بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

احتمالا نام‌های یاقوت سرخ، یاقوت قرمز، سنگ روبی و یاقوت سانچیا به گوشتان خورده باشد و این سوال برایتان پیش آمده باشد که تفاوت این سنگ‌ها با هم چیست؟ سنگ یاقوت از قدیم مورد توجه بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بوده است. امروزه نیز یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی که سالانه افراد زیادی متقاضی خرید آن هستند، یاقوت است. اما اغلب افراد، شناختی از خصوصیات یا ویژگی‌های آن ندارند و تنها به دلیل زیبایی و شکوهی که یاقوت به استایلشان اضافه می‌کند، اقدام به خرید جواهر می‌کنند. یاقوت در بازار اکثرا به دو اسم یاقوت سانچیا سنگ روبی که همان یاقوت سرخ یا قرمز است موجود می‌باشد. اما تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی چیست؟

ما در این‌ مقاله برای پاسخ به این پرسش تصمیم گرفتیم که ابتدا شما عزیزان را با خصوصیات سنگ قیمتی رنگی یاقوت آشنا کنیم و سپس نکات مهمی در مورد سنگ روبی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آشنایی با تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی
سنگ یاقوت سانچیا

 

آشنایی با خصوصیات سنگ یاقوت سانچیا:

پیش از بررسی تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی نیاز است به سوال دیگری پاسخ دهیم. چرا سنگ یاقوت سانچیا را اینگونه نام‌گذاری کرده‌اند؟ به این دلیل که این سنگ یاقوت در محلی به اسم "سانچیا" استخراج می‌شود. یکی از دلایلی که موجب پر طرفداری آن می‌شود این است که سختی آن بسیار بالا است. بعد از الماس، سخت‌‎ترین سنگ طبیعی یاقوت است. اگر از رنگ این سنگ خارق العاده می‌پرسید، باید بگوییم که اغلب اوقات قرمز روشن است. ولی در برخی موارد به رنگ زرد و نارنجی نیز دیده می‌شود. جالب است بدانید که بسیاری از افراد عنوان سنگ عشق را نیز به آن داده‌اند. حتی بسیاری از زوج‌های عاشق به عنوان هدیه انگشتر طلا با سنگ یاقوت می‌خرند.

خواص درمانی معجزه آسای سنگ یاقوت سانچیا:

خوب است بدانید که سنگ گران‌بهای یاقوت خواص درمانی بسیار زیادی دارد. بسیاری از کسانی که به بیماری قلبی دچار هستند، علاوه بر اینکه دارو مصرف می‌کنند، استفاده از انگشتر یاقوت مردانه یا زنانه را نیز در استایل زندگی روزمره خود جای می‌دهند. افرادی که دچار سرطان خون هستند نیز برای بهبود روند درمانی خود از جواهراتی که از سنگ یاقوت سانچیا ساخته‌شده، استفاده می‌کنند. همچنین اگر در اطرافتان زن بارداری وجود دارد و استرس زایمان را دارد، می توانید یک آویز یاقوت به او هدیه دهید چرا که این سنگ قیمتی یکی از بهترین مسکن‌ها برای کاهش درد زایمان است.

آشنایی با خصوصیات سنگ روبی:

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که نام سنگ روبی به گوشش خورده باشد. ولی اکثر ما اسم یاقوت سرخ را بارها شنیده ایم. حال خوب است بدانید که نام دیگر یاقوت سرخ، همان سنگ روبی است. در واقع کلمه روبی در زبان لاتین به معنای رنگ قرمز یا سرخ می‌باشد. همین نکته باعث شده که این سنگ گران‌بها را به اسم روبی نیز بشناسیم. اگر رقابتی بین سخت‌ترین سنگ های جهان به راه بیفتد، می توان جایگاه دوم را به سنگ روبی اختصاص داد. در واقع همین خصوصیت باعث شده که از قدیم الایام تا به امروز این سنگ قیمتی رنگی بسیار محبوب باشد.

 یکی از اصلی‌ترین معیارها برای تشخیص مرغوبیت سنگ نامبرده، رنگ آن می‌باشد. به عبارتی دیگر، هر چقدر رنگ آن بیشتر رو به قرمز تیره باشد، کیفیت آن بهتر است. چگونه ناخالصی سنگ روبی را تشخیص‌دهیم؟ یکی از واضح‌ترین راه‌ها این است که لکه‌های تیره کوچکی درون آن وجود داشته باشد. نکته مثبت استفاده از این روش این است که حتی افراد غیر متخصص نیز می‌توانند از آن کمک بگیرند.

آشنایی با تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی
سنگ یاقوت سرخ

خواص درمانی معجزه آسای سنگ روبی:

سنگ روبی خواص بسیار زیادی دارد. هندی‌ها معتقدند که خرید انگشتر یاقوت باعث می‌شود که پیوند ازدواج مانا گردد. به جز هندی‌ها مردم کشور چین نیز از طرفداران سنگ روبی بوده‌اند. یعنی آنان این سنگ را عامل نیرو بخشی به سربازان خود می‌دانسته و همواره در ساخت زره جنگی از آن بهره می برده‌اند. شاید این تفکر چینی‌ها به این علت بوده است که سنگ قیمتی یاقوت موجب افزایش تمرکز می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده کسانی که  جواهراتی از جنس یاقوت دارند، در زندگی کاری خود موفق‌تر از سایرین هستند. به این دلیل که این سنگ تمرکز خاطر را دو چندان می‌کند! همچنین دانشمندان معتقدند که سنگ روبی یکی از بهترین راهکارها برای رویارویی با اضطراب می‌باشد.

تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی چیست؟

اولین تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی مربوط به رنگ آن است. همانطور که گفتیم در برخی موارد یاقوت سانچیا به رنگ نارنجی و زرد نیز دیده می‌شود. به علاوه محل استخراج این دو نوع سنگ گرانبها نیز متفاوت است. یاقوت سانچیا در اغلب موارد در سریلانکا و ماداگاسکار استخراج می‌شود. این در حالی است که سنگ روبی منابع استخراج بیشتری دارد. همین موضوع باعث شده که زیر مجموعه‌های آن را براساس محل استخراج تقسیم‌بندی کنند.

طبق تحقیقات انجام شده میزان ناخالصی سنگ سانچیا بیشتر از سنگ روبی است. همین تفاوت سنگ سانچیا و سنگ روبی باعث شده قیمت دومین مورد بیشتر باشد. در واقع این خصوصیت موجب می‌شود که سنگ روبی گران‌بهاتر باشد. درخشش و براقی سنگ روبی نیز تا حد زیادی بیشتر از یاقوت سانچیا است. همین نکته باعث شده که درصد بیشتری از افراد متقاضی خرید آن باشند. درست است که هر دو مورد جزو سخت‌ترین سنگ‌های جهان هستند. ولی وقتی زمان مقایسه می شود، باید گفت که سختی سنگ روبی دوچندان است.

آشنایی با تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی
گوشواره یاقوت

 

پاسخ به برخی از پرتکرارترین پرسش‌ها:

حال که تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی را بررسی کردیم، وقت آن است که به برخی سوالات پرتکرار جواب دهیم.

سنگ روبی بیشتر مناسب متولدین کدام ماه است؟

به دلیل خصوصیات منحصر‌به‌فردی که سنگ نامبرده دارد، می‌توان آن را مناسب تمامی افراد دانست. ولی طبق تقسیم‌بندی انجام شده آن را سنگ برج سرطان یا ماه تیر می‌دانند.
با توجه به تفاوت سنگ سانچیا و سنگ روبی، بهترین انتخاب کدام مورد است؟

ارائه تفاوت سنگ سانچیا و سنگ روبی تنها به این دلیل است که شما با توجه به سلیقه خود بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید. در واقع درست است که در برخی از موارد همچون درخشش و درصد ناخالصی سنگ روبی، برتری دارد، اما با این وجود نمی‌توان آن را بهترین انتخاب برای تمامی افراد دانست.

 

آشنایی با تفاوت یاقوت سانچیا و سنگ روبی
گوشواره یاقوت

 

یاقوت سرخ در جواهری زمردی

در جواهری زمردی شما انواع مصنوعات طلا و جواهر با یاقوت سرخ را می‌‌توانید پیدا کنید.‌ انواع گوشواره، انگشتر، گردنبند و نیم‌های یاقوت سرخ را در گالری زمردی می‌توانید پیدا کنید. کافیست سری به شعبات جواهری زمردی در جردن یا بازار بزنید، یا اگر فرصت مراجعه حضوری ندارید، می‌توانید اقدام به خرید آنلاین جواهرات با سنگ یاقوت کنید.

سایت زمردی، سه نماد معتبر در حوزه کسب و کار مجازی با بالاترین امتیاز دارد. کارشناسان زمردی به شما دقیق‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مشاوره در رابطه با خرید طلا و جواهر را می‌دهند. گالری زمردی با خدمات پس از فروش و مشاوره‎‌های حین خرید، تجربه خرید آنلاین را برایتان شیرین کرده است.

اگر جواهر مورد نظرتان را میان کارهای موجود در وبسایت یا گالری زمردی پیدا نکردید، نگران نباشید! چرا که زمردی رویای شما را با با کیفیت‌ترین متریال و طبق جدیدترین تغییرات دنیای مد و فشن خلق می‌کند.

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز