بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

روش های جدید برای رویش مجدد مو

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای زیبایی در تمامی افراد، داشتن موهایی زیبا و پرحجم است. این روزها به دلایل متنوع، کم مویی و طاسی‌ بیشتر از گذشته، در جوامع دیده می‌شود. امروزه با پیشرفت علم پزشکی، روش‌های جدیدی برای رویش مجدد موها، وجود دارد. اگر هیچ‌گونه اطلاعات خاصی درباره به روزترین روش‌ها برای رویش مجدد مو را ندارید، خواندن این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

تزریق سلول‌های بنیادی

امروزه یکی از روش‌های مورد استفاده برای رویش دوباره موها، تزریق سلول‌های بنیادی است که در بین زیباجویان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
سلول‌های بنیادی مورد استفاده در این روش، می‌توانند از خود شخص یا دیگر منابع، تامین بشوند. پس از آن، سلول‌های بنیادی به شکلی بسیار دقیق در قسمت‌هایی از سر که کمبود مو دارد، تزریق می‌شوند. سپس این قابلیت وجود دارد که  سلول‌های بنیادی به سلول‌ها و بافت‌های مو تبدیل بشوند. در نتیجه، شاهد رشد مجدد موهایی سالم  و جدید در سر فرد زیباجو خواهیم بود.

اگر چه این روزها، روش تزریق سلول‌های بنیادی به عنوان یکی از جدیدترین روش‌های درمانی برای رویش دوباره موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این روش به تحقیقات و آزمایشات گسترده ای نیاز دارد تا عوارض احتمالی و اثر بخشی نهایی آن برای رویش مجدد موها بررسی بشود.‌

الکتروپوریشن

یکی از روش‌های غیر تهاجمی برای رویش دوباره موها، الکتروپوریشن (Electroporation) است. در این فرایند، تعدادی از نیمرخی‌ها که دارای ژن‌های رشد مو هستند، به نواحی پوست سر اضافه می‌شوند. پس از آن، این ژن‌ها با کمک جریان الکتریکی به فولیکول‌های مو وارد می‌شوند. این عامل سبب خواهد شد تا فولیکول‌های مو برای رویش مجدد تحریک بشوند.

البته بهتر است بدانید که اکنون این روش، توسط محققان در حال بررسی است. بنابراین اثرات نهایی این روش هنوز به اثبات نرسیده است.

روش های جدید برای رویش مجدد مو

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت

لازم به توضیح است که روش PRP  یا همان تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، در تقویت و رویش مجدد موها بسیار موثر است. شیوه انجام این روش به گونه ای است که در آن، پلاسمای غنی از پلاکت به صورت مستقیم به پوست سر زیباجو تزریق می‌شود.
نحوه عملکرد پلاکت‌ها به صورتی است که به دلیل داشتن فاکتورهای رشدی ویژه، به تقویت و رشد موهای نازک و ضعیف کمک می‌کنند. همچنین این مواد می‌توانند از طریق تحریک سلول‌های بنیادی، به رویش دوباره موها منجر شوند.

با این وجود، بهتر است که برای دستیابی به نتایج مطلوب‌، در چندین جلسه متوالی و به صورت ماهیانه و هفتگی، این روش را انجام دهید. بنابراین مشورت با پزشک متخصص در این زمینه برای افزایش آگاهی شما ضرورت دارد‌.

استفاده از داروها

داروها نیز از جمله مواردی هستند که می‌توانند به رویش مجدد و تقویت موهای شما کمک کنند. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این داروها را شرح خواهیم داد.

  • فیناستراید: این داروی پزشکی، برای تقویت رشد مجدد موها و درمان ریزش آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مایوکسیندل: مایوکسیندل از جمله داروهایی است که معمولا از آن‌ها در شامپوها و کرم‌ها استفاده میشود. این ماده، جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهد، به دنبال آن، فولیکول‌های مو نیز برای رشد مجدد تحریک خواهند شد.
  • بیوتین: این ماده، یک نوع ویتامین B7  است که به طور معمول از آن به عنوان مکمل برای رشد موها استفاده می‌شود.
  • ویتامین :D  این ویتامین، نقش بالایی در درمان ریزش موها دارد. همچنین می‌تواند در نقش یک مکمل برای رشد و تقویت موها، مورد قرار بگیرد.
  • آهن: بهتر است در نظر داشته باشید که یکی از دلایل ناکافی بودن رشد موها، کمبود آهن است. بنابراین مصرف قرص‌های آهن، در بهبود رویش موها بسیار موثر خواهد بود.
  • باید بدانید که پیش از مصرف هرگونه دارو برای بهبود رویش مجدد موها، مشورت با پزشک متخصص برای آگاهی از عوارض احتمالی داروها، ضرورت دارد.

 روش های جدید برای رویش مجدد مو

 جراحی کاشت مو

امروزه روش جراحی کاشت مو، از دیگر تکنیک‌ها برای رویش دوباره موها در سراسر دنیا به شمار می‌رود. در اینجا تعدادی از بااهمیت‌ترین آن‌ها را شرح خواهیم داد:

  • روش FUT
    یکی از موثرترین روش‌ها برای رویش دوباره موها، FUT است. در این روش، برداشت فولیکول‌های مو به صورت نواری یا همان فلاپ انجام می‌شود. به گونه ای که پوست سر در قسمت بانک مو، در قالب نواری برش داده و جدا می‌شوند. سپس گرافت‌های مو در مناطقی که نیاز به کاشت دارند، اضافه می‌شوند. موهای پیوند زده به کمک این روش، به دلیل داشتن ظاهر طبیعی، کیفیت و حجم بالاتری دارند. همچنین این روش، شرایط را برای پیوند در مناطق گسترده ای از پوست سر، فراهم می‌کند.
  • روش FUE
    در این تکنیک پیشرفته برای رویش مجدد موها، پزشک متخصص با کمک تیغ‌های جراحی ظریف، گرافت‌های مو را به صورت دانه دانه و با دقت و مهارت بالا از پوست سر زیباجو استخراج می‌کند. سپس در ناحیه ایمپلنت مو، قرار داده می‌شوند. این روش به برش‌های بزرگ در پوست سر زیباجو نیازی ندارد، بنابراین فرد زیباجو می‌تواند در مدت زمان کوتاه تری به فعالیت‌های روزمره خود، باز گردد.
  • روش DHI
    یکی دیگر از تکنیک‌های رویش دوباره موها، روش DHI  است. در این روش، نخست به کمک موهای پشت سر، موهایی که قرار است کاشته بشوند، جدا می‌شوند. هر تار مو توسط ابزاری به نام implanter و بدون نیاز به ساخت کانال، مستقیما در ناحیه پیوند مو، کاشته می‌شود. این روش به عنوان یکی از حرفه ای ترین و دقیق‌ترین ابزارهای روز دنیا برای رویش مجدد موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، موهای کاشته شده به کمک این روش، شکل طبیعی‌تری خواهند داشت.

تکنیک‌‌های جدید برای کاشت مجدد مو، بایستی توسط متخصصان پوست مو و زیبایی مجرب در کلینک‌ هلیا https://heliaclinic.com/  انجام شوند. در این کلینیک، انواع روش‌های جدید برای رویش مجدد موها با شناخته شده ترین دستگاه های روز دنیا صورت می‌گیرد. شما ‌می‌توانید به صورت کاملا آنلاین و از طریق سایت‌ کلینیک هلیا با کارشناسان زیبایی ما در ارتباط باشید. این متخصصان، راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند داد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز