بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه به شرح مهمترین بایدها و نبایدهای مراسم خواستگاری پرداختیم و به شما گفتیم برای مراسم خواستگاری چه لباسی مناسب است و چه لباسی اصلا مناسب نیست.

0 تا 100 بایدها و نبایدهای لباس شب خواستگاری

بایدها و نبایدهای انتخاب لباس برای مجلس خواستگاری و اصول انتخاب لباس برای مراسم خواستگاری از موضوات مهم در زندگی هر دختری است قطعاً یکی از مهم‌ترین مراسمات در زندگی هر شخص مراسم خواستگاری اوست در مجلس خواستگاری زیبایی ظاهری و آراستگی اهمیت فراوانی دارد.

قاعدتاً هر دختر و پسری دوست دارد در مراسم خواستگاری خود به بهترین شکل ممکن ظاهر شده و زیبایی و آراستگی خود را نشان دهد. از این جهت در این مراسم لباس مدل مو و آرایش اهمیت زیادی خواهد داشت.

ما در ادامه این مطلب از سوربان قصد داریم تا شما را با بایدها و نبایدهای لباس شب خواستگاری آشنا کنیم و به شما بگوییم در مراسم خواستگاری چه لباس‌هایی را نباید پوشید و چه لباس‌هایی را باید پوشید.

شب خواستگاریت اینطوری لباس بپوش تا مثل ماه بدرخشی⚡️جدید 1403

بهترین لباس برای مراسم خواستگاری چگونه است؟

قطعاً نوع لباس پوشیدن نشان دهنده باورها سلایق و شخصیت افراد است. از این جهت انتخاب درست لباس برای شب خواستگاری اهمیت زیادی خواهد داشت. در ادامه به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که در انتخاب لباس برای مراسم خواستگاری باید در نظر داشته باشید.

۱. مثل همیشه لباس بپوشید.

لباس خواستگاری باید نشان دهنده پوشش همیشگی شما باشد در نتیجه شما باید مطابق با پوشش همیشگیتان برای شب خواستگاری لباس بپوشید.

۲. مناسب سنتان لباس انتخاب کنید.

هنگام انتخاب لباس برای شب خواستگاری یکی از نکات مهم انتخاب لباس مطابق و مناسب سنتان است بنابراین در انتخاب آن نباید از مدل‌های بسیار زنانه یا رنگ‌های بسیار سنگین که معمولا برای زنان مناسب است استفاده کنید. در شب خواستگاری باید تلاش کنید لباسی را بیابید که علاوه بر جنبه رسمی بتواند زیبایی و ظرافت دخترانه شما را نشان دهد.

۳. مناسب اندامتان لباس انتخاب کنید.

شب خواستگاریت اینطوری لباس بپوش تا مثل ماه بدرخشی⚡️جدید 1403
ایده لباس خواستگاری

یکی دیگر از مهمترین نکات در انتخاب لباس برای مراسم خواستگاری این است که متناسب با اندامتان لباس انتخاب کنید مثلا اگر فرد لاغری هستید لباسی را انتخاب کنید که کمی شما را پرتر نشان دهد و العکس اگر فردی توپر هستید به دنبال لباسی باشید تا شما را لاغرتر نشان دهد.

همچنین در انتخاب لباس باید قد خود را در نظر بگیرید. افرادی که قد بلندی دارند می‌توانند از دامن شلواری یا شلوارهای گشاد استفاده کنند. در مقابل افراد کوتاه قد بهتر است به سراغ شلوارهای راسته یا شلوارهایی که در قسمت ساق پا تنگ هستند بروند. دامن‌های پلیسه یا ترک نیز جزو پوشش‌های مناسب شب خواستگاری بوده که اکثر افراد با هر نوع اندامی می‌توانند آن را استفاده کنند.

۴. رنگ لباس خواستگاری

انتخاب صحیح رنگ لباس خواستگاری نیز از موارد مهم در انتخاب لباس برای مراسم خواستگاری است برای شب خواستگاری بهتر است از لباس‌های رنگ تیره یا لباس‌هایی که رنگ تند و زننده‌ای دارند استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای رنگ لباس خواستگاری رنگ‌های روشن مانند صورتی روشن، لیمویی یا کرمی هستند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان به سراغ لباس‌های سرتاسر مشکی نرفته و از طرفی بهتر است تا جای ممکن لباس کاملا سفید نیز انتخاب نکنید.

۵. انتخاب کفش خواستگاری

بعد از انتخاب لباس برای خواستگاری، انتخاب کفش خواستگاری نیز اهمیت فراوانی دارد برای انتخاب کفش به سراغ کفش‌های مجلسی یا کفش‌های پاشنه بلند نروید؛ چرا که این کفش‌ها برای مراسم خواستگاری چندان مناسب نیستند. بهترین انتخاب برای کفش شب خواستگاری کفش‌های عروسکی مناسب داخل منزل و یا صندل‌های راحتی هستند.

۶. انتخاب روسری برای خواستگاری

شب خواستگاریت اینطوری لباس بپوش تا مثل ماه بدرخشی⚡️جدید 1403
لبلس خواستگاری شیک

اگر دوست دارید در مراسم‌خواستگاری خود روسری سر کنید باید در انتخاب آن نکاتی را مدنظر قرار دهید ؛

  • روسری انتخابی باید با رنگ پوست و رنگ لباس شما هماهنگ باشد.
  • لیز نباشد.
  • اگر رنگ لباستان روشن است سعی کنید روسری‌تان کمی تیره تر اما هماهنگ با رنگ لباستان باشد.

۷. انتخاب اکسسوری و زیورآلات

اکسسوری های انتخابی شما بهتر است ظریف بوده و با استایلتان هماهنگی داشته باشد در استفاده از اکسسوری برای شب خواستگاری زیاده روی نکنید.

۸. بهترین میکاپ برای شب خواستگاری

میکاپ انتخابی شما برای مجلس خواستگاری بهتر است ملایم و سبک باشد و با استایلتان هماهنگ باشد از آرایش و میکاپ های غلیظ و تند بپرهیزید.

برای شب خواستگاری چه لباس هایی را انتخاب نکنیم؟

شب خواستگاریت اینطوری لباس بپوش تا مثل ماه بدرخشی⚡️جدید 1403

همانطور ک گفتیم جلسه خواستگاری یکی از مهمترین مراسمات در زندگی هر شخصی است پس قاعدتا باید از انتخاب و پوشیدن برخی لباس ها در این جلسه خودداری کرد.

۱. لباس خیلی تنگ یا خیلی گشاد نپوشید.

لباس مراسم خواستگاری باید کاملا متناسب با اندام شما باشد و خیلی گشاد یا خیلی تنگ نباشد. پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان نه تنها زننده بوده و ممکن است نگاه فرد مقابل را نسبت به شما تغییر دهد، بلکه باعث می‌شود تا خود شما نیز چندان راحت نباشید. از این رو بهتر است از لباس‌های آزادتری استفاده کنید.

۲. لباس خیلی باز مناسب خواستگاری نیست.

همانطور که در بالا گفته شد بهتر است در شب خواستگاری متناسب با همان چیزی که هستید لباس بپوشید. اما به این نکته توجه کنید که باید از پوشیدن لباس‌های خیلی آزاد و باز خودداری کنید. حتی اگر در زندگی معمول خود پوشش آزادی دارید بهتر است در شب خواستگاری قدری پوشیده‌تر لباس بپوشید. لباس‌هایی مانند ساپورت‌های نازک، دامن‌های بسیار کوتاه، لباس‌های دکلته و… مناسب شب خواستگاری نیستند.

۳. لباس با مدلی عجیب

لباس خواستگاری باید نشان‌دهنده زیبایی، آراستگی و وقار شما باشد. از این رو بهتر است در انتخاب آن به سراغ مدل‌های رسمی، ساده و راحت بروید و از پوشیدن لباس‌هایی که مدل‌های عجیب و غریب داشته و یا رنگ‌های زننده دارند خودداری کنید.

شب خواستگاریت اینطوری لباس بپوش تا مثل ماه بدرخشی⚡️جدید 1403

۴. لباس هایی با طرح شلوغ

طبق آن چه گفته شد مناسب‌ترین طرح لباس برای مراسم خواستگاری طرح‌های ساده است. از این رو از پوشیدن لباس‌هایی که طرح‌های بسیار شلوغ و درشت داشته و یا در دوخت آن‌ها از پارچه‌های گیپور و دانتل استفاده شده است خودداری کنید.

همچنین اگر می‌خواهید در مراسم خواستگاری خود چادر سر کنید نباید از چادرهایی که طرح‌های بسیار شلوغ دارند استفاده کنید. بهترین انتخاب برای چادر در شب مراسم خواستگاری چادری سبک با رنگ‌های ملایم می‌باشد. همچنین بهتر است از چادرهای ابریشم و ساتن که از روی سر لیز می‌خورند نیز استفاده نشود.

۵. مانتو شلوار نپوشید.

مانتو شلوارهای رسمی و اداری مناسب مراسم خواستگاری نیستند. درست است که جلسه خواستگاری یک مهمانی رسمی به شمار می‌آید اما نباید در آن از مانتوهای رنگ تیره و یا مانتو شلوارهای اداری استفاده شود. اگر هم قرار است در شب خواستگاری لباس‌های بلند مانند مانتو بپوشید باید از مدل‌های کمی مجلسی‌تر و دارای رنگ‌های روشن استفاده کنید.

شب خواستگاریت اینطوری لباس بپوش تا مثل ماه بدرخشی⚡️جدید 1403

۶. لباس های خیلی تیره یا خیلی رنگی نپوشید.

در هنگام انتخاب لباس مراسم خواستگاری به رنگ آن باید بسیار توجه شود. رنگ لباس خواستگاری نه باید آن‌ قدر رنگارنگ بوده که ظاهر نامرتبی به شما دهد و نه آن قدر تیره و مشکی باشد که استایل شما را از حالت دخترانه خارج کند. در لباس خواستگاری بهتر است حداکثر از سه رنگ هماهنگ با یک‌دیگر استفاده شود.

کلام آخر

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان در این مقاله سعی شد تمام نکات مهمی که باید در انتخاب لباس خواستگاری به آن دقت کنید، گفته شود نظر شما در این باره چیست؟ خوشحال میشویم اگر نظری در این مورد دارید آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز