بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

منظور از جواهرات شخصی سازی شده چیست؟

شخصی سازی طلا، یعنی طلایی را سفارش دهید که مختص خودتان است. همانطور که از اسم این عبارت مشخص است، طلا را شخصی سازی می‌کنید. یعنی شما با دادن یک طرح طلا و جواهر که مورد علاقه‌تان است به یک طلاساز ماهر و زبردست، طلا را شخصی و مختص خود می‌کنید. ساخت طلای سفارشی برای بسیاری از مردم جذاب است و از آن استقبال زیادی می‌کنند. همین امر باعث شکل‌گیری هنری به نام تایپوگرافی طلا شده است. به طور کلی، تایپوگرافی یک هنر زیبا در نوشتن متن‌ است، به گونه‌ای که یک جمله یا حتی یک اسم را با فونتی زیبا و حالتی خاص، نوشته و پیرینت یا چاپ می‌کنند. تایپوگرافی طلا در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. طلاسازان خوش‌ذوق و چیره‌دست، برای مشتریان خوش سلیقه و سخت‌پسند خود اقدام به تولید و ساخت طلاهای منحصر به فردی که فقط مختص خودشان است، می‌نمایند. از مزایای شخصی‌سازی طلا این است که شما می‌توانید بر روی حلقه ازدواج، دستنبد طلا ظریفی که دوست دارید یا حتی گردنبند خود نام خودتان یا محبوبتان و یا حتی تاریخ خاصی را حک کنید. اگر می‌خواهید با این هنر خاص و بی‌نظیر بیشتر آشنا شوید با ما همراه باشید.

مزایا و معایب طراحی شخصی زیورآلات طلا

امروزه بسیاری از طلا فروشی‌ها، زیورآلات دلخواه مشتری‌هایشان رامتناسب با سلیقه و روحیه آن‌ها طراحی و عرضه می‌کنند. این گالری‌ها با این روش چنین شانسی را برای مشتریان خود مهیا کرده‌‌ند، تا آن‌ها بتوانند طلای دلخواه خود را سفارش دهند و ازخاص بودن زیورآلات خود لذت ببرند. از آنجا که ساخت طلای سفارشی و طراحی خاص برای تمامی زیورآلات مانند گردنبند، انواع دستبند طلا ظریف یا پهن، انگشتر و .. انجام می‌شود. شما می‌توانید با خیال راحت هر سنگ و نگینی را به صورت خاص و ویژه انتخاب و در زیور مد نظر خود استفاده نمائید. طلاهایی که به صورت سفارشی تهیه می‌شوند از نظر کیفیت با سایر طلاهای بازار برابری می‌کنند و تنها مزیت آن‌ها این است که مطابق با سلیقه و خواست مشتری ساخته می‌شوند و نمونه مشابه آن وجود ندارد.

مزایای ساخت طلای سفارشی

اولین و مهم‌ترین مزیت ساخت طلای سفارشی این است که شما صاحب یک زیور خاص می‌شوید که در دنیا تنها یک نمونه از آن وجود دارد و تمام جزئیات و طراحی، نوع سنگ و حتی نوشته و نقش و نگار روی آن مطابق میل و سلیقه خودتان است. از آنجایی که وقتی می‌خواهید یک خرید عالی و بی‌نقص داشته باشید باید به نکاتی از قبیل رنگ پوست، سایز، ویژگی‌های فردی و ... توجه نمائید، در نتیجه شخصی‌سازی طلا در واقع به نوعی رعایت تمام نکاتی است که باید در نظر بگیرید. با این روش شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های فردی خود طلا را سفارش دهید. فرقی نمی‌کند این طلا، دستبند، انگشتر، گوشواره یا یک گردنبند طلا شیک باشد، شما می‌توانید برای ساخت آن هر اسم، شعر، طرح یا لوگوی خاصی را طراحی و به طلاساز بسپارید.

منظور از جواهرات شخصی سازی شده چیست؟

معایب سفارشی سازی زیورآلات

تنها اشکالی که می‌توان برای سفارشی سازی طلا در نظر گرفت، هزینه بالای آن است. چرا که شما باید در هنگام سفارش یک طرح ویژه، هزینه بیشتری به طلاساز و طراح بدهید چرا که باید برای شما به صورت خاص وقت بگذارد تا بتواند نظر شما را تامین نماید. بطور مثال وقتی می‌خواهید یک گوشواره طلا مدرن را با سلیقه خود سفارش دهید، باید تمام جزئیات کار و ریزه کاری‌های طرح توسط طلاساز با شما بررسی شود و این خود مستلزم صرف وقت و زمان زیادی است که باعث افزایش هزینه کار می‌گردد. نکته دیگری که در این بین وجود دارد این است که، اگر نتیجه کار مورد پسند شما واقع نشود، هیچ راه برگشتی وجود ندارد، چرا که انتخاب خودتان است.

حکاکی بر روی طلا

در گذشته از روش‌های قلم زنی و مکانیکی برای حکاکی طرح بر روی طلا و جواهر استفاده می‌کردند اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی حکاکی لیزری این کار را بسیار دقیق و تمیزتر از قبل انجام می‌دهد. حکاکی لیزری یکی از جدیدترین روش‌ها برای حک کردن نوشته و تصویر بر روی سطوح مختلف و به خصوص فلزات گران‌بها می‌باشد. از مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • افزایش سرعت کار
  • قیمت مناسب
  • قابلیت حکاکی انواع طرح‌ها و نقوش ظریف بر روی تمامی زیورآلات حتی انگشتر طلا ظریف
  • قابلیت حکاکی تصاویر
  • خروجی مطلوب
  • قابلیت اجرا بر روی تمام فلزات
  • قابلیت اجرا بر روی سنگ‌های قیمتی
  • قابلیت اجرای فونت‌های فارسی، لاتین و انواع کاراکترها
  • قابلیت حکاکی بر روی پلاستیک
  • راندمان بالا

کلام آخر

مسلما داشتن دستنبد طلا ظریف یا پهن، گردنبند یا هر نوع زیوری که تک و منحصر به خودتان باشد، بسیار جذاب و خواستنی است. شما می‌توانید با استفاده از سفارشی‌سازی طلا، هر آنچه که در رویا و خیالتان دوست دارید، به واقعیت تبدیل کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: