بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
آیا شما نیز برای برگزاری مراسم عروسی خود دچار تردید شده اید و نمی دانید که برای عروسی خود جشن بگیرید یا خیر؟ آیا می دانید هدف از مراسم عروسی چیست و برگزاری این مراسم چه اهمیتی دارد؟

هدف از برگزاری مراسم عروسی چیست؟

برگزاری مراسم عروسی یکی از رسوماتی است که از گذشته تاکنون ادامه دارد. این مراسم تنها به ایران مربوط نمی شود و در اکثر کشورهای دنیا نیز مجلس عروسی وجود دارد اما هر یک به شکلی متفاوت این کار را انجام می دهند.

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش توقعات افراد در برگزاری چنین مجالسی، بسیاری از عروس ها و دامادها برای برگزاری این مراسم دچار تردید می شوند. به طوری که برخی ترجیح می دهند این هزینه را به پیشرفت زندگی دونفره خود، برای یک سفر خارجه، کمک به ایتام وغیره اختصاص دهند.

اما بعضی دیگر تلاش می کنند که مراسم عروسی خود را در بهترین تالا عروسی یا زیباترین باغ تالار عروسی به بهترین شکل برگزار کنند. حال اگر شما نیز قصد دارید زندگی مشترک خود را آغاز کنید، ممکن است در این دوراهی سردرگم باشید و ندانید کدام گزینه بهتر است.

بنابراین باید بدانید هدف از عروسی چیست. زیرا در این صورت می توانید با در نظر گرفتن این اهداف و اهمیت و اولویت آن ها در زندگی خود، بهترین تصمیم را برای برگزاری مراسم عروسی اتخاذ کنید. در این رابطه از شما دعوت میکنیم ادامه این مطلب از سوربان را از دست ندهید چراکه در ادامه اهداف اصلی برگزاری مراسم عروسی را برای شما برشمردیم و دلایل اصلی برگزاری مراسم عروسی را توضیح داده ایم.

هدف اصلی برگزاری مراسم عروسی چیست و چه اهمیتی دارد؟/ جشن بگیریم یا نه؟!

هدف از گرفتن عروسی چیست؟

۱. جشن گرفتن در مهمترین شب زندگی

یکی از مهم ترین اهدافی که باعث می شود افراد نسبت به برگزاری عروسی اقدام کنند، جشن گرفتن برای مهم ترین شب زندگی آن ها است. همانطور که می دانید شب عروسی و آغاز زندگی مشترک برای دو نفر، مهم ترین شب زندگی آن ها محسوب می شود.

زیرا در این شب تغییری بزرگ در مسیر زندگی هر دوی آن ها رخ می دهد و تا پایان عمر به شکلی متفاوت و به صورت مشترک باید زندگی کنند. به همین دلیل از گذشته مرسوم است که برای این مناسبت مهم جشنی بزرگ با عنوان عروسی برگزار شود.

به طوری که در این شب عزیزترین افراد نزدیک به عروس و داماد دور آن ها جمع می شوند و این اتفاق بزرگ در زندگی آن ها را برایشان جشن می گیرند.

۲. ساختن یک خاطره به یادماندنی از زیباترین اتفاق زندگی هر فرد

دیگر هدف از مراسم عروسی این است که عروس و داماد می خواهند زیباترین اتفاق زندگی خود را با برگزاری یک جشن بزرگ به یادماندنی کنند. زیرا بسیاری از عروس ها و دامادها در این شب به وصال عشق خود می رسند و این زیباترین آرزوی آن ها است که به آن دست پیدا کرده اند.

به همین دلیل این شب چنان برای آن ها مهم و خاص است که تلاش می کنند با برگزاری عروسی ، از این اتفاق خاطره ای به یادماندنی را در کنار دوستان و آشنایان خود ثبت کنند. به طوری که تا سال ها بعد با تماشای عکس ها و فیلم های مراسم عروسی خود همان ذوق شب اول را مجدد تجسم می کنند و برای آن ها بسیار شیرین خواهد بود.

۳. رسمیت بخشیدن به ازدواج عروس و داماد

هدف اصلی برگزاری مراسم عروسی چیست و چه اهمیتی دارد؟/ جشن بگیریم یا نه؟!

اگر می خواهید بدانید هدف از عروسی چیست، باید گفته شود که یکی از اهداف اساسی این مراسم این است که ازدواج زوجین به رسمیت شناخته شود. مهم ترین هدف از مراسم عروسی این است که ازدواج شرعی و عرفی دو فرد به صورت رسمی بین اعضای خانواده، اطرافیان، دوستان و آشنایان آن ها شناخته شود.
به طوری که با برگزاری این مراسم همه افراد در ازدواج آن دو مطلع می شوند و بدین شکل از بسیاری از مشکلات جلوگیری خواهد شد. ضمن اینکه از آن پس در مهمانی ها، دورهمی ها وغیره به عنوان یک خانواده شناخته و دعوت می شوند.

۴. دادن ولیمه به آشنایان

یکی دیگر از اهداف افراد برای برگزاری مراسم عروسی این است که به آشنایان، اعضای خانواده، دوستان، همکاران وغیره ولیمه بدهند. این یک رسم قدیمی است که ریشه آن به عقاید مردم مربوط می شود. به طوری که بر اساس آن افراد باید برای چند مورد از جمله آغاز زندگی مشترک به اطرافیان خود ولیمه بدهند.

این ولیمه همان مهمانی شام و هدف از مراسم عروسی است که امروزه بسیار مجلل تر و باشکوه از گذشته برگزار می شود.

۵. نمایش عروس و داماد به خانواده ها

هدف اصلی برگزاری مراسم عروسی چیست و چه اهمیتی دارد؟/ جشن بگیریم یا نه؟!

از دیگر اهدافی که در پاسخ به سوال هدف از عروسی چیست مطرح می شود؛ می توان به نمایش عروس و داماد به خانواده ها اشاره کرد. امروزه در مراسم عقد یا نامزدی بسیاری از افراد تنها اعضای خانواده نزدیک را دعوت می کنند.

به همین دلیل ممکن است بسیاری از دوستان، آشنایان، همکاران و خانواده های دور با عروس و داماد آشنایی نداشته باشند. بنابراین در صورت برگزاری مجلس عروسی، خانواده داماد به خوبی با عروس، خانواده، اقوام و آشنایان او آشنا می شوند.

همچنین خانواده عروس در مراسم عروسی ، داماد خانواده را می شناسند و با اعضای خانواده و اقوام او آشنا می شوند. بدین شکل دو خانواده با یکدیگر نیز به خوبی ارتباط برقرار می کنند و این هدف از مراسم عروسی به دوام زندگی مشترک زوجین نیزی کمک بسیاری خواهد کرد.

۶. افزایش پایبندی زوجین به زندگی مشترک

بر اساس تحقیقات انجام شده در آمریکا ثابت شده است که زوجینی که مراسم عروسی برگزار می کنند نسبت به دیگران پایبندی بیشتری به زندگی مشترک خود دارد. البته این موضوع برای کشورهای خارجی که زوجین در مجلس عروسی تعهدات خود را به زندگی مشترک ذکر می کنند، صادق تر است.

اما امروزه با توجه به رسم و رسومات جدید، بسیاری از عروس و دامادها مراسم خطبه عقد و پیوند ایرانی خود را نیز در مراسم عروسی برگزار می کنند. به این شکل آن ها نیز از تعهدات خود در این مجلس یاد خواهند کرد و این امر موجبات پایبندی بیشتر آن ها به این تعهدات و به زندگی مشترک را فراهم می کند.

۷. گسترش روابط اجتماعی زوجین

هدف اصلی برگزاری مراسم عروسی چیست و چه اهمیتی دارد؟/ جشن بگیریم یا نه؟!

شاید تا به حال از بعضی زوجین شنیده باشید که پس از ازدواج خود تا چه اندازه تنها هستند و حوصله شان سر می رود و به مشکلاتی از این قبیل اشاره کرده باشند. در این رابطه باید بدانید یکی دیگر از اهداف بسیار مهمی که برای برگزاری مراسم عروسی مطرح می شود، گسترش روابط اجتماعی عروس و داماد است.

به طوری که در این مجلس داماد و عروس با خانواده ها، آشنایان، دوستان، همکاران خود و پدر و مادر یکدیگر بیشتر آشنا می شوند و موجب برقراری ارتباط بیشتر با آن ها می شود. بدین شکل ممکن است رفت وآمدهای زوجین پس از این مراسم افزایش پیدا کند و این امر به یک هدف از مراسم عروسی یعنی گسترش روابط اجتماعی آن ها کمک بسیاری خواهد کرد.

ضمن اینکه برگزاری مراسم عروسی موجب می شود که زوجین پس از عروسی خود احساس تنهایی نکنند. زیرا کسانی که در عروسی آن ها دعوت بوده اند، پس از تشکیل زندگی مشترک عروس و داماد، آن ها را پاگشا می کنند و از آن ها در مهمانی ها دعوت خواهند کرد.

هدف اصلی برگزاری مراسم عروسی چیست و چه اهمیتی دارد؟/ جشن بگیریم یا نه؟!

کلام آخر

از آنجا که امروزه بسیاری از عروس و دامادها با توجه به شرایط اقتصادی برای برگزاری مراسم عروسی خود دچار تردید می شوند، در این متن به این موضوع پرداختیم که هدف از مراسم عروسی چیست؟

در پاسخ به این سوال به چندین مورد از اهداف مهم برای برگزاری عروسی از جمله به رسمیت شناختن ازدواج عروس و داماد، گسترش روابط اجتماعی و برگزار کردن جشن برای مهم ترین شب زندگی آن ها اشاره کردیم.

همچنین دانستید که هدف از برگزاری عروسی پایبندی بیشتر زوجین به تعهدات، ساختن شبی خاطره انگیز برای وصال آن ها به عشقشان، دادن ولیمه به اطرافیان و نمایش عروس و داماد به خانواده ها است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز