بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای داشتن یک رابطه شاد و سالم ابتدا باید اصول یک رابطه موفق و همچنین دلایل اصلی و مهم شکست خوردن در رابطه عاطفی را بدانید.

چرا در رابطه عاطفی خود شکست میخورید؟

میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن در وجود همه انسان هاست شاد زندگی کردن و داشتن یک رابطه عاطفی سالم و عالی قطعتگا خواسته تمام انسان هاست!

اما حقیقتا چند نفر در رابطه عاطفی خود موفق میشوند؟ چرا نگه داشتن رابطه عاطفی برای خیلی از افراد سخت است؟ دلایل شکست در رابطه عاطفی چیست؟ چه عواملی باعث شکست شما در روابط عاطفی‌تان میشود؟ در حالیکه دلایل بی شمار و منحصر به فردی برای شکست رابطه عاطفی وجود دارد اما چند دلیل مهم و البته متداول نیز وجود دارد که در نهایت باعث شکست رابطه عاطفی شما میشوند.

ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان به تشریح مهمترین دلایل شکست رابطه عاطفی پرداختیم برایدانستن این دلایل تا انتها همراه ما باشید.

15 دلیل که مرتب در رابطه عاطفی‌ شکست میخورید!

مهمترین دلایل شکست رابطه عاطفی

رایج ترین دلایل شکست رابطه عاطفی را در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

۱. فقط به فکر خود هستید.

انسان به طور طبیعی به علت غریزه حفظ بقا ذاتا کمی خودخواه هستند! اما هنگامی که در رابطه عاطفی با شخصی هستید و فقط به فکر خود هستید باید منتظر شکست رابطه عاطفی خود باشید چراکه برای رابطه شاد و سالم هر دو طرف باید به فکر هم و نیاز های همدیگر باشند.

۲. از بین رفتن صمیمیت بین دو نفر

یکی دیگر از دلایل مهم شکست خوردن یک رابطه عاطفی عدم صمیمیت عاطفی است صمیمیت عاطفی در اوایل رابطه بسیار زیاد است اما رفته رفته و با گذشت زمان این صمیمت کم میشود و این مسئله ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود صرف نطر از دلیل از بین رفتن صمیمت عاطفی بین دو نفر یکی از محکم ترین دلایل شکست رابطه عاطفی است.

۳. در مسائل مالی تفاهم ندارید.

15 دلیل که مرتب در رابطه عاطفی‌ شکست میخورید!

تفاهم نداشتن درخرج کردن، خرید کردن، پس انداز کردن و به طور کلی امور مالی نیز یکی از مهمترین علل شکست رابطه عاطفی است‌.

۴. دخالت های بیجای اطرافیان

رفتار و صحبت های اطرافیان، خانواده و دوستان ما میتواند در کیفیت رابطه ما تاثیرگذار باشد بسیاری از مشکلات می تواند ناشی از دخالت افراد دیگر باشد. نکته اصلی شناختن مرزهای خود و برقراری ارتباط مناسب برای جلوگیری از تداخل دیگران است.

۵. خیانت

میتوان گفت محکم ترین و مهمترین دلیل شکست رابطه عاطفی خیانت است برای خیلی از افراد خیانت یک جرم غیرقابل بخشش است خیانت نیز به اشکال مختلف و از طرق مختلف میتواند انجام شود حتما لازم نیست فیزیکی باشد! در یای نوین و ارتباطات امروز فرصت های زیادی برای خیانت احساسی وجود دارد.

۶. اعتماد به نفس ضعیفی دارید.

15 دلیل که مرتب در رابطه عاطفی‌ شکست میخورید!

فردی که عزت نفس و اعتماد به نفس ضعیفی دارد آنطور که باید خود را دوست ندارد و شخصی که خود را دوست نداشته باشد یا نیازمند میشود یا میتواند سواستفاده کند، و این رفتار در نهایت منجر به شکست رابطه عاطفی شما خواهد شد.

۷. به یکدیگر اعتماد کافی ندارید.

نبود اعتماد کافی بین دو نفر یکی دیگر از دلایل شکست خوردن در رابطه عاطفی است چراکه اعتماد متقابل یکی از ارکان اصلی یک رابطه شاد و سالم است.

۸. ناسازگاری

ناسازگاری و عدم سازش بین دو نفر نیز یکی از مهمترین علت های شکست در رابطه عاطفی است ممکن است یک نفر برون گرا باشد و دیگری درون گرا! علت هرچه که باشد اگر دیدگاه های متفاوتی در مورد زندگی دارید پس قطعا با مشکلات ناسازگاری روبرو خواهید شد ممکن است بتوانید برای مدتی کنار هم باشید اما در طولانی مدت این امر باعث ایجاد مشکلات عمده و جبران ناپذیر در رابطه خواهد شد.

۹. خود شیفتگی بیش از حد

15 دلیل که مرتب در رابطه عاطفی‌ شکست میخورید!

خودشیفتگی یک شکل افراطی از خودخواهی است همه ما ممکن است در موقعیت هایی خودخواه باشیم اما یک فرد خودشیفته همیشه خودخواه است و اصلا به فکر طرف مقابل خود نیستند این افراد اصولا فاقد هر گونه احساس همدلی و همدردی هستند که این امر منجر به بازی های ذهنی و عاطفی یا سواستفاده میشود که میتواند به شکست خوردن یک رابطه عاطفی منجر شود.

۱۰. بی علاقه شدن یکی از طرفین

بی علاقگی یکی از دلایل اصلی شکست رابطه عاطفی است هنگامی که یکی از طرفین یا هر دو به نقطه ای از بی تفاوتی و بی علاقگی رسید جایی است که دیگری برایش اهمیت ندارد این وضعیت قابل ترمیم نیست بی علاقگی منجر به دور شدن و کینه می شود. اگر هر دوی شما نسبت به یکدیگر و رابطه بی احساس شوید، پس رابطه احتمالاً رو به پایان است.

۱۱. عدم توانایی در کنترل صحیح خشم

عدم توانایی در کنترل صحیم خشم در یک نفر یا هر دو نفر، یکی دیگر از دلایل اصلی شکست رابطه عاطفی است. مهارت های مدیریت و کنترل خشم و اختلاف ها، به بسیاری از ما آموزش داده نشده است. به همین دلیل بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه احساسات خود را به درستی کنترل کنند و مشکلات روابط را برطرف کنند.

۱۲. اعتیاد

15 دلیل که مرتب در رابطه عاطفی‌ شکست میخورید!

اعتیاد به هر نوعی که باشد مخرب است خیلی از افراد به نوعی اعتیاد دارند از اعتیاد به مواد مخدر گرفته تا اعتیاد به فضای مجازی، خرید، کار کردن و... اما باید بدانید همه انواع این اعتیاد ها مخرب است و به رابطه احساسی شما ضربه وارد میکند و توجه را از رابطه دور کرده و ان را به سمت هدف اعتیاد سوق میدهد اگر حل نشود هر نوع اعتیادی میتواند منجر به شکست رابطه عاطفی شما شود.

کلام آخر

یکی از لدت بخش ترین دست آوردهای هر شخصی در زندگی داشتن یک رابطه عاطفی شاد و سالم است چنین رابطه ای ما را از نظر عاطفی در مواجهه با مشکلات، دردها و چالش های سخت زندگی قوی می کند که به ما قدرت حل مشکلات مختلف می دهد.

با این حال تعداد افرادی که در رابطه عاطفی خود شکست میخورند کم نیستند برای جلوگیری از شکست در رابطه عاطفی لازم است شما با مهمترین دلایل شکست رابطه عاطفی آشنا شوید و بدانید مهمترین علل شکست خوردن در رابطه عاطفی شامل چه مواردی است.

ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین و رایج ترین دلایل شکست رابطه عاطفی بین دو نفر را بررسی کنیم این موارد از مهمترین دلایل شکست عاطفی و شکست خوردن در رابطه عاطفی است اگر این مشکلات را دارید به دنبال راه چاره و حل این مشکلات باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز