بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

آیا روی انواع حلقه و انگشتر نامزدی شناخت دارید؟ می‌دانید بر چه اساسی طراحی و ساخته می‌شوند یا برای تولید آن‌ها از چه موادی استفاده می‌شود؟ در حقیقت طیف متنوعی از حلقه و انگشتر نامزدی در بازار وجود دارد که بر اساس سلیقه مشتری ساخته می‌شوند. برای خرید حلقه سعی کنید رنگ پوست، ابعاد، جنس انگشتر و استایل شخصی خود را مدنظر قرار دهید و سپس اقدام به خرید نمایید. به منظور آشنایی بیشتر با انواع حلقه‌های موجود در بازار مثل حلقه برلیان، حلقه جواهر و حلقه سولیتر پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را دنبال کنید تا بتوانید آگاهی بیشتری در این حوزه کسب نمایید.

معرفی انواع حلقه‌های موجود در بازار

با توجه به اینکه طیف متنوعی از انواع حلقه و انگشتر نامزدی در بازار وجود دارد، لذا در اینجا قصد داریم به بررسی و معرفی هر یک بپردازیم که به شرح زیر است:

  1. حلقه جواهر

ابن نمونه از انگشتر، از فلزهای گرانبهایی چون طلای سفید، طلای زرد، پلاتین، نقره و رز گل تشکیل شده است. حلقه جواهر هم می‌تواند به صورت ساده طراحی شود و هم اینکه برای ساخت آن از سنگ‌های گرانبهایی چون الماس، برلیان، یاقوت و موارد دیگر استفاده شود. حلقه‌های جواهر انواع متنوعی را شامل می‌شوند که می‌توانیم به حلقه نامزدی و ازدواج اشاره کنیم.

  1. حلقه نامزدی

این مدل حلقه از زمان‌های گذشته بین افراد مرسوم بوده و زمانی استفاده می‌شود که فردی قصد ازدواج دارد و از آن به عنوان نشان برای همسر خود استفاده می‌کند. حلقه نامزدی نسبت به مدل‌های دیگر متفاوت بوده و از ظرافت و زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

معرفی انواع حلقه و انگشتر نامزدی

  1. حلقه ازدواج

حلقه ازدواج یا انگشتر ازدواج از محبوب‌ترین و زیباترین حلقه‌های موجود در بازار است که خانم‌ها و آقایان با دست کردن این انگشتر پیوند زناشویی خود را آغاز می‌کنند. این حلقه به نوعی نشان از تعهد طرفین است که موجب می‌شود با دست کردن آن، این تعهد را به هم نشان دهند. سعی کنید در حین خرید این نوع انگشتر سادگی و زیبایی را مدنظر قرار دهید، چرا که قرار است در مدت طولانی از آن استفاده کنید، به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم مدلی را انتخاب کنید که تا مدت‌ها دستتان باشد و حس خوبی را به شما القا کند.

  1. حلقه مهر دار

این نمونه، به حلقه خاتم کاری هم معروف است و بیشتر در زمان‌های قدیم از آن استفاده می‌کردند و در حال حاضر تعدادی کمی از افراد از آن استفاده می‌کنند. در گذشته مهم‌ترین اسناد و نامه‌های اداری به وسیله این مهرها علامت گذاری می‌شده و به نوعی به عنوان یک امضای معتبر محسوب می‌شود.

به جرات می‌توانیم بگوییم که این نوع حلقه قدرت و اصالت خانوادگی هر فرد را در گذشته نشان می‌داده و فقط افراد خاصی این مهر را دارا بودند. شکل ظاهری این مهر می‌تواند به دو صورت فرو رفته یا برآمده باشد که هر دو مدل هم کاربرد بسیار دارد.

  1. حلقه برلیان

در معرفی انواع حلقه و انگشتر برلیان نامزدی باید بدانید که حلقه برلیان، فوق العاده چشم نواز و زیباست. این انگشتر دارای 25 عدد برلیان است که به صورت کاملا منظم و ردیف شده روی حلقه قرار گرفته و از تکنیک سندپلاس برای مات سازی انگشتر استفاده می‌شود. ساخت این حلقه از طلای 18 عیار بوده تا در عین زیبایی، جذابیت خود را حفظ کند. به جرات می‌توانیم بگوییم که این نمونه از دوام و طول عمر بالایی برخوردار بوده و به دلیل ترکیب شدن با طلای 999 و مقداری آلیاژ مس و برنج باعث می‌شود رنگ رزگلد در این حلقه ایجاد شود.

  1. حلقه سولیتر

حلقه سولیتر

، یک حلقه نامزدی از جنس الماس یا کریستال است که طرفداران بیشماری دارد. این مدل‌ها تنها از یک الماس تشکیل شده‌اند و می‌توانند به قالب‌های متنوعی چون قلبی یا گلابی شکل هم طراحی شوند.

نکات مهم در خرید انواع حلقه و انگشتر نامزدی

حال که با انواع حلقه و انگشتر نامزدی آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را با ما همراه باشید تا بتوانیم به بررسی نکات مهم درباره این حلقه‌ها بپردازیم.

معرفی انواع حلقه و انگشتر نامزدی

  1. بررسی 4Cs

اگر مانند بسیاری از مردم، به دنبال حلقه نامزدی هستید، باید قبل از هر چیزی، از 4Cs آن‌ها آگاه باشید. کیفیت انگشترها با استفاده از 4Cs ارزیابی می‌شود. در اینجا خلاصه ای کوتاه از آنها آورده شده است:

برش: کیفیت تراش حلقه یا انگشتر بر میزان موثر جذب و انعکاس نور تأثیر می‌گذارد.

رنگ: معیاری برای میزان رنگ به کار رفته در حلقه یا انگشتر است.

وضوح: شفافیت درونی و بیرونی حلقه را مشخص می‌کند.

قیراط: اندازه گیری وزن که به عنوان قیراط شناخته می‌شود می‌تواند به شما در درک اندازه انگشتر کمک کند.

  1. بودجه خود را تنظیم کنید

قبل از اینکه به طراحی، اندازه قیراط سنگ وسط یا هر جنبه دیگری از حلقه نامزدی توجه کنید، باید در مورد اینکه چقدر مایل به خرج کردن هستید، بحثی جدی با خودتان یا طرف مقابلتان داشته باشید. واقعیت این است که تعیین میزان بودجه برای خرید حلقه نامزدی یک علم دقیق نیست. برخی از زنان حلقه‌‌های کوچک و کم هزینه را ترجیح می‌دهند (یا سنگ‌های قیمتی دیگر را دوست دارند). برخی دیگر حلقه‌های ساده و بدون تزئین را انتخاب می‌کنند. بهترین استراتژی این است که حلقه‌ای را انتخاب کنید که برای شخص شما ایده‌آل باشد نه حلقه‌ای که هزینه آن با برخی از محاسبات مصنوعی مطابقت دارد.

صرف نظر از هر چیزی، این تصمیمی است که باید قبل از شروع خرید حلقه برلیان، حلقه جواهر و حلقه سولیتر بگیرید. هنگامی که بودجه خود را مشخص کردید، این به شما کمک می‌کند تا فوراً حلقه‌های خاصی را انتخاب کنید، زیرا جستجوی خود را فقط به حلقه‌هایی در محدوده قیمت خود محدود می‌کنید. با آگاه نگه داشتن جواهرساز از بودجه خود، آنها بهتر می‌توانند به شما کمک کنند حلقه نامزدی مدنظر‌تان را پیدا کنید که بتوانید بدون پشیمانی اقدام به خرید نمایید.

معرفی انواع حلقه و انگشتر نامزدی


 

  1. سعی کنید حلقه یا انگشتر خود را با همسرتان بخرید

از نظر تاریخی، این مرد بود که حلقه نامزدی را خریداری می‌کرد. زمان در حال تغییر است و ما می‌بینیم که امروزه انتخاب حلقه حداقل تا حدودی یک تصمیم مشترک است. خرید حلقه نامزدی می تواند چالش برانگیز باشد. این پیشنهادات را امتحان کنید تا در مسیر درست شروع کنید:

الف) کمک گرفتن از دوستانتان می‌تواند این تجربه را قابل کنترل‌تر کند.

ب) از افرادی که به تازگی نامزد کرده‌اند بخواهید در مورد خرید حلقه برلیان، حلقه جواهر و حلقه سولیتر شما را راهنمایی کنند.

ج) از فردی مشاوره بگیرید که هم شما و هم همسر آینده تان را می‌شناسد، سلیقه ای دارد که شما آن را تحسین می‌کنید و برای قضاوت او در مسائل سلیقه‌ای و ظاهری ارزش قائل هستید.

سخن پایانی

حلقه نامزدی شما یکی از مهم‌ترین خریدهایی است که هر فردی در حین ازدواج خود آن را انجام می‌دهد. این حلقه نمادی زیبا و عمیقاً معنادار از عشقی است که شما با همسر خود به اشتراک می‌گذارید. هر حلقه نامزدی منحصر به فرد است. طراحان این حوزه، تقریباً تنوع بی‌نهایتی از حلقه‌های نامزدی را می‌سازند که هر کدام سبک و ویژگی‌های متمایز خود را نشان می‌دهند. با این حال، یافتن موردی که متناسب با سبک زندگی، بودجه و سلایق شما و همسر آینده‌تان باشد، می‌تواند چالش برانگیز باشد. بررسی سبک‌های مختلف حلقه برلیان، حلقه جواهر و حلقه سولیتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بر اساس آگاهی اقدام به خرید نمایید. سعی کنید حتما از کارشناسان و متخصصین این حوزه که دانش علمی بالایی در این زمینه دارند کمک بخواهید تا شما را به درست‌ترین شکل ممکن یاری کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز