاری با عطر و بوی مست‌کننده است. این گل کوچک سفید با ده شکوفه‌ ظریف رئی هر ساقه، به زیبایی و ظرافت دسته گل شما می‌افزاید. این گل نماد خلوص نیت و دوستی است و آرامش در یک رابطه رانشان می‌دهد.

گل ارکیده، زیبایی در کنار شکوه

گل ارکیده یا Orchid، همواره اولین انتخاب زوجین برای دسته گلی عاشقانه و شاهانه است. این گل بیان‌گر زیبایی نایاب و عشق است و معنای تزکیه و فریبندگی را در خود پنهان دارد.

این گل نماد هر چیز جذاب و فریبنده‌ای است که شما را به خود جذب کرده و می‌تواند باعث جذابیت چندین برابر گل روز عروسی شما شود.

آلاله، زیبایی نفس‌گیر معشوق

گل آلاله یا Ranunculus، با تنوع رنگی زیاد و ظرافتی که در کنار پیچیدگی گلبرگ‌ها وجود دارد، انتخاب بسیاری از نوعروسان برای دسته گل و تزئین خودرو است. این گل به زبان ساده به معشوقه شما می‌گوید "تو از شدت دلفریبی، درخشنده و چشمگیر هستی"

گل ادریسی، درک متقابل در عشق

اگر به گل‌های حجیم با گلبرگ‌های فراوان علاقه‌‌مندید، قطعا گل ادریسی انتخاب اول شماست. گل ادریسی یا Hydrangea، نماد تشکر برای درک کردن متقابل است و بیان‌گر پشتکار، عواطف درونی و احساسات قلبی زوجین در شرف ازدواج است.

گل زنبق، شادی عاقلانه

گل زنبق با دو نوع زنبق دره ( Lily of the Valley ) و زنبق (Iris)، مهمان همیشگی مجالس عروسی و شادی است. نوع بنفش رنگ این گل متنوع، نماد ایمان، شجاعت و عقل است و زیبایی چشمگیری میان گل‌های دیگر دارد.

رنگ سفید آن، بیان‌گر فروتنی و دوشیزگی است درحالی‌که زنبق نارنجی بیان‌گر علاقه و اشتیاق شدید و زنبق زرد شادی وصف‌نشدنی است.

گل میخک، فریبندگی در عشق

شاید قبلا گل میخک را برای تزئین یقه کت آقایان دیده باشید، اما این گل اخیرا از پرطرفدارترین گل‌های دسته گل و گل‌آرایی ماشین عروس است.

گل میخک یا Carnation با گلبرگ‌های پیچ‌خورده و مواجش زیبایی خاص و تنوع زیادی دارد و هر مدل، معنای جادویی جالبی در خود پنهان دارد.

گل میخک در حالت کلی، بیان‌گر فریبندگی و شیدایی است، میخک سفید نشان‌گر خوش شانسی و عشق سوزان، میخک قرمز نماد ستایش کردن و فریبندگی و میخک صورتی گویای "عشق، هیچگاه فراموشت نمی کنم" است. انتخاب این گل، شیفتگی و غرق‌شدگی شما را در عشق را به‌خوبی نشان می‌دهد.

گل عروس، زیبایی در ظرافت

جدیدترین و معروف‌ترین گلی که می‌توان برای دسته گل عروس و گل‌آرایی خودرو نام برد، گل عروس یا گل ژیپسوفیلا است. این گل ریز، با جزئیات خاص و ظرافت بی‌نظیری که دارد، انتخاب بسیاری از عروسان و طراحان مد برای شب عروسی است.

گل عروس با رایحه دل‌نشینی که دارد، نام "رایحه بچه" را نیز از آن خود کرده است که به‌خوبی می‌تواند ویژگی ظرافت در کنار خوش‌بویی این گل را نشان دهد. این گیاه خارق‌العاده بیان‌گر حس پاکی، صداقت، معصومیت، لطافت، معنویت و اطاعت در عشق است.

گل رز، نماد همیشگی عشق

ممکن نیست اسم عشق و ازدواج بیاید و نام گل رز و حضور رمانتیکش در میان نباشد. گل رز از دیرباز موردتوجه عاشقان بوده و رنگ قرمز آن، نمادی جهانی از عشق خالصانه و علاقه در نگاه اول است.

گل رز یا Rose تنوع رنگی و معانی عاشقانه زیادی دارد. رز قرمز نماد عشق، احترام و تشویق است؛ رز زرد نماد دوستی و مراقبت، رز صورتی بیان‌گر حس تحسین و شادی و قدردانی، رز نارنجی نشان‌گر افسون و جذبه و عشق آتشین و رز سفید نشان‌دهنده معصومیت، خلوص و رازداری است.

شما می‌توانید با آگاهی از این این معانی خارق‌العاده پنهان شده در گل‌ها و انتخاب آن‌ها طبق احساست خود، زیباترین هدیه و خاص‌ترین شب خود را رقم بزنید.

جذابیت دسته گل ماشین، بررسی دقیق گل‌های مناسب

ماشین عروس به‌عنوان خودروی خوشبختی عروس و داماد، باید زیبایی و خیرگی خاصی داشته باشد تا بتواند لحظات شاد و ابدی زوجین را به‌خوبی نشان دهد. ماشین یک جسم سرد و سخت است، با انتخاب گل‌های مناسب و خلق یک هارمونی شادی‌بخش، خودرو به شمایلی زیبا دست می‌یابد.

برای تزئین ماشین عروس، باید گل‌های مقاوم و محکم را انتخاب کرد. گل‌های گل‌آرایی باید در برابر حرکت باد خودرو، گرمای تولید شده توسط موتور و شرایط غیرقابل پیش‌بینی آب‌وهوا مقاوم بوده و خراب نشود.

به ‌همین‌دلیل گل ها و شاخ و برگی که ساقه‌های چوبی و بلند دارند، مانند گیاه ادریسی، برگ بامبو، برگ‌های بلند کوردیلین و گل رز و ارکیده گزینه‌های مناسبی برای تزئئین ماشین عروس هستند.

ویژگی دیگری که می‌توان به دسته گل ماشین اضافه کرد، گیاهان وحشی و تزئینات زینتی مانند روبان اشاره کرد. گل‌های وحشی شاخ و برگ زیبا و بادوامی دارند و ارزان قیمت هم هستند.

هم‌چنین استفاده از شاخ و برگ، گل آرایی را حجیم می کند و زیبایی دسته گل را دوچندان می‌کند. علاوه بر این، می‌توان ازز روبان‌های هماهنگ با رنگ گل‌ها، استندهای قلب و ماه و مجسمه‌های کوچک در تزئین گل ماشین عروس استفاده کرد.

چیدمان گل‌ها، سلیقه در کنار خلاقیت

انواع گل برای تزئین ماشین عروس

هنگام چیدمان گل‌ها و استفاده از انواع وسایل برای تزئین ماشین، باید خلاقیت و خوش‌سلیقگی زیادی به خرج دهید؛ البته دقت کنید که ترتیب و ترکیب گل‌ها نباید از هارمونی و هماهنگی خاص آن بکاهد.

گل‌های مختلف را با هم ترکیب کنید تا تنوع و شادابی همه‌ی گل‌ها را جذب کنید. برای مثال ترکیب گل رز با گل‌های ارکیده و گل‌های وحشی و شاخ و برگ اضافه، دسته گل بزرگ و چشمگیری را خلق می‌کند؛ هم‎چنین همراهی میخک صورتی، رز سفید، ژیپسوفیلا و برگ سبز بامبو در کنار روبانی همرنگ، جلوه خاصی به خودروی شما می‌دهد.

ترکیب رنگ گل‌ها و موزونی چیدمان آن‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است. اگر خودرویی با رنگ روشن دارید، از گل‌هایی با رنگ های لایت یا رنگین‌کمانی استفاده کنید.

گل‌هایی مانند رز سفید، فریزیا زرد، میخک صورتی و رز صورتی گزینه خوبی برای خودروهای سفید رنگ هستند. البته اگر عاشق ریسک کردن و چشمگیر بودن هستید، انتخاب گل‌هایی با رنگ جیغ و بولد، می‌تواند هیجان بیشتری به خودروی شما بدهد. گل زنبق بنفش، رز قرمز، ژیپسوفیلا آبی و میخک قرمز، گزینه‌های رنگی مناسبی برای خودرو هستند.

اگر دوست دارید با خودرویی تیره و به زیبایی شب، به دنبال عروس خود بروید، گل‌هایی با رنگ‌ روشن و ظریف بهترین گزینه برای ایجاد تضاد و چشمگیری هستند.

گل‌هایی مانند ارکیده سفید، ژیپسوفیلا سفید، زنبق زرد، آلاله هلویی و شیپوری سفید، بهترین گیزنه برای تزئین خودرو تیره‌رنگ شما هستند. علاوه ‌بر این، برای خودرو‌های تیره بهتر است زیاد از شاخ و برگ بزرگ و سبز استفاده نکنید و برگ‌های کوچک با شاخه‌های ظریف را در گل‌آرایی خود قرار دهید.

نکاتی که نباید در گل‌آرایی انجام شود

حین گل‌آرایی و تزئین دسته گل ماشین، دقت کنید که از استفاده از اسپری رنگ و نوار برقی روی سطح خودرو خودداری کنید. هم‌چنین سیم فلزی و چسب حرارتی را به دقت زیاد روی خودرو استفاده کنید تا آسیبی به رنگ و پوشش خودرو وارد نشود.

البته نوار چسب گزینه بهتری برای چسباندن و اتصال گل‌ها روی خودرو است و اثری از خود به جا نمی گذارند.

معمولا چیدمان گل‌ها بر روی کاپوت خودرو و درهای جلویی انجام می‌شود. صندوق عقب خودرو و درهای عقبی نیز مکان‌های مناسبی برای اتصال گل‌ها هستند.

البته دقت داشته باشید که حفظ ایمنی خودرو و عدم خراب شدن گل‌ها، بر زیبایی و مجلل بودن کار اولویت دارد. محل قرارگیری گل‌ها، نباید دید راننده را مسدود کند و هم‌چنین مانع دید از شیشه جلو، پنجره ها و آینه ها شود.

تزئینات اضافه، جذابیت کنار گل‌ها

انواع گل برای تزئین ماشین عروس

ایده‌‎های جالب و جدید برای ماشین عروس، به خاطره‌انگیزی این شب خاص می‌افزاید. یکی از ایده‌هایی که اخیرا مورد استقبال زوجین قرار گرفته است، استفاده از خودروهای کلاسیک و قدیمی است.

ماشین‌های کلاسیک به دلیل اینکه به طور عادی در خیابان تردد ندارند، از جذابیت خاصی برخوردارند و در عکس و فیلم‌های عروسی، بسیار چشمگیر و ماندگار هستند. فراموش نکنید که ماشین عروس قدیمی خود را با گل‌های درشت و روبان‌های رنگی تزئین کنید تا به تک بودن آن بیافزاید.

افزودن تاج گل بر بالای خودرو و استفاده از عروسک‌های رمانتیک، ایده جذاب پرطرفدار دیگری است. شما می‌توانید  تاجی از گل را در بالای خودرو قرار دهید و شکل نمادین تاج پادشاه و ملکه را به‌وجود آورید. خرس‌های عروسکی کوچک و مجسمه‌های تزئینی، با مضامین عاشقانه و رمانتیک، گزینه دیگری برای تزئینات خاص ماشین عروس است.

اگر دوست دارید که خودروی خود را با گل تزئین کنید اما متفاوت به‌نظر برسید، می‌توانید گل‌آرایی حروف روی ماشین عروس را امتحان کنید. از گل‌ها برای تشکیل حروف و نوشته دلخواه خود مانند کلمه “LOVE” یا حروف اول اسم عروس و داماد استفاده کنید و زیبایی بی‌همتایی برای ماشین عروس خلق کنید.

اجاره ماشین عروس، یک شب شیک و رویایی

عروس و داماد برای به‌یادماندنی‌تر شدن و خاطره‌انگیزی شب عروسی خود، از انواع روش‌ها و ایده‌هایی که مراسمشان را خاص‌تر کند، استقبال می‌کنند. اجاره ماشین عروس آماده با گل‌آرایی یا بدون گل‌آرایی، گزینه جدید و پرطرفداری است که شب عروس و داماد را بسیار لوکس و خاص می‌کند.

اجاره خودروهای شیک و گران‌قیمت خارجی با زیبایی خاص و فریبندگی مختص به خودشان، جذابیت عروس و داماد را دوچندان کرده و سواری لوکس و به‌یادماندنی برای آن‌ها رقم می‌زند.

اجاره ماشین عروس با راننده شخصی، حالتی است که همراهی و خوش‌گذرانی عروس و داماد در کنار یکدیگر را بیشتر کرده و اوقات راحت‌تری را برای راننده ایجاد می‌کند.

کافه رنت، معتبر‌ترین مجموعه اجاره خودرو در ایران، همراه شادی و خوشبختی شماست. با اجاره ماشین عروسی لوکس و لاکچری، شب خاص خود را متفاوت‌تر کنید.

با تماس با کارشناسان خبره ما و مشاوره درباره مراسم، تم مجلس و ویژگی‌های خودروی درخواستی، ماشین عروس زیبای خود را با بیمه کامل و قیمتی به‌صرفه دریافت نمایید. شادی شما مایه سرور ماست.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

پیشنهادها برای شما

تشریفات لوکس خاطره تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس بلانش تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز