بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چیدمان مبل عروس موضوعی است که می‌تواند استرس زیادی را برای نوعروس‌ها ایجاد کند. زیرا افراد با وارد شدن به خانه شما، در اولین برخورد وضعیت چیدمان مبل‌ها را از لحاظ راحتی بررسی می‌کنند. اگر چیدمان درستی انتخاب نکرده باشید، هم شما و هم مهمانانی که در خانه دارید حس خوبی نخواهند داست. زمانی که با یک اتاق خالی رو به رو می‌شوید، پر کردن آن به گونه‌ای که هم کاربردی و هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد، می‌تواند کار سختی به نظر برسد.

اصول ساده و کاربردی برای طراحی داخلی وجود دارد که اگر با آن‌ها آشنا باشید، چیدمان مبل عروس نتنها برای شما کار سختی نخواهد بود، بلکه می‌تواند به یک پروژه لذت بخش تبدیل شود. کافی است که قوانینی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را دنبال کنید تا بفهمید تعیین چیدمان مبلمان خانه کار ترسناکی نیست!

قوانین چیدمان مبل عروس؛ آشنایی با قوانین دکوراسیون داخلی

مبل‌ها را در کجای خانه قرار دهیم؟ شکل چیدمان مبل عروس باید چگونه باشد؟ آیا قرار دادن فضای خالی بین مبلمان کار درستی است؟ این سؤالات از جمله سؤالات پر تکراری هستند که نو عروس‌ها در هنگام تصمیم گیری برای چیدمان مبل عروس با آن رو به رو می‌شوند. آشنای با قوانین چیدمان مبل در طراحی دکوراسیون داخلی به شما کمک می‌کند که حتی قبل از انتخاب مبلمان و زمانی که در حال بررسی قیمت مبل چستر ترک هستید هم بتوانید بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. در ادامه با این قوانین ساده و کاربردی بیشتر آشنا می‌شویم.

چیدمان مبل عروس، راهنمای چیدمان مبل برای نو عروس‌ها

1- نقطه کانونی خانه خود را انتخاب کنید

انتخاب نقطه کانونی خانه، مهم‌ترین کاری است که در هنگام چیدمان مبل باید انجام دهید. گاهی اوقات پیدا کردن نقطه کانونی در هال و پذیرایی کار بسیار ساده‌ای است. مثلاً اگر از قبل محل قرار گیری تلویزیون را مشخص کرده باشید، نقطه کانونی می‌تواند رو به روی تلویزیون باشد. وجود پنجره‌های بزرگ یا شومینه نیز می‌تواند به شما در انتخاب نقطه کانونی (یعنی محلی که بیشترین زمان را در آنجا صرف می‌کنید) کمک کند. شما حتی می‌توانید بر اساس نقطه کانونی خانه خود تصمیم بگیرید که برای خرید و قیمت مبل راحتی ارزان اقدام کنید یا به سراغ مبل کلاسیک بروید. زمانی که نقطه کانونی خانه را پیدا کردید کار شما ساده می‌شود، زیرا کافی است تا مبلمان را اطراف آن بچینید.

2- تا حد امکان مبلمان را به دیوار نچسبانید

اینکه مبلمان شما چقدر از دیوارها دور باشند به اندازه اتاق و نوع مبل انتخابی شما بستگی دارد. با این حال، حتی در اتاق‌های کوچک هم سعی کنید حداقل چند سانتی متر بین مبل و دیوار فضای تنفس ایجاد کنید. فضای خالی بین دیوار و مبلمان باعث می‌شود که فضای اتاق بزرگتر از آن چه که هست به نظر بیاید. بنابراین در هنگامی که در حال تصمیم گیری برای چیدمان مبل عروس در خانه رؤیایی خود هستید، مبلمان را طوری بچینید که بین دیوارها و مبل فاصله باشد.

چیدمان مبل عروس، راهنمای چیدمان مبل برای نو عروس‌ها

3- با انتخاب فاصله درست در چیدمان مبل عروس، فضای گفت و گو ایجاد کنید

ایجاد فضای مناسب گفت گو یکی از مواردی است که باید در هنگام چیدمان مبلمان عروس رعایت کنید. افرادی که به خانه شما می‌آیند باید بتوانند به طور طبیعی در حالی که در جای خود راحت هستند، بدون جلو کشیدن سر یا فریاد زدن در اتاق با هم صحبت کنند. مبل‌ها و صندلی‌ها را طوری قرار دهید که رو به روی یکدیگر قرار بگیرند. لازم نیست لزوماً مستقیم رو به روی هم باشند، اما نزدیک بودن آن‌ها اهمیت دارند. این فاصله باید به حدی باشد که افراد بتوانند بدون بلند کردن صدای خود صحبت کنند. اگر فضای اتاق خیلی بزرگ است باید به فکر قرار دادن چند دست مبل مختلف باشید تا از فاصله مبل‌ها با هم زیاد نشود. با استفاده از خدمات نمایندگی مبل ترک و قیمت سرویس خواب ترک می‌توانید انواع مختلف مبل‌ها که با هم هماهنگی دارند را پیدا کنید تا از فضای خود بهترین استفاده را کرده باشید.

4- تعادل را در چیدمان مبل عروس رعایت کنید

پیدا کردن تعادل همیشه در طراحی دکوراسیون داخلی مهم است. در هنگام تعیین چیدمان مبل عروس، پیدا کردن تعادل اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کند. برای اینکه در خانه جدید خود حس خوبی از چیدمان مبل و وسایل داشته باشید، باید اندازه و محل قرار گیری قطعات مختل را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که تمام قطعات بزرگ یا کوچک را در یک قسمت یا یک طرف از اتاق قرار ندهید. زیرا باعث می‌شود فضا کج و ناراحت کننده به نظر برسد. همچنین مطمئن شوید که شکل وسایل تنوع کافی داشته باشند.

چیدمان مبل عروس، راهنمای چیدمان مبل برای نو عروس‌ها

برای مثال اگر مبلمان شما حالت مربعی یا مستطیلی دارند باید یک میز گرد را در کنار آن‌ها استفاده کنید. مبل‌های بزرگ را در فضایی که وسایل کوچکتر در کنار آن وجود دارند قرار دهید. مبل‌های تک نفره نیز می‌توانند در کنار وسایل بزرگتر مانند کمد یا میز ناهار خوری قرار بگیرند. البته باید موارد قبلی که در مورد چیدمان مبل عروس به آن‌ها اشاره کردیم را نیز در ذهن داشته باشید.

5- میز عسلی را در دسترس قرار دهید

هیچ چیز آزار دهنده‌تر از این نیست که مهمانان شما برای دسترسی به میز عسلی‌ها مجبور به خم شدن بیش از حد باشند. هر مبل باید دسترسی راحتی به یک میز کوچک یا میز عصلی داشته باشند. از طرفی ارتفاع میز عسلی و اندازه آن نیز در چیدمان مبل عروس اهمیت زیادی دارد. بهترین حالت این است که ارتفاع میز عسلی‌ها به اندازه ارتفاع استراحتگاه دست در کنار مبل‌ها باشد. البته اگر ارتفاع کمی کمتر هم بود مشکلی ایجاد نمی‌کند.

6- نور مناسب در محل قرار گیری مبل اهمیت زیادی دارد

نور یکی از مهم‌ترین عناصر هر اتاق است؛ اما متاسفانه در اکثر اوقات تازه عروس‌ها از اهمیت نور پردازی فضای قرار گیری مبل‌ها غافل می‌شوند. همیشه باید ترکیبی از نورهای سقفی، چراغ‌های رو میزی و منابع نوری دیگر (مثلاً دیوارکوب‌ها) در فضای مورد نظر استفاده شود. چراهای رو میزی روی میزهای کناری، قفسه‌ها و حتی مانتل ها زیبا به نظر می‌رسند. بنابراین از اهمیت آن‌ها غافل نشوید. از نور طبیعی نیز استفاده کنید. پنجره‌های بزرگ نور گیر یکی از بهترین نقاط کانونی است که می‌توانید چیدمان مبل عروس را از اطراف آن آغاز کنید.

با انتخاب مبل مناسب، چیدمان مبل عروس را برای خود ساده‌تر کنید

در این مقاله سعی کردیم با مهم‌ترین قوانین چیدمان مبل عروس آشنا شویم. رعایت این نکات ساده به شما کمک می‌کند تا از فضای خانه خود به بهترین شکل استفاده کنید و فضای لذت بخشی را برای خود و مهمانانی که وارد خانه شما می‌شوند بسازید. در کنار نکاتی که اشاره کردیم، انتخاب مبل مناسب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در قدم اول اگر مبل خوبی را بر اساس فضای خانه خود انتخاب کرده باشید، چیدمان آن برای شما ساده‌تر می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به سایت تخت طاووس، از بین انواع مبل‌های مختلف با تنوع بالا و قیمت مناسب، بهترین گزینه را برای خانه جدید خود انتخاب کنید. اگر قصد خرید مبلمان عروس را دارید و نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به سایت تخت طاووس سر بزنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز