بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای پرپشت شدن موهای جنین چه کار کنیم‌؟ داشتن فرزندی با موهای پرپشت و زیبا آرزوی هر مادر و پدری می‌باشد و این مورد در هنگام تولد که فرزند امکان دارد موهای خیلی کمی داشته باشد بسیار مورد توجه است به همین علت مادران به دنبال راهکارهایی برای پرپشتی موی جنین خود می باشند.

یکی از دغدغه های اصلی مادران باردار پرپشت شدن موی جنین است چراکه موی نوزاد تاثیر زیادی در زیبایی آنها دارد و شاید اولین چیزی که توجه مادر و اطرافیان نوزاد را در بدو تولد جلب می نماید، میزان موهای نوزاد تازه متولد شده باشد، از این رو در این مطلب از سایت سوربان می توانید با روش هایی برای پر پشت شدن مو های جنین آشنا شوید.

برای پرپشت شدن موی جنین چه کار کنیم؟ + 10 ماده غذایی بسیار مفید برای پرپشت شدن موی جنین
برای پرپشت شدن موی جنین چه کار کنیم؟

پرپشت شدن موی جنین با تغذیه سالم مادر

یکی از مهمترین نکات در رابطه با تغذیه در طول دوران بارداری، مصرف غذاهای سالم و پرهیز از خوردن غذاهای مضر و ناسالم می باشد، از آنجا که تغذیه نقش مهمی در رشد و نمو کودک و نیز سلامت و زیبایی جنین دارد، بنابراین خانم های باردار باید نسبت به رژیم غذایی خود در این دوران بی توجه نباشند و برای این موضوع اهمیت زیادی قائل شوند.

1- مصرف شنبلیله در دوران بارداری

مواد غذایی فراوانی وجود دارند که در زیبایی و پرپشت شدن موی جنین تاثیر می گذارند، به عنوان مثال خوردن میوه هایی از قبیل سیب و به در دوران بارداری به زیبا تر شدن نوزاد کمک زیادی خواهد کرد و نیز مصرف شنبلیله در این دوران، موجب پر مو شدن نوزاد خواهد شد، بنابراین از خواص شنبلیله نباید غافل شد و توصیه می شود تا خانم های باردار در سه ماهه اول بارداری  از برگ ها و ساقه شنبلیله به صورت خام مصرف نمایند؛ شنبلیله علاوه بر اینکه در افزایش و بهبود موی جنین مؤثر است، از ایجاد موخوره نیز جلوگیری خواهد کرد، به طور کلی مصرف بسیاری از میوه ها و سبزیجات در دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین  و نیز رشد و زیبایی جنین مفید می باشد.

2- خانم های باردار فلفل دلمه ای زیاد مصرف کنند

یکی دیگر از مواد غذایی مؤثر در پر پشتی موی جنین، خوردن فلفل دلمه ای توسط زنان باردار می باشد. فلفل دلمه ای در رنگ های مختلف سرشار از مواد مغذی بوده و مصرف آن به تقویت عضلات و سیستم عصبی کمک کرده و فیبر موجود در آن، موجب لاغری و تناسب اندام خواهد شد. این ماده غذایی مفید، خاصیت دارویی داشته و برای درمان سردرد و رفع تشنگی شدید مؤثر است. یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای، کاهش فشار خون، تسکین گلو درد و نیز درمان سرماخوردگی در بارداری می باشد. همچنین مصرف یک عدد آن به صورت روزانه برای افزایش طول عمر توصیه شده است.

برای پرپشت شدن موی جنین چه کار کنیم؟ + 10 ماده غذایی بسیار مفید برای پرپشت شدن موی جنین

3- مادران باردار آجیل زیاد بخورند

در دوران بارداری از انواع مختلف آجیل میل نمایید البته قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید تا هیچ کدام از آنها جزو ممنوعیت غذایی شما نباشد گردو و بادام سرشار از منابع خوب بیوتین است.

4- تخم مرغ بخورید تا فرزندی با موهای پرپشت و زیبا داشته باشید

تخم مرغ به دلیل داشتن مواد مغذی از قبیل پروتئین و مواد معدنی مانند آهن و روی برای کیفیت مو بسیار ضروری است و همچنین تخم مرغ آب پز جزو غذاهای اصلی می باشد که در دوران بارداری مادران باید مصرف کنند بهتر است روزانه در صبحانه خود یک عدد تخم مرغ را جای دهید و یا در هنگام ناهار همراه وعده غذایی خود میل نمایید.

برای پرپشت شدن موی جنین چه کار کنیم؟ + 10 ماده غذایی بسیار مفید برای پرپشت شدن موی جنین

5- برای پرپشتی موی جنین صدف بخورید

صدف از غذاهایی می باشد که کمک به پرپشت شدن مو در دوران بارداری می کند البته بسیار مهم است که قبل از مصرف صدف با پزشک خود مشورت کنید زیرا جزو غذاهای دریایی می باشد و امکان دارد که برای شما جزو ممنوعات قرار گرفته باشد. صدف سرشار از پروتئین اسیدهای چرب آهن روی کلسیم و ویتامین C است و برای حفظ موی سر و پرپشت شدن آن بسیار ضروری است.

6- سیب زمینی بخورید تا فرزندی پر مو داشته باشید

خوردن سیب زمینی را در دوران بارداری اغلب پزشکان به خانم های باردار توصیه می کنند زیرا سیب زمینی حاوی بتا کاروتن حاوی ویتامین A  می باشد که برای مو بسیار مقوی است و از شکننده شدن و خشک شدن مو جلوگیری میکند.

توجه داشته باشید اگر میخواهید فرزند شما موی پرپشتی داشته باشد سیب‌زمینی شیرین میل نماید علاوه بر خوشمزگی به تقویت رشد مو کمک میکند توصیه می شود سیب زمینی را به صورت آب پز میل نمایید.

7- مصرف ماهی سالمون تاثیر زیادی روی پرپشتی موی جنین دارد

ماهی سالمون از غذاهای مهم می باشد که برای موهای نوزاد بسیار مناسب است البته باید آن را خوب طبخ دهید و خام نخورید تا به جنین شما آسیب نرسد. ماهی سالمون اسید های چرب را که باعث می‌شود مو سالم بماند به موقع انتقال می دهد و جنین در رحم مادر این خاصیت ها را دریافت میکند و لازم نیست برای مصرف آن مقادیر زیادی را در طول هفته مصرف نمایید بلکه مصرف ماهی سالمون دو وعده در هفته کافی می باشد البته ماهی تن هم می تواند اثرات مشابهی را برای بدن داشته باشد.

برای پرپشت شدن موی جنین چه کار کنیم؟ + 10 ماده غذایی بسیار مفید برای پرپشت شدن موی جنین

8- تخم کتان و دانه تخم شربتی میل نمایید تا فرزند شما موهای ابریشمی و براق داشته باشد

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که محصولات حیوانی را در دوران بارداری مصرف نمی کنید و سعی می کنید که با گیاهی این گزینه‌ها را جبران کنید دانه تخم کتان و تخم شربتی گزینه فوق‌العاده‌ای برای جایگزین آنها می باشد که به کمک به براق شدن موی نوزاد و ابریشمی شدن مو می کند.

9- آووکادو میل کنید تا موی نوزاد شما تقویت شود

خوردن آووکادو کمک می‌کند که موی نوزاد تقویت شود و از ریزش آن جلوگیری می کند به دلیل داشتن ویتامین‌های b و e در دوران حاملگی بسیار مهم می باشد شایعترین موردی که در بین نوزادان وجود دارد موهای ضعیف و شکننده و ریزش مو در دوران نوزادی می باشد خوردن آووکادو از این امر جلوگیری می‌کند اگر در طول روزهای قبل از زایمان در میزان غذا و مواردی که میل می کنید توجه کنید جلوی بسیاری از موارد و مشکلات بعد از بارداری را میتوانید بگیرید.

10- ویتامین دی برای داشتن موهای قوی و پرپشت مناسب است

اگر میخواهید فرزند شما موهایی مشکی و پرپشت داشته باشد و پوست او بسیار نرم باشد باید غذاهایی میل کنید که حاوی گوگرد منگنز و ویتامین دی می باشد مانند پیاز سفیده تخم مرغ و کلم خیار بوته ای ترب اگر ویتامین دی به جنین نرسد موهای جنین بور خواهد شد و اگر ویتامین A به بدن نوزاد برسد موهای خرمایی خواهد شد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(20 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز