بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چطور پوستمان را برای آرایش بهتر آماده کنیم؟

تا زمانی که پوست صورت شما برای آرایش آماده نباشد، استفاده از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین لوازم آرایشی هم مفید نخواهد بود. دلیل آن هم این است که آماده‌سازی پوست به ثابت ماندن آرایش کمک کرده و عدم رسیدگی به صورت قبل از میکاپ، آرایش را نازیبا می‌کند. البته، باید توجه کنید که رسیدگی و آماده‌سازی پوست نیز اصول خود را داشته و نیازمند استفاده از محصولات به خصوصی می‌باشد. لذا، پیشنهاد می‌کنیم برای آماده‌سازی پوست و داشتن یک آرایش بی‌عیب و نقص، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه پوستمان را برای یک آرایش خوب آماده کنیم؟

چطور پوستمان را برای آرایش بهتر آماده کنیم؟

آماده‌سازی پوست یا به اصطلاح زیرسازی صورت برای آرایش، کارهایی است که قبل از انجام میکاپ صورت می‌گیرد. انجام زیرسازی پوست به تثبیت آرایش کمک کرده و از پخش شدن آن بر روی صورت جلوگیری می‌کند. لذا، خوب است برای داشتن یک آرایش حرفه‌ای، مراحل زیر را همراه با ما انجام دهید.

1. پوست صورتتان را لایه برداری کنید

سلول‌های مرده پوست یا همان پوسته پوسته‌های روی صورت، دلیل اصلی نخوابیدن کرم پودر و لوازم آرایشی بر روی صورت است. برای داشتن یک آرایش خوب، باید قبل از انجام هرکاری سلول‌های مرده را از بین ببرید. برای لایه برداری و از بین بردن این سلول‌های مزاحم نیز، کافی است از یک اسکراب لایه بردار استفاده کنید.
البته، اسکراب‌ها انواع متفاوتی دارند و شما باید نوع آن را متناسب با جنس پوستتان و قسمتی که می‌خواهید لایه‌برداری کنید انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای یک لایه برداری فوق‌العاده و از بین بردن سلول‌های مرده پوست، انواع اسکراب سنت ایوز است.

2. صورتتان را با آب و شوینده های مخصوص بشویید

برای داشتن یک آرایش خوب و ماندگار، باید بعد از هربار آرایش کردن و قبل از آن، صورت خود را با آب و شوینده‌های مخصوص پوست بشویید. فراموش نکنید که هر نوع شوینده‌ای هم برای پوست مناسب نبوده و بهتر است از محصولات مراقبتی پوست و ژل‌های شست‌وشوی صورت استفاده کنید. پوست را با آب و شوینده تمیز کرده و صورتتان را با یک حوله نرم خشک کنید.

3. آلودگی های باقی مانده بر پوست را با تونر پاک کنید.

اگر احساس می‌کنید که هنوز چربی و آلودگی بر روی پوست شما باقی مانده است، پوست صورت را با یک تونر تمیز کنید. برای این کار کافی است مقداری از تونر را بر روی پنبه بریزید و به آرامی بر روی پوست بکشید. با این کار منافذ باز پوستتان نیز برای آرایش بسته خواهد شد.

4. از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

حال نوبت به استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان می‌رسد. به این منظور، لازم است تا قبل از شروع آرایش، همه قسمت‌های صورت به خصوص نواحی خشک پوست را با کرم آبرسان مرطوب کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله، میزان و حجم استفاده از کرم مرطوب کننده بسیار اهمیت دارد، زیرا استفاده بیش از حد از آن موجب چرب شدن پوست و پخش شدن آرایش در بلند مدت می‌شود.
اگر به دنبال یک کرم مرطوب کننده خوب هستید و می‌خواهید کرم‌هایی با خاصیت جوان سازی پوست خریداری کنید، برند مورینگا را حتما امتحان کنید. خرید بهترین مدل کرم مورینگا شما را در یک آرایش حرفه‌ای و زیبا کمک خواهد کرد.

5. از استفاده از پرایمر غافل نشوید

اگر می‌خواهید که آرایشتان برای ساعت‌ها ثابت بماند و تغییر پیدا نکند، از پرایمر استفاده کنید. پرایمرها از محصولات زیرسازی آرایش محسوب می‌شوند و پوست صورت را برای استفاده از سایر لوازم آرایشی آماده می‌کنند. البته، توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از پرایمر نیز مناسب نبوده و بهتر است تنها به اندازه دو یا سه نقطه برای تمام صورت استفاده کنید.

6. آرایش صورت را شروع کنید

حال، آماده‌سازی قبل از آرایش به پایان رسیده و وقت شروع میکاپ است. کرم پودر، کانسیلر، ژل ابرو، ریمل و ... را آماده کرده و آرایش جذاب و خیره‌کننده خود را شروع کنید.

  • کرم پودر: ابتدا با کرم پودر شروع کنید. کرم پودر را بر روی تمام پوست پخش کرده و جای و جوش و لک را با آن پنهان کنید.
  • کانسیلر: اگر بعد از استفاده از کرم پودر هنوز جای لک و تیرگی بر روی پوست باقی بود، از کانسیلر کمک بگیرید. در هنگام استفاده از کانسیلر به این موضوع توجه کنید که آن‌ها انواع و رنگ‌های مختلفی دارند و باید متناسب با نیازتان از آن‌ها استفاده کنید.
  • ژل ابرو: امروزه اکثر خانوم‌ها تمایل دارند تا به جای رنگ کردن ابروها و مداد کشیدن آن‌ها، ابروهایشان را لیفت کنند. اگر شما هم تمایل دارید تا به سبک خانوم‌های امروزی آرایش کرده و ابروهایتان را بدون مراجعه به سالن‌های زیبایی لیفت کنید، پیشنهاد می‌کنیم به خرید ژل ابرو اسنس از مو تن رو حتما اقدام کنید. ژل ابرو اسنس ماندگاری بالایی داشته وبا کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد، ابروهایتان را به بهترین شکل لیفت می‌کند.

مابقی لوازم آرایشی همچون رژلب، ریمل چشم، رژگونه، مداد چشم و ... به سلیقه شما بستگی داشته و می‌توانید بعد از انجام تمام مراحل بالا، از این لوازم آرایشی نیز استفاده کنید.

 


سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با آماده‌سازی پوست برای آرایش صحبت کرده و شما را با نکاتی که در هنگام آماده کردن صورت باید به آن توجه کنید آشنا کردیم. همچنین، به این موضوع پرداختیم که استفاده از هر نوع محصولی برای صورت مناسب نبوده و بهتر است برای لایه برداری و شست‌وشو از محصولات مراقبتی پوست استفاده کنید. در پایان، امیدواریم  که مقاله تهیه شده موردتوجه شما قرار گرفته باشد و در یک میکاپ و آرایش حرفه‌ای راهنمایی‌تان کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)

نظرات شما: