بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
مراقبت از موی فر و وز به دلیل خشکی و شکنندگی کار آسانی نیست. کسانی که موهای فر دارند باید نکاتی را رعایت کنند تا موهایشان زیباتر دیده شود. این نکات را در این مطلب بیان کرده‌ایم.

اگر موی فر دارید، احتمالاً به‌خوبی آگاه هستید که قرار نیست همه چیز برایتان ساده باشد! به طور خاص منظورمان سروکله زدن با آن است. افرادی که موی فر دارند باید نسبت به این که چطور باید با آن رفتار کنند و چطور از پس آن بربیایند، آگاه باشند.

این آگاهی با مطالعه و همچنین دیدن برخی ویدئوهای آموزشی به دست می‌آید. البته در این مطلب از سایت سوربان قرار است ما به شما کمک کنیم تا با روتین مراقبت از موی فر مناسب خودتان آشنا شوید.

روتین مراقبت از موی فر ؛ اگه موهات فرفریه حتما بخون!
مراقبت از موی فر

روتین مراقبت از موی فر چیست و چه فایده ای دارد؟

روتین مراقبت از موی فر یعنی رسیدن به موی فوق‌العاده زیبا با استفاده از برخی محصولات و تکنیک‌های حالت دهنده خاص.

برای مثال کسی که فر بسیار ریزی داشته باشد ممکن است نتواند از راهنمای مربوط به موی مواج استفاده کند. ایده پشت روتین مراقبت از موی فر که ما قرار است برایتان بگوییم بسیار عمومی است.

با فهمیدن مواد مؤثره مناسب و همچنین روش‌های استفاده برای نوع موی خود می‌توانید موی فر خود را هر نوع و بافتی که داشته باشد، به‌خوبی تقویت کنید. این‌طوری جلوی وز شدن، خشکی و همچنین شکنندگی موی خود را خواهید گرفت.

روتین مراقبت از موی فر ؛ اگه موهات فرفریه حتما بخون!

چگونگی مراقبت از موی فر

از آنجایی که این مطلب را آماده کرده‌ایم که در اصل به همین سؤال پاسخ دهیم قرار است مرحله به مرحله این روتین را برایتان بنویسیم تا شما را دقیق‌تر از هر وقت دیگری با این مفهوم آشنا کنیم.

  • مرحله اول؛ شستشوی نهایی

موی خود را با شامپوی گوگرددار برای حذف سیلیکون و ژل موجود بر روی موی خود بشویید.

  • مرحله دوم؛ پاک‌سازی

موی خود را با شامپوی بدون گوگرد بشویید، پوست سر خود را پیش از شستشوی شامپو به مدت ۶۰ ثانیه ماساژ دهید.

  • مرحله سوم؛ ماسک مو یا نرم کننده

مقداری ماسک مو یا نرم کننده بردارید و روی موی خود بریزید تا حسابی چرب شود. سپس با شانه‌ای که دندانه پهن دارد شروع به باز کردن گره‌های موی خود کنید. سپس آن را بشویید. البته نه همه‌اش را!

روتین مراقبت از موی فر ؛ اگه موهات فرفریه حتما بخون!

  • مرحله چهارم؛ حالت دادن

کمی ژل مو بردارید، بیش از حد معمول و سپس روی موی خیس خود از ریشه تا نوک مو آن را بمالید.

  • مرحله پنجم؛ خشک کردن

آب اضافی موی خود را با استفاده از یک تیشرت پنبه‌ای بگیرید. سپس بگذارید هوا بخورد که خشک شود. وقتی ۱۰۰ درصد خشک شد، با همان تیشرت، مجدداً روی موی خود بکشید تا ژل باقیمانده را هم از روی موی خود جدا کنید.

  • مرحله ششم؛ این کار را به طور مستمر انجام دهید

مراحل دو تا پنج را هر وقت موی شما خیس است انجام دهید.

ساده به نظر می‌رسد، نه؟ خب، روتین مراقبت از موی فر کمی بیشتر از این است. شامل بایدها و نبایدهایی هم می‌شود که باید در نظر گرفته شود. در ادامه به این بایدها و نبایدها خواهیم پرداخت:

روتین مراقبت از موی فر ؛ اگه موهات فرفریه حتما بخون!

باید ها و نباید های روتین مراقبت از موی فر

  1. شامپو: شما نمی‌توانید از شامپوهای سنتی استفاده کنید چرا که به موی شما حسابی آسیب خواهد زد.
  2. ابزارهای گرمایی: مثل اتو مو، بابلیس و … . البته اشکالی ندارد برای مراسمی خاص از آن با تنظیم روی دمای پایین استفاده کنید.
  3. گوگرد: برخی مواد شیمیایی هستند که در شامپوها وجود دارند و می‌توانند رطوبت موی شما را از بین ببرند و باعث خشکی و آسیب رساندن به موی شما شوند.
  4. سیلیکون‌ها: پلیمرهایی که در ۹۰ درصد نرم کننده‌ها و محصولات حالت دهنده وجود دارند و موی شما را می‌پوشانند به موی شما ظاهری نرم و درخشان می‌دهند.
  5. روغن‌های معدنی و موم: بیشتر موم‌ها و روغن‌های معدنی نیاز به گوگرد دارند تا پاک شوند وگرنه روی تارهای مو باقی می‌مانند.
  6. خشک کردن مو با حوله: حوله باعث می‌شود تا کوتیکول‌های مو آسیب ببینند و باعث وز شدن و گره خوردن مو می‌شوند.
  7. الکل: همه الکل‌ها بد نیستند اما بیشترشان می‌توانند به کوتیکول‌های مو آسیب بزنند و می‌توانید آنها را در شامپوی خشک یا اسپری مو پیدا کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از شامپوی خشک بدون الکل استفاده کنید.

روتین مراقبت از موی فر ؛ اگه موهات فرفریه حتما بخون!

محصولات مناسب برای روتین مراقبت از موی فر

اولین دوشی که می‌گیرید تا روتین مراقبت از موی فر خود را شروع کنید، نیاز به یک شامپوی مناسب دارد. دیگر نباید سراغ شامپوهای سنتی و قدیمی بروید. به محض این که این مرحله را گذراندید یا باید سراغ نرم کننده پاک‌سازی بروید یا شامپوی بدون گوگرد.

شامپوهای بدون گوگرد: حاوی مواد مؤثره ملایمی است که همه چربی‌های اضافی و مواد مضر روی پوست سرتان را بدون آسیب زدن به مو از بین می‌برد. مناسب برای کسانی است که فر مواج دارند و موی آنها به سرعت چرب می‌شود.
نرم کننده پاک‌سازی:

نرم‌کننده‌هایی بسیار سبک هستند که به‌عنوان شامپو از آنها استفاده می‌شود. بیشتر انواع موی فر می‌توانند از این محصول استفاده کنند چرا که تنها نیاز به ماساژ پوست سر، رطوبت و آب دارند تا پاکیزه شوند. مناسب برای همه نوع موی فر می‌باشد و می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

روتین مراقبت از موی فر ؛ اگه موهات فرفریه حتما بخون!

چه ابزاری برای انجام روتین مراقبت از موی فر نیاز داریم؟

هیچ جواب مشخصی برای این سؤال وجود ندارد چرا که نوع موی هرکس متفاوت است و چیزی که برای موی فر ریز کار می‌کند ممکن است برای موی مواج جواب ندهد. با این حال رایج‌ترین و اساسی‌ترین محصولاتی که نیاز دارید، یک پاک‌کننده ملایم، یک نرم کننده و یک ژل است. همه این محصولات را می‌توانید غنی از مواد مغذی و در عین حال بسیار سبک پیدا کنید.

۴ تا ۶ هفته این روتین را ادامه دهید و بعد از آن می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید. البته تغییراتی که داریم از آن حرف می‌زنیم بستگی به این موضوع دارد که شما حس کنید موی خشکی دارید پیدا می‌کنید یا دارید نتیجه مطلوبی دریافت نمی‌کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز