بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چیدمان جهیزیه عروس و دکوراسیون منزل امری کاملا شخصی و سلیقه ای است و هرکس طبق نظر و سلیقه خود و خانواده خود اینکار را انجام میدهد اما در این بین برخی اشتباهات رایج هستند که برخی در چیدمان جهیزیه انجام میدهند، پس اگر دوست دارید یک چیدمان شیک و اصولی داشته باشید باید از انجام این اشتباهات خودداری کنید.

با توجه به اینکه از صفر تا صد چیدمان جهیزیه یک موضوع کاملا شخصی است، اما رعایت برخی نکات می‌تواند در زیباتر به نظر رسیدن منزل تاثیر بسزایی داشته باشد.

چیدمان جهیزیه عروس یکی از مهم‌ترین مراحل در زندگی نوعروس‌ها است که برای آن ذوق خاصی دارند؛ اما گاهی ممکن است به دلیل مشغله فکری زیاد هنگام خرید یا چیدمان جهیزیه خانه، دچار مشکل شوند که همین موضوع می‌تواند مانع دیده شدن زیبایی وسایل شود.

اگر شما هم جزو آن دسته از زوج‌هایی هستید که قرار است به زودی جهیزیه خود را بچینید، در این مطلب از سوربان با ما همراه باشید تا روش چیدمان جهیزیه اصولی را برای شما شرح دهیم و نباید های چیدمان جهیزیه را یاد بگیرید.

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

اشتباهات رایجی که چیدمان جهیزیه عروس را زشت می‌کنند.

قبل از خرید جهیزیه به این نکته توجه داشته باشید که وسایل انتخابی هماهنگی لازم را با سبک دکوراسیون خانه داشته باشد. برای داشتن بهترین چیدمان جهیزیه عروس، از انجام این اشتباهات بپرهیزید.

۱. تزئین وسایل

از اشتباهات رایج دکوراسیون ایرانی که بسیاری از افراد هنگام چیدمان جهیزیه انجام می‌دهند، تزیین گوشت، مرغ و وسایل وسایل داخل یخچال است؛ اما لازم است بدانید که این نوع چیدمان دیگر قدیمی شده و برای داشتن چیدمان شیک و اصولی تنها کافی است مواد خوراکی را به صورت مرتب و با استفاده از نظم دهنده‌ها درون یخچال بچینید.

۲. گذاشتن قابلمه ها بیرون از کابیت و استفاده از استند

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

قابلمه‌ها جزو وسایل لوکس محسوب نمی‌شوند پس از خرید استند بپرهیزید و قابلمه‌ها را در معرض دید قرار ندهید و در کابینت بگذارید.

۳. تزئین حمام و به نمایش گذاشتن پودر و مایع لباسشویی

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

از دیگر اشتباهات رایج چیدمان جهیزیه تزئین حمام و به نمایش گذاشتن حجم زیادی از پودر و مایع لباسشویی است اینکار نه تنها چیدمان خانه شما را شیک و چشم نواز نمیکند بلکه شما را شلخته نیز نشان میدهد.

۴. نصب تابلوی بزرگ بالای تلویزیون

یکی از روش‌های کم هزینه‌ برای افزایش جذابیت منزل نوعروس، استفاده از تابلو است؛ اما مهم‌ترین نکته انتخاب محل مناسب برای نصب تابلو است. نصب تابلو‌های بزرگ بالای تلویزیون از اشتباهات رایج در چیدمان جهیزیه عروس است. برای مثال تابلوهای چندتکه باید در محلی نصب شوند که فضای خلوت‌تری داشته و ساعت، سایر تابلوها و… در اطراف آن‌ها موجود نباشد.

۵. چیدمان اتوبوسی مبل ها

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

گویی از گذشته‌های دور رسم بر این است که مبل‌ها را کنار هم و چسبیده به دیوار بچینیم، اما این نوع چیدمان مبل بسیار غلط است! زیرا فضای گرم و صمیمی خانه تبدیل به جو سرد و خشک اداری می‌شود. پس این اشتباه را در چیدمان منزل خود هرگز انجام ندهید.

نکته دیگر سایز و ابعاد مبلمان شماست. توجه کنید باید اندازه آن متناسب با خانه شما باشد، یعنی مبل بزرگ برای خانه‌های بزرگ و مبل کوچک برای فضاهای کوچک در نظر بگیرید. خوب می‌دانید که لازم نیست خانه خود را با مبلمان سلطنتی و بزرگ خفه کنید چون قرار است محلی برای آرامش باشد نه اضطراب!

۶. قراردادن تلویزیون جلوی پنجره

انتخاب جای مناسب میز تلویزیون در دکوراسیون خصوصا هنگام چیدمان جهیزیه عروس، بسیار اهمیت دارد. باتوجه به اینکه تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است جایی قرار گیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد.

قراردادن تلویزیون جلوی پنجره و پشت به پنجره اشتباه است؛ زمانی که میز تلویزیون پشت به پنجره قرار می‌گیرد نور تابیده شده از پنجره سایه‌ای بر روی تلویزیون ایجاد می‌کند که سبب می‌شود شما نمایشگر را تار ببینید.

۷. تزئین سرویس بهداشتی با شمع و گل و پروانه

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

تزئین خانه و سالن با شمع و گل و پروانه بسیار کار درستی است که زیبایی دکوراسیون خانه و جهیزیه شنا را دوچندان می‌کند ، اما یکی از اشتباهاتی که برخی عروس خانم ها در چیدمان جهیزیه خود دارند این است که سرویس بهداشتی را شمع و گل و پروانه تزئین می‌کنند اینکار اصلا درست نیست و جلوه قشنگی به خانه و سرویس بهداشتی شما نمیدهد.

۸. خرید فرش تیره

اگر متراژ خانه شما کوچک است از خرید فرش تیره خودداری کنید. فرش‌های تیره خانه را کوچک‌تر نشان می‌دهند. از طرفی فرش‌های روشن یا رنگ خنثی با هر کفپوشی نیز ست می‌شوند. برای جهیزیه به جای فرش‌های خیلی بزرگ، فرش 6 متری یا نه متری بخرید و از خرید فرش‌های گرد بپرهیزید.

۹. استفاده از پرده شلوغ و کوتاه برای پذیرایی

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

اگر برای جهیزیه خرید می‌کنید، بهتر است به جای پرده‌های شلوغ که این روزها قدیمی شده، پرده‌های ساده را انتخاب نمایید. از خرید پرده کوتاه بپرهیزید در صورتی که قد پنجرهای شما کوتاه است برای خردی پرده، قد آن را تا پایین درنظر بگیرید. همچنین در انتخاب رنگ پرده به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود توجه نمایید.

۱۰. در معرض دید قراردادن کاسه و بشقاب

بسیاری از افراد زمان چیدن وسایل آشپزخانه سعی می‌کنند همه چیز را در معرض نمایش و دید دیگران قرار دهند، اما در نظر داشته باشید که برای داشتن چیدمان جهیزیه شیک، از انجام این کار خودداری کنید.

۱۱. چیدن تمام لوازم آرایشی روی میز آرایش

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

سعی کنید میز آرایشی برای جهیزیه خود تهیه کنید که دارای کشو و فضای ذخیره سازی باشد تا شما مجبور نباشد همه وسایل آرایشی خود را روی میز آرایش و در معرض دید قرار دهید چرا که اینکار جلوه اتاق را شلوغ و شلخته نشان میدهد.

۱۲. چیدن ظرف و ظروف در کابینت زیر سینک

در کابینت زیر سینک ظرف‌وظروف و وسیله قرار ندهید، چون امکان چکه‌کردن آب و خراب‌شدن وسایل زیاد است، بهتر است در کابینت زیر سینک مواد شوینده قرار دهید.

۱۳. قرار دادن لباس زیر و لباس خواب روی تختخواب و در معرض دید

اگه میخای باکلاس باشی این کارها رو اصلا با جهیزیت نکن!

از دیگر اشتباهات رایجی که برخی نوعروس ها در چیدمان جهیزیه و خانه خود انجام میدهند ، قراردادن لباس زیر و لباس خواب روی تختخواب و در معرض دید دیگران است اینکار کاملا اشتباه است پس از انجاگ این کار خودداری کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(83 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز