بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
مطمعنا برای هر شخصی گزینه های زیادی برای ازدواج وجود دارد اما در این میان هستند افرادی که به هیچ عنوان نباید به ازدواج با آنها فکر کرد مگر اینکه مشکل و عیب خود را برطرف سازند.

با چه کسانی نباید ازدواج کرد؟

ازدواج با فرد نامناسب می تواند زندگی فردی و اجتماعی شما را نابود کند چون ازدواج یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی هر فرد است که اگر با دقت انجام نشود مشکل زا می شود. این سوال خیلی از دختر و پسر های جوان است که می پرسند با چه کسانی نباید ازدواج کرد یا ازدواج با چه افرادی اشتباه است؟ به همین خاطر یکی از بحث های همیشگی در بخش مشاوره روانشناسی قبل ازدواج به موضوع شناخت افراد نامناسب برای ازدواج مربوط می شود. اگر شما هم قصد آشنایی با ویژگی های افراد نامناسب برای ازدواج را دارید تا انتهای این مطلب از سوربان همراه ما باشید.

هیچوقت با این 10 نفر ازدواج نکن!/ ازدواج با شخصی که حتی یکی از این خصوصیات را دارد اشتباه محض است!

خصوصیات رفتاری افراد نامناسب برای ازدواج

اینکه با با چه کسانی نباید ازدواج کرد به عوامل زیادی بستگی دارد، شاید ببینید خانم یا آقایی همسرش ویژگی هایی که در ادامه به آنها اشاره می کنیم را دارد و سال هاست زندگی مشترک خوبی در کنار هم دارند، اما این تمام داستان نیست!

ویژگی های فردی متفاوت هستند و هر کس خواسته های مشخصی از زندگی دارد. از طرفی نباید ظاهر زندگی مردم را معیاری برای انتخاب خود قرار دهید!

در ادامه به مهم ترین ویژگی های افراد نامناسب برای ازدواج می پردازیم که حتما قبل ازدواج باید به آنها دقت کنید:

ازدواج با چه کسانی اشتباه است؟

هیچوقت با این 10 نفر ازدواج نکن!/ ازدواج با شخصی که حتی یکی از این خصوصیات را دارد اشتباه محض است!

  • کسی که در دسترس نیست!

یکی از بزرگ‌ ترین الگوهایی که در روابط ناسالم و یا سمی وجود دارد این ویژگی خاص است، زیرا به اندازه بقیه واضح نیست و تشخیص آن دشوار است.

فردی که از نظری عاطفی در دسترس نیست کسی است که در رابطه مشارکتی نداشته، در ارتباط نیست یا درگیر رابطه نمی شود.

معمولا این فرد توسط چیزهای دیگر منحرف می شود، چیزی (یا کسی) توجه او را از رابطه دور می کند. این افراد برای ازدواج مناسب نیستند چون نمی توانید روی آنها حساب باز کنید و همیشه بهانه ای برای نبودن دارند!

  • با آدم خودشیفته ازدواج نکنید!

خودشیفته شخصی است که چنان غرق خود است که توانایی تمرکز روی شخص دیگری را ندارد.

تصور ذهنی اینگونه افراد اینست که “همه چیز در مورد من است و من باید در اولویت باشم“. آنها به جای اینکه شریک زندگی خود را در نظر بگیرند، فقط بر اساس آنچه برای آنها بهتر است انتخاب، تصمیم گیری و برنامه ریزی می کنند.

  • آدم بی منطق اصلا برای ازدواج مناسب نیست.

هیچوقت با این 10 نفر ازدواج نکن!/ ازدواج با شخصی که حتی یکی از این خصوصیات را دارد اشتباه محض است!

شما دو نفر چیزهای مشترک زیادی دارید که غیر قابل‌ انکار است، اما او غیر ممکن است که برنامه خود را به خاطر شما تغییر دهد و واقعا متعهد نیست، در ضمن نمی توانید از منطق و استدلال برای قانع کردن او استفاده کنید چون تاثیری نخواهد داشت.

خلاصه که مرغ این دوستان یک پا داره و همیشه حرف خودشان را به کرسی می نشانند!

  • ازدواج با فرد عجول اشتباه است.

این افراد در همه چیز عجله دارند حتی در آشنایی و صمیمی شدن با شما! مثلا، در جلسه سوم دیدارتان او کلید آپارتمانش را به شما داده ریزترین اطلاعات شخصی خانوادگی اش را به شما گفته است حتی اصرار دارد کارت بانکی او را داشته باشید.

در این صورت حسی به شما می گوید که باید عقب بکشید و واقعا هم اینطور هست! افراد عجول بدون شک در دسته افراد نامناسب ازدواج قرار دارند.

  • ازدواج با افراد دائما منتقد درست نیست.

این دسته افراد همیشه چیزی برای نقد کردن و به قول خودمان “کش دادن موضوع” دارند!

همیشه نظر شما درباره آنچه واقعاً اتفاق افتاده، مانند پرونده قتل سریاله مورد نقد قرار می گیرد و از شما جواب قانع کننده می خواهند. در بهترین حالت هم قضاوت او بی وقفه ادامه دارد و در طولانی مدت هیچکس دوست ندارد با یک فرد منتقد رابطه داشته باشد.

  • فرد وابسته برای ازدواج مناسب نیست!

از برنامه های آخر هفته گرفته تا زندگی با هم، هر چیزی که پیشنهاد دهید خوب است و حرفی روی حرفتان زده نمی شود. در هیچ زمانی شما را تنها نمی گذارد، در ازدواج های موفق افراد همسری می خواهند که مایل به مصالحه باشد، نه کسی که در حاشیه نشسته و به شما اجازه می دهد در هر تصمیمی پیش قدم شوید.

شاد فکر کنید خیلی هم بد نیست همسرتان روی حرف شما حرف نزند (به خصوص آقایان اینطور فکر می کنند) اما بعد مدتی زندگیتان به یک زندگی کسالت بار و یک طرفه تبدیل می شود که هیچ جای پیشرفتی در آن نیست.

هیچوقت با این 10 نفر ازدواج نکن!/ ازدواج با شخصی که حتی یکی از این خصوصیات را دارد اشتباه محض است!

  • افراد تهاجمی و واکنش گرا مناسب ازدواج نیستند!

مشاجرات و اختلاف نظرها قطعاً در هر رابطه سالمی اتفاق می افتد (اگر به رابطه اهمیت ندهید، گاهی اوقات با شریک زندگی خود دعوا نمی کنید). شما نیاز به کسی دارید که این درگیری ها را خاتمه دهد نه کسی که با کوچکترین اشاره ای با او به اختلاف نظر برسد.

در واقع یکی از افراد نامناسب ازدواج، افراد تهاجمی و واکنش گرا هستند که برای هر چیزی داستان درست می کنند!

  • کسی که مرتب شغلش را تغییر می‌دهد برای ازدواج نامناسب است.

شخصی که می خواهد شغلش را تغییر دهد یا دنبال تغییر شغلش برای پیشرفت کردن است را از دست ندهید، اما اگر می بینید دائماً بیکار است، هر چند ماه یک بار اخراج می شود یا شغل خود را تغییر می دهد، ممکن است نشان دهنده مشکل بزرگتری باشد که از آن بی خبر هستید.

  • شخص بیش از حد مستقل هم برای ازدواج خوب نیست!

ضروری است که هر دو نفر زندگی خارج از رابطه نیز داشته باشید، اما اگر با کسی هستید که حالش به تنهایی خیلی خوب است، نشان می دهد که در زندگی به شما نیازی ندارد، این را نشانه خروج خود از رابطه در نظر بگیرید.

حقیقت این است که کمی وابستگی در یک رابطه چیز بدی نیست.

همه انسانها خواهان ارتباط و رابطه هستند، این یک نیاز ذاتی برای افراد است. فرد بیش از حد مستقل ممکن است بگوید که خواهان ایجاد یک رابطه است اما زندگی آنها را برای دو نفر جایی ندارد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.8 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز