بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای اینکه از روتین پوستی خود بیشترین بهره را ببرید باید نکات مهم و طلایی در رابطه با شستن صورت خود را بدانید تا صورت خود را به درستی بشویید در صورتی که این نکات مهم را رعایت نکنید ممکن است اثر بخشی بقیه مراحل روتین پوستی‌تان بسیار کمتر از پتانسیل محصولاتی باشد که استفاده می‌کنید.

شستشوی صورت در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد. مقداری آب روی صورت خود میریزیم، کمی پاک‌کننده استفاده می‌کنیم و بعد می‌شوییم. ولی برای مراقبت از پوست خود، بهتر است نکات مهم دیگری را هم در نظر داشته باشید و رعایت کنید بنابراین تا انتهای این مطلب از سوربان با ما همراه باشید تا با نکات کلیدی شستشوی صورت بیشتر آشنا شوید و لازم برای داشتن پوستی زیبا و سالم حتما این نکات طلایی را در شستن صورت خود رعایت کنید.

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

نکات طلایی شستشوی صورت در روتین پوستی

قبل از رفتن به رختخواب و صبح بعد از بیدار شدن صورت خود را بشویید.

شستن صورت قبل از خواب یک کار سریع است. ولی همین کار ساده برای بعضی‌ها دشوار است. برای مراقبت از پوست خود، حتی اگر آرایش ندارید، صورت خود را بشویید.

در طول روز پوست ما در معرض چربی‌های طبیعی، عرق و آلودگی‌های محیطی است. یادتان باشد، از بین نبردن آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوست جمع می‌شود، باعث تحریک‌پذیری و التهاب پوست و ایجاد آکنه می‌شود.

ممکن است تصور کنید، شستن صورت تنها قبل از رفتن به رختخواب کافی است، اما اگر می‌خواهید صورتی شفاف داشته باشید، هر صبح صورت خود را بشویید. وقتی می‌خوابید، باکتری‌هایی از بالش به صورتتان منتقل می‌شوند. بنابراین، حتی اگر بالش خود را مرتب می‌شویید، باز هم شستن صبحگاهی صورت راه حل بهتری است.

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

شب‌ها وقتی تکان می‌خورید و غلت می‌زنید، باکتری‌ها از بزاق، و چربی‌ها از موها به سطح پوست صورت و چشم‌های شما منتقل می‌شوند.

حتماً می‌دانید که پاک نکردن آرایش موقع خوابیدن باعث غیرشفاف شدن پوست صورت و ایجاد لک و آکنه می‌شود.

بعضی از افراد برای پاک کردن آرایش صورت خود از فیس واش استفاده می‌کنند و به اشتباه بر این باورند که مصرف زیاد آن، به پاک شدن کامل آرایش از سطح پوست کمک می‌کند.

اگر شما هم از این روش استفاده می‌کنید، باید بدانید بعضی از لوازم آرایشی، ضد آب و مقاوم به شستشو هستند. درنتیجه، با پاک کننده صورت شسته نمی‌شوند.

از این رو، حتماً برای پاک کردن آرایش خود، از محلول پاک کننده آرایش، میسلار واتر و یا دستمال آرایش پاک کن استفاده کنید. به ویژه، اگر محصولات آرایشی‌ برای مدت زیادی روی پوستتان مانده است.

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

پاک‌کننده‌ای که دوست‌تان استفاده می‌کند، لزوماً پاک‌کننده مناسبی برای پوست شما نیست. به همین دلیل است که شرکت‌های تولیدکننده مواد آرایشی-بهداشتی،

محصولات آرایش پاک کن متناسب با انواع پوست تولید می‌کنند. بنابراین باید :

اگر پوست حساسی دارید، از پاک کننده های ملایم مانند فوم شستشوی صورت استفاده کنید.

اگر پوستتان چرب و مستعد آکنه است، از شوینده‌های حاوی مواد لایه بردار مانند ژل شستشوی صورت استفاده کنید. این شوینده‌ها، چربی اضافه و آلودگی‌ها را از روی پوست به راحتی پاک می‌کنند.

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

اگر بیشتر اوقات، پوستتان خشک است، بهتر است از یک شوینده ملایم که حاوی مواد طبیعی آبرسان است، برای شستشوی صورت خود استفاده کنید. این شوینده‌ها کمک می‌کنند تا سطحی‌ترین لایه پوستتان مرطوب بماند.

باکتری‌هایی که به طور طبیعی روی بدن شما زندگی می‌کنند با باکتری‌هایی که روی صورتتان زندگی می‌کنند، متفاوت هستند. پس، بهتر است بعد از استحمام، صورت خود را با حوله‌ای جداگانه خشک کنید و از استفاده از حوله‌ بدن، برای صورتتان خودداری کنید.

اشتباهات رایج شستشوی صورت در روتین پوستی

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

مدت زمانی که از کف صابون استفاده می‌کنید با شستشوی تمیز پوست رابطه‌ای ندارد. باقی گذاشتن کف روی پوست برای مدت زیاد، می‌تواند باعث آزار پوستی شود.

ساییدن بیش از حد پوست، به خصوص وقتی با لایه برداری همراه باشد، پوست را قرمز و ملتهب می‌کند. برای شستن پوست صورت، اول آن را با آب ولرم نم‌دار کنید. بعد، با نوک انگشتان خود و با حرکت دایره‌ای، پاک‌کننده صورت را 30 ثانیه روی پوست پخش کرده و سپس آن را آب‌کشی کنید. در پایان با یک حوله نرم و تمیز، به دقت و با حرکات ضربه‌ای پوست خود را خشک کنید.

شاید شما هم در استفاده از تونرها برای پاک کردن پوست، سردرگم شده‌اید. در گذشته، تونرها فقط برای از بین بردن چربی اضافی پوست به کار می‌رفتند و بر پایه الکل بودند که به همین دلیل موجب خشکی پوست می‌شدند.

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

امروزه، تونرها برای پاک‌سازی عمقی منافذ پوست و تنظیم pH پوست بعد از شستشوی صورت استفاده می‌شوند. برای جلوگیری از خشکی پوست بهتر است از تونرهایی که فاقد الکل هستند، استفاده کنید. همچنین تونرهایی که حاوی سالیسیلیک اسید هستند، از ایجاد جوش جلوگیری می‌کنند.

زمانی که هنوز صورت در اثر شستشو مرطوب است ولی خیس نیست، استفاده کنید. این کار، به حفظ بیشتر رطوبت پوست کمک می‌کند.

بنابراین، اگر بعد از چند دقیقه، پوست خود را مرطوب نکنید، سلول‌های سطح پوست آب و رطوبت خود را از دست می‌دهند. در نتیجه، مرطوب کردن آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

صبح‌ها بعد از شستشوی صورت، ابتدا از مرطوب‌کننده و سپس از ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب کمک می‌کند نتایج زحماتی که برای مراقبت از پوست خود انجام دادید، حفظ شود.

17 نکته کلیدی شستشوی صورت در روتین پوستی که خیلی هاشو رعایت نمیکنی!

کلام آخر

گاهی اوقات مراقبت از پوست، می‌تواند پیچیده باشد، اما شستن صورت اغلب بی‌دردسر است. با این وجود ممکن است از نکات مربوط به شستشوی صورت آگاه نباشید. برای اینکه از روتین پوستی‌تان، حداکثر بهره را ببرید، باید به درستی صورت خود را بشویید. در غیر این صورت، ممکن است اثربخشی بقیه مراحل روتین پوستی شما بسیار کمتر از پتانسیل محصولاتی که استفاده می‌کنید باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز