بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نکات ست کردن جوراب با کفش چیست؟ چه قانونی برای پوشیدن جوراب مردانه یا زنانه وجود دارد؟ اگر دوست دارید یک استایل همه چیز تمام داشته باشید باید به جزئیات توجه ویژه ای نشان دهید. در این مطلب به قوانین ست کردن جوراب با لباس ها اشاره می کنیم. با ما همراه باشید!

4 قانون برای پوشیدن جوراب | نکات ست کردن جوراب با کفش

4 قانون برای پوشیدن جوراب - چطوری جوراب مناسب بخریم؟

  1. بدون جوراب هرگز: حتی اگه استایلی دارید که جوراب نباید معلوم شود از جوراب های کالج یا کفی استفاده کنید. 
  2. رنگ جوراب: جوراب باید همرنگ شلوار باشد و نه کفش. مگر اینکه بخواهید تیپ خاص و متفاوتی بزنید که در آن صورت هم باید یک رنگ متضاد انتخاب کنید.
  3. بلندی جوراب: جوراب باید حداقل قوزک پا را در حالت نشسته بپوشاند!
  4. جوراب کوتاه برای شلوارک: با شلوارک یا شلوار های کوتاه بهتر است جوراب مچی یا جوراب کالج بپوشید.

4 قانون برای پوشیدن جوراب | نکات ست کردن جوراب با کفش

نکات مهم ست کردن جوراب با کفش

در ادامه شما را با اصول ست کردن جوراب برای آقایان و خانم ها آشنا می کنیم:

استفاده از جوراب سفید را محدود کنید

جوراب سفید مناسب زمان هایی است که با شلوارک و کتونی در حال ورزش کردن باشید یا شلوار و کفش تان هم کاملا سفید باشند. وگرنه برخلاف تصور افراد، برای دیگر استایل ها مناسب نیست و استایل شما را بهم ریخته نشان خواهد داد. مگر این که قصد کنید مثل ترند جدید جورابتان را ساق بلند انتخاب کنید و روی شلوار بکشید که مطمئنا در این حالت دستتان باز است.

جوراب ساق کوتاه، برای کفش و استایل مجلسی و رسمی مناسب نیست

جوراب ساق کوتاه مناسب کفش و تیپ های رسمی و کتونی نیست، جوراب های ساق کوتاه تنها برای کفش کالج یا عروسکی مناسب است که با آن شلوارهای نسبتاً کوتاه پوشیده می شود. 

به خصوص اگر قصد دارید تیپ شما یک تیپ رسمی و کلاسیک باشد، به هیچ عنوان نباید جورابی بپوشید که هنگام نشستن یا پا روی پا انداختن، ساق پایتان دیده شود.

جوراب با رنگ شاد و طرح دار برای تیپ رسمی مناسب نیست

خودتان بهتر از ما می دانید که با تیپ های رسمی نباید از جوراب با طرح عروسکی یا رنگ جیغ استفاده کرد. هر اندازه که رنگ و طرح انتخاب شده برای جوراب هماهنگ با شلوار باشد یا با تلاش بسیار موفق به ست کردن جوراب با کفش مورد نظرتان شده اید، باز هم بدانید که جوراب با رنگ جیغ یا طرح های پیچیده و کارتونی مناسب تیپ های کلاسیک یا کت و شلوار نیست.

4 قانون برای پوشیدن جوراب | نکات ست کردن جوراب با کفش

بهترین کار این است که جوراب و شلوار، همرنگ باشند

برای ست کردن جوراب با شلوار، ابتدا شلوار مورد نظر خود را بپوشید، سپس از سبد جوراب هایتان جورابی که نزدیک ترین رنگ به شلوارتان دارد را انتخاب کنید.  اگر تمایلی برای حساسیت به خرج دادن روی انتخاب اجزای لباسی که می پوشید ندارید، یا به اندازه کافی برای این کار وقت یا پول ندارید، بهترین راه برای ست کردن جوراب با شلوار، انتخاب جوراب هم رنگ شلوار است.

همچنین اگر جوراب طرح دار می پوشید، بهتر است رنگ یکی از اجزای طرح جوراب با شلوارتان هم خوانی داشته باشد. مثلاً برای یک شلوار سورمه ای تیره، پوشیدن جورابی به رنگ آبی تیره پیشنهاد می شود. یا برای یک شلوار طوسی، جورابی به رنگ نوک مدادی.  این شیوه مطمئن ترین راه برای ایجاد هماهنگی بین اجزای ترکیب لباسی است که می پوشید.

4 قانون برای پوشیدن جوراب | نکات ست کردن جوراب با کفش

جوراب طرح دار را با شلوار طرح دار نپوشید

اگر شلواری می پوشید که هیچ طرحی ندارد یا اصطلاحاً بدون پترن Pattern است، می توانید از جوراب های طرح دار، راه راه یا چهارخانه استفاده کنید. اگر شلوار شما راه راه است یا طرح دارد، جورابتان باید ساده باشد، توضیح این قانون بسیار ساده است. 

4 قانون برای پوشیدن جوراب | نکات ست کردن جوراب با کفش

چگونه جوراب رو با کفش ست کنم؟

می توان موقع لباس پوشیدن دقت به خرج داده و طوری شلوار خود را انتخاب کنید که علاوه بر شلوار، ست کردن جوراب با کفش نیز امکان پذیر باشد. در قوانین تیپ های رسمی و کلاسیک این شلوار است که جوراب را باید از نظر رنگ و طرح با آن هماهنگ کرد.  

جوراب با صندل و دمپایی لاانگشتی اصلا قشنگ نیست!

این قانون جهان شمول است.  هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید صندل را با جوراب پوشید. اگر بنا به هر دلیل مجبور به پوشیدن جوراب هستید، پوشیدن صندل را فراموش کنید. اگر پوشیدن صندل را دوست دارید باید بدانید که حتی نازک ترین جوراب ها نیز با صندل نباید پوشیده شوند.

 

 

در این مطلب شما را با نکات پوشیدن جوراب آشنا کردیم؛ امیدواریم توانسته باشیم کمک کنیم به بهترین شکل استایل خود را تکمیل کنید. شما درباره نکاتی که به آن ها اشاره کردیم چه نظری دارید؟ خوشحال می شویم در بخش نظرات با ما همراه شوید و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان سوربانی به اشتراک بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما: