بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

دختری که چادر به سر کرده است و در حال تعارف چای به مهمانانی است که با دقت او را زیر نظر دارند، اولین تصور هر ایرانی ار مراسم خواستگاری است. چادر، پوشش اسللامی و سنتی از دیرباز در پوشش زنان نقش زیادی داشته و در خواستگاری هم (حداقل تا همین 5 سال پیش) جایگاه خود را حفظ کرده بود. این روزها چادر ها در جلسات خواستگاری کمرنگ تر شده اند و پوشش خواستگاری دخترها به یک پیراهن یا شومیز بلند ختم می شود. ولی باز هم هستند دخترهایی که همیشه رویای این را داشتند که در روز خواستگاری خود مثل دخترهای قدیم، با چادر دلبری کنند.

چادر خواستگاری 1400

چه نوع چادری را انتخاب كنید؟

زمانی كه تصمیم گرفتید شب خواستگاری چادر سر كنید یا پیراهن بپوشید، بعد از آن باید به دنبال انتخاب ساده ترين شكل ممكن لباس باشید. تا جایی که می توانید سراغ چادر یا پیراهن پر زرق و برق نروید. این لباس ها هیچ مشکلی ندارند اما برای شب خواستگاری مناسب نیستند.

سادگی همیشه بهترین انتخاب است. خانواده خواستگار شما هم حتی اگر عاشق لباس های پر زرق و برق باشند اما باز جذب سادگی شما می شوند. اما اگر به این مدل لباس های پر نگین و اكلیل علاقه نداشته باشند شما ریسك زیادی كردید. پس پیراهن یا چادری را انتخاب كنید كه طرح و نقش و نگار ساده ای داشته باشند. چادر خواستگاری باید چند ویژگی داشته باشد تا خانواده داماد در اولین نگاه متوجه شوند شما کسی هستید که قرار است آن ها را بپسندید. اما چه ویژگی هایی؟

رنگ چادر خواستگاری

اگر به مدل چادر خواستگاری فکر کنیم، یک چادر سفید با گل های ریز صورتی و قرمز جلوی چشممان ظاهر می شود. این یعنی چادر خواستگاری باید رنگ های روشن و شادی داشته باشد! طرح های بسیار زیادی از پارچه برای چادر خواستگاری در بازار موجود است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

چادر خواستگاری 1400

مدل چادر خواستگاری

چادر، انواع بسیار مختلفی دارد، حتی نوع ساده آن هم دارای دو نوع کش دار و بدون کش است! اگر در پوشیدن چادر مهارت دارید می دانید که کدام چادر مناسب شماست. در غیر این صورت از چادرهای کش دار استفاده کنید تا در زمان تعارف چایی به آقا داماد، چادرتان در زیر دست و پا گیر نکند!

چادر خواستگاری 1400

چادر خواستگاری 1400

اندازه چادر

حواستان باشد چادری که می خواهید در مراسم خواستگاری بپوشید، از قدتان بلند تر نباشد تا خدایی نکرده زمین نخورید و یا دست کم، نامرتب دیده نشوید. بهتر است اندازه چادر تا قوزک پا باشد.

چادر خواستگاری 1400

چادر خواستگاری 1400

چادر خواستگاری 1400

چادر خواستگاری 1400

چادر خواستگاری بهتر است یا پیراهن؟

انتخاب پوشش در شب خواستگاری در درجه اول به فرهنگ خانواده و در درجه دوم به شناخت خانواده طرف مقابل نسبت به شما برمی گردد. اگر خواستگار خود را می شناسید یا اینكه با او نسبت فامیلی دارید كارتان برای انتخاب لباس راحت تر از وقتی است كه قرار است با خواستگار و یا خوانواده اش برای اولین رو به رو شوید. در صورتی که رسم دارید در جلسه خواستگاری با چادر حاضر شوید بهتر است شما هم با این پوشش ظاهر شوید.

چادر خواستگاری 1400

اما اگر پوشیدن چادر و پیراهن فرق زیادی برای شما و خانواده تان نمی كند به نظر پوشیدن یك تونیك، بلوز و شلوار رسمی، یا پیراهن انتخاب مناسبی برای این مراسم باشد. بهتر است حتما در شب خواستگاری چهره واقعی خودتان را نشان دهید و سعی در مخفی سازی خود واقعی تان نکنید. دقت کنید در انتخاب لباس خواستگاری فرهنگ خانوادگی خواستگار خود را هم مد نظر داشته باشید. اگر خانواده طرف مقابل شما سنتی هستند و عقاید مذهبی دارند در انتخاب لباس دقت كنید و با لباس های تنگ و رنگ های تند جلوی آن ها ظاهر نشوید.

اگر به خواست خانواده چادر سر کردید مشکلی ندارد. فقط حتما زمان صحبت با خواستگار خود به او بگویید به خواست خانواده آن را انتخاب كرده اید و بعد از ازدواج هم تمایلی به داشتن آن ندارید.

چادر خواستگاری 1400

اگر ازدواج کرده اید، به ما بگویید که آیا روز پوشش و یا لباس روز خواستگاری خود را به یاد دارید؟ در آن روز با چادر خواستگاری ظاهر شدید و یا پوشش رسمی تری انتخاب کرده بودید؟ اگر هم ازدواج نکردید به ما بگویید که قصد دارید در روز خواستگاری تان چادر به سر کنید؟ منتظر نظراتتان در این زمینه هستیم و آن ها را حتما می خوانیم!


توجه : سایت سوربان در زمینه تبلیغات فعال است و هیچ گونه فعالیت فروشگاهی ندارد. انواع مدل های معرفی شده داخل سایت صرفا استفاده ژورنالی دارد و امکان سفارش و خرید آن ها وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید:
(13 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:
  • بانوی ایرانی دوشنبه, 01 اسفند 1401

    عروسی که توخواستگاری چادر چندین میلیونی سرش میکنه به کدوم داماد بله میده.

  • بهرام دوشنبه, 01 اسفند 1401

    چادر مجلسی

  • زهرا جمعه, 04 آذر 1401

    چرا ما رو مدل نمیکنن من که قشنگترم

  • فارسی شنبه, 28 آبان 1401

    سلام من مدل یکی از همین چادرا رو به دلم نشسته چطوری میتونم سفارش بدم تو سایتای مختلف هم نگاه کردم از این مدلش نیست

  • بهرام يكشنبه, 15 آبان 1401

    دوست دارم

  • نرگس عباسی چهارشنبه, 07 مهر 1400

    عالی بودن

    پاسخ مدیر:

    مرسی از محبتتون دوست عزیز.


عناوین جذاب امروز