بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
امروزه یکی از اصول اساسی زیبایی داشتن شکم تخت و صاف است در ادامه به شما خواهیم گفت چگونه شکم نیاورید و چطور از شکم آوردن خود جلوگیری کنید.

همه ما دوست داریم شکم صافی داشته باشیم اما دست و پنجه نرم کردن با چربی های شکم سخت ترین کار در تناسب اندام است. ممکن است سخت ورزش کنید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید اما بعد از مدتی هنوز هم هیچ تغییری در سایز شکم تان نبینید. چربی های شکم هنوز سر جایشان قرار دارند. مثل این که اصلا قصد ندارد از جای خودش حرکت کند. بنابراین اگر می خواهید چربی اضافه شکم نیاورید لازم است نکاتی که در ادامه این مطلب از سوربان به شما می‌گوییم را رعایت کنید.

با رعایت این 10 نکته‌ی ساده شکم نیاورید!

با رعایت این نکات شکم نیاورید

  • قطع مصرف هله هوله

بسیاری از آبنبات ها و اسنک ها شامل گلیسیرین و شکر بالایی هستند که در معده به طور کامل هضم نشده و سبب می شود شکم شما نفخ کند.

  • بدوید (حدود ۲ کیلومتر)

ورزش های سنگین فشار و تنش فراوانی را روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب میشود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربی ها سرعت میدهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.

  • نمک و سسهای حاوی نمک کمتر بخورید.

با رعایت این 10 نکته‌ی ساده شکم نیاورید!

مصرف بیش از حد ادویه جات و نمک باعث می‌شود که شکم شما نفخ کند یک چهارم فنجان سس کچاپ سه برابر مقدار سدیمی که بدن شما در طول روز نیاز دارد را فراهم می سازد یک قاشق سوپ خوری سس سویا جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

  • پتاسیم مصرف کنید.

این ماده طبیعی ادرار آور بوده و اثر نفخ آور نمک را از بین می برد. می توانید آن را در گوجه ،فرنگی موز ماهی قزل آلا، بادام و گیلاس پیدا کنید.

  • آب بیشتری مصرف کنید.

نوشیدن آب به میزان لازم باعث می شود تا آبی که در بدن شما به دلیل وجود نمک جمع شده، به آسانی خارج شود و نفخ شکم تان از بین برود.

  • قطع مصرف قند مصنوعی

اگر میخواهید شکم نیاورید بباید مصرف قند های مصنوعی را کنار بگذارید قند‌های افزوده معمولا در غذا‌های بسته‌بندی یا نان و شیرینی، تحت نام‌های بخصوص و فُرم‌های کمتر شناخته شده وجود دارند. این نام‌ها شامل تقریبا هر چیزی می‌شوند که کلمه «شیره» در آن بکار رفته است، مثلا شیره ذرت، شیره مالت، و شیره ذرت با فروکتوز بالا، یا هر نامی که به پسوند «اوز» ختم می‌شود مانند دکستروز، فروکتوز، گلوکز، لاکتوز، مالتوز، ساکروز و تره هالوز.

  • مدیریت مصرف کربوهیدرات در شب

با رعایت این 10 نکته‌ی ساده شکم نیاورید!

کربوهیدرات‌ها در واقع قندها، نشاسته‌ها و فیبرهایی هستند که در میوه‌ها، غلات، سبزیجات و لبنیات یافت می‌شوند. کربوهیدرات‌ها جزو مواد بسیار مغذی محسوب می‌شوند و جزو ۳ منبع غذایی اصلی هستند که بدن برای تامین انرژی و کالری به آن‌ها احتیاج دارد. در اصل کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی بدن هستند. کربوهیدرات‌ها به دلیل وجود کربن، اکسیژن و هیدروژن در ترکیب شیمیایی آن‌ها با این نام خوانده می‌شوند. معمولا در رژیم‌های لاغری کربوهیدرات را مقصر اصلی چاقی معرفی می‌کنند، ولی وجود میزان کافی از آن در رژیم غذایی برای سلامتی ضروری است.

برای اینکه از چاق شدن شکم خود جلوگیری کنید لازم است مصرف کربوهیدرات ها را مخصوصا در شب مدیریت کنید.

  • داشتن یک رژیم غذایی متناسب

داشتن یک رژیم غذایی متناسب و سالم فقط بر چربی و عضلات شما اثر نمی‌گذارد. بلکه باعث می‌شود تمام سلول‌های شما از منافع تغذیه بهره ببرند. به این ترتیب تغذیه اصولی از عملکرد مغز گرفته تا عملکرد عضلاتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: