بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کاشت ابرو چگونه است؟

شاید شما به تازگی در اطرافیان خود و یا در سایت ها و مجلات مختلف دیده باشید که افراد مشهور در دنیا و یا حتی مردم عادی ابروهای نازک و کم پشت آن ها ناگهان پر و ضخیمی شده اند. در واقعا اینگونه متوجه شدیم که ابروهای کشیده و نازک که در سال های گذشته در بین مردم بسیار مد بوده اند، در حال حاضر دیگر در بین آدم ها رایج نیستند و محبوبیت خود را از دست داده اند چرا که امروز ابروهای پر پشت و با ضخامت طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

تعداد زیادی از مراجعه کنندگان برای کاشت ابرو افرادی هستند که معمولا ابروهای نازکی دارند و یا بر اثر یک سری مسائل مثل برداشت بیش از اندازه، یا روند طبیعی سن ابروهایشان ریخته و یا کم پشت شده است.

در دنیای امروز یک سری عوامل باعث شده اند که افراد بسیار زیادی برای داشتن ابروهای پر حجم و ضخیم به مراکز درمانی مراجعه کرده و کاشت ابرو انجام دهند. این عوامل تاثیر گذار عبارت اند از: اشتیاق تمامی مردم برای داشتن ابروهای پرپشت، پیشرفت های علمی و فنی در حیطه کاشت ابرو به علاوه عملکرد های موفقیت آمیز آن. در این مقاله سعی داریم که شما را با اکثر عوامل مربوط به کاشت ابرو آشنا کنیم. پس تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

 

علت های کم پشتی یا از بین رفتن ابرو ها

این موارد عبارت اند از:
•    به واسطه تصادف
•    آتش سوزی و سوختی حاصل از آن
•    مواد شیمیایی از طریق شیمی درمانی یا رنگ
•    بیماری های پوست و مو
•    برق گرفتگی
•    تاتو
•    برداشت بیش از حد ابرو ها
•    اختلالات هورمونی
•    بروز عفونت و بیماری های تیروئیدی

با وجود همه این موارد علت کم پشتی و ریزش ابرو های شما هر چه که باشد در نهایت بهترین راه و روش بازگرداندن آن ها کاشت ابرو است. یک سری روش ها مثل تاتو، هاشور، استفاده از مداد ابرو و غیره هستند که ممکن است مقداری باعث پر پشتی موهایتان شده و تا حدی ظاهر ابروی شما را بهتر کند اما هیچوقت نمی توانند ابرو های طبیعی برای شما ایجاد کنند. احتمالا این موضوع را می دانید که در همه تکنیک های بکار رفته برای زیبایی چیزی که خیلی مهم و مدنظر افراد بوده طبیعی بودن آن است، همان چیزی که در کاشت ابرو قبل دسترسی است و می توان بوسیله آن ابرو های ضخیم و پر پشتی دریافت کرد.

کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت ابرو چیست؟

به طور کلی کاشت ابرو نام یک تکنیک درمانی است که در روند آن موهای بخشی از سر به ناحیه ابرو انتقال می یابند. درحقیقت کاشت ابرو از همان علوم و تکنیک های کاشت مو برخوردار است و می توان گفت که زیر مجموعه ای از این روش درمانی محسوب می شود. در نظر بگیرید که در کاشت ابرو تنها موها انتقال نمی یابند بلکه اعضای خیلی کوچکی که مسئول ساخت ابرو ها هستند در ناحیه ابرو پیوند زده می شوند. این اعضا فولیکول نامیده میشوند و به این صورت تارهای موی کاشته شده دائمی هستند به این معنی که تا مادام العمر رشد خواهند کرد و مثل مو های طبیعی نیاز خواهند داشت که شما آن ها را کوتاه یا مرتب کنید.

همانطور که میدانید ابرو های ما یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتور های زیبایی چهره ما هستند و تاثیر بسزایی بر نمایش ظاهر ما دارند. لازم به ذکر است که ابروهای ما به نسبت موهای سرمان در بخش مهم تر و مرکزی حضور دارند همچنین ابرو های ما مسئول بوجود آوردن قابی برای چشم هایمان بوده که جزء بسیار مهمی در زیبایی چهره ما هستند. علاوه بر این کم پشتی و ریختن موهای ابرو برخلاف مو های سر امری طبیعی نخواهد بود و به همین خاطر است که از نظر خودمان و آدم های اطراف از لحاظ زیبایی شناختی مورد قبول نیست.

 

ریخت شناسی و فیزیولوژی ابرو

مو های ابرو چند ویژگی خیلی مهم دارند که باید در کاشت ابرو به آن توجه شود:
1.    جهت رشد کردن موهای ابرو که در قسمت های گوناگون آن به طور قابل توجهی تغییر پذیر است.
2.    موهای ابرو به نسبت پوست صورت با زاویه زیادی از فولیکول رشد می کنند که موجب خوابیدن موهای ابرو روی پوست می شود و برخلاف موهای سر به طرف عمودی رشد نمی کنند.
3.    بر خلاف بیشتر موهای سر مو که به شکل گروه های چندتایی رشد میکنند (۲تا۴تایی) رشد می کنند، موهای ابرو به شکل تک تار مویی وجود دارند.
4.    روند رشد موهای سر با موهای ابرو بسیار متفاوت است.
این خصوصیات دلایلی است که باید به آن دقت شود و نشان می دهد که کاشت ابرو نیازمند توجه و تبحر کافی بوده تا دستاورد آن صورتی مطلوب و کاملا طبیعی داشته باشد.

نکته مهم : افرادی که دچار آلوپسی آره‌آتا، آلوپسی توتالیس یا یونیورسالیس شده اند فرد مناسبی برای انجام کاست ابرو نخواهند بود. چراکه این اشکال طاسی یا ریزش به علت یک بیماری خود ایمنی ایجاد شده اند به این معنی که گلبول های سفید(در حقیقت عوامل دفاعی بدن) بر اثر اشتباهی به سلول های خودی (در اینجا یعنی فولیکول های مو) حجوم برده و به آن ها صدمه رسانده اند.

کاشت ابرو چگونه است؟

روش های کاشت ابرو

بهترین راه برای انجام کاشت ابرو روش کاشت نواری (FUT) می باشد، روش های قدیمی کاشت ابرو معایب زیر را داشتند :
•    در روش های قدیمی، حالت ابرو ها به صورت شانه ای میشد که شکل طبیعی لازم را نداشتند.
•    رشد موهای کاشته شده آنطور که باید نبود.
•    سمت و سوی رشد و زاویه سازی مو ها تا حدی مساعد نبود.
•    این تکنیک ها خونریزی و تشکیل زخم را به دنبال داشت و نیازمند به بخیه بود

در دنیای امروز برای کاشت ابرو، روش FIT و باقی روش های شکل گرفته بر اساس آن هم رایج است. برای مثال کاشت مو به روش  Micro FIT، روش کاشت موی SUT و Super FUE در واقع جزو همان زیر گروه های روش FIT که گفته شد به حساب می آیند. البته تفاوت میان همه آن ها این است که متخصصان در هریک، از وسایل و تکنیک های گوناگونی برای برداشت گرافت های مو استفاده میکنند.

 

مراحل کاشت ابرو

۱. طراحی ابرو
به طور معمول در این قسمت از افراد مراجعه کننده خواسته می شود که طرح ابروی مورد نظر خود را روی صورت بکشند. پس از آن پزشک طرح مورد پسند شما را بررسی کرده و بعد با اندازه گیری های متفاوت به زیباسازی طرح پرداخته و تمام سعی خود را می کند تا تقارن مناسب میان ابرو ها رعایت شود.

۲. برداشت گرافت ها
معمولا برای اعمال کاشت ابرو از مناطق پشت سر، پشت گوش و پایین گردن که محل وجود بانک مو یا در واقع ناحیه اهداکننده است برای استخراج گرافت ها بهره می برند. جالب است بدانید که موهای واقع در پشت سر ضخیم، بلند و بیشتر دسته های چندتایی هستند اما موهای واقع در پشت گوش یا پایین گردن علاوه بر ظرافت و کوچکی، دارای واحد های فولیکولی تک تار مویی بسیاری هستند.

به طور کلی برای آقایان از مناطق پشت سر و پشت گوش برای برداشت گرافت کمک می گیرند چرا که ابروهای آن ها ضخامت بیشتری دارد اما در مورد خانوم ها از نواحی پشت گوش و پایین گردن برای برداشت گرافت بهره میبرند چرا که دارای ابروهای ظریف تری هستند.

آیا از موهای بدن هم می توان برای کاشت ابرو استفاده کرد؟

باید گفت که بله از نظر تئوری امکان پذیر است اما بیشتر پیشنهاد می شود که برای کاشت ابرو از موهای بدن بهره گرفته نشود. زیرا در کل گرافت هایی که از بدن فرد برداشت می شوند امکان رشدشان در جای جدید خیلی پایین است. علاوه بر این احتمال فرخوردن این مو ها بسیار است. بخاطر همین از موهای بدن برای کاشت ابرو استخراج نمی کنند. این را هم بدانید که مقدار گرافت های لازم برای کاشت ابرو تقریبا کمتر از ۴۰۰ عدد است.

در روش FIT و بقیه تکنیک های شبیه به آن برای برداشت گرافت ها از تیغ های خیلی کوچکی بهره می برند که قطری کمتر از یک میلی متر را دارند. چنانچه از موهای پشت گوش فرد که بانک موی مرسوم برای کاشت ابرو است استفاده شود، از هر سمت می توان ۲۰۰ گرافت استخراج کرد. البته از این نکته هم غافل نشوید که مقدار گرافت ها نسبت به شرایط تراکم ابروهای متغیر است.

استخراج گرافت ها از طریق روش FIT با درد و خونریزی همراه نیست، زیرا که پوست شما در قسمت اهداکننده گرافت، بوسیله یک بی حسی موضعی به طور کامل بی حس شده و به علت کوچک بودن زخم بعد از اتمام عمل به سرعت خوب می شود و شما دردی متوجه نمی شوید.

۳. کاشت گرافت ها
در این گام پس از اینکه گرافت ها برداشته شد دستیاران پزشک سرگرم به آماده سازی گرافت های در زیر میکروسکوپ می شوند و در نهایت حاصل کار خود را به پزشک نشان میدهند. پزشک متخصص ابتدا قبل از کاشت گرافت ها، قسمت ابروها را بوسیله بی حسی موضعی کاملا بی حس میکند، پس از آن به کمک همان تیغ های ظریف و کوچک در شکل از پیش مشخص شده ابرو حفره هایی ایجاد کرده و گرافت ها را داخل آن ها قرارمی دهد. در این بخش لازم است که جهت رشد مو ها و همینطور زاویه آن ها نسبت به پوست مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است که اگر جراح شما دارای تجربه و مهارت کافی در کاشت گرافت ها نباشد عمل موفقیت آمیز نخواهد بود و شما هم نتیجه دلخواه خود را دریافت نخواهید کرد.

کاشت ابرو چگونه است؟

مراقبت های لازم بعد از کاشت ابرو

بعد از اتمام عمل کاشت مناطق ابرو پانسمان نخواهند داشت اما بخش های اهداکننده یعنی همان بانک مو لازم است که تا ۲ روز پاسمان روی آن ها باقی نماند. پس از انجام عمل مایع مخصوصی به شما داده می شود که باید آن را طبق دستور گفته شده هر ۲تا۳ ساعت یکبار به روی ابرو های خود اسپری کنید. اگر در روز های ابتدایی بعد از کاشت در قسمت ابرو ها یا پلک خود کبودی و تورم مشاهده کردید نگران نباشید چرا که این یک عارضه طبیعی و موقت است.

روز بعد از انجام کاشت می توانید ابرو های خود را آرایش کنید اما به شرطی که پوسته ها و لخته های پدید آمده به طور کامل از بین رفته باشند. در روز سوم بعد از انجام عمل پس از اینکه پانسمان سر خود را باز کردید باید سر خود را شست و شو دهید. میتوان گفت که معمولا همگی موهای کاشته شده در قسمت ابرو پس از گذشت مدتی دچار ریزش میشوند که یکی از عوارض طبیعی کاشت ابرو خواهد بود. این مسئله نگران کننده نیست چرا که بعد از گذشت ۳تا۴ ماه دوباره ابروها شروع به رشد میکنند و دیگر بعد از مدت ۶ ماه پس از انجام عمل ابروهای ضخیم و پر پشت خود را بدست آورده و از داشتن آن ها خوشحال هستید. در انتها دستاورد نهایی کاشت را بعد از گذشت یک سال می توان مشاهده کرد.

 

عوارض حاصل از کاشت ابرو

کاشت ابرو هم مثل دیگر عمل های زیبایی عوارضی دارد که بیشتر آن ها طبیعی و موقت بوده و همچنین نگران کننده نمی باشد.

عوارض کاشت ابرو عبارت اند از: نبود تقارن در ابرو ها، جهت ناسازگار رشد مو، رنگ و رشدن نکردن گرافت ها. افزون بر موارد گفته شده موارد دیگری هم مانند عفونت، تورم، کبودی، التهاب فولیکول‌ها و ایجاد بخیه است که البته خیلی کم پیش می آید و بیشتر بخاطر این است که متقاضیان انجام کاشت ابروی خود را به دست یک پزشک بی تجربه و بی مهارت در یک کلینیک نامعتبر میسپارند.

در پایان ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان امیدواریم که مطالب مفیدی در این مقاله در رابطه با کاشت ابرو و مسائل مختلف آن در اختیار شما قرار داده باشیم. در نظر داشته باشید که برای آگاهی از اطلاعات بیشتر راجع به کاشت مو و کاشت ابرو می توانید به سایر مقالات موجود در سایت کلینیک تخصصی ساعی به آدرس www.saeeclinic.com مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: