بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در کنار نسلی از بازیگران متولد دهه 60 که این روزها به ستارگان سینمای ایران تبدیل شده‌اند، تعدادی از بازیگران مستعد و توانمند دهه هفتادی نیز در حال ستاره شدن هستند و راه موفقیت را با تلاش و پشتکار خود به خوبی پیدا کرده‌اند.

بازیگران جذاب دهه هفتادی سینما و تلویزیون

بازیگری دنیای پرهیاهو و جذابی است که افراد زیادی را علاقمند خود میکند و این روزها گرایش جوانان به این حرفه بیش از گذشته است.

بسیاری از هنرمندان جوان در این عرصه حضور دارند که جزو درخشان ترین های دنیای بازیگری هستند و از محبوبیت ویژه ای نزد طرفدارانشان برخوردارند.

در این مطلب از سوربان به سراغ بازیگران دهه هفتادی سینما و تلویزیون رفته ایم و قصد داریم درباره موفق ترین های این دهه در دنیای بازیگری صحبت کنیم.

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

بازیگران دهه هفتادی سینما و تلویزیون

ترلان پروانه

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

ترلان پروانه یکی دیگر از بازیگران موفق دهه هفتاد در سینما است که 18 تیرماه سال 77 متولد شد و بازیگری را از دوران کودکی و از سال 1383 آغاز کرد.

این بازیگر جوان سینما و تلویزیون تابحال در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفته است و یکی از چهره هایی است که در دوران کودکی درخشید و هنوز هم میتوان از او به عنوان بازیگر جوان پرکار دهه هفتاد نام برد.

ترلان پروانه در سریال هایی چون 101 راه برای ذله کردن پدر و مادر، خوش غیرت، جایزه بزرگ، زیر تیغ، قاب های خالی، ملکوت، ارمغان تاریکی، تا ثریا، سرزمین کهن، گذر از رنج ها، کوبار و... به ایفای نقش پرداخته است.

لاله مرزبان

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

لاله مرزبان بازیگر جوان سینما و تلویزیون کشورمان یکی دیگر از دهه هفتادی های موفق دنیای هنر است که 29 دی 1372 متولد شد و بازیگری را از حدود سال 88 آغاز کرد.

این بانوی هنرمند دهه هفتادی سینما در سریال آنام در نقش آفرین مقابل دوربین رفت و بازی در سریال ستایش 3 و در نقش نازگل یکی دیگر از نقش آفرینی های او در تلویزیون است.

لاله مرزبان در فیلم های سینمایی چون هیس دخترها فریاد نمی زنند، دخترعمو پسرعمو، زیر سقف دودی، به وقت شام، مهمانخانه ماه نو و بدون همه چیز به ایفای نقش پرداخت.

ارسلان قاسمی

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

ارسلان قاسمی بازیگر جوان کشورمان یکی دیگر از دهه هفتادی های موفق است که 1 خرداد 1374 متولد شد و بازیگری را از دوران کودکی و از سال 81 آغاز کرد.

این بازیگر جوان متولد دهه هفتاد در فیلم های زیادی با ترلان پروانه همبازی بود و دو کودک موفق سینمای ایران هستند که در جوانی هم بازیگران موفقی شدند.

بازی در سریال در چشم باد و یوسف پیامبر از ارسلان قاسمی چهره محبوب و مشهوری در میان مخاطبان تلویزیون ساخت که بعدها با بازی در سریال های دیگری چون هوش سیاه، فاصله ها، تا ثریا، هفت سنگ، سالهای ابری، معمای شاه، آرام میگیرم، تعطیلات رویایی، از یادها رفته و... تکرار شد.

علی شادمان

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

علی شادمان بازیگر کشورمان یکی دیگر از هنرمندان متولد دهه هفتاد است که 4 آذر سال 75 متولد شد و بازیگری را از دوران کودکی و سال 85 با فیلم میم مثل مادر رسول ملاقلی پور آغاز کرد.

این هنرمند جوان کشورمان یکی از چهره های موفق دنیای هنر است که سابقه درخشانی در بازیگری دارد و از فیلم و سریال های او میتوان به سریال دیوار به دیوار، سرزمین مادری، کیمیا، ماه و پلنگ، محکومین و فیلم شنای پروانه، مردن در آب مطهر، ویلایی ها، یتیم خانه ایران، ساکن طبقه وسط و... اشاره کرد.

هستی مهدوی فر

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

هستی مهدوی فر یکی دیگر از بازیگران جوان سینما و تلویزوین است که متولد دهه هفتاد است و 21 آذر سال 1370 متولد شد.

این بانوی هنرمند کشورمان بازیگری را از سال 1389 با سریال جراحت در تلویزیون و فیلم سینمایی سوت پایان نیکی کریمی در سینما آغاز کرد اما اغلب مخاطبان او را با سریال های تلویزیونی اش می شناسند.

هستی مهدوی فر در سریال هایی چون جراحت، مادرانه، گذر از رنج ها، حانیه و سایه بان به ایفای نقش پرداخته است.

ماهور الوند

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

ماهور الوند از بازیگران زن موفق متولد دهه 70 متولد ۲۲ تیر ۱۳۷٣ است. او دانش‌آموختهٔ رشته تئاتر از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی است.

وی دختر سیروس الوند کارگردان و برادرزاده خشایار الوند فیلم نامه نویس است.

ماهور الوند بازیگری را با فیلم دختر شروع کرد که در آن نقش اصلی فیلم را داشت و اتفاقا به همان کار هم توانست به

خوبی شناخته شود. وی در جشنواره فیلم فجر سال 96 نیز کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی در فیلم چهارراه استانبول گردید.

پردیس احمدیه

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

پردیس احمدیه از بازیگران زن متولد دهه 70 تا قبل از فیلم سینمایی «لاک قرمز» آنچنان دیده نشده بود. دلیل آن هم حضور در نقش‌های کوتاه و از همه مهم‌تر توقیف فیلم «خانه دختر» بود.

اما «لاک قرمز» جهش فوق‌العاده پردیس احمدیه در سینمای ایران بود و توانست علاوه بر توجه منتقدان و سینماگران به او، توجه مخاطبان عادی و عام را هم در پی داشته باشد. این بازیگر جوان در «لاک قرمز» نقش اصلی فیلم را که دختری بی‌پناه بود بازی می‌کرد و درخشش در این نقش برای احمدیه جوایز زیادی به ارمغان آورد.

او در یکی دو سال اخیر بسیار پرکارتر از قبل شده است و پس از بازی متفاوت در «سرکوب»، حالا «لامینور» داریوش مهرجویی و «مجبوریم» رضا درمیشیان را هم آماده اکران دارد.

پردیس احمدیه را به دلیل استعداد بسیار بالا و حضور روی صحنه تئاتر، به جرئت می‌توان از بهترین بازیگران دهه هفتادی نامید. او را از همین الان جزو ستارگان بزرگ سال‌های بعد سینمای ایران بدانید.

زیبا کرمعلی

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

زیبا کرمعلی یکی دیگر از معروف‌ترین بازیگران زن متولد دهه 70 ایران است. او متولد آذرماه ۱۳۷۵ در کرج است. رشته‌ی دانشگاهی‌اش سینما است و از مشهورترین فیلم‌هایی که در آن‌ها بازی کرده می‌توان به فیلم‌های لاتاری و دینامیت اشاره کرد.

پردیس پورعابدینی

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

پردیس پور عابدینی از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد سال 1379 می باشد.وی بازیگری را از طریق تئاتر شروع کرده است و دارای تحصیلات دانشگاهی رشته هنر می باشد.

هانیه غلامی

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

هانیه غلامی از بازیگران زن متولد دهه 70 متولد 12 بهمن 1373 درتهران است.

فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالبینی از دانشگاه تهران – مرکز است، او دختر لادن سلیمانی از بازیگران زن ایرانی است.

هاینه غلامی بهمن ماه 95 بود که خبر نامزدی خود را رسانه ای کرد، در نهایت اردیبهشت ماه 96 مصادف با نیمه شعبان جشن عروسی اش برگزار شد.

ساقی حاجی پور

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

ساقی حاجی پور از بازیگران زن متولد دهه 70 در سال ۱۳۷۴ در تهران می باشد. ساقی حاجی پور کار خویش را با تئاتر از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و در تئاتر شربت سینه به کارگردانی و نویسندگی «رسول کاهانی» بازي کرد. ساقی حاجی پور هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

سریال «هم گناه» نخستین کار تصویری ساقی حاجی پور است و پیش از این کار فقط در تئاتر فعالیت داشته است.

ساقی حاجی پور در سریال هم گناه با بازیگران مشهوری مانند پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، محسن کیایی، مهدی پاکدل، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان، پدرام شریفی بازي می کنند.

سینا مهراد

بازیگران جذاب دهه هفتادیمون از ترلان پروانه تا سینا مهراد

سینا مهراد یا همان سینا سهیلی پسر سعید سهیلی کارگردان مشهور سینما یکی از دهه هفتادی های موفق دنیای هنر است که 12 آذرماه سال 1370 متولد شد.

پسر خانواده هنرمند سهیلی راه پدر و برادرش را در دنیای هنر ادامه داد و بازیگری را در دوران کودکی با فیلم شب برهنه به کارگردانی پدرش آغاز کرد و بعد از آن در فیلم و سریال های زیادی مقابل دوربین رفت.

بازی در نقش حامد در سریال پدر به کارگردانی بهرنگ توفیقی که سال 97 از شبکه دو سیما پخش شد از سینا مهراد چهره موفقی تری ساخت و در تجربه ای دیگر به عنوان یکی از بازیگران نقش اصلی سریال نمایش خانگی آقازاده مقابل دوربین رفت.



به این مطلب امتیاز دهید:
(166 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما:
  • س پنجشنبه, 18 اسفند 1401

    یکی از بازیگران جذاب مبینا طبایی هست

  • ناشناس پنجشنبه, 18 اسفند 1401

    به غیر از پردیس و زیبا بقیه نه تنها جذاب نیستن بلکه ترسناکن


عناوین جذاب امروز