بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

حضور فرش در آشپزخانه می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در این فضا باشد.استفاده از فرش برای آشپزخانه لازم و اجباری نیست ولی بسیاری از افراد تصمیم می‌‌گیرند که در آشپزخانه خود با توجه به سلیقه شخصی از انواع مختلف فرش استفاده کنند. هنگام چیدمان دکوراسیون آشپزخانه اولین سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا از فرش استفاده کنیم یا خیر .اغلب ما ایرانی‌ها از فرش برای فضاهای مختلف استفاده می‌کنیم،زیرا فرش فضا و دکوراسیون را قطعاً زیباتر می‌کند.در این مقاله شمارا با انواع فرش که مناسب آشپزخانه هستند آشنا می‌کنیم تا به‌راحتی بتوانید بهترین‌ترین فرش را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

چرا آشپزخانه فرش لازم دارد؟

چرا برای آشپزخانه فرش بخریم؟

فرش آشپزخانه علاوه بر جنبه زیبایی، بهترین عایق برای اغلب سطوح است. فرش باعث می‌شود که قدم زدن در محیطی که کف‌پوش سنگی و سرامیکی دارند لذت‌بخش باشد. علاوه بر این، فرش‌ها از شکستن ظروف چینی، کریستال، شیشه‌ای و سرامیکی شما در صورت افتادن جلوگیری می‌کند.با توجه به اینکه امروزه غالباً از کف‌پوش‌های سفید و روشن استفاده می‌گردد، فرش باعث می‌شود که سطوح، کمتر کثیف به نظر برسند . پس لازم نیست به‌طور مرتب کف آشپزخانه خود را جارو کنید و تِی بکشید، ضمن اینکه تمیز کردن فرش نیز  راحت‌تر است.

چه فرشی برای آشپزخانه مناسب است؟

 مهم‌ترین سؤال هنگام خرید فرش برای آشپزخانه این است که چه فرشی برای آشپزخانه من مناسب است؟ فرش‌ها در ابعاد، طرح‌ها و جنس‌های مختلفی بافته می‌شوند و به فروش می‌رسند. پس جواب این سؤال به طراحی دکوراسیون شما و میزان هزینه‌ای که قصد دارید برای فرش آشپزخانه خود کنید بستگی دارد.

متداول‌ترین الیاف بکار رفته در فرش، پلی‌استر، پلی‌پروپیلن و اکرولیک است. به‌طورکلی اکرولیک یکی از بهترین الیاف برای فرش ماشینی است که از ثبات رنگی و ماندگاری بالایی برخورداراست . همان‌طور که می‌دانید اکرولیک به نسبت پلی‌استر و پلی‌پروپیلن گران‌تر است . اگر در آشپزخانه آبریزی فراوان و یا رطوبت زیاد است و مخصوصاً در شمال کشور رطوبت هوای زیادی وجود دارد، بهترین فرش از جنس‌های پلی‌استر و پلی‌پروپیلن است . اگر قصد خرید فرش ارزان برای آشپزخانه دارید فرش‌های 500 و 700 شانه از جنس پلی‌استر و پلی‌پروپیلن بهترین گزینه است.

فرش چاپی و کلاریس

جدیدترین فرش ماشینی، فرش‌های چاپی و کلاریس است که از تنوع طرح و رنگ بی‌نهایت برخوردارند . فرش‌های چاپی اغلب از جنس پلی‌استر هستند که در ابتدا به‌طور سفید و خام بافته می‌شوند و سپس طرح دلخواه بر روی فرش چاپ می‌شود . این‌گونه فرش‌ها برخلاف باورهای اشتباه، از ثبات رنگی بالایی برخوردارند و به‌مرورزمان و با شستشو رنگ خود را از دست نمی‌دهند . اگر شما به دنبال طرح‌های خاص برای سِت کردن فرش با چیدمان آشپزخانه هستید می‌توانید با ارسال طرح موردنظر خود، فرش چاپی همان طرح را سفارش دهید . این فرش‌ها در ابعاد گوناگون قابل سفارش هستند. هم‌چنین شما می‌توانید با ارسال عکس موردنظر خود به مجموعه فرش افرند، هراندازه دلخواهی که مدنظرتان هست، سفارش تولید فرش چاپی بدهید. فرش افرند می‌تواند چاپ عکس روی فرش را در سریع‌ترین زمان ممکن و باکیفیتی بی‌نظیر، تولید و به دست شما برساند.

چرا آشپزخانه فرش لازم دارد؟

فرش‌های مدرن و فانتزی

این فرش‌ها از پرطرفدارترین فرش‌ها با ظاهری مدرن برای آشپزخانه هستند که دارای طرح‌های خلوت و به‌روز هستند. این فرش‌ها قیمت مناسبی دارند و معمولاً از جنس پلی‌استر هستند و در شانه‌های 420 ، 500 و 700 بافته می‌شوند. لذا با توجه به دکوراسیون منزل و آشپزخانه این فرش‌ها می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

فرش‌های کلاسیک

فرش‌های کلاسیک از اصالت طرح و نقشه برخوردارند و ازلحاظ زیبایی کم‌نظیر هستند. اگر سالن و آشپزخانه شما یکدست باشد (اصطلاحاً اوپن) و فرش‌های شما کلاسیک بوده و دکوراسیون شما نیز حالت مینی‌مال و کلاسیک داشته باشد، این فرش‌ها گزینه مطلوبی برای شما هستند. فرش‌های کلاسیک عمدتاً از جنس اکرولیک با شانه 700 ، 1200 و 1500 بافته می‌شوند . این فرش‌ها در برابر سایش بسیار مقاوم هستند و نسبت به دیگر فرش‌ها کمی گران‌ترند.

چرا آشپزخانه فرش لازم دارد؟

فرش پتینه و وینتیج

فرش وینتیج که ظاهری کهنه‌نما و مدرن دارند برای آشپزخانه و سالن پذیرایی مناسب هستند و می‌تواند یک انتخاب خوب برای فرش عروس باشد . اگر در سالن خود از فرش‌های مدرن و پتینه استفاده می‌کنید، بهتر است با توجه به ابعاد و اندازه آشپزخانه خود همان فرش را در ابعاد کوچک‌تر نیز استفاده کنید. رایج‌ترین شانه برای این فرش‌ها 1200 شانه در تراکم 3600 است که ریزبافت و متراکم است  و به آشپزخانه شما ظاهری مدرن می‌دهد .

گبه برای آشپزخانه

گبه ترکیب رنگ‌های گرم با نقش‌های سنتی است. این ترکیب بسیار آرامش‌بخش و چشم‌نواز است و لذا امروزه استقبال از گبه‌ها رو به افزایش است . گبه‌های ماشینی از جنس پلی‌پروپیلن هستند که در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم هستند و کپک نمی‌زنند. گبه با دکوراسیون‌های سنتی بارنگ‌های گرم به‌راحتی هماهنگ می‌شوند و زیبایی دوچندان به آشپزخانه شما می‌بخشند .

فرش آشپزخانه

فرش آشپزخانه دارای طرح‌هایی با تِم مربوط به آشپزخانه است. این فرش‌ها از زیباترین و متنوع‌ترین طرح‌ها برای استفاده در آشپزخانه بهره برده‌اند که هم به‌صورت چاپی و هم‌بافت تولید می‌شوند.

 چرا آشپزخانه فرش لازم دارد؟

بهترین سایز فرش برای آشپزخانه

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید فرش آشپزخانه باید به آن توجه کنید، سایز فرش است. آیا لازم است همه آشپزخانه بافرش پوشانده شود ؟ شما با توجه به سلیقه و ابعاد آشپزخانه خود می‌توانید در مورد سایز فرش تصمیم بگیرید. الزامی به پوشاندن کامل آشپزخانه نیست و بهتر است فرش حدوداً 20 الی 35 سانتی متر با کابینت و دیگر اجزای آشپزخانه فاصله داشته باشد . فرش‌های کوچک مثل 4 و 6 متری برای آشپزخانه مناسب هستند، زیرا فرش‌های کوچک‌تر را راحت می‌توان شست‌وشو و جابجا کرد.

سخن پایانی

در این مقاله انواع فرش‌های مورداستفاده در آشپزخانه را معرفی کردیم. به‌طورکلی فرش‌های مدرن، فانتزی، فرش‌های چاپی و گبه برای آشپزخانه مناسب‌تر هستند.حال با توجه به نیاز خود می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام فرش برای شما مناسب‌تر است. اگر در انتخاب طرح، رنگ و مدل فرش آشپزخانه تردید داشتید می‌توانید به‌صورت اینترنتی به وب‌سایت مجموعه فرش افرند به آدرسwww.afrandcarpet.com یا به‌صورت حضوری به فروشگاه مرکزی به آدرس اصفهان، پل فلزی، ابتدای بلوار ملت مراجعه کنید و از مجموعه‌ای از زیباترین فرش‌های آشپزخانه در انواع سایزهای استاندارد ذکرشده دیدن فرمایید

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز