بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

کابینت آماده به چه کابینتی می گویند؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

بسیاری از افرادی که می‌خواهند خانه خود را بازسازی کنند و کابینت آشپزخانه نو را جایگزین کنند، و یا افرادی که به تازگی خانه خریده‌اند و به دنبال تهیه‌ی کابینت برای آشپزخانه هستند، با گزینه‌های مختلفی رو به رو می‌شوند و نمی‌دانند که کدام از این گزینه‌ها برای آن‌ها بهترین انتخاب است. اولین دو راهی‌ای که مشتریان با آن مواجه می‌شوند، انتخاب بین کابینت آماده و کابینت سفارشی‌ست. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که آیا تهیه کابینت آماده انتخاب مناسبی برای من هست یا نه، حتما به خواندن ادامه دهید. در این مقاله تلاش کرده‌ایم هر آنچه که درباره‌ی کابینت آماده لازم است بدانید را جمع آوری کنیم.

کابینت آماده به چه کابینتی می‌گویند؟

کابینت آماده را با نام‌های کابینت استوک و کابینت پیش ساخته نیز می‌شناسند.  این مدل از کابینت از ترند های کابینت آشپزخانه در سال 2022 نیز معرفی شده است. کابینت استوک یا پیش ساخته، همانطور که از نامش پیداست، کابینتی‌ست که به صورت آماده در فروشگاه وجود دارد. این کابینت از پیش طراحی شده، در کارگاه یا کارخانه برش خورده و طبق طرح ساخته شده است. امروزه کابینت پیش ساخته با متریال‌های مختلف و طرح و شکل‌های متفاوت ساخته می‌شود و تنوع زیادی دارد؛ به همین خاطر، شما می‌توانید کابینتی را که می‌پسندید، با هر کیفیتی که می‌خواهید، انتخاب کنید. یراق الات کابینت استوک را نیز می‌توانید طبق دلخواهتان عوض کنید.
به علاوه، درست است که این کابینت‌ها از قبل ساخته شده‌اند، اما طراحی و ساخت آن‌ها بر مبنای استانداردهای جهانیِ تعیین شده صورت گرفته است و در اندازه‌ها و ابعاد مشخص تولید می‌شوند.

با توجه به توضیحات وبسایت کابینت پیشکاری:

کابینت آماده به کابینت هایی گفته می شود که از پیش به صورت انبوه ساخته شده است. از ویژگی های مهم این کابینت قیمت مناسب و ارسال سریع آن توسط شرکت توزیع کننده است. کابینت آماده برای افرادی که محدودیت زمانی دارند و منابع مالی آنها زیاد نیست گزینه مناسبی می باشد، چراکه هزینه تمام شده کابینت آماده به دلیل حجم انبوه تولید پایین می باشد. مجموعه کابینت استوک آکبند پیشکاری بزرگترین ارائه دهنده کابینت های آماده در سطح کشور می باشد.

  • تنوع بالا
  • تحویل سریع
  • امکان بازدید نهایی کار
  • خوش قیمت

چرا کابینت پیش ساخته بخرم؟

ساده‌ترین پاسخ برای این سوال "صرفه جویی در زمان و هزینه" است. کابینت پیش ساخته در مدت زمان بسیار کوتاهی به دست مشتری می‌رسد. شما به راحتی می‌توانید بین گزینه‌های پیش رو کابینتی مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید و طی دو سه روز کابینت خود را تحویل بگیرید. به علاوه، نصب کابینت آماده بسیار آسان است و زمان و انرژی زیادی صرف نمیکند. درباره‌ی صرفه جویی در هزینه نیز باید بگوییم که کابینت پیش ساخته قیمت مناسبی دارد و انتخابی کاملا مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

متریال کابینت استوک

کابینت آماده یا استوک دیگر مانند سال‌های گذشته تنها به کابینت‌های فلزی محدود نمی‌شود. کابینت‌های آماده را می‌توانید با جنس‌ها و متریال‌های متفاوتی در بازار ببینید. رایج‌ترین ورقه‌هایی که برای ساخت کابینت پیش ساخته به کار می‌روند ام دی اف ساده، های‌گلاس، ممبران، و انزو هستند.

ام دی اف

 

کابینت آماده به چه کابینتی می گویند؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

کابینت ام دی اف تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارد و از محبوب‌ترین‌هاست. همچنین، مقاومت و طول عمر کابینت ام دی اف بسیار بالاست. با وجود تنوع زیاد، کیفیت بالا، و زیبایی ظاهری، این نوع کابینت قیمت مناسبی نیز دارد و برای هر قشری مناسب است. کابینت طرح چوب پرطرفدارترین نوع از کابینت ام دی اف است.

 

های‌گلاس

مغزی ورقه‌ی هایگلاس نیز از جنس ام دی اف است و کابینت هایگلاس نیز از استحکام و تنوع بالا برخوردار است، اما روکش آن با ام دی اف متفاوت می‌باشد. کابینت هایگلاس سطح شیشه‌ای و براق دارد و به بازتاب نور بالا معروف است. با کابینت هایگلاس آشپزخانه‌ی مدرن‌تری را خواهید داشت.

ممبران

ورقه‌ی کابینت ممبران  ام دی اف ای است که با روکش پی وی سی وکیوم می‌شود. بر روی کابینت ممبران طراحی‌ها و حکاکی‌های مدرن و کلاسیک صورت می‌گیرد و این کابینت را به کابینتی لوکس تبدیل می‌کند. انتخاب کابینت آماده‌ی ممبران به شما کمک می‌کند آشپزخانه زیبایی داشته باشید که اتفاقا ساده هم نیست و جلوه‌ی‌ خاص خودش را دارد.

انزو

 کابینت آماده به چه کابینتی می گویند؟ چه مزایا و معایبی دارد؟

ورقه‌ی کابینت انزو از باقی کابینت‌ها ضخیم‌تر و محکم‌تر است و با روکش پی وی سی یا رنگ پوشانده می‌شود. چهار طرف درب این کابینت با دستگاه برش می‌خورد و کابینت انزو را کابینتی متمایز می‌کند. سطح این نوع کابینت براق و شفاف است و جلوه‌ی زیبایی دارد. کابینت انزو برای آشپزخانه‌های سبک نئوکلاسیک انتخابی بسیار عالی‌ست.

کابینت آماده برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

کابینت استوک یا آماده برای هر آشپزخانه و هر محیطی می‌تواند مناسب باشد؛ زیرا، تنوع بالایی در رنگ، طرح و مدل دارد و می‌توان کابینت آماده مناسب با محیط را تهیه کرد. با این حال، کابینت استوک برای افرادی که دائما جا به جا می‌شوند و منزلشان را عوض می‌کنند، برای اداره‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها، و بسیاری از مراکز دیگر، ایده‌آل‌ترین گزینه است.

جمع بندی

کابینت آماده کابینتی‌ست که از پیش ساخته شده و در بازار موجود است. شما می‌توانید هر کابینتی را که دوست دارید انتخاب کنید و کابینت منتخب شما بدون اینکه زمان زیادی را در انتظار کابینت‌های خود بگذرانید، به دستتان خواهند رسید. با کابینت پیش ساخته دیگر لازم نیست وقت خود را هدر دهید و یا هزینه‌ی بالایی پرداخت کنید. این نوع کابینت با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شود و تنوع کمی ندارد؛ بنابراین، از این بابت نیز نگران نباشید.

منبع: وبسایت کابینت آماده پیشکاری



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.8 از 5)

نظرات شما: