بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
داشتن لب هایی زیبا بدون آرایش دغدغه بسیاری از افراد خصوصا بسیاری از خانم هاست این امر با کمک چند روش ساده و خانگی امکان پذیر است فقط نیاز به تکرار و تداوم دارد.

همه ما دوست داریم که لب‌های قرمز و خوشرنگی داشته باشیم چرا که با داشتن آن‌ها می‌توانیم، چهره زیباتر و شاداب تری از خود به نمایش بگذاریم! اگر فکر می‌کنید که داشتن لب‌های قرمز تنها با کمک مواد آرایشی و رژ لب امکان پذیر است، باید بدانید که سخت در اشتباهید و می‌توانید با کمک ترفندهای لب‌های زیبا بدون آرایش به راحتی اقدام به درمانی بی رنگ لب و رفع تیرگی آن کنید.

در این مقاله از سوربان به بررسی راز زیبایی لب ها بدون آرایش پرداخته ایم و سعی کردیم به سوال چگونه لب هایی زیبا داشته باشیم؟ پاسخ دهیم.

10 ترفند ساده طبیعی و بدون عارضه برای داشتن لب هایی سرخ و زیبا.

چگونه بدون آرایش لب هایی قرمز و زیبا داشته باشیم؟

اگر شما جزو آن دسته از افرادی که به صورت طبیعی لب‌های قرمز و خوش رنگی دارند، نیستید، توصیه می‌کنیم که حتما قبل از هر اقدامی با کمک روش‌های زیر، لب‌های خود را به طور طبیعی قرمز و زیبا کنید. برای قرمز و زیبا کردن لب ها بدون آرایش میتوانید از دستورات زیر کمک بگیرید:

۱. اسکراب خانگی شکر و زیتون

اولین اقدام لازم برای داشتن لب‌های زیبا بدون آرایش از بین بردن پوست‌های خشک و سلول‌های مرده روی لب است که باید آن‌ها را جدا کنید. برای جداسازی پوسته‌های خشک و سلول‌های مرده از روی لب، می‌توانید از اسکراب شکر در قدم اول استفاده کنید.

تهیه این اسکراب خانگی به این صورت است که ابتدا باید یک قاشق چایخوری شکر را با یک قاشق چایخوری عسل یا روغن به صورت کامل مخلوط کنید و حاصل کار خود را بر روی لب‌های خود بمالید. برای این کار لازم است که حتما از انگشتان خود کمک بگیرید و با حرکت دورانی ماساژ دهید.

شما می‌توانید بعد از گذشت حدود 10 دقیقه اقدام به آبکشی لب‌های خود کنید. اگر همچنان نیاز به این روش برای از بین بردن پوسته‌های مرده داشتید، دوباره آن را امتحان کنید.

10 ترفند ساده طبیعی و بدون عارضه برای داشتن لب هایی سرخ و زیبا.

۲. لب هایتان را با مسواک برس بکشید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که لب‌های به شدت خشکی دارند، باید بدانید که احتمالا استفاده از اسکراب خانگی بالا به تنهایی کافی نیست! در اینجا لازم است که از یک مسواک به عنوان برس کمک بگیرید. در این زمینه اولین قدمی که می‌توانید بردارید، کمک گرفتن از برس (مسواک) و ماساژ 20 تا 30 ثانیه ای آن بر روی لب است.

برای این کار حتما مدنظر داشته باشید که از اسکراب استفاده کرده باشید و یا در حمام این کار را انجام دهید که لب‌های شما به اندازه کافی مرطوب شده باشند.

۳. با ماساژ لب با روغن های طبیعی لب هایی حجیم و زیبا به خود هدیه دهید.

روغن های طبیعی به شما کمک می‌کنند که در هنگام از بین بردن لایه رویی سطح لب، بتوانید لب خود را مرطوب نگهدارید و رطوبت آن را حفظ کنید. در این زمینه سرم‌های طبیعی مثل روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون، روغن جوجوبا و ... می‌توانند مفید باشند.

برای حجم دهی با کمک این سرم‌های طبیعی، تنها کافیست که آن‌ها را به آرامی با کمک انگشتان خود به لب‌هایتان بمالید.

10 ترفند ساده طبیعی و بدون عارضه برای داشتن لب هایی سرخ و زیبا.

۳. برای لب هایتان ماسک حجم دهنده خانگی  بسازید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مشاهده کنید با نیشگون گرفتن از لپ‌ها، می‌توانید آن‌ها را قرمز کنید چرا که با این کار جریان خون در این قسمت از بدن افزایش پیدا می‌کند. در این زمینه لب‌ها هم چنین خاصیتی دارند و می‌توانین چنین ترفندی برای آن‌ها پیاده سازی کرد. در این سه زمینه شما سه روش یا سه حجم دهنده می‌توانید بسازید! روش‌های مختلف حجم دهنده عبارت اند از:

  • مخلوط کردن یک چهارم قاشق چای خوری دارچین (یا فلفل قرمز) با روغن زیتون و درست کردن خمیر حجم دهنده لب
  • ترکیب نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و پنج قطره عصاره فلفل و مالیدن آن به لب برای پنج دقیقه و سپس شستشوی لب‌ها
  • برش زنجیل تازه یا گیاه جالاپینو و گذاشتن آن‌ها به مدت 5 دقیقه بر روی لب‌ها

۴. برای داشتن لب هایی زیبا بدون آرایش همیشه لب خود را مرطوب نگه دارید.

یکی دیگر از موارد راز زیبایی صورت بدون آرایش، مرطوب سازی مداوم لب‌ها پس از آماده سازی آن است! در حقیقت جواب این دو سوال که چگونه لب قرمز طبیعی داشته باشیم و چگونه لب‌هایی صورتی رنگ داشته باشیم، مرطوب سازی مداوم لب است چرا که تغییر رطوبت، رنگ لب را نیز تغییر می‌دهد.

شما میتوانید برای مرطوب سازی لب از بالم لب کمک بگیرید اما اگر میخواهید مرطوب کننده طبیعی بسازید باید بدانید که برای ساختن یک مرطوب کننده طبیعی میتوان یک قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را به سه قاشق روغن نارگیل در ظرفی ذوب کنید، سپس با کمک عصاره‌های فلفل موجود، یک ترکیب معجزه آسا برای مرطوب سازی لب‌های خود بسازید.

10 ترفند ساده طبیعی و بدون عارضه برای داشتن لب هایی سرخ و زیبا.

۵. برای خوشرنگ شدن طبیعی لب ها از آب میوه های قرمز کمک بگیرید.

اولین قدمی که می‌توانید بردارید تا با کمک آب میوه‌های قرمز رنگ لب‌های خود را زیباتر و شاداب تر کنید، این است که آلبالو، انار، توت فرنگی و یا ... را برداشته و عصاره آن‌ها را بگیرید. سپس با کمک گرفتن از یک پنبه، آن‌ها را بر روی لب‌های خود بمالید و اجازه دهید که خشک شوند. استفاده مداوم از این روش می‌تواند به داشتن لب‌هایی قرمز کمک کند.

۶. رفع تیرگی لب با استفاده از لبو.

چغندر قرمز که اکثرا ما آن را به نام لبو  می‌شناسیم، یکی از خوشرنگ‌ترین و زیباترین نوع گیاهان است که می‌توانیم از آن برای درمان بی رنگ لب استفاده کنیم. شما می‌توانید چغندر قرمز به صورت پخته یا به شکل پودر را بر روی لب‌های خود بمالید و منتظر اثر معجزه آسای آن برای رفع تیرگی لب باشید!

۷. برای جلوگیری از ضرر آفتاب روی لب ها ضدآفتاب فراموش نشود.

راز زیبایی صورت بدون آرایش و داشتن لب‌های قرمز رنگ، دوری از آفتاب است! بیشتر افراد فراموش می‌کنند که لب‌های آن‌ها هم باید مانند سایر اعضای بدنشان در مقابل آفتاب محافظت شود. شما باید این موضوع را درک کنید که نور خوشید، می‌تواند برای شما و لب‌هایتان بسیار خطرناک باشد و باعث تیرگی آن شود.

پس برای درمان تیرگی لب و محافظت از لب‌های خود، توصیه می‌کنیم که حتما از مواد ضدآفتابی استفاده کنید که دارای حداقل SPF 15 باشند. این مورد را به یاد داشته باشید که باید از این مواد ضدآفتاب در تمام طول سال استفاده کنید.

۸. برای زیبایی لب ها آب فراوان بنوشید.

شاید تعجب برانگیر باشد، اما نوشیدن آب زیاد در اینجا هم کاربرد دارد و به زیبایی لب‌ شما کمک می‌کند. حقیقت این است که اگر بدن شما دچار کم آبی شود، اولین  نشانه ای که از خود بروز می‌دهد، ترک خوردن یا خشک شدن لب است. در این زمینه توصیه پزشکان و متخصصان پوست و مو برای داشتن لب‌هایی زیبا، نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب است.

البته این مقدار برای افرادی که علاقه به غذای شور دارند و یا در محیط‌های گرم و خشک زندگی می‌کنند، باید بیشتر باشد!

10 ترفند ساده طبیعی و بدون عارضه برای داشتن لب هایی سرخ و زیبا.

۹. برای داشتن لب هایی سرخ و زیبا از دخانیات دوری کنید.

لب‌های زیبا بدون آرایش، هنگامی که به واقعیت می‌پیوندند که شما از دخانیات استفاده نکنید! سیگار کشیدن و دود حاصل از آن، باعث می‌شود که به مرور لب‌های شما بدون رنگ شده و یا چین و چروکی بر روی آن‌ها ایجاد شود. اگر خواهان لب‌های زیبا و قرمز رنگی هستید، توصیه می‌کنیم که هرچه سریعتر دخانیات را ترک کنید.

۱۰. برای قرمز شدن طبیعی لب ها از گلبرگ گل رز قرمز کمک بگیرید

لب های زیبا بدون ارایش برای بسیاری از افراد به عنوان یک دغدغه شناخته می‌شود. برای این که بتوانید قرمزی لب‌های خود را افزایش دهید، بهتر است 4 الی 5 عدد گلبرگ رز قرمز تهیه کنید و لب‌های خود را با آن بپوشانید. این کار را به مرور زمان در طول هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

کلام آخر

داشتن لب‌های درخشان و زیبا بدون استفاده از لوازم آرایش نیز امکان پذیر است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از شیوه‌های طبیعی برای افزایش قرمزی لب‌های خود استفاده کنند. در واقع سوال بسیاری از خانم‌هایی که به نچرال بودن علاقه‌مند هستند این است که چگونه لب های قرمز داشته باشیم. همچنین برخی از دختر خانم‌ها به دنبال پاسخگویی به این سوال هستند که چگونه لب های صورتی داشته باشیم.

در مجموع بدون استفاده از مواد آرایشی شیمیایی می‌توانید لب‌های جذابی داشته باشید. لب به عنوان یک بخش مهم از صورت است که برای زیبایی خانم‌ها نقش کلیدی دارد. با استفاده از ترکیب مواد خانگی قادر خواهید بود تا لب‌های زیبایی داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(6 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز