بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

جدیدترین انواع مدل آرایش و میکاپ (Makeup) در دنیا

بدون شک بانوان در سراسر دنیا عاشق انواع سبک و مدل آرایش یا میکاپ هستند. این هنر، سلاحی است که یک خانم با کمک آن میتواند خودش را از درون معرفی نماید. همچنین، میکاپ (Makeup) یک زن را زیباتر نشان داده و بدون در نظر گرفتن سن و زمان، اعتماد به نفس آنها را افزایش میدهید. انواع مختلفی از سبک و مدل های آرایش در دنیا وجود دارند که برای اهداف و موقعیت های متفاوتی در نظر گرفته میشوند.
در اصل، سبک های آرایش به اهداف مختلفی وابسته است. در این مطلب از مجله آرایشی وقت مد، با 15 مورد از جدیدترین انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ در دنیا آشنا خواهید شد و آموزش خواهید دید.

هنر میکاپ چرا ایجاد شد!؟

هنر میکاپ ( Makeup )؛ بیشتر به عنوان یک تقویت کننده، ویژگی های طبیعی و زیبایی یک فرد را بیشتر میکند، بدون اینکه زیبایی طبیعی را پنهان نماید . در واقع با آرایش کردن، نقاط قوت و ویژگی های مثبت در ظاهر یک شخص برجسته میشود. میکاپ به همین دلیل به وجود آمد تا زیبای ظاهری صورت زنانه را بیشتر از پیش نمایان کند.
ممکن است لوازم آرایشی مورد استفاده شما مشابه باشند. اما از سبک های مختلفی با توجه به شرایط و موقعیت، بهره گرفته شود. در این مقاله قصد داریم تمام سبک و مدل های آرایش مهم و شناخته شده در جهان را معرفی کنیم .

جدیدترین انواع مدل آرایش و میکاپ (Makeup) در دنیا

تاریخچه جالب آرایش در جهان

احتمالا بسیاری از افراد فکر می کنند که لوازم آرایشی یک اختراع و کشف جدید است. در حالی که قدمت آن به هزاران سال قبل برمیگردد. بقایای پالت هایی با قدمت 10000 ساله کشف شده است که حاوی آثاری از رنگدانه های مخلوط میباشد. این پالت های رنگی به احتمال قوی برای تزئینات و زیبایی بدن مورد استفاده قرار می گرفتند.
سال ها بعد، مصریان باستان از روغن ها و پمادهای معطر برای نرم کردن و تمیز کردن پوست خود و همینطور محافظت بدن در برابر آفتاب، مورد استفاده قرار میدادند.

 

جدیدترین انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ

اگر به دنبال جذاب‌تر و زیباتر کردن خود هستید فراموش نکنید که قبل از آموزش انواع مدل آرایش باید سبک و مدل میکاپ خود را بر اساس فرم صورت، فرم بدن و حتی انواع استایل خود انتخاب کنید که شرح تمام آنها را در مجله زیبایی و آرایشی وقت مد ، آموزش خواهید دید. در زیر با 15 مورد از شیکترین و جدیدترین انواع سبک و مدل آرایش و میکاپ آشنا خواهید شد:

جدیدترین انواع مدل آرایش و میکاپ (Makeup) در دنیا

مدل آرایش طبیعی و مینیمال ( Natural Minimal Makeup )

برای بهبود ظاهر و فعالیت های روزانه، مدل آرایش طبیعی و مینیمال (Natural Minimal Makeup) به وجود آمده است. رویکرد میکاپ طبیعی، فقط شامل تغییرات ساده و نه عمده در ظاهر و صورت بانوان میباشد. این سبک از انواع مدل آرایش و میکاپ در معاشرت با دوستان، محل کار و یا برای یک مهمانی غیررسمی مناسب خواهد بود. از این مدل آرایش بیشتر در استایل کژوال بهره گرفته میشود.

جدیدترین انواع مدل آرایش و میکاپ (Makeup) در دنیا

مدل آرایش مینیمال یا طبیعی، یکی از انواع مدل میکاپ راحت و لایت

همه مردم، آرایش های دراماتیک، جسورانه و پر جنب و جوش را بخصوص برای حالت عادی و روزمرگی دوست ندارند. سبک آرایش نچرال یا طبیعی ( Natural Minimal Makeup )، با استفاده از رنگ های ظریف برای برجسته کردن ویژگی ها، رنگی یکنواخت به صورت میبخشد. این عامل باعث میشود تا صورت شما هلویی و صورتی به نظر برسد. برای آرایش مینیمال و طبیعی صورت از کانتور استفاده کنید.

مدل میکاپ و آرایش شب یا میهمانی (Night makeup model)

شما برای شرکت در یک مهمانی شب یا عصر به سبک متفاوتی از میکاپ نیاز دارید. سبک و مدل آرایش مهمانی یا شب، بسیار درخشان، پر زرق و برق، ظریف و جسورانه است . اما چرا آرایش شب با روز کاملا فرق میکند؟

چون برای روز باید از لوازمی استفاده کنید که از گرد و غبار و نور آفتاب در امان باشید. در حالی که برای آرایش عصر، احتیاجی به این محصولات نیست . در این شب، میهمانان زیادی حضور دارند و قطعا شما دوست دارید در میان همه خانم ها بدرخشید.

سبک آرایش و میکاپ سلبریتی (Celebrity makeup)

افراد مشهور و محبوب از جمله سلبریتی های دنیا، اغلب با آرایشگران و طراحان حرفه ای همکاری میکنند تا روند مد را برجسته سازند. هنگامی که یک سلبریتی معروف، پا به بیرون میگذارد، نمیتواند خود را از کانون توجه مردم و روزنامه نگاران بیرون بیاورد. بنابراین، آنها با سبک آرایش و میکاپ مخصوص سلبریتی ها ( Celebrity makeup )، به بیان شخصیت درونی خود میپردازند.

مدل و سبک آرایش ضد پیری (Anti-aging makeup model)

افراد پیر و مسن را نمیتوان جدا از زیبایی و توجه دید. سبک و مدل آرایش ضد پیری ( Anti-aging makeup model )، به دلیل جوان تر و شاداب تر به نظر رسیدن زنان مسن تر مورد استفاده قرار میگیرد . در این مدل از انواع سبک آرایش و میکاپ، هدف این است که با محصولات مناسب، چین و چروک و لک های صورت را مخفی کرد. این مدل از آرایش میتواند در ایجاد جذابیت و جوانی کمک شایانی به خانم های سن بالا کند.

مدل میکاپ کلاسیک (Classic makeup)

یکی دیگر از انواع مدل های آرایشی که معمولا از مد نمی‌افتد و در تمام دنیا طرفدار دارد، سبک کلاسیک (classic makeup) است. زمانی که به آرایش کلاسیک فکر میکنیم، به یاد خط چشم گرافیکی یا بالدار، لب های قرمز پررنگ و چشم های دودی تیره می افتیم.

سبک و مدل آرایش ژاپنی یا شرقی

پس از زلزله بزرگی که در ژاپن شرقی اتفاق افتاد و در پایان سال 2012، شاهد ظهور مجدد رنگ های روشن به ویژه لب های قرمز بودیم. از سال 2016 به بعد، یکی از بزرگترین ترندهای زیبایی، آرایش تک رنگ بوده است که شامل میکاپ چشم ها، گونه ها و لب ها در یک طیف رنگی است.

مدل آرایش عربی یا خلیجی

در کشورهای عربی، میکاپ و آرایش مخصوص خلیجی که غالبا بسیار غلیظ است، مورد استفاده قرار میگیرید. برای این مدل آرایش ابتدا باید کرم پودر رنگ پوست، زده شود. برای روشن کردن زیر چشم و ابرو از رنگ روشن بهره می گیرند. مهم است که بهترین مدل ابرو رو برای این سبک آرایش داشته باشید. بعد از انجام این کارها، نوبت به برجسته ترین بخش آرایش عربی یعنی گونه ها می رسد. بنابراین، فونداسیونی که یک یا دو تن تیره تر از رنگ پوست باشد را بر روی استخوان گونه ها فیکس می کنند.

میکاپ و آرایش عربی یا خلیجی چیست؟

یکی دیگر از مشخصه های آرایش عربی (Arabic makeup)، چشم ها هستند . یک مداد مشکی را زیر چشم میزنند و با قلم مو پخش میکنند. همینطور، آن را در قسمت داخلی و بالای مژه ها زده تا چشم ها بیشتر مشخص شوند. بعد از همه اینها، سایه چشم را به صورت تقسیم بندی شده و با رنگ های تیره انجام می دهند. سپس یک خط چشم نازک که با توجه به فرم چشم، کشیده میشود.

سبک میکاپ هندی ( India makeup )

یکی از جذاب ترین و خاص ترین انواع مدل های آرایش دنیا، سبک آرایش و میکاپ هندی ( India makeup ) است. در این سبک از آرایش، با استفاده از یک کرم پودر مایع که یک درجه روشن تر از رنگ پوست است را بر روی صورت پخش میکنند. سپس برای مات کردن پوست، پودر سفید را به کار میبرند. منبع: https://vaghtemod.ir/2917/



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز