بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
درمان چروک دور لب. با بالا رفتن سن، چین و چروک‌ها در قسمت‌های مختلف صورت از جمله پیشانی، چشم‌ها و اطراف دهان به وجود می‌آیند بسیاری از درمان‌های مختلف برای کمک به صاف کردن این چین و چروک وجود دارند از جمله این درمان ها، روش های خانگی از بین بردن چروک دور لب است.

چین و چروک دور دهان زمانی ایجاد می‌شود که پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلاژن فیبرهایی است که باعث محکم و انعطاف‌پذیر بودن پوست می‌شود. از دست دادن کلاژن به شکل طبیعی با بالا رفتن سن بروز می‌کند، اما همچنین دیگر اجزاء پوستی و برخی عادت‌های سبک زندگی ممکن است این فرآیند را تسریع کنند. چین و چروک دور دهان گرایشی به بروز در نمایان‌ترین شکل در اطراف نواحی نازک صورت شامل دور دهان از خود نشان می‌دهد.

در حالی که هر کسی با بالا رفتن سن دچار چین و چروک دور دهان می‌شود، راه‌هایی برای کم کردن نمای ظاهری آنها وجود دارد در این مطلب از سوربان به شرح دلایل بروز و روش های خانگی درمان چروک دور لب پرداخته ایم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

با این 8 راهکار ساده خانگی از شر چین و چروک دور لب خلاص شوید
از بين بردن چين و چروك اطراف لب

علت چین و چروک دور لب

ناحیه دهان یکی از اولین نقاط روی صورت است که در آن چین و چروک ایجاد می‌شود. بخشی از این وضعیت مربوط به نازک بودن پوست است که در مقایسه با دیگر قسمت‌های بدن دارای کلاژن کمتری است. پس از پشت سر گذاشتن بیست سالگی میزان تولید کلاژن تقریباً ۱ درصد در هر سال کاهش می‌یابد.

در کنار کلاژن، جنبه‌های دیگری از فرآیند پیری، مثل از دست دادن الاستین و گلیکوسامینوگلیکان‌ها (GAGs)، که به ترتیب در تقویت انعطاف‌پذری و سیراب شدن پوست مؤثرند، مطرح هستند. این موارد به عنوان پیری ذاتی یا طبیعی شناخته می‌شوند.

در عین حال عوامل غیر ذاتی یا بیرونی وجود دارند که ممکن است ریسک چین و چروک دور دهان زودرس را افزایش دهند. آنها عوامل تأثیرگذار خارجی هستند که می‌توانند ایجاد چین و چروک را سرعت ببخشند. مثال‌های در این مورد عبارتند از:

  • ژنتیک
  • دهیدراسیون
  • فقر تغذیه
  • مصرف دخانیات
  • استرس
  • صدمات ناشی از آفتاب

با این 8 راهکار ساده خانگی از شر چین و چروک دور لب خلاص شوید

انواع چین و چروک دور لب

متخصصان زیبایی اغلب به چین و چروک دور دهان زیر عنوان چین و چروک پریورال اشاره می‌کنند. این اصطلاحی کلی برای توصیف خطوطی است که در اطراف ناحیه دهان ایجاد می‌شود. همچنین زیرنوع‌های اختصاصی بیشتری برای چروک اطراف دهان وجود دارد.

1. خطوط لبخند : خطوط لبخند که به نام خطوط خنده نیز شناخته می‌شود چروک‌هایی است که در طرفین دهان ایجاد می‌شوند. این چروک‌ها که به نام شکن‌های نازولابیال نیز معروفند، در زمان خندیدن یا لبخند زدن بیشتر به چشم می‌خورند.

2. خطوط ماریونت : خطوط ماریونت نوع دیگری از چروک‌هایی هستند که با بالا رفتن سن ایجاد می‌شوند. این خطوط به صورت عمودی از دهان به سمت چانه ایجاد شده و حالتی فروافتاده ایجاد می‌کنند.

3. خطوط رژ لب : در عین حال چروک‌هایی هست که صرفاً ناحیه لب را درگیر می‌کنند. این چروک‌ها که به نام خطوط عمودی لب یا خطوط سیگاری‌ها نیز شناخته می‌شوند آن گروه از چروک‌های لب هستند که در امتداد لب بالایی و همچنین مستقیماً روی خود لب‌ها ظاهر می‌شوند.

با این 8 راهکار ساده خانگی از شر چین و چروک دور لب خلاص شوید

روش های خانگی از بین بردن چروک دور لب

پیش از مراجعه به متخصص زیبایی برای پیدا کردن راهکارهای زمان و هزینه‌ بر برای درمان چروک‌های عمقی، برخی مداواهای خانگی هست که شما می‌توانید برای موارد خفیف تا متوسط چروک‌های دور دهان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این مداواها می‌توانند نمای ظاهری چروک را کاهش دهند اما نمی‌توانند آنها را کاملاً از بین ببرند.

درمان چین و چروک دور لب با آلوئه‌ورا

یکی از موثرترین‌ درمان‌های خانگی برای رفع چین و چروک‌های اطراف دهان، استفاده از ژل آلوئه‌ورا است. در حقیقت، استفاده از ژل آلوئه‌ورا برای کاهش شکل ظاهری این خطوط بسیار موثر است. این ژل با مرطوب کردن پوست آن‌هم به شکل طبیعی و عمیق مانع از ایجاد چین و چروک اطراف دهان خواهد شد.

