بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی؛ عاملی مهم در شناخت سبک رنگ‌آمیزی موها

بالیاژ یکی از تکنیک‌های مهم رنگ‌آمیزی مو است که روش‌های مختلفی برای هایلایت کردن موها در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. تنوع بالای سبک‌های هایلایت موها، با توجه به رنگ مو، کوتاهی یا بلندی آن و رنگ پوست افراد، باعث افزایش زیبایی چهره می‌شود. شناخت روش‌های هایلایت کردن و انتخاب سبک مناسب اجرای رنگ مو کمک بسیاری به شما می‌کند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی دو سبک مهم بالیاژ مو و تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی می‌پردازیم.

تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی را می‌دانید؟

بالیاژ برزیلی چیست؟

تفاوت بالیاژ روسی با برزیلی در روشن‌کردن طبیعی موها است. بالیاژ برزیلی با استفاده از رنگ طبیعی موها، تا پایین مو طیفی از رنگ تیره تا روشن تشکیل می‌شود. در این روش، هایلایت مو با فاصله بیشتری از ریشه شروع می‌شود و هرچه به سمت انتهای مو می‌رود، هایلایت‌ها رنگ روشن‌تری به خود می‌گیرند.

بالیاژ مو تکنیک جدیدی در هایلایت مو بوده که با رشته‌های بسیار نازک خود، حجم موها را افزایش می‌دهد. افرادی که موهای مجعدی دارند با استفاده از این سبک هایلایت می‌توانند زیبایی منحصربه‌فردی برای موهای خود بسازند.

نکاتی که باید در هنگام بالیاژ برزیلی به آن توجه کرد

رعایت کردن نکاتی است که باید در زمان انجام بالیاژ برزیلی به آن‌ها توجه کرد، در شناخت تفاوت‌های سبک‌های مختلف هایلایت مو موثر است. برای شناخت مهم‌ترین تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی پیشنهاد می‌کنیم با ثبت نام در بهترین آموزشگاه آرایش زنانه، به‌صورت اصولی این مهارت‌ها را یاد بگیرید.

مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان بالیاژ برزیلی به آن دقت شود، عبارت‌اند از:

  • رنگ کردن موهای پشت سر: این نکته مهمی است که در صورت فراموشی زیبایی هایلایت موی شما را از بین می‌برد.
  • جدا کردن دسته‌های مو از بالا: برای ایجاد کنتراست بهتر در موها باید موها را از بالا به‌صورت زیگزاگ از هم جدا کرد.
  • جداکردن موهای اضافه: موهایی را که قرار نیست هایلایت شوند، جدا کرده و از رنگ گرفتن و لکه لکه شدن موها در بالیاژ برزیلی جلوگیری کنید.
  • رها بودن موها در هوای آزاد: بهتر است موها در دمای محیط درون فویل باقی بمانند. بعد از بازکردن فویل‌ها نیز باید موها را مدتی در هوای آزاد گذاشت و سپس آن‌ها را شست.

تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی را می‌دانید؟

بالیاژ روسی چیست؟

بالیاژ روسی یا تکنیک ایرتاچ، روشی نوین در هایلایت‌کردن موها است که به‌جای شانه‌زدن سنتی از هوا برای رسیدن به ترکیبی یک‌پارچه برای رنگ‌ها کمک می‌گیرد. این نکته اولین تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی است. در این سبک، موها به چند دسته تقسیم‌ شده و به‌جای استفاده از تکنیک‌های دست آزاد، برای بالیاژ کردن از فویل استفاده می‌شود. این روش هایلایت‌ها را مورب‌تر بر روی مو کار کرده و از این طریق زیبایی بیشتری به موها می‌دهد. به دلیل جدید بودن این تکنیک، قیمت کلاس رنگ مو در آموزشگاه‌های مختلف برای آموزش این سبک، از بقیه متدها بالاتر است.

مزایای استفاده از تکنیک بالیاژ روسی

آگاهی از مزایای استفاده از تکنیک ایرتاچ، عامل مهمی در شناخت تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی است. بالیاژ روسی با هدف روشن‌کردن موها بدون وارد کردن کم‌ترین آسیبی به ریشه‌های آن، نتایجی درخشان برای رنگ‌آمیزی موها به همراه دارد.

مزایای استفاده از بالیاژ روسی عبارت‌اند از:

  • سرعت بالاتر نسبت به سایر سبک‌های هایلایت مو
  • ادغام ساده با موها و ایجاد ظاهری طبیعی
  • ماندگاری بیشتر
  • امکان انجام آن در خانه
  • بدون آسیب رساندن به پوست سر
  • همراه‌نداشتن واکنش‌های حساسیتی و سوختگی
  • امکان تنظیم درصد سبکی یا سنگینی هایلایت مو

تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی را می‌دانید؟

روش انجام بالیاژ ایرتاچ به شناخت تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی کمک می‌کند

بالیاژ روسی تکنیکی است که در صورت استفاده از رنگ‌های یکسان با ریشه، برای موها ماندگاری بالایی دارد. با توجه به کمک‌گرفتن این تکنیک از هوا برای ترکیب‌کردن رنگ‌ها، روش انجام آن نیازمند ظرافت و دقت بالایی است. برای شناخت تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی باید به چگونگی انجام دادن آن‌ها توجه کرد.

مراحل انجام بالیاژ روسی به ترتیب عبارت‌اند از:

  • تقسیم‌کردن موها به چند قسمت
  • سشوار و براشینگ موها
  • جداکردن موهای کوتاه‌تر
  • جداکردن تارهای بلندتر با کلپیس برای بلوند شدن و باقی ماندن موهای نازک‌تر در خارج از فویل
  • دکلره کردن موها به‌صورت مورب و قرار دادن آن‌ها در فویل
  • شستن موها بعد از رسیدن به پایه مناسب و استفاده از شامپو ضد زردی بعد از آن
  • استفاده از رنگساژ مناسب

یادگیری تفاوت بالیاژ روسی و برزیلی و اجرای آن پس از آموزش

شناخت تکنیک‌های متفاوت هایلایت مو تاثیر زیادی بر ارتقای کیفی کار علاقه‌مندان به آرایشگری دارد. آموزشگاه سیمای هانی به‌عنوان یکی از معتبرترین آموزشگاه‌های آرایشگری تهران، میزبان تعداد بالایی هنرجو است. مجموعه ما با برگزاری دوره‌های مختلف آرایش زنانه، آموزش طراحی و کاشت ناخن، انواع تاتوهای نیمه‌دائم و دائم، با بهترین امکانات و مجرب‌ترین اساتید، این آموزش‌ها را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در آموزشگاه سیمای هانی، از طریق سایت ما اقدام کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز