بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در برگزاری جشن بله برون وظایف اصلی خانواده عروس کدام اند؟ برای آشنایی بیشتر با صفر تا صد وظایف مهم خانواده عروس در برگزاری جشن بله برون این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با وظایف خانواده عروس در بله برون اهمیت بسیاری دارد چرا که اجرای مراسم بله برون بر عهده خانواده عروس است بنابراین باید به طور اصولی و بدون هیچ کم و کاستی این مراسم را برگزار کنند.

هدف از نگارش این مقاله از سایت سوربان این است که به خانواده هایی که برای اولین بار قصد برگزاری چنین مراسمی را دارند کمک کنیم تا وظایف خود را به خوبی بشناسند زیرا خانواده عروس معمولا در اولین تجربه برگزاری مراسم بله برون با بسیاری از وظایف آشنایی ندارند و همین امر سبب بی توجهی به برخی از مسائل در برگزاری این مراسم می شود که بسیار ناخوشایند است. در ادامه با وظایف خانواده عروس در بله برون آشنا می شویم.

با سیر تا پیاز وظایف خانواده عروس در بله برون آشنا شوید! + هدایای خانواده عروس به داماد در مراسم بله برون

ریز و درشت وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون

یکی از سنت های دیرینه ایرانیان بعد از برگزاری مراسمات خواستگاری و آشنایی عروس و داماد با یکدیگر مراسم بله برون است که در قدیم اهمیت آن حتی از مراسم عقد هم بالاتر بود به این جهت که در مراسم بله برون بستگان خانواده عروس و داماد با یکدیگر آشنا میشدند اما اخیرا کمی مقدمات مراسم بله برون و کار هایی که در این مراسم انجام میشود تغییر کرده است و به همین جهت ممکن است خیلی از خانواده ها با وظایف خود آشنا نباشند.

به طور کلی مراسم بله برون توسط خانواده دختر برگزار میشود به همین جهت بیشتر وظایف در این مراسم بر عهده خانواده عروس است و خانواده داماد در واقع مهمان خانواده عروس در این شب محسوب میشوند . وظایف خانواده عروس در بله برون را به طور کامل در ادامه بررسی خواهیم کرد.

وظایف خانواده عروس در بله برون

۱. تعیین محل برگزاری مراسم بله برون

اولین و مهم ترین وظیفه خانواده عروس در بله برون تعیین محل برگزاری جشن بله برون است مراسم بله برون نیز مانند خواستگاری باید در منزل عروس برگزار شود اما چون در مراسم بله برون مهمان های بیشتری نسبت به مراسم خواستگاری دعوت می شوند به همین دلیل ممکن است خانواده عروس فضای کافی در اختیار نداشته باشند بنابراین مراسم را در مکان هایی مانند سالن پذیرایی ، باغ و... برگزار می کنند.

پس خانواده هایی که با کمبود فضا و مکان در منزل خود مواجه هستند حتما باید پیش از هر کاری مکان مناسبی را برای برگزاری مراسم بله برون انتخاب کنند.

۲. دیزاین محل برگزاری جشن بله برون

با سیر تا پیاز وظایف خانواده عروس در بله برون آشنا شوید! + هدایای خانواده عروس به داماد در مراسم بله برون

مرحله بعدی دیزاین و تزیینات بله برون است. اگر قصد برگزاری مراسم بله برون در منزل را دارید می‌توانید از خدمات دیزاین و تزیین مؤسسات تشریفاتی استفاده کنید.

۳. پذیرایی مراسم بله برون

پذیرایی مراسم بله برون با مراسم‌هایی مانند عقد، عروسی و… متفاوت است به عبارتی دیگر پذیرایی در مراسم بله برون ساده‌تر از پذیرایی مراسم عقد و عروسی است.

حال این که بخواهید چه چیزی در مراسم بله برون پذیرایی کنید بر عهده خودتان است . به طور معمول شیرینی و چای و شکلات و میوه از مرسوم ترین لوازم پذیرایی در مراسم بله برون و تمام مراسمات و مهمانی ها محسوب میشود.

حال اگر مراسم شما در فصل تابستان است میتوانید از مهمان های خود به جای چای با شربت پذیرایی کند و همچنین بستنی و سالاد میوه هم میتواند گزینه مناسبی باشد . علاوه بر تمام این ها در برخی از شهر های ایران به خصوص در شهر های شمالی کشورمان سرو آجیل هم جزو لوازم پذیرایی اصلی در مراسم بله برون محسوب میشود که توسط خانواده داماد برای خانواده عروس آورده میشود.

به طور معمول کیکی هم که توسط خانواده داماد آورده شده است اگر به اندازه ای بزرگ باشد که کفاف پذیرایی از مهمان ها را بدهد در مراسم پذیرایی می شود . معمولا پذیرایی اصلی مراسم بله برون همین موارد است حال یک خانواده دوست دارد دسر به اقلام پذیرایی اضافه میکند یک خانواده دوست دارد در مراسم بله برون شام بدهد و خانواده دیگی تصمیم میگیرد سرو فینگر فود داشته باشد.

این که چه چیزی علاوه بر موارد مرسوم بخواهید در مراسم بله برون پذیرایی کنید دیگر بستگی به رسم و رسومات منطقه ای و سلیقه شخصی خودتان دارد و دیگر جزو وظایف خانواده عروس در بله برون محسوب نمیشود.

۴. آماده سازی و تزیین میز بله برون

با سیر تا پیاز وظایف خانواده عروس در بله برون آشنا شوید! + هدایای خانواده عروس به داماد در مراسم بله برون

یکی دیگر از وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون دیزاین مراسم بله برون است . به طول معمول و بر اساس رسوم از طرف خانواده داماد هدایای فراوانی برای عروس خانم و خانواده او آورده میشود که بهتر است برای احترام به خانواده داماد جایگاه ویژه و زیبایی برای گذاشتن هدایای آن ها آماده کنید . حال این جایگاه میتوان به صورت جدا دیزاین شود یا همراه همان میزی باشد که عروس و داماد میخواهند در آن جایگاه قرار بگیرند . این دیگر بستگی به مکان شما و نظر دیزاینر دارد.

۵. آماده کردن جایگاه عروس و داماد برای جشن بله برون

از دیگر وظایف خانواده عروس برای مراسم بله برون میتوان به آماده کردن جایگاه عروس و داماد برای بله برون اشاره کرد . همانطور که در مراسمات عقد و عروسی برای عروس و داماد جایگاه ویژه ای در نظر گرفته میشود برای بله برون هم نیاز است عروس و داماد یک جایگاه مشخص و دیزاین شده داشته باشند تا هم برای عکاسی مناسب باشد و هم این که در تمام طول مراسم به دنبال جا برای خودشان نگردند .

میتوانید کل دیزاین محیط و مکانی که میخواهید برای بله برون تزئین کنید و همچنین میزی که میخواهید برای هدایا خانواده داماد تزئین کنید را محدود به جایگاه عروس و داماد بکنید و فقط جایگاه عروس و داماد را به نحوی تزئین کنید که برای همه این کار ها مناسب باشد.

هدایای خانواده عروس به داماد در جشن بله برون

با سیر تا پیاز وظایف خانواده عروس در بله برون آشنا شوید! + هدایای خانواده عروس به داماد در مراسم بله برون

هدیه دادن به داماد در مراسم بله برون معمولا بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت است ولی از آنجایی که صفر تا صد مراسم بله برون از جمله پذیرایی ، شام، میوه و شیرینی و برگزاری مراسم در تالار و یا باغ و سالن به عهده عروس و خانواده عروس است. در مراسم بله برون هدیه ای به داماد داده نمی شود. البته در بعضی از خانواده ها پیراهن سفید و شلوار به عنوان هدیه به داماد از طرف خانواده عروس داده می شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز