بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه شما را با آداب مهم پذیرایی خواستگاری و نکات تکمیلی درباره چگونگی پذیرایی در جلسه خواستگاری صحبت کرده ایم، پس اگر خواستگاری‌تان نزدیک است لازم است این نکات را بدانید.

خواستگاری یکی از مهمترین دلیل جلسات آشنایی برای خانواده های عروس و داماد است. که در آن عروس و داماد و خانواده ها یکدیگر را می بینند و شناخت بیشتری ایجاد می شود. اما اولین چیزی که با شنیدن نام خواستگاری برای عروس خانم تداعی می شود پذیرایی خواستگاری است ما در ادامه این مطلب از سوربان می پردازیم به نکات مهم درباره پذیرایی خواستگاری و آداب پذیرایی خواستگاری.

پس اگر خواستگاری‌تان نزدیک است و نمیدانید چگونه باید از خواستگار خود پذیرایی کنید در ادامه به شما روش پذیرایی خواستگاری و همچنین ایده هایی برای تزیین چایی و میوه و شیرینی خواستگاری به شما میدهیم.

آداب پذیرایی خواستگاری + نکات مهمی که هر دختری بدونه!

چطور از خواستگار پذیرایی کنیم؟

در دوران گذشته، مراسم خواستگاری عمدتاً در هنگام شب برگزار می‌شد و خواستگاران اغلب در همان لحظه با دختر خانم یا عروس آینده روبرو می‌شدند. در این مواقع، معمولاً از دختر خواسته می‌شد که چای را بیاورد تا خانواده پسر با توجه به نحوه پذیرایی، قد و قامت، رفتار، چهره و موارد دیگری که برای آنها مهم بود، با دقت بازیابی شوند.

استرس برای دختران در این شب وهنگام پذیرایی تا حدودی طبیعی است؛ زیرا تمام نظرات به سمت آنها خواهد بود و این ممکن است باعث شود تا دست و پای خود را گم کنند. یکی از مهمترین اقلام پذیرایی که بطور سنتی در تمام مراسم های خواستگاری ایرانی دیده می شود پذیرایی با چایی می باشد.

شما باید بعنوان میزبان و عروس آینده این مورد مهم را به خاطر داشته باشید که چای شب خواستگاری با سایر شب های دیگر متفاوت می باشد. هرچه این چای خوش رنگتر، خوش طعم ترباشد به نفع شماست در آینده. همچنین سعی کنید سینی چای را اندکی تزئین کنید تا متفاوت تر و خاص تر باشید.

نکته مهم دیگری که شما بعنوان عروس باید رعایت کنید این است که بعد از آماده شدن چای، ابتدا بعنوان احترام به بزرگترین فرد خانواده مهمان ( داماد ) تعارف کنید دراین امر اصلا عجله نکنید و آرام باشید زیرا همانطور که در ابتدا عنوان شد هدف از پذیرایی چای در مراسم خواستگاری بهانه است برای دیدن عروس از طرف خانواده داماد.

مهمترین نکات پذیرایی خواستگاری که هر دختری باید بدونه

آداب پذیرایی خواستگاری + نکات مهمی که هر دختری بدونه!

  • برای شب خواستگاری چای مرغوب تهیه کنید که عطر و رنگ زیبایی داشته باشد.
  • چای باید تازه دم باشد از پذیرایی با چای دم نکشیده و یا کهنه جوش خوداری کنید.
  • قوری چینی های قدیمی را حتما به یاد دارید! پیشنهاد می شود چای خواستگاری را در این قوری ها دم کنید زیرا چای در این قوری ها بهتر دم می کشد.
  • چای را طوری بریزید که کف نکند! سعی کنید به آرامی و با فاصه کم داخل استکان یا فنجان ها بریزید.
  • بهتر است در ابتدا چای را روی سینی اصلی نگذارید زیرا ممکن است چای در سینی بریزد.
  • استکان ها را تا لبه پر نکنید و بهتر است برای اینکه چای شما ظاهر بهتری داشته باشد استکان ها لب خالی باشند.
  • با توجه به اینکه طرف مقابل به رنگ چای اهمیت می دهد می دهد بهتر است از استکان های غیرشفاف استفاده کنید.
  • در صورت نیاز برای پذیرایی با چای در دور دوم، بهتر است دوباره چای دم کنید.
  • می توانید در هنگام پذیرایی از یک شاخه گل کنار سینی استفاده کنید.
  • اگر خواستگاری در فصل تابستان برگزار می شود و یا گرما زیاد است می توانید شربت را در لیست پذیرایی قرار بدید و یا جایگزین چایی کنید.
  • شیرینی انتخاب کنید که مناسب مجلس رسمی باشد. از انتخاب شیرینی خامه ای و ناپلئونی خوداری کنید.
  • از میوه‌های آبدار در تزئینات میوه پذیرایی خواستگاری خود استفاده نکنید.
  • دستمال کاغذی به تعداد مناسب در کنار ظرف میوه قرار دهید.
  • نحوه پذیرایی را از روزهای قبل یاداشت کنید تا در روز مراسم چیزی از قلم نیفتد.
  • با گشاده رویی از مهمانان بخواهید از خودشان پذیرایی کنند ( پدر یا مادر خانواده ).
  • میز پذیرایی را جایی قرار دهید تا همگان به راحتی بتوانند از خود پذیرایی کنند.

میوه و شیرینی پذیرایی خواستگاری چگونه باید باشد؟

آداب پذیرایی خواستگاری + نکات مهمی که هر دختری بدونه!

میوه های خواستگاری باید از میوه های تازه و مرغوب باشد بهترین میوه ها برای خواستگاری سیب ، خیار، پرتقال، کیوی و موز است نه میوه‌هایی مثل انار و هندوانه و آلبالو که ممکن است خوردنشان سخت باشد و باعث کثیف شدن دستها و لباسها شود.

میوه‌ها نباید اندازه خیلی بزرگ یا خیلی کوچکی داشته باشند، و تا حد امکان میوه‌های متوسط و کاملاً تازه و سالم را انتخاب کنید. میوه‌هایی که برای این مراسم خریداری می‌کنید، باید بدون لک و خوردگی باشند.

برای خرید میوه‌های فصلی در فصول مختلف، حتماً این نکته را مد نظر قرار دهید که میوه‌هایی انتخاب کنید که خوردن آنها راحت باشد و مهمان برای استفاده این میوه با مشکل روبه رو نشود.

نحوه چینش میوه‌ها نیز برای مراسم خواستگاری باید به گونه‌ای باشد که مهمانان به راحتی هرکدام از میوه‌ها را بردارند و مصرف کنند. به عنوان مثال، اجتناب کنید که همه سیب‌ها را زیر

ظرف میوه قرار داده و بقیه میوه‌ها را روی آن قرار دهید.

شیرینی نیز یکی دیگر از آیتم‌های مهم در پذیرایی خواستگاری است که باید حتماً اهمیت خاصی به خرید آن بدهید. پیشنهاد می‌شود که از شیرینی‌های خشک تر برای تزئین و پذیرایی از مهمانان خواستگاری استفاده کنید، زیرا طراحی و چینش شیرینی‌های خشک راحت‌تر است و همچنین خانواده داماد ممکن است زمانی که به خانه عروس می‌آیند، شیرینی تر با خود بیاورند. برای چینش میوه و شیرینی در جشن خواستگاری هم می‌توانید از خلاقیت خود استفاده کنید.

ظروف پذیرایی خواستگاری چگونه باید باشد؟

قطعا انتخاب ظروف پذیرایی شیک برای پذیرایی امری مهم می باشد البته این بدان معنا نیست که هزینه های سنگینی برای خرید این ظروف متقبل شوید. شما می توانید برای جذابتر شدن میز پذیرایی تمامی ظروف شربت، شیرینی و میوه را شکل هم و یک دست باشند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز