بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

در این مطلب قصد داریم به راهنمای خرید لباسشویی بپردازیم و نکاتی را مورد بررسی قرار دهیم که به شما در انتخاب ایده آل کمک خواهد کرد. هیچ فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه برندی را دارید. آیا می‌خواهید لباسشویی بوش را خریداری کنید یا اقدام به خرید لباسشویی دوو کنید. زیرا نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم فارغ از برند و مارک است. با راهنمای خرید لباسشویی و نکات مهم آن همراه باشید.

قبل از خرید لباسشویی این مطلب رو بخونید!

نکات خرید لباسشویی

قطعا از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید لباسشویی به آن اشاره می‌کنیم این است که کیفیت و مرغوبیت دستگاه را فدای قیمت آن نکنید. شاید خرید لباسشویی در نگاه اول یک امر ساده به نظر برسد. اما هنگامی که در آن عمیق می‌شوید با مواردی مواجه خواهید شد که دید شما را تغییر می‌دهد. قبل از آنکه به راهنمای خرید لباسشویی بپردازیم باید مدل‌هایی مختلف این دستگاه را معرفی کنیم. مدل درب از بالا و درب از جلو رایج‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی می‌باشند که توسط برندهای متعددی در سراسر جهان به تولید می‌رسند.

اگر درب از بالا باشد به این معناست که محل ورود و خروج لباس از همان بخش انجام می‌شود. معمولا کلیدهای کنترل بر روی پنل بالایی تعبیه می‌شوند. بازدهی این نوع از ماشین‌های لباسشویی بالاست و نیازی نیست برای خروج لباس خم شوید. زیرا مدل‌های درب از جلو نیازمند خم شدن شما در هنگام خارج کردن لباس‌ها می‌باشد که این امر برای افراد مسن و بیمار موقعیت دشواری ایجاد می‌کند. معمولا لباسشویی‌هایی که از بازدهی بالایی برخوردار هستند و درب آن‌ها از بالا می‌باشد انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

با تسمه یا بدون تسمه

در راهنمای خرید لباسشویی باید به این موضوع اشاره کنیم که لباسشویی‌های فاقد تسمه از صدا و لرزش بسیار کمتری برخوردار هستند. زیرا موتور آن‌ها در پشت تعبیه می‌شود و محفظه را بدون استفاده از تسمه به گردش در می‌آورد. این دستگاه‌ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند و قدرت موتور آن‌ها بیشتر است. از نکات خرید لباسشویی بدون تسمه این است که حساسیت بالایی نسبت به ضربه یا تغییرات ولتاژ دارند و باید مراقب این مساله باشید.
ماشین لباسشویی‌هایی که تسمه‌ای هستند صدا و لرزش زیادی دارند. اگر بخواهیم لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که اگر حجم زیادی از لباس (بیشتر از ظرفیت) را درون ماشین لباسشویی بدون تسمه قرار دهیم شستشو را انجام نمی‌دهد و می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد. اما توانایی تشخیص چنین موضوعی در لباسشویی بدون تسمه وجود ندارد و این امر به مرور زمان می‌تواند باعث خرابی و استهلاک زودهنگام دستگاه شود.

قبل از خرید لباسشویی این مطلب رو بخونید!

ظرفیت دستگاه

از نکات خرید لباسشویی توجه به ظرفیت آن است. همان طور که می‌دانید ماشین‌های لباسشویی در ظرفیت‌های ۷ کیلو الی ۱۵ کیلو تولید می‌شوند. اما برخی از برندها اقدام به تولید سایر ظرفیت‌ها نیز می‌کنند. این میزان به وزن لباس‌های خشک بستگی دارد. ماشین‌هایی که از ظرفیت پایین مانند ۷ کیلوگرم برخوردار هستند برای نگهداری در منزل ساخته می‌شوند و می‌توان به راحتی آن‌ها را درون آشپزخانه تعبیه کرد. اما با افزایش ظرفیت دستگاه شاهد بزرگ‌تر شدن ابعاد آن نیز هستیم.

برنامه‌های شستشو

در هنگام خرید ماشین لباسشویی باید توجه ویژه‌ای به برنامه‌های شستشوی آن داشته باشید. اگر قصد دارید لباس‌هایی با الیاف نخی و حساس را درون دستگاه بشوئید باید از وجود برنامه‌های استاندارد دستگاه مانند شستشوی نخ، پنبه، ابریشم و… اطمینان حاصل کنید. شستشوی سریع یکی از برنامه‌های پرطرفدار برای ماشین‌های لباسشویی می‌باشد که این اجازه را به کاربران می‌دهد که لباس‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بشویند.

سرعت چرخش

سرعت استاندارد ماشین‌های لباسشویی چیزی حدود ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. برخی از افراد تمایل دارند دستگاهی را انتخاب کنند که سرعت بالاتری دارد. زیرا زمان مورد نیاز برای خشک کردن لباس‌ها را کاهش می‌دهد. اما برخی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند سرعت خشک کردن پایین باشد اما خشکشویی تمیز انجام شود.

بهره‌وری انرژی

تمام دستگاه‌های برخی از جمله ماشین لباسشویی، دارای شاخص بهره وری انرژی می‌باشند. این شاخص نشان دهنده میزان برقی است که دستگاه به طور سالیانه مصرف می‌کند. در راهنمای خرید لباسشویی باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که شاخص بهره وری انرژی ۶۸ یا کمتر مناسب خواهد بود. اما اگر دستگاه دارای برچسب +++A بود باید شاخص بهره وری ۴۶ داشته باشد. این شاخص کمک می‌کند تا میزان مصرف آب کاهش پیدا کند. لازم به ذکر است برچسبی که بر روی ماشین لباسشویی زده می‌شود صرفا نشان دهنده شاخص نیست. بلکه میزان مصرف آب در هر چرخش به ازای لیتر را نیز نمایش می‌دهد و می‌تواند میزان شستن و سرعت چرخش در هر دسیبل را نیز نشان دهد.

ضمانت و گارانتی

اغلب تولیدکنندگان محصولات خود را از تاریخ فروش به مدت ۱ سال گارانتی می‌کنند و اگر در طول یکسال خسارتی به دستگاه وارد شد، آن را تقبل می‌کنند. البته برندهای باکیفیت گارانتی‌های ۵ساله نیز دارند که شامل هزینه‌های تعمیر و جابجایی است. اغلب مشتریان بر این اعتقاد هستند که برندهای باکیفیت، گارانتی‌های طولانی مدت‌تری را ارائه می‌دهند زیرا از کیفیت محصولات خود اطمینان دارند.

طول عمر

در راهنمای خرید لباسشویی باید اشاره‌ای به اهمیت طول عمر دستگاه نیز داشته باشیم. قطعا شیوه نگهداری از دستگاه عامل مهمی در افزایش طول عمر آن محسوب می‌شود. وسایل برقی و الکتریکی حساسیت زیادی دارند و اگر نتوانید به درستی از آن‌ها نگهداری کنید طول عمرشان به شدت کاهش پیدا می‌کند. در سال‌های گذشته برندهای خارجی بسیار مرغوب بودند. اما امروز همین میزان از کیفیت را می‌توان در برندهای داخلی نیز مشاهده کرد. برندهای داخلی علاوه بر مرغوبیت، از تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند هستند و با خرید آن‌ها می‌توانید به چرخه اقتصاد در ممکلت کمک کنید.

قبل از خرید لباسشویی این مطلب رو بخونید!

کدام لباسشویی برای من بهتر است؟

پس از آنکه نکات خرید لباسشویی را مورد بررسی قرار دادیم نوبت به این می‌رسد که به یک سوال متداول پاسخ دهیم و آن هم این است که کدام مدل لباسشویی برای شما مناسب‌تر است؟ آیا دستگاه‌های اتوماتیک عملکرد بهتری دارند یا دستگاه‌های نیمه اتوماتیک؟ قطعا بهترین انتخاب بر اساس نیاز شما تعیین می‌شود. اگر بخواهید دستگاه‌های نیمه اتوماتیک را انتخاب کنید غالبا از دو محفظه برای شستن و خشک کردن لباس برخوردار هستند. به همین دلیل باید بعد از اتمام شستشوی لباس آن‌ها را از محفظه خارج کنید و درون خشک کن قرار دهید. اما لباسشویی‌هایی که کاملا اتوماتیک هستند تنها از یک محفظه برخوردارند و عملیات خشک کردن در همان جا نیز انجام می‌شود.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: