بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک. برای لمس خوشبختی واقعی در زندگی، به چیزی غیر از مادیات نیاز دارید. با اگاهی از روش‌های رسیدن به خوشبختی می‌توانید روابط خود را تقویت کرده و خانواده سالم خود را شکل دهید.

همه انسان ها به دنبال داشتن زندگی شاد، آرام و عاشقانه هستند اما کمتر به این نکته توجه می‌کنند که زندگی خوب و ایده آل ساختنی است و خودمان هستیم که می‌توانیم با انجام کار‌‌‌‌های کوچک به اهداف بزرگی در زندگی برسیم.

امروز با شما راز‌‌‌‌های طلایی خوشبختی در زندگی مشترک را با شما عزیزان به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید زندگی شیرین و دلچسبی داشته باشید.

داشتن یک زندگی شاد،آرام و عاشقانه رویایی نیست که تنها در خیال خود به دنبال آن باشید، بلکه ساختن یک زندگی ایده آل تکنیک ها و ترفندهایی دارد که باید‌ آنها را بشناسیم و در زندگی خود‌ آنها را تمرین کنید.

اگر در دوران نامزدی به سر میبرید یا تازه عروس هستید، یا سال ها از زندگی زناشوییتان گذشته و قصد دارید تحولی در زندگی خود ایجاد کنید با ما در این مقاله از سوربان همراه باشید تا مهم ترین راز‌‌‌‌های طلایی ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک را با شما در میان بگذاریم. یقین داشته باشید با کمی صبوری، احترام و رعایت نکات زیر می‌توانید زندگی ایده آل و شیرین داشته باشید.

با این 15 نکته تضمینی خوشبختی را به زندگی مشترک خود هدیه دهید!

رمز و راز ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک

در ادامه مقاله به شرح نکات مهم و طلایی برای ایجاد خوشبختی و شادی در زندگی مشترک میپردازیم.

۱- همسر خود را همانگونه که هست بپذیرید

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از نوعروسان و تازه دامادها آن را مرتکب می‌شوند آن است که وقتی با اخلاق خاصی در همسرشان کنار نمی‌آیند می‌خواهند او را عوض کنند،اما دوست عزیز شما توانایی تغییر هیچ فردی را ندارید.

بنابراین سعی کنید قبل از ازدواج به طور منطقی تمام ویژگی‌‌‌‌های فرد مقابلتان را بررسی کنید و بدانید این ویژگی ها بعد از ازدواج نه تنها کم تر نشده بلکه تا حدود 40 درصد بیشتر می‌شود.بنابراین همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید و تلاش‌‌‌‌های بیهوده برای تغییر او را کنار بگذارید.

۲- راجع به همه مسائل باهم صحبت کنید

این را به خاطر داشته باشید که همسرانتان جادوگران خواندن ذهن شما نیستند،پس انتظار نداشته باشید از رفتارها و یا جملات کوتاه شما متوجه منظورتان شوند.یکی از مهم ترین راز‌‌‌‌های طلایی خوشبختی در زندگی مشترک آن است که راجع به تمام مسائل ریز ودرشت زندگی،آرزوهایتان،اهداف مشترک، افکار و احساساتتان و تمام مسائلی که ذهنتان را درگیر می‌کند با همسرتان صحبت کنید.صحبت کردن می‌تواند از بروز مسائل بیشماری جلوگیری کند.

۳- تماس فیزیکی داشته باشید

وقتی صحبت از تماس فیزیکی می‌شود رابطه زناشویی تنها بخشی از آن را شامل می‌شود.اگر بخواهم یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین راز‌‌‌‌های طلایی خوشبختی در زندگی مشترک را به شما بگویم که همسرتان را بسیار به شما علاقه مند و وابسته می‌کند،داشتن تماس‌‌‌‌های فیزیکی است.

موقعی که همراه با هم فیلم می‌بینید،در خیابان قدم می‌زنید،باهم صحبت می‌کنید یا کار‌‌‌‌های روزمره تان را انجام می‌دهید،از گرفتن دستان هم غافل نشوید.تماس فیزیکی به طور ناخودآگاه چنان محبت بین زوج ها را زیاد می‌کند که بعد از مدتی بسیار به هم وابسته می‌کند که نمی‌توانند مدت زیادی دور از هم بمانند.

با این 15 نکته تضمینی خوشبختی را به زندگی مشترک خود هدیه دهید!

۴- همیشه برای تایید و تحسین همسرتان اولین نفر باشید

هر انسانی به طور فطری دوست دارد مورد توجه،علاقه و تایید دیگران قرار بگیرد،این مساله در زندگی زناشویی و در مورد همسران بسیار مهم و اساسی است.وقتی کوچکترین تغییری در ظاهر همسرتان دیدید، از او تعریف کنید و به او بگویید که چقدر زیبا یا خوشتیپ است.

وقتی در یک جمع همسرتان مشغول صحبت است حتی اگر دیگران توجهی نشان نمی‌دهند شما با اشتیاق به حرف‌‌‌‌های او گوش دهید و او را تایید کنید.تایید از همسرتان یکی دیگر از راز‌‌‌‌های طلایی خوشبختی در زندگی مشترک است که اهمیت آن را جدی بگیرید.

۵- از همدیگر قدردانی کنید

شاید از جمله افرادی باشید که کار کردن مرد بیرون از خانه و یا انجام کار‌‌‌‌های منزل را وظیفه بدانید!اما اگر بابت انجام تمام کارها از همسر خود تشکر کنید،در او انگیزه ای برای تلاش بیشتر خواهید داد.وقتی همسرتان خرید روزانه انجام می‌دهد و بعد از اتمام کارش به خانه می‌آورد از او قدردانی کنید یا از خانم خود بعد از صرف غذا تشکر کنید.انجام این کار ساده یکی از کاربردی ترین روش های ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک است.

۶- فعالیت های مشترک داشته باشید

تقریبا تمام روانشناسان به این مساله تاکید می‌کنند که قبل از آنکه بتوانید همسر خوبی باشید باید بتوانید یک دوست خوب برای هم باشید.مانند دوستان همجنستان در دوران مجردی باهم فعالیت‌‌‌‌های مشترکی را امتحان کنید.کوهنوردی،رفتن به سینما و تئاتر،مسافرت‌‌‌‌های کوتاه یک روزه،آشپزی کردن‌‌‌‌های مشترک و صدها فعالیت دیگر که می‌توانید باهم تجربه کنید.

داشتن فعالیت مشترک تاثیر فوق العاده ای در بهبود و استحکام رابطه زناشویی دارد و یکی دیگر از راز‌‌‌‌های طلایی ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک به شمار می‌آید.

با این 15 نکته تضمینی خوشبختی را به زندگی مشترک خود هدیه دهید!

۷- اجازه ندهید مسائل کوچک و جزئی آرامش را از زندگی تان بگیرد

متاسفانه این روزها شاهد اختلافات زناشویی بسیاری هستیم که ریشه در مسائل بی اهمیت و جزئی دارند.وقتی یک مساله کوچک در زندگی پیش می‌آید،تمرکز روی آن و تکرار مداوم آن در ذهن مساله را تا چندین برابر مهم تر برایتان جلوه می‌دهد.

این را بدانید زندگی زناشویی شما بسیار مهم تر از آن است که بگذارید مسائل پیش پا افتاده و جزئی آرامش آن را بهم بزند.بنابراین اگر در زندگی خود مسائل کوچک و جزئی دیدید روی آن حساس نشوید و سعی کنید به آن توجهی نشان ندهید.

۸- عذرخواهی کردن را یاد بگیرید

اگر از جمله افرادی هستید که عذرخواهی کردن برایتان سخت است،سعی کنید قبل از شروع زندگی مشترکتان این عادت را ترک کنید زیرا بسیار مخرب و زیان بار است.به خاطر داشته باشید زندگی مشترک میدان جنگ نیست که بخواهید در آن برنده و پیروز باشید.

اگر در نقطه ای از زندگی متوجه شدید حرف یا رفتار اشتباهی داشته اید،بدون احساس خجالت از همسرتان عذرخواهی کنید.عذرخواهی کردن یکی از مهم ترین راهکارهای ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک است که زوج های جوان از ابتدا باید به آن توجه داشته باشند.

۹- ابراز علاقه را فراموش نکنید

یکی از کلیدی ترین و مهم ترین راز‌‌‌‌های طلایی خوشبختی در زندگی مشترک استفاده از جمله‌‌‌‌های محبت آمیز است که نوعروسان و تازه دامادها از همان روز‌‌‌‌های اول ازدواج باید از آن استفاده کنند.دریافت پیام‌‌‌‌های مثبت هر روزه مانند دوستت دارم می‌تواند شعله عشق زندگی زناشوییتان را بسیار شعله ور کند و زندگیتان را گرم تر کند،پس تحت هیچ شرایطی از آن غافل نشوید.

۱۰- هنگام دعوا سکوت کنید

معمولا موقع دعوا حرف هایی در عصبانیت ردوبدل می‌شود که باعث به وجود آمدن حجمی از انرژی منفی و کدورت می‌شود.بروز مشکل و پیش آمدن اختلاف نظر در هر زندگی عادی است اما سعی کنید در هنگام ناراحتی یا عصبانیت سکوت کنید،بعد از مدتی که گذشت و عصبانیتتان فروکش کرد می‌توانید با یکدیگر منطقی صحبت کنید و مساله را در کمال آرامش حل کنید.سکوت هنگام دعوا از ارکان مهم ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک است آن را دست کم نگیرید.

با این 15 نکته تضمینی خوشبختی را به زندگی مشترک خود هدیه دهید!

۱۱- سعی کنید قهر نکنید

زوج های جوان این نکته را به خاطر داشته باشید که قهر‌‌‌‌های کوتاه و نه چندان جدی شاید اوایل ازدواج نتیجه مثبتی بدهد، اما بعد از ازدواج به یکی از مسموم ترین رفتارها تبدیل می‌شود که استحکام زندگی مشترکتان را سست می‌کند.

اگر از همسرتان دلخور شدید با او حرف بزنید و بابت رفتارش توضیح بخواهید،قهر کردن‌‌‌‌های مداوم تنها باعث از بین رفتن حرمت‌‌‌‌های بینتان می‌شود.

۱۲- همسر و زندگی مشترک خود را اصلا با دیگران مقایسه نکنید

مقایسه همسر و زندگی مشترک خود با دیگران بدترین کاری است که می‌توانید در حق خود و زندگیتان انجام دهید.به خاطر داشته باشید هیچ انسانی کامل و خوی مطلق نیست و شما فقط ظاهر زندگی دیگران را می‌بینید.بنابراین به هیچ وجه همسر و زندگی مشترک خود را با دیگران مقایسه نکنید.توجه به این نکته یکی از تاثیرگذارترین راز‌‌‌‌های طلایی خوشبختی در زندگی مشترک است.

۱۳- در مورد مسائل مالی برنامه ریزی داشته باشید

صحبت درباره مسائل مالی و برنامه ریزی برای آن نیز از روش های ایجاد خوشبختی در زندگی مشترک است.باهم میزان درآمد و خرج‌‌‌‌های مورد نیازتان را بررسی کنید و برای اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت خود برنامه ریزی کنید.سعی کنید بدون اطلاع یکدیگر پول زیادی برای خرید یک وسیله یا انجام کاری خرج نکنید و قبل از آن با یکدیگر مشورت کنید.

با این 15 نکته تضمینی خوشبختی را به زندگی مشترک خود هدیه دهید!

۱۴- با خانواده همسر خود خوب باشید

با خانواده همسرتان غریبه نباشید، سعی کنید با آن‌ها دوست شده و رابطه نزدیکی برقرار کنید. برقراری رابطه با خانواده همسر ممکن است مدتی طول بکشد تا آن‌ها نسبت به شما حس خوبی داشته باشند. دیدگاه شما به زندگی با آنان متفاوت است، هم شما و هم آن‌ها برای هر رفتاری دلایل خود را دارید، بنابراین سعی کنید همانطور که با آنها زندگی می‌کنید، آسان گرفته و صبور باشید تا آن‌ها نیز جزء خانواده شما شوند.

۱۵- با احترام با یک دیگر صحبت کنید

صدا زدن تحقیرانه، کوچک کردن و یا تهدید رابطه، همه از رفتارهایی است که باعث بی احترامی می‌شود. شما می‌توانید باهم دعوا کنید اما نباید به راحتی و با هر بحث کوچکی حرف از طلاق زده و به یکدیگر بی احترامی کنید.

مبارزه و جر و بحث خانوادگی بخشی از زندگی است، اما هرگز به همسر خود بی احترامی نکنید، حتی وقتی او اشتباه بزرگی کرده و شما شدیدا عصبانی و ناراحت هستید. اصول دعوا با همسر را رعایت کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(27 امتیاز , میانگین: 4.2 از 5)

نظرات شما: