بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
هزینه های بله برون در سال 1403 با کیه؟ برای یافتن پاسخ این سوال و بررسی جزئیات هزینه های مراسم بله برون ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرج مراسم بله برون با کیه؟

هزینه های بله برون با کیه؟ خرج بله برون رو کدوم خانواده بده؟ در مراسم بله برون کدام هزینه ها با داماد و کدامیک با عروس است؟ این سوالات شاید دغدغه بسیاری از جوانان امروزی که قرار است به زودی مراسم بله برون خود را برگزار کنند باشد، ما در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم به طور مفصل راجع به هزینه های مراسم بله برون صحبت کنیم و به شما بگوییم کدام یک از هزینه های این مراسم را داماد و خانواده داماد باید تقبل کند و کدامیک را عروس و خانواده عروس!

هزینه های بله برون با کیه؟ بررسی 5 هزینه اصلی مراسم بله برون

بهتر است قبل از باز کردن بحث هزینه های بله برون کمی راجع به این سنت دیرینه ما ایرانیان صحبت کنیم.

بله برون مراسمی است که بعد از خواستگاری و قبل از عقد برگزار میشود این مراسم دارای اهمیت فراوانی است چراکه در این مراسم خانواده های عروس و داماد قرار است بر سر مسائل مهمی توافق کنند.

در مراسم بله برون بر سر موضوعاتی همانند : میزان مهریه، شیربها، جهیزیه، تعیین تاریخ عقد و عروسی و.. توافق می‌کنند، این توافق می‌تواند کتبی یا شفاهی باشد که البته توافق کتبی و قید کردن شرایط و توافقات بصورت کتبی  در دفتر بله برون خیلی بهتر و معتبرتر خواهد بود.

در مراسم بله برون بزرگترهای هر دو فامیل عروس و داماد در خانه پدری عرسو جمع شده و در مورد رسم و رسومات خانوادگی خود صحبت میکنند در نهایت بر سر موضوعاتی که گفتیم به توافق میرسند.

هزینه های بله برون با کیه؟

هزینه های بله برون با کیه؟ بررسی 5 هزینه اصلی مراسم بله برون

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که یکی از رسم و رسومات زیبای مراسم بله برون، بردن هدیه به خانه عروس است، هدایای بله برون اغلب شامل موارد زیر است :

  • انگشتر نشان
  • کله قند
  • پارچه مجلسی
  • چادر
  • گل و شیرینی
  • کیک
  • میوه
  • کیف و کفش ست
  • پیراهن مجلسی
  • شومیز و شلوار
  • مانتو و شال

هزینه تهیه و دیزاین این هدایای مراسم بله برون بر عهده داماد و خانواده داماد است.

هدیه های مراسم بله برون باید با سلیقه خاصی تزئین شده باشد، شما می‌توانید تزئین آن را به گل‌فروشی که از آن گل بله برون را میخرید بسپارید و یا اگر در منزل و اطرافیانتان، فرد خوش ذوقی وجود دارد که دستی هم در هنر دارد، تزئین هدایا را به او بسپارید.

هزینه های بله برون با کیه؟ بررسی 5 هزینه اصلی مراسم بله برون

در مراسم بله برون کدام هزینه ها بر عهده خانواده عروس است؟

اگر خانواده عروس هستید، میزبان این جشن شمایید پس باید به خوبی بدانید که باید چه چیزهایی تدارک ببینید و هزینه پذیرایی از مهمانان در این مراسم بر عهده شماست.

  • پذیرایی مراسم بله برون

پذیرایی مراسم بله برون اغلب ساده است، پذیرایی اصلی این مراسم با نوشیدنی براساس فصل (چای، قهوه، آبمیوه)، میوه، شیرینی و کیک است، تهیه نوشیدنی، میوه و شیرینی به عهده خانواده عروس و کیک بله برون به عهده خانواده داماد است.

پذیرایی شام در مراسم بله برون مرسوم نیست، اما اگر دلتان می‌خواهد می‌توانید مهمان‌هایتان را برای شام دعوت کنید و یا با فینگر فود‌های مختلف پذیرایی مختصری داشته باشید.

  • تزئین میز بله برون

شما به عنوان میزبان، با تزئین میز بله برون می‌توانید سلیقه و هنر خود و همچنین ارزشی که برای مهمانان قائل هستید را به نمایش بگذار. بهتر است یک قسمت کوچک از سینی که در آن نوشیدنی سرو می‌شود را مزین به گل و شمعی زیبا کنید، یک تزئین زیبا و ساده می‌تواند گویای سلیقه و مهمان‌نوازی شما باشد.

همچنین ترجیحا از مدل‌های قدیمی گل و یا روبان زدن به دستگیره سینی پرهیز کنید، این مدل ها بیش از آن که زیبا باشد، سینی را شلوغ و آشفته می‌کند.

بهتر است یک میز را به قراردادن هدایای بله برون و کیک اختصاص دهید، یک رومیزی زیبا به رنگ‌های شیری، سفید و یا صورتی روشن که روی آن با گل و شمع تزئین شده، بهترین و زیباترین تزئین است؛ همچنین می‌توانید بسته به ذوق و سلیقه خود، برای تزئین میز از اکسسوری‌های مناسب فصل هم استفاده کنید؛ مثلا برای فصل پاییز یا زمستان، استفاده از میوه درخت کاج و یا برگ‌های ظریف رنگارنگ پائیزی ایده ناب و زیبایی است.

هزینه های بله برون با کیه؟ بررسی 5 هزینه اصلی مراسم بله برون

کلام آخر

فراموش نکنید که مراسم بله برون، جایی براس ارزش گذاری عروس و داماد نیست، پس هرگز شیرینی این جشن را با بحث های مالی به کام خود تلخ نکنید؛ شرایط را به خوبی بسنجید و عاقلانه تصمیم بگیرید. بهتر است قبل از مراسم عمومی، یکدیگر را با نقطه نظرات خانوادگی هم آشنا کنید تا امکان بروز تنش و اختلاف را در این مراسم به صفر برسانید.

 در شب بله برون از بزرگترهایی که در مجلس حضور دارند به رسم ادب، نظرخواهی و در آخر تصمیم نهایی را اعلام کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان