بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
از روغن تراپی و خواص بی‌نظیر آن برای مو چه میدانید؟ در ادامه با ۷ روغن شگفت انگیز و خواص آنها برای سلامت و رشد موها آشنا شوید.

تمام چیزی که ما انسان‌ها برای حفظ سلامتی خود به آن‌ها احتیاج داریم در دل طبیعت وجود دارد. استفاده از روغن‌های گیاهی از قدیم رواج داشته است و مردم برای حل مشکلات پوست و مو خود از آن‌ها بهره می‌بردند.

در واقع روغن‌تراپی مو یک روش کاملا سنتی برای حفظ سلامتی موهای آسیب‌دیده و شکننده بوده است. اگر از افراد پیر و مسن بپرسید که در گذشته چطور موهای خود را تقویت می‌کردند، بی شک از انواع و اقسام روغن‌های گیاهی مختلف اسم می‌برند و می‌گویند که چقدر از آن‌ها راضی بوده‌اند.

امروزه با متنوع شدن محصولات مراقبت از مو، مدل‌های مختلف شامپو تولید شده است که برخی از آن‌ها موها را به شدت خشک و آسیب‌دیده می‌کنند.

همچنین استفاده از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار نیز به موها آسیب می‌زند و به مرور زمان باعث ریزش آن‌ها می‌شود. از این رو باید از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر تقویت موها، از عوارض نامطلوب استفاده از محصولات شیمیایی و حرارتی نیز بکاهد.

خوشبختانه روغن‌های گیاهی زیادی در بازار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موهایتان را نرم، لطیف و شاداب کنید. این روغن‌ها علاوه بر این که به تنهایی قابل استفاده هستند، به صورت ترکیبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن‌تراپی مو نیز یک روش مناسب برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده است.

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

روغن تراپی چیست؟

با انجام روغن‌تراپی، به مرور زمان شاهد تقویت موهای سرتان خواهید بود و ریزش موهایتان نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. در حالت کلی به استفاده از روغن‌های گیاهی برای درمان مشکلات مو، روغن‌تراپی گفته می‌شود.

روغن‌های زیادی وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز موها را تامین کنید و از این طریق سبب افزایش استحکام و ضخامت آن‌ها شوید. روغن‌تراپی مو مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش موخوره، افزایش جریان خون در پوست سر، ترمیم مو آسیب دیده، رفع شوره سر، کاهش خشکی پوست سر و مو و همین‌طور افزایش استحکام موها اشاره کرد.

ما در این مقاله از سایت سوربان چند روغن مفید و مناسب برای انجام روغن‌تراپی را به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن‌ها موهای سالم و زیبا خواهید داشت. اگر به این موضوع علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا با این روغن‌های گیاهی و روش استفاده از آن‌ها آشنا شوید.

معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

  • روغن بادام ؛ تقویت پوست سر

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

از آن‌جایی که در دنیای امروز موها به دلایل مختلف در معرض ریزش و آسیب قرار دارند می‌توان برای کنترل ریزش و بهبود وضعیت آن‌ها از روغن بادام تلخ استفاده کرد. بادام یک دانه روغنی کوچک و پرخاصیت است که علاوه بر مصرف خوراکی به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از بادام روغنی تهیه می‌شود که به بهبود مشکلات پوست و موی سر شما کمک می‌کند و سبب تقویت آن می‌شود. روغن بادام تلخ یک روغن معروف و پرخاصیت برای پرپشت شدن موها است که از گذشته تا به امورز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله مهم‌ترین خواص روغن بادام تلخ می‌توان به از بین بردن موخوره، جلوگیری از ریزش مو، افزایش استحکام مو، رفع شوره سر، تقویت فولیکول مو، درخشان شدن موها، درمان شکنندگی و آسیب موها، افزایش رشد مو و محافظت از مو در برابر اشعه مضر خورشید اشاره کرد.

  • روغن لَوِندر ؛ ضد موخوره

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

از خواص روغن لوندر این است که موها را آب‌رسانی کرده و آنها را نرم می‌کند. رطوبت رسانی به موها باعث می‌شود خشکی موها از بین برود و موها مانند ابریشم نرم شوند. بنابراین با استفاده منظم از این روغن می‌توانید موهایی نرم داشته باشید. به خصوص اگر موهای شما وز و یا رنگ‌شده است این روغن برای شما بسیار مناسب است.

از دیگر فواید روغن لوندر تقویت کردن مو است. روغن لوندر با افزایش جریان خون، باعث تقویت موها می‌شود. لوندر تارهای مو را ضخیم می‌کند و از شکسته شدن آنها جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر تارهای موی شما نازک شده و یا به راحتی می‌شکند با استفاده از روغن لوندر می‌توانید این مشکل را حل کنید.

  • روغن آووکادو ؛ نرم کننده عمیق مو

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

روغن آووکادو خواص و فواید فراوانی برای سلامت موها دارد. روغن آووکادو منبعی غنی از ویتامین E و یتامین B است و موجب تقویت مو و کمک به افزایش رشد موها می‌شود. همچنین روغن آووکادو ویتامین‌هایی مانند ویتامین D را که برای جلوگیری از ریزش مو لازم هستند را فراهم می‌کند. در واقع روغن آووکادو موجب تحریک جریان خون و جلوگیری از مسدود شدن فولیکول‌های مو شده و از این طریق از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

از دیگر خواص روغن آووکادو برای مو کمک به رفع و درمان شوره سر و همچنین جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر می‌توان اشاره کرد‌. با پوشاندن م ‌ها با یک لایه از روغن آووکادو می‌نوان از شکستگی مو‌ها جل

وگیری کرد‌. همچنین برای باز کردن گره مو‌ها نیز می‌توان از روغن آووکادو کمک گرفت. روغن آووکادو می‌تواند از  مو‌ها در برابر آسیب‌های محیطی از جمله آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر محافظت کند.

  • روغن کرچک ؛ پرپشت کننده مو

 

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت روغن کرچک و گسترش کاربرد آن در محصولات آرایشی بهداشتی، تاثیر این روغن بر افزایش رشد مو است. روغن کرچک فواید بسیاری برای تقویت، تغذیه و رشد موهای سر و ابرو دارد. اما جالب است بدانید که برخلاف باور عموم مردم، این روغن به خودی خود نمی‌تواند باعث رشد موهای شما شود؛ بلکه روغن کرچک، از مو و پوست سر شما محافظت می‌کند و محیطی سالم برای رشد موهای شما فراهم می‌کند.

  • روغن آرگان ؛ تغذیه کننده مو

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

روغن آرگان همان ماده سلامت و زیبایی بخشی است، که موهای شما به آن نیاز دارد. این روغن از چند جنبه مختلف به موهای شما فایده می‌رساند. در عین حال طبیعی بودن این روغن، احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی را در موهای شما از بین برده است. از طرفی کارایی روغن آرگان، به زیبایی مو ختم نمی‌شود. خواص این روغن باعث شده که استفاده از آن به معنای پیشگیری از اختلالات و حفظ سلامت مو باشد.

روغن آرگان تقویت کننده ساق مو ، آبرسان و ضدالتهاب است.

  • روغن رزماری ؛ تقویت کننده ریشه مو

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

این روغن پرخاصیت علاوه بر اینکه سبب افزایش رشد و ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود از سفید شدن زود هنگام موها نیز جلوگیری می‌کند. روغن رزماری با تاثیر روی رنگدانه‌های مو، سبب حفظ رنگ مو شده و مانع از تغییر رنگ آن می‌شود.

روغن رزماری با تحریک گردش خون در ناحیه پوست سر، سبب تقویت پیاز مو شده و به سلامت و جوانی آن کمک می‌کند. روغن‌تراپی مو با استفاده از روغن رزمانی بعنوان لوسیون و شاداب‌کننده موها عمل می‌کند و انجام این کار به تمام افراد و با هر نوع مویی توصیه می‌شود.

  • روغن زیتون ؛ رفع نازکی و ریزش مو

کدوم روغن برای کدوم مشکل مو؟ | معرفی 7 روغن کاربردی برای درمان انواع مشکلات مو

اگرچه مطالعات انجام شده بر روی موش‌ها بوده است، اما از این ماده به عنوان ترکیب رشد یاد می‌شود. بنابراین شاید بتوان از آن برای رشد مو هم استفاده کرد. اما جدا از رشد مو، این ماده به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خود می‌تواند باعث تقویت موها و افزایش ضخامت آن‌ها شود. مشکلی که در بسیاری از افراد وجود دارد، نازک بودن بیش از حد مو است که ریزش مو، وزی و بسیاری دیگر از مشکلات را به دنبال دارد. با کمک به ضخامت مو با مصرف روغن زیتون، به تدریج این مشکلات هم از بین می‌رود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(3 امتیاز , میانگین: 4.7 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز