بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

5 تکنیک برای داشتن پوست طبیعی بعد از آرایش

داشتن پوستی سالم و شفاف از مهم‌ترین شاخصه‌های زیبایی چهره است و توجه به دستورالعمل‌های اصولی جهت حفظ سلامت پوست، در افزایش درخشندگی، روشنایی و لطافت پوست صورت اعمال اثر می‌کند. ممکن است از متدهای خاصی برای آرایش روزانه چهره خود استفاده کنید، اما برای داشتن میکاپ طبیعی، نمی‌توانید تنها به تکنیک‌های متداول تکیه کنید. در این‌ مقاله ترفندهایی برای داشتن آرایشی سبک و طبیعی را معرفی می‌کنیم.

داشتن پوست طبیعی بعد از آرایش با استفاده از 5 تکنیک ساده

برای اینکه بتوانید به آرایشی لایت، سبک و طبیعی در طول روز دست یابید، لازم است از ترفندهای مناسب استفاده کنید. در ادامه به 5 مورد از اصلی‌ترین راهکارهای لازم برای داشتن پوستی طبیعی بعد از آرایش می‌پردازیم.

شستشو و پاکسازی پوست صورت

قبل از اینکه برای استفاده از هر نوع ماده آرایشی وارد عمل شوید، بهتر است ابتدا پوست صورت خود را با شوینده‌ای ملایم شستشو دهید تا آلاینده‌ها و چربی‌های موجود در منافذ پوست به طور کامل پاکسازی شوند. شستشوی صورت قبل از آرایش، خصوصا برای آن دسته از خانم‌هایی که پوستی چرب و مستعد جوش دارند ضروری است‌. بعد از شستن پوست با شوینده‌هایی مانند ژل شستشوی صورت، لازم است برای جلوگیری از خشک شدن پوست، استفاده از ماسک‌ یا کرم آبرسان را در اولویت قرار دهید تا رطوبت سلول‌های پوستی حفظ شود.

5 تکنیک برای داشتن پوست طبیعی بعد از آرایش

استفاده از پرایمر

در فرایند آرایش طبیعی صورت، استفاده از پرایمر مناسب جزء اصلی‌ترین مراحل محسوب می‌شود‌. به همین دلیل لازم است قبل استفاده از پنکیک یا کرم پودر از پرایمر استفاده کنید تا منافذ باز پوست بسته شده و پوستتان صاف و یکدست جلوه کند. استفاده از پرایمر برای پوست‌هایی که اثرات تیرگی، لک، کک و مک، فرورفتگی و ناهمواری بر روی آن‌ها وجود دارد، گزینه‌ای بسیار مناسب است تا جای جوش و تیرگی‌ها به طور کامل پوشش داده شود. پرایمر جایگزینی مناسب برای کرم‌های آرایشی است و استفاده از آن جهت صاف و یکدست جلوه دادن پوست‌های مستعد جوش و آکنه توصیه می‌شود. خرید انواع پرایمر ایرانی و خارجی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر بستن منافذ باز پوست خود، جلوه طبیعی آرایش روزانه را حفظ کنید.

استفاده از ضد آفتاب یا کرم پودر

استفاده از ضد آفتاب جزء ضروری‌ترین اقدامات برای داشتن یک روتین پوستی متعادل و اثربخش است. کاربرد کرم ضد آفتاب در آرایش چهره، به قدری متداول است که محصولاتی از این دست، عضو جدایی ناپذیر سبد خرید ماهانه بانوان به شمار می‌آید. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در تمامی فصل‌های سال ضرورت دارد و لازم است با توجه به نوع نیاز پوست خود، کرم ضد آفتاب با spf مناسب را انتخاب کنید.

اگر از ضد آفتاب‌های رنگی استفاده می‌کنید، می‌توانید از زدن کرم پودر صرف نظر کنید اما در صورت استفاده از ضد آفتاب‌های فاقد رنگ لازم است آرایش خود را با استفاده از کرم پودر مناسب تکمیل کنید. یک کرم پودر سبک با قابلیت پوشش دهی ایده‌آل، به شما برای کاور کردن لکه‌ها و تیرگی‌های مناسب کمک‌ می‌کند. در استفاده از کرم پودر، پوستتان را با میزان نازکی از کرم بپوشانید و از کرم‌هایی با رنگ سازگار و هماهنگ با رنگ پایه‌ای پوست خود استفاده کنید تا آرایشتان طبیعی‌تر به نظر برسد. برای تثبیت آرایش خود نیز می‌توانید از بهترین پودر فیکس خارجی و برندهایی مانند رز گلد بهره بگیرید.

استفاده از کانتور و هایلایتر

از کانتور یا پودرهای برنز کننده برای برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها استفاده کنید. مقدار مناسبی از کانتور را به قسمت بالای پیشانی، کناره شقیقه‌ها، اطراف بینی و خطوط فک خود نیز بزنید و به کمک پد یا اسفنج آن را محو کنید تا با ساده‌ترین راهکار، گریمی طبیعی و جذاب به ارمغان بیاید. در کنار استفاده از کانتور، استفاده از هایلایتر مناسب نیز به برجسته نشان دادن بخش‌های لازم کمک می‌کند.
به همین جهت لازم است با هایلایتر مورد نظر خود استخوان زیر ابرو، گوشه داخلی چشم‌ها، استخوان بینی، بالای گونه‌ها، بالای لب‌ها و‌ چانه را به شکل مناسب پوشش داده و از پد یا براش برای محو و پراکنده کردن آن استفاده کنید تا چهره‌تان گیراتر و آرایشتان طبیعی به نظر برسد.

آرایش چشم‌ها و لب‌ها

برای آرایش ابروها می‌توانید از ژل یا ریمل ابرو برای پهن و پرپشت نشان دادن آن‌ها استفاده کنید. قسمت‌های خالی ابروها را پر و یکدست کنید و دقت کنید که ابروهایتان بیش از حد تیره به نظر نرسند. برای اینکه آرایشتان لایت و نچرال جلوه کند باید از کشیدن خط چشم‌های پهن و دنباله‌دار اجتناب کنید و در صورتی که به کشیده نشان دادن چشم‌‌ها تمایل دارید، می‌توانید تنها خط رویش مژه‌ها بر روی پلک را با مداد مناسب تیره‌تر کنید. اگر مژه‌هایی کم‌پشت و بی‌حالت دارید یک لایه سبک از ریمل را بر روی مژه‌ها بزنید، اما در صورتی که مژه‌هایتان پرپشت و حجیم است، از فرمژه برای حالت دادن و از ژل مناسب برای فیکس کردن حالت مژه‌ها استفاده کنید.

برای آرایش لب‌ها به سراغ رژلب‌های سبک با رنگی نزدیک به رنگ طبیعی لب‌هایتان بروید و از تینت‌هایی با رنگ طبیعی و قابلیت نفوذپذیری به لایه‌های داخلی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای داشتن آرایش طبیعی نباید لب‌هایتان را بزرگ‌تر و حجیم‌تر از حالت عادی نشان دهید.

کلام آخر

تکنیک‌هایی که در این مقاله معرفی شدند، به شما برای داشتن میکاپی سبک و طبیعی در طول روز کمک می‌کنند. داشتن یک آرایش طبیعی ضمن زیبا و شاداب نشان دادن چهره شما، مضرات استفاده از آرایش‌های غلیظ و مواد آرایشی متنوع را تقلیل می‌دهد. بنابراین با استفاده از ترفندهای ارائه شده می‌توانید ظاهر طبیعی پوست خود را بعد از انجام میکاپ حفظ کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز