بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
«بعد از بیدار شدن از خواب چه کنیم؟» در ادامه به شما خواهیم گفت با ۸ کار ساده چگونه وقتی بیدار می‌شوید با نشاط باشید و روز خود را به بهترین نحو شروع کنید.

چه ساعتی از خواب بیدار شویم؟ چگونه بعد از بیدار شدن نخوابیم؟ بعد از خواب چه کنیم؟ آداب بیدارشدن از خواب چیست؟ چگونه بعد از خواب کسل نباشیم؟ چیکار کنیم صبح ها سرحال باشیم؟ این ها سوالات مهمی است که در این مطلب از سوربان به آن پاسخ خواهیم داد.

با انجام این 8 مورد ساده بعد از بیدار شدن از خواب ، روز خود را طلایی آغاز کنید!

خواب منبع آرامش ذهن و  فرصت استراحت جسم است اما وقتی صبح از خواب بیدار می‌شویم، درست بعد از ساعت‌ها خواب و استراحت انگار همه چیز بهم ریخته و ما آن انرژی لازم برای کار و زندگی را نداریم. در مقاله «بعد از خواب چه کنیم؟» به شما خواهیم گفت با 10 کار ساده چگونه وقتی بیدار می‌شوید با نشاط باشید و روز خود را شروع کنید.

بعد از بیدار شدن از خواب چه کنیم؟

  • برنامه ریزی روزانه

یکی از مؤثرترین کارهایی که می‌توانید برای شروع روزتان انجام دهید، باید شب قبل از خواب برای فردا برنامه‌ریزی روزانه انجام دهید. نیازی نیست که برنامه ریزی شما دقیقه به دقیقه باشد، بلکه باید وظایف اصلی یا کارهایی را که می‌خواهید روز بعد انجام دهید و اینکه می‌خواهید چند ساعت اول روز را چگونه بگذرانید، ترسیم کنید.

  • زودتر از خواب بیدار شوید.

از امام حسین علیه السلام نقل شده است كه به ابى حمزه ثمالى فرمودند: خواب مكن پیش از طلوع آفتاب كه من از براى تو دوست نمی‌دارم، زیرا كه حق تعالى روزى بندگان را در این وقت قسمت می‌نماید و هر كه در این وقت در خواب است كه روزى محروم می‌شود.

با انجام این 8 مورد ساده بعد از بیدار شدن از خواب ، روز خود را طلایی آغاز کنید!

از فواید صبح زود بیدارن آن است که هر چه صبح زودتر از خواب بیدار شوید، کارهای بیشتری می‌توانید انجام دهید. هر چه ساعت بیدار شدن شما به طلوع آفتاب نزدیک‌تر باشد، بهره وری شما بالاتر خواهد بود. این نکته‌ای هست که هم در احادیث به آن اشار شده و هم به نوعی در روانشناسی، مدیریت و برنامه ریزی به آن تاکید دارند.

هر چه بخواهید زودتر از خواب بیدار شوید به معنای این است که باید زودتر به رختخواب بروید. اما با این تجربه متوجه خواهید شد که حتی 30 دقیقه زودتر بیدار شدن در صبح چقدر به بهره وری شما کمک می‌کند.

  • نوشیدن اب ولرم صبح ناشتا

بعد از خواب چه کنیم؟ یکی از ساده ترین کارها، که نادیده گرفته می‌شود. نوشیدن یک یا دو لیوان آب در صبح (پس از مسواک زدن) به شروع متابولیسم، دفع سموم و آبرسانی به بدن کمک می‌کند. به آب جوشیده اما ولرم  به صورت ناشتا به عنوان یک سرمایه گذاری برای سلامتی خود نگاه کنید.

ساده به نظر می‌رسد، اما تعجب خواهید کرد که چقدر مردم وقتی از خواب بیدار می‌شوند، نوشیدن آب را فراموش می‌کنند. این مهم است زیرا بدن شما 8 ساعت یا بیشتر  آب مصرف نکرده است و بدن شما به طور طبیعی کمی کم آب شده است.

بر اساس نظر متخصص تغذیه، زمانی که می‌خوابید، بدن شما به سختی کار می‌کند تا آن را از شر سموم دفع کند و با نوشیدن آب کافی در صبح زود، می‌توانید روند دفع این سموم را تسریع کنید.

  • ورزش کنید

با انجام این 8 مورد ساده بعد از بیدار شدن از خواب ، روز خود را طلایی آغاز کنید!

ورزش کردن به نشاط و پویایی و سلامت شما کمک می‌کند. پس بعد از خواب چه کنیم؟ حتما 10 الی 30 دقیقه تمرین ورزشی ساده انجام دهید. ورزش باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود. مواد شیمیایی تولید شده در مغز که به کاهش درد و ناراحتی و افزایش تندرستی کمک می‌کند. دویدن یا نرمش در ابتدای صبح به مغز شما انرژی طبیعی می‌بخشد.

به علاوه، اندورفین می‌تواند هورمون‌های استرس را نیز کاهش دهد و به شما کمک می‌کند روز خود را با کنترل احساسات منفی شروع کنید.

  • صبحانه سالم میل کنید

بعد از بیدارن شدن چه بخوریم؟ غذا به بدن شما انرژی می‌بخشد. بنابراین منطقی است که شروع روزتان با یک صبحانه سالم یکی از انرژی زاترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. متابولیسم ما در اوایل روز بهتر عمل می‌کند. یعنی بدن بهتر کالری‌هایی را که می‌خورید به انرژی تبدیل می‌کند. اکثر متخصصان معتقدند حذف اولین وعده غذایی می‌تواند احتمال بیشتری برای پرخوری در اواخر روز داشته باشد.

  • مطالعه و یادگیری

آنچه در صبح می‌خوانید می‌تواند روز شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بعد از خواب چه کنیم؟ اگر می‌خواهید الهام بگیرید، مقالات یا کتاب های الهام بخش بخوانید. اگر می‌خواهید احساس خوشبختی کنید، مقالات یا کتاب هایی در مورد شادی بخوانید. هر آنچه را که دوست دارید بخوانید. این یک راه عالی برای تفکر و باز شدن ذهن شما است.

همچنین یادگیری و مطالعه بدون فراموشی مطالب سخت در ساعات اولیه صبح بسیار آسان‌تر خواهد بود. پس نکات سخت درسی خود را نیز در آغاز روز بخوانید.

  • خانه را مرتب کنید

هیچ لحظه‌ای برای انجام این کار بهتر از صبح نیست. بعد از خواب چه کنیم؟ خانه‌تان را مرتب کنید، کمدتان را پاک کنید و…. دور انداختن یک شیء بی فایده حالتی از شفافیت و احساس لطیف سبک شدن ایجاد می‌کند. حالا، شی باید واقعاً بی‌استفاده باشد، در غیر این صورت تمام خانه خود را دور می‌اندازید.

  • گوشی و اخبار ممنوع!

با انجام این 8 مورد ساده بعد از بیدار شدن از خواب ، روز خود را طلایی آغاز کنید!

از خواندن یا تماشای اخبار و دست گرفتن گوشی و چرخ زدن در فضای مجازی در ابتدای صبح خودداری کنید. در طول نیم قرن اخیر، رسانه‌ها به شدت تغییر کرده اند. امروزه باعث ایجاد عدم اطمینان، ترس و تمایل به خرید کورکورانه شما می‌شود.

اخبار این روزها چیزی بیش از یک محرک برای حواس پرتی نیست. بعد از خواب چه کنیم؟ در یک نبرد سخت با  وسوسه گوشی دست گرفتن، صبح خود را تا چند ساعت بدون موبایل بگذرانید تا حسابی مشغول کار شوید. شروع روز شما بدون این نوع اخبار بسیار بهتر خواهد بود. می‌توانید موبایل خود را بالا کمد بگذارید تا کمتر وسوسه شوید و به آن دسترسی آسان  و سریع نداشته باشید.

کلام آخر

در مقاله بعد از خواب چه کنیم؟ به سوالات چرا صبح زودبیدار شویم؟ صبح که بیدار می‌شیم چیکار کنیم؟ بعد از بیدارن شدن چه بخوریم؟ پاسخ دادیم و آموزش لذت بردن از صبح زود و شروع یک روز کاری پر انرژی را به شما یاد دادیم. روز خود را اگر طلایی آغاز کنید در طول روز نیز می‌توانید نتیجه بهتری از کارهای خود بگیرید. شاد و موفق و با نشاط باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز