بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
سوالات خواستگاری که پسر باید بپرسد. سوالات پسر در خواستگاری شامل سوالاتی می‌شود حتما لازم است توسط پسر از دختر در جلشه خواستگاری پرسیده شود تا پسر در این موارد اطمینان کامل پیدا کند.

هنگامی که شما تصمیم می گیرید شخصی را به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کنید، نیازمند این هستید که از طرق مختلف اطلاعات لازم را در مورد شخصیت او کسب کنید و به شناخت لازم از او دست یابید.  در این مقاله از سایت سوربان به سوالات خواستگاری که پسرها باید بپرسند پرداخته ایم اگر جزو آن دسته افرادی هستید که در شرف رفتن به خواستگاری هستید و نمی‌دانید از دختر خانم چه سوالاتی بپرسید تا به شناخت شما از او کمک کند و در نتیجه به انتخاب درستی منجر شود این مطلب را از دست ندهید.

title

شاید خیلی ها فکر کنند که ازدواج برای دختر از ریسک بیشتری نسبت به پسر برخوردار است و این دختر است که باید تمام تلاش خود  را برای شناخت پسر به کار بگیرد تا مبادا انتخاب اشتباهی داشته باشد اما این تصور کاملا اشتباه است ، ازدواج به همان اندازه که می تواند برای دختر دارای ابهام و ریسک باشد به همان قدر هم برای پسر این ابهامات و خطر انتخاب اشتباه و ضربه خوردن از شریک زندگی خود را دارد، همچنین اینطور نیست که تنها دختر خانم در جلسه خواستگاری باید سوال بپرسد، بلکه پسر نیز، نیازمند این است که سوالاتی بپرسد تا بتواند اطلاعات کافی را در مورد خانم به دست بیاورد.

سوالاتی که پسر باید در خواستگاری بپرسد

متاسفانه بسیاری از آقایان آشنایی کافی با سوالاتی که پسر باید در خواستگاری بپرسد، ندارند و به همین دلیل معمولا در جلسات خواستگاری بیشتر پاسخگو هستند تا پرسشگر و طبیعتا در چنین صورتی اطلاعات مهمی نادیده گرفته می شوند و ممکن است انتخاب اشتباهی صورت پذیرد. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله در مورد سوالات خواستگاری که پسر ها باید بپرسند صحبت کنیم، البته برخی از سوال ها بین دختر و پسر مشترک است و مختص به جنس خاصی نیست اما برخی دیگر مختص به دختر خانم و برخی مختص به پسر است که در ادامه به بررسی این سوالات می پردازیم.

بنر

با توجه به اینکه پسر به خواستگاری دختر رفته است، بنابراین بهتر است که پسر شروع کننده صحبت باشد و بتواند سر صحبت را باز کند، از جمله سوالات ابتدایی که نیاز است پسرها در جلسه خواستگاری بپرسند مربوط به اطلاعات فردی است، البته قبل از پرسیدن سوال از دختر خانم ابتدا نیاز است که خود را معرفی کنید و اطلاعات کلی از خودتان بدهید و بعد شروع به پرسیدن سوالات بکنید، اما یادتان باشد که جلسه خواستگاری را با مصاحبه کاری یا بازجویی اشتباه نگیرید و سوالاتتان را طوری مطرح نکنید که انگار قصد بازجویی دارید.

40 سوال مهم که پسر باید در خواستگاری بپرسد

1. سوالات معرفی (سن، تعداد اعضای خانواده، شغل والدین)
2. والدینتان اصالتا از چه شهری هستند؟ کجا بزرگ شده اند؟
3. خودتان در چه شهری بزرگ شده اید؟
4. تحصیلات شما چقدر است؟

5. شاغل هستید یا خیر (در صورت شاغل بودن سوال هایی را در مورد شرایط کاریشان بپرسید اما یادتان باشد که در ابتدای صحبت مستقیما سوالی درباره درآمدشان نپرسید چون چنین سوالی می تواند نوعی توهین برای دختر خانم به حساب بیاید و اینطور تصور کنند که شما چشم داشتی به درآمدشان دارید، سوال پرسیدن در مورد درآمد خانم را به زمانی دیگر موکول کنید)
6. روابط کاری تان چطور است؟
7. خط مشی زندگی شما چیست؟ (بیشتر تمایل دارید بر اساس فرهنگ غرب زندگی کنید یا اعتقادات دینی)؟
8. اعتقادات مذهبی شما چقدر است؟

title

9. چقدر به مراسم های مذهبی اهمیت می دهید؟
10. آیا اهل نماز و روزه هستید؟
11. نوع پوشش شما به چه صورت است؟
12. بیشتر سفرهای زیارتی را ترجیح می دهید یا سفرهای تفریحی؟

13. در زندگی تان چقدر استقلال دارید و تا چه حد به خانواده تان وابسته هستید؟
14. ارتباط  اجتماعی و دوستانه تان چطور است؟
15. بیشتر با همکاران و دوستان وقت می گذرانید یا با خانواده؟
16. نظرتان در مورد مهمانی های خانوادگی چیست؟

17. اهداف زندگی شما چیست و به طور کلی چه برنامه ای برای آینده خود دارید؟
18. نقطه عطف شخصیتتان چیست؟
19. فکر می کنید بزرگترین عیبی که داشته باشید چه چیزی باشد؟
20. به طور کلی خودتان را فرد بدبینی می دانید یا خوشبین؟

title

21. نحوه ابراز احساسات شما به چه صورت است؟
22. به طور کلی فرد درون گرایی هستید یا برون گرا؟
23. شیوه زندگی شما به چه صورت است آیا بیشتر ترجیح می دهید بر طبق نظم و برنامه ریزی پیش بروید یا اینکه علاقه ای به برنامه ریزی ندارید؟
24. خط قرمز شما چیست و فکر می کنید چه چیزی می تواند شما را خیلی عصبانی کند؟

25. چه چیزهایی می تواند شما را خوشحال کند؟
26. چه چیز باعث احساس امنیت و آرامش در شما می شود؟ (در چه صورتی احساس امنیت می کنید)؟
27. آیا در زندگی تان کسی هست که الگوی شما باشد؟ علت اینکه این فرد الگوی شما هست چیست؟ چه چیزی در شخصیت این فرد برای شما جذاب است؟

28. شیوه مدیریت بحران شما چگونه است؟
29. انتطاراتتان از زندگی مشترک چیست؟
30. چه توقعاتی از همسرتان در آینده دارید؟

title

31. نسبت به روابط کاری و اجتماعی همسرتان چقدر حساسیت دارید؟ و حدود رابطه درست با همکار خانم را چقدر می بینید؟ (برخی از خانم ها به شدت روی روابط کاری با همکاران خانم حساسیت دارند، بنابراین اگر شرایط شغلی شما به صورتی است که همکارهای خانم دارید نیاز است که حتما این سوال را بپرسید و در مورد شرایط و روابط کاری تان بیشتر توضیح دهید).
32. در هنگام بروز اختلاف در روابط زناشویی، فکر می کنید چه راهکاری مناسب است؟ ترجیح می دهید مشکل را بین خودمان حل کنیم یا آن را با دوستان یا خانواده تان در میان می گذارید؟
33. در مورد مسائل مالی چه انتظاراتی از همسرتان دارید؟

34. آیا معتقدید که مرد باید تمام هزینه های زندگی مشترک را متقبل شود یا اینکه به تلاش دو نفره معتقد هستید؟
35. نظرتان در مورد پس انداز کردن چیست؟ آیا فردی هستید که تمام پول های خود را خرج می کنید یا اهل پس انداز کردن هم هستید؟
36. تفریحاتتان به چه صورت است؟

37. آیا تفریح پرخرج را ترجیح می دهید یا تفریحات کم خرج؟
38. نظرتان در مورد بچه دار شدن چیست؟ و تمایل دارید که چه زمانی بعد از شروع زندگی مشترک بچه دار شوید؟
39. انتظارات شما از شیوه برگزاری مراسم عقد و عروسی چیست؟
40. آیا سوالی در ذهنتان هست که دوست داشته باشید بپرسید؟

سوال هایی که به آن ها اشاره شد از جمله سوال های مهم بود که نیاز است حتما پرسیده شود، البته که سوال ها محدود به موارد ذکر شده نمی شوند و افراد بر اساس اعتقادات و شرایط زندگی خود، ممکن است مسائل دیگری را مهم بدانند و سوال پرسیدن برای آن ها در اولویت باشد که در این صورت حتما می توانید آن سوالات را نیز در دسته سوال های ذکر شده قرار دهید.

title

تلاش بر این بود که سوال ها به صورتی تنظیم شوند که سوال های ابتدایی مناسب ابتدای جلسه خواستگاری باشند و همینطور پیش بروند تا به سوال هایی برسیم که مناسب آخر جلسه خواستگاری باشند.

نکته حائز اهمیت این است که برای پرسیدن سوالات عجله نکنید و آن ها را طوطی وار و پشت سرهم نپرسید سعی کنید جلسه خواستگاری به صورت تعاملی پیش برود و در عین حال که سوال می پرسید به سوالات دختر خانم نیز پاسخ دهید. نگران این نباشید که زمان تمام می شود و ممکن است شما فرصت نکنید که سوالاتتان را به اتمام برسانید، اگر متوجه شدید که زمان طولانی را در حال صحبت کردن با یکدیگر هستید و هنوز سوالات تان به پایان نرسیده است، می توانید دو جلسه را به پرسیدن سوال هایی که دارید اختصاص دهید.

نکته مهمتر اینکه تنها به پاسخ این سوالات اکتفا نکنید، پاسخ به این سوال ها می تواند اطلاعات ابتدایی به شما بدهد، بنابراین بعد از طی کردن جلسات ابتدایی خواستگاری نیاز است که با اجازه خانواده دختر، زمانی را به ارتباط و تعامل با یکدیگر اختصاص دهید تا بتوانید شناخت بیشتر و دقیق تری نسبت به هم کسب کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

بهترین ایده ها