ژل آلوئه‌ورا را روی نواحی اطراف لب که دچار چین و چروک شده‌اند بمالید. صبر کنید تا ژل کاملا جذب پوست‌تان شود، ۳۰ دقیقه بعد صورت‌ خود را با آب‌ بشویید.

درمان چین و چروک دور لب با آب‌ لیمو و عسل

احتمالا تا به حال خودتان هم راجع به خواص ترکیب آب‌لیمو و عسل برای زیبایی پوست و گلو درد شنیده‌اید. در حقیقت، هر دو این مواد طبیعی حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی لازم برای تقویت و بهبود سلامت پوست هستند.

در حالی که آب‌لیمو به دلیل وجود ویتامین C از ایجاد آسیب‌های پوستی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند هم‌ زمان عسل هم با تقویت جریان خون و مرطوب کردن عمیق پوست از ایجاد خطوط روی صورت پیشگیری می‌کند. در نتیجه استفاده از ماسکی که حاوی هر دو این ترکیب‌ها باشد می‌تواند اثربخشی بسیار مفید و موثری به همراه داشته باشد.

یک قاشق غذا‌خوری آب‌لیمو را همراه با یک قاشق‌ چای‌خوری عسل و یک قاشق غذا‌خوری آب‌گرم مخلوط کنید ترکیب را خوب هم زده و اطراف دهان‌تان بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک صورت را با آب بشویید.

با این 8 راهکار ساده خانگی از شر چین و چروک دور لب خلاص شوید

روغن های ضروری برای درمان چروک دور لب

زمانی که روغن‌های ضرری با روغن حامل رقیق می‌شوند، باعث مستحکم‌تر شدن و افزایش تغییر سلول‌های پوست می‌شوند این امر درمان چروک دور لب را در پی دارد. توصیه می‌شود که چند روز پیش از مصرف روغن‌های ضروری رقیق شده و آغشته کردن صورت خود به آن‌ها، یک تست پچ در داخل آرنج خود انجام دهید.

به‌ این‌ ترتیب،  متوجه خواهید شد که به این‌گونه روغن‌ها حساسیت دارید یا خیر. اگر پوست شما به روغن واکنشی نشان نداد می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. در غیر این صورت شما خوش‌شانس بودید که پوست صورت خود را درگیر واکنش‌های آلرژیک نکردید.

روش استفاده از این نوع روغن‌ها برای درمان چروک دور لب بسیار ساده و سریع است. شما باید کمی روغن را با استفاده از انگشتان خود بر دور دهان و لب‌ها بمالید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. به یاد داشته باشید که لب‌های خود را مستقیماً به این دارو آغشته نکنید. از روغن‌های ضروری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که تأثیر به سزایی در کاهش چین‌وچروک‌ها دارند.

روغن کندر: استفاده از روغن کندر که باعث افزایش گردش سلولی می‌شود، می‌تواند به شما در رفع چروک اطراف لب کمک کند.

روغن لیمو: روغن لیمو دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و به درمان چروک دور لب شما کمک می‌کند. البته مراقب باشید که این روغن را پیش از قرارگرفتن در معرض نور خورشید به پوست خود نمالید.

روغن اسطوخودوس: با استفاده از این روغن نه‌تنها از بوی خوش آن سرمست می‌شوید بلکه از خواص آنتی‌اکسیدانی و ترمیم‌کنندگی زخم این روغن نیز بهره می‌برید.

روغن صندل: روغن صندل نیز می‌تواند با خواص ضدالتهابی خود به شما در خلاص شدن از شر چین‌وچروک‌های اطراف لب کمک کند.

با این 8 راهکار ساده خانگی از شر چین و چروک دور لب خلاص شوید

روغن های گیاهی برای درمان چروک دور لب

در این قسمت شما را با درمان چروک دور لب در طب سنتی ‌‌آشنا و روغن‌هایی را معرفی خواهیم کرد که معمولاً برای پخت‌وپز استفاده می‌شوند! خواص این روغن‌ها در درمان چروک‌ها اغلب دست‌کم گرفته می‌شود. روغن‌های گیاهی علاوه بر اینکه به طور بالقوه به‌عنوان درمان نقطه‌ای برای چین‌وچروک عمل می‌کنند، رطوبت موردنیاز پوست را نیز تأمین می‌نمایند.

برای رفع چروک اطراف لب روغن‌های گیاهی را همچون روغن‌های ضروری، دوباره در روز بر روی ناحیه موردنظر یعنی اطراف دهان بمالید. اما برخلاف روغن‌های ضروری، از آغشته شدن لب‌ها به روغن‌های گیاهی اجتناب نکنید. این روغن‌ها از ایمنی کافی برای استفاده روی لب‌ها برخوردار هستند.

نتایج تحقیقاتی که بر روی روغن‌های گیاهی انجام شده‌اند، حاکی از آن است که این نوع روغن‌ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند و در درمان چروک دور لب ‌تأثیر فوق‌العاده‌ای دارند. این ترکیبات به پوست کمک می‌کنند تا از استحکام بیشتری برخوردار شود و قابلیت ارتجاعی بالاتری داشته باشد.

علاوه بر این، آغشته کردن پوست به روغن‌های گیاهی توانایی آن را در مقابله با علائم پیری حاصل از نور خورشید، افزایش می‌دهد. از جمله روغن‌هایی که می‌توانید استفاده کنید، می‌توان به روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن دانه انگور، روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان اشاره کرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما: