بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

ساخت پایه میز فلزی کار بسیار سختی نیس ولی بدلیل ابزار های مورد استفاده این امکان رو به همه نمیدهد تا بتوانید یک میز فلزی بسازند. در سبک دکوراسیون امروزی گاهی از جنس و متریال های غیر استاندارد استفاده می شود که یک نمونه از آن به عنوان مثال فلز است. در این سبک فلز به عنوان یکی از عناصر مهم ایفای نقش می کند و با توجه نقش فلزات در زندگی امروزی، استفاده از آنها در اجزای دکوراسیون هر روز نقش پررنگ تری به خود می گیرد. به کار بردن استیل گالوانیزه یا هر نوع ساخت میز فلزی دیگری در ساختار اجزای دکوراسیون کمی غیر منتظره است و به تازگی در ساختار اجزای دکوراسیون استفاده می شود.

یکی از اجزای مهم دکوراسیون که فلزات می توانند در ساختار آن و به طور ویژه در پایه آن استفاده شوند، ساخت میز تلویزیون فلزی میایست. به طور کلی کاربرد فلز در ترکیب پایه میز فلزی تلویزیون می تواند دو مزیت داشته باشد. یکی اینکه به دلیل ایجاد سطح انعکاسی سبب القای حس بزرگ بودن کند و دیگر اینکه بتوانید با استفاده از نورپردازی مصنوعی در اطراف یا بالای میز تلویزیون‌ تان، فضای زیبایی را ایجاد نمایید.

مهمترین و بارزترین ویژگی که در این نوع از مدل های میز فلزی وجود دارد، پایه های آنها است. این میزها به دلیل وجود پایه های در اندازه های متفاوت جلوه ای بی نظیر را در دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند. این پایه ها در بیشتر مواقع از متریال چوب ساخته می شوند و ممکن است با توجه به نوع میز پایه های فلزی نیز در ساخت آنها بکار رود. در زمان ساخت این میزها ارتفاع پایه های آنها همراه با ارتفاع میز محاسبه می شود تا  در راستای دید مخاطب قرار گیرد.

یکی از دلایل جذابیت میز پایه فلزی ارزان استفاده از فلز در پایه های آن است که می تواند با سایر متریال ها هماهنگ شود. میزهای پایه فلزی دارای ویژگی های زیر هستند:

  • این میز ها پایه های فلزی یا استیل آبکاری شده دارند که باعث می شود زیبایی و جذابیت شان چندین برابر شود.
  • صفحه ای از ام دی اف، شیشه، ‌ چوب و سنگ بر روی آن ها به کار می رود که دارای صخامتی ۱۶ تا ۳۲ میلی متر هستند.
  • به کار گرفتن مواد و متریال مناسب و با کیفیت جهت ساخت این میز برای انجام ارتقا کار
  • رنگ مناسب رویه میز متنوع است و می توانید هر رنگ را که می پسندید به عنوان رنگ رویه کار انتخاب کنید.

 تفاوت پایه میز چوبی و فلزی

میز پایه فلزی کلاسیک به راحتی در دکوراسیون کلاسیک به کار برده می شود و یا میز دکوراسیون مدرن قابل کاربرد است.

از قدیم تا امروز از پایه های چوبی و فلزی  برای دکوراسیون استفاده میکردند اما ایده های جذابی برای طراحی نداشتن ولی امروزه با پیشرفت صعنت چوب و فلز ایده و طراح های متفاوتی ساخته شده که بنا به  سلیقه هر فردی انتخاب میشود این نوع پایه ها کاربرد بسیاری دارند برای انواع سبک در دکوراسیون به همین خاطر هر کدام از این پایه ها به هر دکوراسیونی نمیاد و شما حتما باید فضای خانه خود را نسبت به پایه های فلزی و چوبی در نظر بگیرید .

خرید پایه چوبی طبیعی یکی از شیک ترین وجذاب ترین پایه ها است که طرح ها و انواع مختلفی دارند که استفاده آنها در مبل،میز ناهارخوری روستیک ،میز تلویزیون، میز جلومبلی،کنسول... دیده میشه و هرکدام از این ها  به نحوه ایی زیبایی خاص خودشونو دارند و البته بستگی به نوع  دکوراسیون منزل شما داره .

یکی ازتفاوت های پایه میز چوبی این است که هیچ وقت از مد نمی‌افتد. چوب خام وقتی به درستی پرداخت شود، درخشندگی و جذابیتی دارد که صمیمیت و حس بی‌نظیری را به خانه‌ها می‌آورد. حتی چوب‌هایی که معایب ظاهری نیز جذاب هستند. همچنین در صورتی که مبل پایه چوبی آسیب ببیند تعمیر آن امکان‌پذیر است. مبل پایه چوبی آسیب‌دیده را می‌توان با ابزار مناسب تعمیر کرده و درخشندگی و زیبایی اولیه آن را بازگرداند. خراش‌ها را می‌توان با سنباده مناسب از بین برد و پرداخت جدیدی روی آن اعمال کرد که باعث می شود مبل ظاهری نو پیدا کند.
 

تفاوت پایه میز چوبی و فلزی

لوازم خانگی که دارای پایه های فلزی و چوبی هستند یک سری باهم تفاوت دارند که این تفاوت شامل:

کیفیت و مقاومت پایه های فلزی یکی از تفاوت ها استفاده از این پایه ها است اگر پایه های فلزی به خوبی بر روی لوازم خانه نصب شوند می‌توانند تا سالیان زیادی برای شما کارکرد داشته باشند. معمولاً برای پایه های فلزی از متریال های همچون: پروفیل های فولادی واستیل و ورق آهن استفاده می کنند که یکی از پر استفاده ترین متریال هایی که برای ساخت پایه های فلزی استفاده می شود همان پروفیل‌های فولادی است این متریال به علت دوام و کیفیت بی نظیری که دارد در بیشتر مبلمان ها استفاده می شود.

پایه های استیل به دلیل قیمت بالای که دارند کمتر در پایه‌های مبلمان و میز جلو مبلی  از آن استفاده می‌کنند و جایگزین خوبی برای پروفیل‌های فولادی نمی باشند ولی این گونه پایه ها را می توان برای مبلمان هایی که در شهرهای شمالی کشور هستند استفاده کرد به این دلیل  که دوام چوب در برابر رطوبت کمتر می باشد  و شهرهای شمالی دارای رطوبت بالای هستند پس بهتر از از پایه های استیل و فلزی  استفاده کنید.در مبلمان های چوبی معمولاً دارای پایه های گوناگونی است که برخی از آن ها به صورت استوانه ای و مکعبی و یا ترکیبی از این دو می باشند که بیشتر افرادی که می خواهند خانه هایشان به روز و امروزی باشد از این نمونه پایه ها در مبلمان های خود استفاده می کنند.

چوب یک منبع طبیعی تجدید پذیر و قابل بازیافت است. مبلمان چوبی قدمتی به اندازه تاریخ تمدن بشر دارد. امروزه علی‌رغم تولید انواع مبلمان فلزی، هنوز هم مبلمان و وسایل چوبی منزل طرفداران زیادی دارد. برخی از  مبلمان و وسایل چوبی روستیک، بسیاری از افراد به این چوبهای روستیک علاقه دارند.
 

تفاوت پایه میز چوبی و فلزی

نکات مهم هنگام خرید کردن

 اگر مبلمان هایی با پایه‌های فلزی خریداری کردید سعی کنید پایه های میز تلویزیون و کنسول و میز عسلی های شما هم از پایه‌های فلزی باشند تا بتواند جذابیت و زیبایی منزل و شما را چندین برابر کنند.

معمولا از پایه های چوبی بیشتر برای مبل های سلطنتی استفاده می شود پایه های این مبلمان ها دارای کیفیت بسیار بالای است و از بهترین چوب ها ساخته شده است که این پایه ها از جنس چوب گردو، راش و بلوط و ... می باشند..

زد دیزاین یک فروشگاه اینترنتی لوازم دکوراتیو که به صورت اینترنتی و حضوری در استان البرز فعالیت می کند و محصولات سفارشی را در کمترین زمان برای شما درب منزل ارسال می کند. شما می توانید از طریق آدرس اینترنتی www.ZDesign1.com با این فروشگاه در ارتباط باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز