بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
ترتیب صحیح آرایش صورت چگونه است؟ این پرسش بسیاری از کسانی است که می خواهند آرایشی حرفه ای و بی نقص داشته باشند در ادامه مراحل صحیح میکاپ را آموزش داده ایم.

مراحل آرایش صورت به ترتیب، اهمیت به سزائی در زیبایی و یکدست شدن پوست دارد. یک روتین مناسب و رعایت مراحل‌ آرایش می‌تواند ضمن حرفه‌ای به نظر رسیدن میکاپ، از آسیب‌های پوستی نیز جلوگیری کند. در ادامه این مقاله از سوربان با ما همراه باشید تا با ترتیب صحیح مراحل آرایش صورت آشنا شوید و مثل یک حرفه‌ای خودآرایی کنید.

ترتیب صحیح مراحل میکاپ در ۱۲ گام ضروری برای آرایش ساده تا حرفه ای | ترتیب درست رو یاد بگیر!

ترتیب صحیح مراحل میکاپ

گام اول : مرطوب کننده

قبل از شروع آرایش صورت باید پوست را به کمک مرطوب‌کننده مناسب، آماده کنید. باید توجه داشته باشيد پوست صورت پایه‌ و بیس میکاپ شماست. در نتیجه باید با مراقبت صحیح از پوست خود، آن را برای آرایش صورت آماده کنید و از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. برای انتخاب مرطوب کننده مناسب می‌توانید از لیست زیر کمک بگیرید:

سروم: معمولا تنوع بالایی در این خصوص وجود دارد و هر یک از سروم‌ها برای منظور خاصی طراحی شده‌اند. معمولا سروم‌ها برای آبرسانی، روشن کردن و سفت کردن پوست به کار می‌روند. به طور کلی سروم‌ها می‌توانند برای شروع آرایش محصول مناسبی باشند، زیرا به سرعت جذب پوست می‌شوند.

کرم‌های آبرسان: کرم‌هایی که بر این پایه فناوری می‌شوند می‌توانند ویتامین‌‌های ضروری پوست شما را به همراه داشته باشند. این نوع کرم‌ها معمولا آبرسان‌های قویی نیستند ولی می‌توانند در طول روز صورت شما را شاداب نشان دهند. این نوع کرم‌ها برای پوست‌های خشک بسیار مناسب هستند زیرا به اندازه کافی قوی‌ هستند و عملکرد بهتری نسبت به گزینه‌‌های دیگر دارند.

لوسیون‌ های مخصوص: لوسیون‌ها رایج‌ترین نوع مرطوب‌کننده‌های صورت هستند و معمولا برای همه پوست‌ها مناسب هستند. لوسیون‌هایی با لیبل (non-comedogenic) معمولا در جلوگیری از به وجود آمدن جوش‌های سرسیاه و به رفع آنها کمک بسیاری می‌کنند.

گام دوم : پرایمر

ترتیب صحیح مراحل میکاپ در ۱۲ گام ضروری برای آرایش ساده تا حرفه ای | ترتیب درست رو یاد بگیر!

حالا پوست‌ شما برای شروع آرایش صورت آماده شده است. در مرحله‌ی دوم باید از پرایمر به عنوان بیس و پایه آرایش استفاده کنید. پرایمر باعث تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش شما می‌شود. پرایمر با پر کردن منافذ پوست و پوشاندن جای آنها، باعث می‌شوند تا آرایش حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

برای استفاده از پرایمر مقداری از آن را بر روی براش یا اسفنج مورد نظر پخش کنید و سپس آن را به آرامی بر‌روی صورت خود پخش کنید. نکته‌ای که باید در این باره به یاد داشته باشید مقدار استفاده از پرایمر است. مقدار کمی از پرایمر می‌تواند پاسخگوی نیازهای پوست شما باشد، پس مقدار کمی از آن را بر نقاط مرکزی صورت خود قرار دهید. سپس به صمت بیرون صورت آن را پخش کنید.

برای نواحی حساس صورت مانند زیر چشم‌ها باید حتما از محصول مناسب این ناحیه استفاده کنید. پلک‌ها و پوست اطراف چشم‌ها معمولا در طول روز چربی تولید می‌کنند و این موضوع می‌تواند باعث چروک و خراب شدن سایه چشم شما شود. اگر از خط چشم یا سایه در میکاپ خود استفاده می‌کنید، باید حتما از پرایمر مناسب استفاده کنید تا آرایش چشم‌ها قرینه باشد و کیفیت سایه شما در طول روز تغییر نکند.

گام سوم : کرم پودر

در این بخش از مرحله آرایش صورت، الویت شما انتخاب رنگ کرم پودر است. برای انتخاب رنگ مناسب باید آن را در کنار خط فک خود تست کنید. توجه کنید ممکن است کمی این کار در ابتدا برای شما سخت باشد ولی با کمی دقت و حوصله می‌توانید رنگ مناسب خود را انتخاب کنید. اگر رنگ تست بدون نیاز به محو کردن با رنگ پوست شما هماهنگ بود، گزینه مناسب را انتخاب کرده‌اید.

در قدم بعدی باید به نحوه پخش کردن کرم پودر توجه کنید. در این بخش باید با کمک انگشت یا براش مورد نظر کرم پودر را از نقاط مرکزی صورت به بیرون پخش کنید. برخی از افراد از اسفنج مرطوب استفاده می‌کنند تا کرم پودر کاملا یک نواخت بر سطح پوست پخش شود.

گام چهارم : کانسیلر

ترتیب صحیح مراحل میکاپ در ۱۲ گام ضروری برای آرایش ساده تا حرفه ای | ترتیب درست رو یاد بگیر!

به طور کلی دو نوع کانسیلر در دو نوع مایع و جامد وجود دارد. کانسیلر مایع برای پوشش سبک در محدوده گسترده استفاده می‌شود و راحت‌تر تیرگی اطراف دهان و چشم را پوشش می‌دهد. کانسیلر جامد معمولا برای پوشش سنگین و نقاط محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهتر است از دو طیف رنگی در خصوص کانسیلر استفاده کنید. یک کانسیلر هماهنگ با رنگ پوست، برای پوشش تیرگی اطراف چشم‌ها وجوش‌ها. همین‌طور کانسیلر روشن‌تر از پوست‌تان برای زاويه دار‌ کردن و گریم صورت.

گام پنجم : پنکیک

این بخش از مراحل آرایش صورت به ترتیب، می‌تواند کمی حساس باشد. بهتر است به مقدار مناسب از آن استفاده کنید تا صورت شما به ظرف آرد شبیه نشود. برای استفاده از پنکیک موارد زیر را به یاد داشته باشید:

از براش یا پد مناسب استفاده کنید. براش شما باید پر و بزرگ باشد. ابتدا براش را به پنکیک آغشته کنید و سپس آن را به روی صورت خود در امتداد خطوط بلند بکشید. توجه داشته باشید یک لایه نازک باید روی پوست شما را بپوشاند.

اگر قسمتی از پوست شما به پنکیک بیشتری نیاز دارد (نواحی قرمز پوست یا بخش مرکز صورت که ممکن است چرب‌تر باشد) می‌توانید براش پنکیک را به آرامی بر روی این نواحی فشار دهید و لایه‌ی سنگین‌تری از پنکیک را بر روی این نواحی از صورتتان داشته باشید. البته فراموش نکنید، خیلی آرام و با فشار کم براش را بر روی صورت قرار دهید تا پوست شما آسیب نبیند.

گام ششم : رژ گونه

ترتیب صحیح مراحل میکاپ در ۱۲ گام ضروری برای آرایش ساده تا حرفه ای | ترتیب درست رو یاد بگیر!

اگر دوست دارید میکاپ شما کمی جذاب‌تر باشد، می‌توانید از رژگونه استفاده کنید تا رنگ بیشتری به صورت خود بدهيد. برای استفاده از رژگونه می‌توانید موارد زیر را به یاد داشته باشید:

رنگ صورتی: این رنگ برای آرایش نچرال و طبیعی به کار می‌رود. باید از این رنگ بر روی گونه‌ها و قسمت بالایی آن استفاده کنید.

رنگ قرمز یا سرخابی: این رنگ برای پوست‌های گندمی مناسب است. سعی کنید رژگونه را بر روی برجستگی گونه‌ها هنگام لبخند زدن پخش کنید. این بخش از گونه به اصطلاح سیب گونه نیز نامیده می‌شود و به برجسته‌ترین بخش گونه هنگام لبخند زدن و بخش بالایی آن گفته می‌شود.

گام هفتم : هایلایتر

هایلایتر‌ها در قالب مایع، جامد و پودر به بازار عرضه می‌شود و می‌توانند جلوه‌ی خاصی به آرایش بدهند. با توجه به تناژ میکاپ خود می‌توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. از هایلایتر برای برجسته کردن برخی از اعضای صورت استفاده می‌شود. به طور کلی هایلایتر برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • پل زیر بینی
  • دو طرف استخوان‌‌‌های گونه
  • داخل گوشه‌ها و گوشه چشم
  • بای لب بالایی
  • روی پیشانی
  • پایین چانه

سپس با اسفنج یا سر انگشت آن را به آرامی پخش کنید.

گام هشتم : سایه چشم

ترتیب صحیح مراحل میکاپ در ۱۲ گام ضروری برای آرایش ساده تا حرفه ای | ترتیب درست رو یاد بگیر!

برای زیباتر شدن میکاپ می‌توانید از دو نوع سایه روشن و تیره استفاده کنید. از رنگ روشن برای روی پلک و داخل استفاده کنید. از رنگ تیره برای قسمت بالایی پلک و بر روی خط مژه‌ها استفاده کنید. می‌توانید با یک پد سایه تمیز کمی خطوط بین این دو رنگ را محو کنید.

گام نهم : خط چشم

این بخش از مراحل آرایش صورت به ترتیب می‌تواند کمی دشوار باشد، زیرا یک اشتباه می‌تواند باعث به وجود آمدن حلقه‌های تیره اطراف چشم شما بشود. به طور کلی سه نوع خط چشم وجود دارد (مایع، ژله‌ای و مدادی). شما می‌توانید با توجه به پوست و مهارت خود نوع خط چشم را انتخاب کنید.

گام دهم : ریمل

ترتیب صحیح مراحل میکاپ در ۱۲ گام ضروری برای آرایش ساده تا حرفه ای | ترتیب درست رو یاد بگیر!

این بخش از مراحل آرایش صورت به ترتیب بسیار مهم و ضروری است. ریمل مناسب می‌تواند زیبایی و شفافیت چشمان شما را چندین برابر کند. ابتدا مژه‌ها را به کمک فرمژه حالت دهید. سپس به آرامی از ریمل استفاده کنید. توجه کنید مژه‌ها نباید به يکديگر بچسبند، اگر این اتفاق رخ داد با کمک یک در پد پشت مژه‌ها،آن ها را ثابت نگهدارید. سپس به آرامی از ریمل استفاده کنید تا مژه‌ها به یک دیگر نچسبند.

گام یازدهم : رژ لب

اگر لب‌های خشک و پوسته شده‌ای دارید باید ابتدا از اسکراب لب استفاده کنید. این محصول پوست‌های اضافی را جدا کرده و باعث نرم شدن پوست‌ لب می‌شود. سپس از یک بالم لب استفاده کنید و اجازه دهید تا پوست لب برای آرایش لب آماده شود. در نهایت برای استفاده از رژ لب باید از مرکز لب شروع کرده و آن را در امتداد لب‌های خود پخش کنید.

گام آخر : پودر یا اسپری فیکساتور

با کمک اسپری مخصوص می‌توانید آرایش خود را ماندگار کنید و از محو شدن، براق شدن و پخش شدن آن جلوگیری کنید. اسپری را در فاصله 20 سانتی متری صورت خود قرار دهید و ابتدا به شکل ایکس (x) و سپس به شکل حرف تی انگلیسی (T) آن را بر روی صورت خود اسپری کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(8 امتیاز , میانگین: 4.4 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز