بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
همه انسان ها دوس دارند عشق واقعی را در زندگی خود تجربه کنند گاهی در رابطه ای هستید که نمیتوانید تشخیص دهید طرف مقابلتان واقعا عاشق شماست یا نه و یا نمیدانید خودتان واقعا عاشق طرف‌ مقابلتان شده اید یا نه در این مطلب به شرح نشانه عشق واقعی پرداخته ایم.

عشق بحثی بسیار پیچیده و عمیق می‌باشد و هر روزه همه افراد از خود سوالاتی در مورد عشق می‌پرسند. همه می‌خواهند عشق را تجربه کنند و مکانیزم آن را بشناسند.

تعریف عشق واقعی چیزی فراتر از احساسات و واکنش‌های فیزیکی است که در بدن رخ می‌دهد و یا چیزی که شما از کسی دیگر در یک رابطه می‌بینید. نشانه‌های عشق واقعی کمک می‌کند بتوانیم آنها را از یکدیگر تشخیص دهیم.

ابتدا باید عشق را درک کنیم تا بتوانیم آن را تشخیص دهیم. در این مقاله از سایت سوربان به طور مختصر به تعریف عشق و عشق واقعی می‌پردازیم، همچنین در ادامه نشانه های عشق واقعی را نیز بررسی می‌کنیم.

کسی که واقعا عاشقه این ویژگی هارو داره!
نشانه های عشق واقعی

عشق چیست؟

عشق یعنی احساس عاطفی بسیار زیاد نسبت به فرد دیگر و احساس علاقه نسبت به کسی است که او را طبق معیارها، اندیشه‌ها، قضاوت و تجربیات خود عالی و دوست‌داشتنی توصیف می‌کنید. زمانی که کسی از نظر ذهنی، فیزیکی و اخلاقی برایتان جذاب است عشق به یک فرایند بیولوژیکی نیز تبدیل می‌شود و بدن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ذهن شما را تقویت می‌کند و آن شخص به شما احساسی فوق‌العاده می‌دهد.

تعریف عشق واقعی

هر فردی نسبت به عشق دیدگاه خاص خود را دارد ولی واقعیت آن است که عشق واقعی به حالتی گفته می‌شود که شما به کسی علاقه‌مند و وابسته هستید و با او احساس شادی می‌کنید و صرف‌ نظر از اینکه چه اتفافی می‌افتد احساس می‌کنید این حس علاقه دائمی خواهد بود.

عشق واقعی برآورده کردن انتظارات و عشق ورزیدن به یکدیگر با حفظ احترام، ایجاد اعتماد، پشتیبانی و پذیرش یکدیگر با وجود تفاوت‌ها است.

و این رفتار خوب و احترام به یکدیگر در عشق واقعی به ویژه وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که عشقتان با مهر و محبت با شما رفتار کند. حال با یکدیگر نشانه‌های عشق واقعی را بررسی می‌کنیم:

کسی که واقعا عاشقه این ویژگی هارو داره!

۱۱ نشانه اصلی عشق واقعی

در عشق واقعی چیزی را از یکدیگر پنهان نمی‌کنید

وقتی شما عاشق فردی هستید و این حس دو طرفه می باشد چیزی را از یکدیگر پنهان نمی‌کنید چرا که می‌دانید باید خوبی‌ها و بدی‌های خود را فرد مقابل در میان بگذارید. صادق بودن یکی از مهم‌ترین عوامل یک رابطه پایدار می‌باشد. شما نمی‌خواهید هیچ چیز را از او مخفی کنید به خصوص که می‌خواهید با او وارد زندگی مشترک شوید و می‌خواهید آنچه تجربه کرده‌اید را بدانند.

عاشقان واقعی برای همدیگر نقش بازی نمیکنند و خود واقعیشان هستند

افرادی که دائما در حال نشان دادن خود و مورد تایید بودن هستند، نشان می‌دهند خود واقعی نیستند و در حال گرفتن تایید و نقش بازی کردن می‌باشند. وقتی شما بیشتر به خود و نیازهایتان و لذت بردن از شخص دیگری فکر می‌کنید، در واقع عشق واقعی را تجربه نمی‌کنید.

گاها افراد فقط فرد دیگری را برای رسیدن به امیالات خود در رابطه نگه می‌دارند و در چنین حالتی، برای رسیدن به هدف خود نقش بازی می‌کنند. برای مثال گاهی افراد برای حفظ رابطه خود تظاهر به خودکشی و قربانی کردن خود می‌کنند که این رفتارها با عشق واقعی بسیار متفاوت است.

در رابطه عاشقانه احترام یکی از ارکان مهم است

رعایت احترام یکدیگر از نشانه‌های عشق واقعی است. زمانی که عشق واقعی را پیدا کنید همیشه موضوع احترام یکدیگر را رعایت می‌کنید. شما به او به خاطر آنچه که هست و آن‌چه در زندگی برای شما انجام می‌دهد احترام می‌گذارید. شما خوبی‌هایی در او دیده‌اید و او را برتر یا پایین‌تر از خود نمی‌بینید بلکه او را فردی برابر و هم‌شأن خود می‌دانید و او نیز با همین سطح از احترام با شما رفتار می‌کند.

آرامش و سلامتی یکدیگر برایتان اولویت است

کسی که واقعا عاشقه این ویژگی هارو داره!

شما سعی نمی‌کنید که به هر طریقی شده به سلامتی روحی و جسمی او صدمه بزنید یا شادی را از او بگیرید. به شریک خود آسیب روحی و جسمانی وارد نکرده و او را تحقیر و تحت فشار و استرس قرار نمی‌دهید و کاری نمی‌کنید که احساس بدی درباره‌ی خود و کارهایی که انجام می‌دهد داشته باشد.

بلکه شما از او حمایت کرده و تلاش می‌کنید احساس خوبی درباره خود و کارهایش داشته باشد. او را تشویق می‌کنید که کارهایی انجام دهد که باعث شادی و آرامش او می‌شود و بدون اینکه از شما درخواست کند کارهایی برای شادی و آرامش او انجام می‌دهید.

تمرکزتان روی عیوب همدیگر نیست

خیلی از افراد عشق را یک تجربه دردناک و بد تلقی می‌کنند و اظهار دارند فقط مشکل و دردسر می‌باشد. چرا؟ چون همیشه دوست دارند به گذشته و عیب‌های شریک خود فکر کرده‌ و کسی که هست را بپذیرند. اما طرف مقابل به شریک خود به خاطر عیوبی که دارد صدمه فیزیکی و روحی وارد می‌کند اما همه‌ی این‌ها نشان می‌دهد که چقدر شریک زندگیتان به شما توجه می‌کند.

این یک عشق واقعی نیست بلکه قربانی بودن است. پذیرش معایب کسی به این معناست که می‌پذیرید او مثل بقیه انسان‌ها کامل نیست. برخی عیب و ایرادات نشان می‌دهد شما یا طرف مقابل هنوز به پختگی نرسیده‌اید. مثلا، ممکن است تعهدی در قبال کارهایی که می‌

تواند به سود زندگیتان باشد نداشته باشید. این‌ها جیزهایی نیست که شریکتان عمدا و برای آسیب زدن به شما انجام دهد، بلکه با گذشت زمان این نوع عیوب برطرف می‌شوند.

مهربان بودن از نشانه های اصلی عشق واقعی است

وقتی که عشق واقعی را تجربه می‌کنید با معشوق خود دوستانه، با محبت و دلسوزانه رفتار می‌کنید. به او صدمه نمی‌زنید. در واقع، هیچوقت قصد صدمه زدن به وی را ندارید. شما نگران وی می‌شوید و نگرانی خود را نشان می‌دهید. به نیازهای او توجه می‌کنید.

کسی که واقعا عاشقه این ویژگی هارو داره!

با صبوری و با محبت با او رفتار می‌کنید. هیچوقت با عصبانیت صحبت نمی‌کنید و حرف‌های نامناسب به یکدیگر نمی‌زنید. بعضی افراد با غریبه‌ها رفتاری مهربان‌تر از شریک خود دارند. رفتاری که با دیگران و غریبه‌ها دارید را با شریک خود مقایسه کنید. این چیزی است که باید به آن بیندیشید تا بفهمید آیا عشق واقعی را تجربه می‌کنید یا صرفا با کسی در ارتباط هستید که ناراحتی‌ها و ناکامی‌های خود را سر او خالی می‌کنید.

در جهت رشد رابطه تان از خودگذشتگی میکنید

عشق واقعی به معنای تعهد داشتن به شریک و تعهد به رابطه‌ عاشقانه‌ای است که با او دارید. عشق واقعی تمایل به انجام کارها و تلاش برای بهبود و تقویت رابطه است. در عشق واقعی، بهبود رابطه شما از هر چیز دیگری مهم‌تر است و در اولویت قرار دارد و این کار را انجام می‌دهید چون می‌دانید رابطه کنونی، شما را به شخصی شادتر و بهتر تبدیل کرده است بنابراین؛ تلاش و فداکاری برای بهبود رابطه عاشقانه ، کاری غیرمنطقی نیست.

البته هیچ رابطه‌ای بدون مشکل نخواهد بود چون انسان‌ها عواطف و هیجاناتی مثل خشم دارند و گاهی اوقات چنین احساساتی به زیبایی و رابطه شاد شما ضربه می‌زند. اما عاشقان واقعی مشکلات را با بحث و گفتگو حل می‌کنند. شما به قهر و دعوا فکر نمی‌کنید. بلکه به بهبود وضعیت و فرو نشاندن ناراحتی یا دلخوری که پیش آمده است می‌اندیشید تا دوباره بتوانید به یک رابطه شاد بازگردید.

کسی که واقعا عاشقه این ویژگی هارو داره!

پایبند بودن به وعده‌ها از نشانه‌های‌ اصلی عشق واقعی است

قول دادن به کسی که واقعا دوستش دارید بسیار اهمیت دارد. وعده‌ها و قول‌هایی که می‌دهید یک شکلی از اعتماد را نشان می‌دهد. وقتی کسی که دوستش دارید برای انجام کاری قول می‌دهد اما به قول خود عمل نمی‌کند تا حدی اعتماد بین دو نفر را کم می‌کند. به همین دلیل، افرادی که واقعا شما را دوست دارند زمانی که نمی‌توانند به وعده‌ی خود عمل کنند به جای اینکه شما را معطل و بی‌خبر بگذارند به شما از قبل اطلاع می‌دهند.

خود را جای او میگذارید

وقتی که تنها هستید به چیزها از زاویه دید خود می‌نگرید. اما وقتی با کسی ارتباط برقرار می‌کنید که بی‌نهایت دوستش دارید آنقدر برای او ارزش قائل هستید که چیزها را از زاویه دید او هم ببینید. برای مثال، شما اهداف واقعی او را می‌بینید. می‌توانید ببینید از کجا آمده‌اند و برای رسیدن و رفع چه نیازهایی تلاش می‌کنند یا کاری انجام می‌دهند و آن‌ها را به خاطر اینکه چیزی متفاوت از شما می‌خواهند قضاوت و سرزنش نمی‌کنید.

حال او حال شماست

وقتی لبخند می‌زند خوشحال می‌شوید. وقتی شاد و سرزنده است شما نیز احساس شادی می‌کنید. وقتی که احساس می‌کند دوستش دارید، قدردان او هستید یا او را خوب می‌بینید احساس خوبی به شما دست می‌دهد. حتی اگر از خودتان ناراضی هستید وقتی می‌بینید شریکتان در کنار شما شاد است و حال خوبی دارد احساس بهتری راجع به خود خواهید داشت. این همان عشق واقعی است. شما برای او آنقدر ارزش قائل هستید که می‌خواهید زندگی شاد و بدون رنجی با شما سپری کنند.

در واقع یکی از نشانه‌های عشق واقعی آن است که وقتی شریک زندگیتان موفقیت و جایگاهی عالی در زندگی خود بدست می‌آورد شما به او حسادت نمی‌کنید. به عنوان مثال، وقتی او درآمد و یا موفقیت بیشتری نسبت به شما کسب می‌کند ناراحت نمی‌شود. ارزش و جایگاه او با میزان موفقیت یا شکست‌هایش یا میزان موفقیت و شکست‌هایی که خودتان تجربه می‌کنید کم و زیاد نمی‌شود.

کسی که واقعا عاشقه این ویژگی هارو داره!

همراه و مونس یکدیگرید

همسرتان دچار بیماری جسمی یا روحی می‌شود و با بحرانی در زندگی دست و پنجه نرم می‌کند که او را به هر سمتی می‌کشد یا او برای پیدا کردن خود واقعیش مبارزه می‌کند. گذراندن این دوران می‌تواند تجربه‌ای سخت باشد، اما وقتی شما عشق واقعی را با کسی تجربه می‌کنید در سختی‌ها کنار او می‌مانید و از او پشتیبانی کرده و راه‌هایی پیدا می‌کنید تا به او کمک کنید این دوران سخت را پشت سر بگذارد.

شاید شما واقعا او را دوست داشته باشید و این کارها را انجام دهید اما اگر او به جایی برسد که دیگر قلبا شما را دوست نداشته باشد در این صورت، نیازی نیست که تا این حد او حمایت کنید.

با این حال، اگر او نهایت تلاش خود را کرده و با احترام با شما برخورد می‌کند؛ چیزی که در شرایط سخت به آن نیاز دارید، پس شما نیز باید حتی زمانی که همه به او پشت کرده‌اند کنار او بمانید تا این دوران سخت را از سر بگذراند.

آیا هنگامی که عشق واقعی را تجربه نمی‌کنید باید از رابطه خارج شوید؟

لزوما نه.

عشق واقعی همیشه اتفاق نمی‌افتد چون یک وضعیت روحی است که شما ارزش واقعی را در شخصی دیگر می‌بینید و از آنچه با ورود او به زندگیتان به دست می‌آید لذت می‌برید و تا حدی عشق واقعی با آگاهی درست حاصل می‌شود.

اگر شخصی با شما رفتار خیلی خوبی دارد و شما او را دوست دارید پس او را فقط به این خاطر که مشکلاتی دارید یا ارتباطی را تجربه نمی‌کنید که شما را دیووانه و مجذوب کند ول نکنید. عشق واقعی چیزی است که همه می‌خواهند اما به طور خودکار به وجود نمی‌آید.

روی ارتباطات خود کار کرده و برای افزایش اعتماد و احترام به یکدیگر و بهبود رابطه تلاش کنید و برای رابطه‌ای واقعا عاشقانه با او وقت بگذارید.

جمعی از محققان طول مدت عشق را سه سال قلم داد کردند و معتقدند این حس نهایتاً سه سال دوام دارد. طول مدت عشق افراطی نیز فقط ۷ ماه است و بعد از شدت آن کاسته می‌شود. تحقیقات بیان می‌کنند افراد در دراز مدت کمتر پیش می‌آید که تا آخر عمر در کنار هم بمانند. اما در کل عشق باور و احساسی عمیق و لطیفی است که با حس صلح‌دوستی و انسانیت در تطابق است.

کلام آخر

همانطور که اشاره شد، تعریف عشق واقعی چیزی ورای احساسات و واکنش‌های فیزیکی و یا هر آنچه از دیگران در یک رابطه میبینید، می‌باشد و برای تشخیص آن احتیاج است که بارها نشانه‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد را مرور نماییم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(23 امتیاز , میانگین: 4.3 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز