بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
روتین پوستی، همان مراقبت‌های پوستی است که افراد می‌توانند در خانه انجام دهند تا پوست شاداب و جوان‌تری داشته باشند. در مورد روتین پوستی و مراحل انجام چه میدانید؟ در ادامه با ما همراه شوید تا با فواید روتین پوستی، چگونگی انتخاب بهترین محصولات پوستی و روش انجام آن را بدانید.

احتمالا این روزها بیش از قبل نام روتین پوستی به گوشتان می‌خورد. اگر نمی‌دانید منظور از روتین مراقبت از پوست چیست، در این ادامه این مطلب از سوربان با ما همراه باشید، به شما توضیح خواهیم داد. اگر به‌دنبال روتین پوستی مناسبی هستید، احتمالا سؤالات زیادی درمورد مراقبت‌های روتین پوست، مراحل و نکات مربوط به آن برایتان ایجاد می‌شود که در این محتوا این موضوعات را نیز به‌طور مفصل شرح داده‌ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روتین پوستی چیه و چه فایده ای داره ؟ + مراحل انجام و نحوه انتخاب بهترین روتین پوستی رو یاد بگیر!

روتین پوستی چیست؟

این‌طور نیست که داشتن پوستی عالی فقط به ژنتیک شما بستگی داشته باشد. عادات و سبک زندگی شما و استفاده از روتین پوستی روزانه نیز تأثیر زیادی روی ظاهرتان خواهد داشت. هدف هر روتین پوستی رسیدگی به رنگ و ظاهر پوست و رفع مشکلات پوستی است تا به عملکرد بهتر آن کمک کند.

مهم نیست شما چه نوع پوستی دارید؛ انجام منظم روش‌های مراقبت از پوست نه‌تنها به حفظ زیبایی شما کمک می‌کند، بلکه احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان پوست را نیز کاهش دهد.

مراحل صحیح روتین پوستی

روتین پوستی چیه و چه فایده ای داره ؟ + مراحل انجام و نحوه انتخاب بهترین روتین پوستی رو یاد بگیر!

بسته به نوع پوست هر کس، روتین محافظت از پوست متفاوت است. انجام یک‌ سری کارهای مداوم و پیوسته را در برنامه‌ی خود قرار دهید تا تاثیر روتین پوستی را ببینید، فقط عجله نکنید و صبور باشید. در حالت کلی روتین پوستی در ۳ مرحله انجام می‌شود:

۱. پاکسازی (شست‌وشوی صورت)
۲. استفاده از تونر
۳. هیدراته‌کردن (استفاده از مرطوب‌کننده)

بنابراین هدف از روتین پوست این است که پوست خود را در بهترین حالت ممکن نگهداری‌ کنید و عیب‌های آن را کمتر در معرض دید قرار دهید. برای انجام موفق این روتین نیاز به مراقبت پوست در دو نوبت روزانه و شبانه داریم؛ که هر دوی این موارد را به ترتیب در ادامه توضیح خواهیم داد.

روتین روزانه مراقبت از پوست

روتین پوستی چیه و چه فایده ای داره ؟ + مراحل انجام و نحوه انتخاب بهترین روتین پوستی رو یاد بگیر!

در این بخش به معرفی مراحل مختلف روتین روزانه پوستی پرداخته و به شما کمک می‌کنیم بهترین مسیر برای مراقبت پوستی خود را در پیش بگیرید. مراحل انجام یک روتین پوستی که زیر مجموعه مراقبت‌های روزانه قرار بگیرد شامل:

۱. شناخت نوع پوستتان

نوع پوست (خشک، چرب، ترکیبی، حساس و معمولی) خود را شناسایی کنید تا مراقبت از آن به خوبی انجام شود.

۲. پاک کردن پوستتان

روزانه پوست خود را به صورت اصولی و درست از انواع آلودگی‌ها پاک کنید. برای انجام این‌ کار از انواع شوینده صورت شامل ژل، فوم‌ مخصوص نوع پوستتان استفاده کنید. اگر پوستتان معمولی و صاف است برای شستشو از آب ولرم کمک بگیرید.

۳. استفاده از تونر

استفاده از تونر PH پوستتان را به حالت متعادل و مناسب برمی‌گرداند. از تونری استفاده کنید که متناسب با نوع پوست شماست تا رطوبت از دست‌ رفته پوست‌تان را برگرداند. اسید های آلفا و بتا هیدروکسی، تونر سلول‌ های مرده پوستی را از بین می‌برد و پوست آسیب‌ دیده شما را در برابر آفتاب بهبود می‌بخشد. تونر برای پوست‌ های چرب، خشک و مختلط مناسب است.

۴. هیدراته کردن پوست

روتین پوستی چیه و چه فایده ای داره ؟ + مراحل انجام و نحوه انتخاب بهترین روتین پوستی رو یاد بگیر!

همه پوست‌ ها به رطوبت و آبرسانی نیاز دارند. آبرسان ها و مرطوب‌ کننده ها باعث می‌شود پوستتان از خشکی و کم آبی محافظت شود. اگر پوستتان آکنه دارد، از آبرسان و مرطوب کننده‌ استفاده کنید که ملایم و فاقد چربی باشد تا منافذ پوستتان را مسدود نکند.

۵. استفاده از ضدآفتاب

آفتاب در عرض ۱۵ دقیقه می‌تواند به پوستتان ضربه بزند. از یک ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی SPF ۵۰ که با اشعه‌های UVA و UVB مبارزه می‌کند، هر روز استفاده کنید. هر ۲ ساعت یک بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

روتین شبانه مراقبت از پوست

احتمالا بعد از مطالعه‌ی بخش پیشین، متوجه شده‌اید برای حصول بهترین نتیجه، مراقبت‌های روزانه و شبانه مکمل هم هستند. در این قسمت به معرفی مراحل مختلف روتین مراقبت پوستی شبانه می‌پردازیم.

۱. شستشوی صورت

صورت آرایش‌شده خود را قبل از خواب بشویید تا از بروز آکنه و انسداد منافذ پوست جلوگیری شود. با پد پاک‌کننده‌ی آرایش چشم، چشم‌هایتان را از آرایش پاک کنید و هرگز به مژه و چشم فشار وارد نکنید. در صورتی‌که آرایش چشم‌هایتان کامل پاک نشود همین مراحل را دوباره تکرار کنید تا کاملا پاک شود.

روتین پوستی چیه و چه فایده ای داره ؟ + مراحل انجام و نحوه انتخاب بهترین روتین پوستی رو یاد بگیر!

در مرحله بعد با شوینده مخصوص پوستتان، پوست صورت و گردن خود را بشویید و به آرامی ماساژ دهید تا کرم‌ پودر و هر گونه مواد آرایشی و آلودگی باقی مانده از پوستتان پاک شود.

۲. استفاده از تونر

روی پد، تونر بزنید و پوست خود را از باقی‌مانده مواد آرایشی پاک کنید با این کار PH پوستتان تنظیم می‌شود. چربی‌های اضافی با تونر پاک شده و راه تنفس منافذ پوست را باز می‌کند.

۳. کرم ها یا سرم های مختلف

سرم یا کرم حاوی موادمغذی است و برای تغذیه پوست مناسب است. متناسب با نوع پوستتان از سرم یا کرم شب استفاده کنید. برای مثال: برای افراد بالای ۲۵ سال، کرم ضدچروک و سفیدکننده پوست استفاده شود. برای داشتن پوست شفاف از سرم صورت حاوی ویتامین C و برای پوست‌های چرب از سرم ضدجوش استفاده شود. در صورتی که پوستتان به سرم نیاز ندارد از آن استفاده نکنید. نکته: بعد از زدن سرم به پوست صبر کنید تا سرم کاملا جذب پوست شود.

۴. کرم دور چشم

روتین پوستی چیه و چه فایده ای داره ؟ + مراحل انجام و نحوه انتخاب بهترین روتین پوستی رو یاد بگیر!

پوست اطراف چشم حساس است و حتما از کرم دور چشم استفاده کنید. افراد بالای ۲۵ سال از کرم دور چشم ضدچروک و افراد قبل از ۲۵ سال از کرم دور چشم آبرسان، تیرگی و ضدپف استفاده کنند.

۵. استفاده از کرم آبرسان و مرطوب کننده

از کرم آبرسان مناسب پوست خود استفاده کنید تا پوستتان شاداب و شفاف به‌نظر برسد. اگر آبرسان خالی دارید حتما بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید تا مانع تبخیر آب جذب شده روی پوست شود برخی از کرم های آبرسان هستند که حاوی مرطوب کننده نیز هستند که میتوانید از این مدل کرم های آبرسان تهیه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز