بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
جدای از پیری زودرس ، شما باید دشمنان پوستتان را بشناسید و به دلیل خطرات جدی که برای سلامتی و زیبایی پوستتان به وجود می آورند ، از آنها دوری کنید.

پوست بخش حساسی از بدن است که نیاز به مراقب ویژه دارد. مراقب کردن از پوست به راه های مختلفی قابل انجام است اما مورد مشترک همه این راه ها شناخت بزرگترین دشمنان پوست است. برای شناخت بزرگترین دشمنان پوستتان باید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

9 دشمن اصلی پوست که باید از آن ها دوری کنید

استرس

خطرناک‌ترین دشمنان پوستت رو بشناس! 9 دشمن اصلی پوست که باید از آن ها دوری کنید!

استرس یکی از مهم ترین دلایل ایجاد چروک پوست به حساب می آید. استرس علاوه بر ایجاد کدری، لکه و جوش در پوست به مرور زمان باعث ایجاد چروک می شود. با انجام دادن یوگا، مطالعه کتاب، آشپزی و پیاده روی با استرس مقابله کنید.

استفاده بی رویه از موچین

استفاده بیش از حد از موچین برای شکل دادن ابرو یا کندن موهای زائد صورت به پوست آسیب جدی می رساند. قبل از استفاده از موچین حتی در منزل ابتدا آن را با صابون ضدباکتریایی ضدعفونی کنید. قبل از برداشتن مو، حوله گرم روی صورت قرار دهید تا منافذ باز شود. پس از اتمام کار، از لوسیون پاک کننده آلوئه ورا استفاده کنید.

عادت جمع کردن چشم ها

بعضی از افرادی که از عینک استفاده می کنند به علت نامناسب بودن شماره عینک، مجبورند چشم خود را جمع کنند. این کار باعث ایجاد خط های چروک در اطراف چشم می شود. بنابراین برای پیشگیری از ایجاد این چروک ها به چشم پزشک مراجعه کنید تا شماره عینک شما به درستی تعیین شود.

دوش با آب داغ

دوش داغ و طولانی باعث خشکی پوست می شود. مواد تصفیه کننده ای که به آب شهری افزوده می شود، به مرور زمان روی پوست تاثیر می گذارد. برای مقابله با آن تصفیه کننده سردوش تهیه کنید تا ماده شیمیایی مانند کلر را که به پوست و مو آسیب می رساند، جذب کند.

مکالمه طولانی با تلفن

خطرناک‌ترین دشمنان پوستت رو بشناس! 9 دشمن اصلی پوست که باید از آن ها دوری کنید!

مکالمه طولانی با تلفن باعث ایجاد جوش در اطراف فک و گونه می شود. زیرا اغلب گوشی ها در کیف یا سطح میزی که مملو از باکتری است، قرار می گیرد. برای پیشگیری قبل از استفاده، گوشی را با دستمال ضدباکتری تمیز کنید.

کاهش وزن غیر اصولی

برای کاهش وزن، باید برنامه رژیمی داشته باشید نه این که از خوردن وعده غذایی صرف نظر کنید. نخوردن وعده غذایی باعث خشکی و پیری سریع تر پوست می شود. همیشه ماده غذایی حاوی ویتامینC (مانند پرتقال)، B3 (بادام هندی)، ویتامین E (آواکادو) و ویتامین A به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

آفتاب

خطرناک‌ترین دشمنان پوستت رو بشناس! 9 دشمن اصلی پوست که باید از آن ها دوری کنید!

خورشید ، آن ستاره ای که ما در اطراف آن می چرخیم ، پرتوهای قدرتمند ماوراء بنفش (اشعه ماوراء بنفش) خود را ارسال می کند که به دور از مسدود شدن جو ، به پوست ما می رسد و به آن آسیب می رساند. پرتوهای خورشیدی یکی از بدترین دشمنان سلامت پوست محسوب می شوند.

هنگامی که فرد به برنزه شدن معتاد است ، آن را تانورکسیا می نامند. این خطر به دلیل کم آبی بدن در پوست است که کم کم درم را از بین می برد.

کراتوز یک مسئله پوستی است که در آن ضایعات رنگی تیره ظاهر می شود و سلول ها به طور غیر طبیعی رشد می کنند. با پوست حساس تر ، خطر آسیب بیشتر است.

دخانیات

بدون شک یکی از مهمترین دشمنان سلامت پوست ، دخانیات است. پزشکان می توانند سیگاری های مزمن را تشخیص دهند زیرا چین و چروک های آنها عمیق تر ، نازک تر ، برجسته تر است و رنگ خاکستری دارد.

در زنان ، پوست هنگام سیگار کشیدن بسیار سریعتر ضعیف می شود. دلیل کاهش مقاومت درم این است که سیگار گردش خون را کند می کند و اکسیژن را از بافت ها دور می کند.

غذاهای چرب

خطرناک‌ترین دشمنان پوستت رو بشناس! 9 دشمن اصلی پوست که باید از آن ها دوری کنید!

به طور کلی ، این مواد غذایی تحت عنوان "غذای آشغال" قرار می گیرند. چربی های اشباع شده کالری را اضافه می کنند که بدن شما قادر به سوزاندن آن نیست. با این کار ، متابولیسم لیپید تغییر ناگزیر را متحمل می شود.

افرادی که روزانه غذاهای چرب می خورند ، می توانند اثراتی از آکنه تا پوستی درماتیت یا حتی ضخیم شدن لایه های خارجی پوست را تجربه کنند. علاوه بر این ، افراد دارای چاقی تمایل دارند یک سری از عوارض سلامتی پوست را نشان دهند ، با مشکلاتی مانند زخم ، ادم و کراتوز ایجاد می شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: