بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

13 پیشنهاد عالی برای افطاری ساده و کم خرج

افطاری ساده و کم هزینه و راحت چی درست کنم؟ افزایش هزینه‌ها موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها در ماه رمضان برای منوی افطار به دنبال لیست طرز تهیه افطاری ساده و کم خرج باشند. از طرف دیگر درست کردن افطاری‌ ارزون، راحت و خوشمزه می‌تواند ایده خوبی برای پذیرایی از مهمان و کاهش هزینه‌های شما باشد. اما چطور می‌توان یک غذای ساده، کم هزینه و شیک اما خوشمزه برای افطاری درست کرد؟

افطاری کم هزینه و ارزان اما خوشمزه و مقوی چی درست کنیم؟

برای درست کردن غذاهای خوشمزه حتما نیازی نیست هزینه زیادی ،کنید انتخاب هوشمندانه غذاها و همچنین استفاده از مواد اولیه مفید اما ارزان قیمت به شما کمک میکند تا غذاهایی فوق العاده خوشمزه را با کمترین هزینه آماده کنید. در ادامه این مقاله از سایت سوربان میتوانید با انواع افطاری کم هزینه برای ماه مبارک رمضان آشنا شوید.

لیست 13 افطاری ساده، ارزان و فوری اما خوشمزه و مقوی! + عکس

۱- کوکو سبزی

اولین پیشنهاد برای افطاری ساده و ارزان کوکو سبزی است، کوکو سبزی یک غذای مفید و خوشمزه است که برای تهیه آن تنها به مقداری سبزی خرد شده و تخم مرغ و کمی چاشنی نیاز دارید، برخی افراد به این کوکو کمی گردوی خرد شده و زرشک نیز اضافه میکنند که میتوانید برای کاهش هزینه ها، این مواد را حذف کنید.

برای تهیه این کوکو تنها باید سبزی خرد شده را در یک کاسه بریزید و بعد ۲ عدد تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید حالا مواد را خوب هم بزنید و بعد مایه کوکو را در روغن سرخ کنید میتوانید کوکو سبزی را همراه با نان یا برنج سرو کنید.

۲. دمی گوجه

دومین پیشنهاد برای افطاری ارزان اما در عین حال خوشمزه و مقوی دمی گوجه است دمی گوجه یکی از محبوبترین و ارزان ترین غذاهای ایرانی است که در عین سادگی طعم بسیار لذیذی دارد. برای تهیه این غذا باید از ترکیب گوجه فرنگی رنده شده، پیاز خرد شده، رب گوجه فرنگی برنج ، روغن و کمی نمک و فلفل استفاده
کنید.

برای شروع پیاز را خرد و در روغن سرخ کنید، سپس مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کنید. بعد از یک دقیقه باید رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

در ادامه گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید و بعد از این که مواد به خوبی سرخ شدند آنها را با برنج آبکش شده ترکیب کنید و در قابلمه بریزید تا برنج شما برای ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.

غذای نونی برای افطار

۳. عدسی

عدسی بهترین گزینه برای غذای افطاری ارزان و مغذی برای ماه رمضان است که به خاطر مواد مغذی و ویتامینهای فراوانی که دارد، به افزایش انرژی و قوای بدن کمک زیادی میکند. برای تهیه عدسی باید عدس را با کمی آب و زردچوبه و روغن زیتون بپزید سپس مقداری پیاز داغ و عصاره گوشت یا آب سبزی به آن اضافه کنید و اجازه دهید عدسی شما غلیظ شود و جا بیفتد میتوانید از این غذا برای مهمانی و دورهمی های خانوادگی نیز استفاده کنید.

۴. آش رشته

لیست 13 افطاری ساده، ارزان و فوری اما خوشمزه و مقوی! + عکس

آش رشته از محبوب‌ترین غذاهای ماه رمضان است که اتفاقا در لیست افطاری‌ های ارزان قیمت نیز قرار دارد. این غذا بهترین انتخاب برای پذیرایی از مهمان‌ها در ماه رمضان است که با استفاده از مواد اولیه ساده‌ای تهیه می‌شود.

برای درست کردن آش رشته باید از ترکیب لوبیا، نخود، عدس، سبزی آش، رشته آش، پیاز داغ و نعنا خشک استفاده کنید. برای شروع باید حبوبات را بپزید. سپس پیاز داغ و سیر داغ را آماده کنید و بخشی از آن‌ها را با مقداری فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه حبوبات‌ها بریزید.

حالا کمی آب در قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آش شما برای نیم ساعت بجوشد. حالا می‌توانید سبزی آش را اضافه کنید و در ۱۰ دقیقه نهایی پخت نیز رشته‌ها را در آش بریزید تا آماده شوند.

۵. یتیمچه

پیشنهاد بعدی ما برای تهیه افطاری ساده و کم هزینه یتیمچه است. برای تهیه این غذا باید از گوجه فرنگی، بادمجان و پیاز و سیر استفاده کنید. می‌توانید برای خوشمزه‌تر شدن غذا نیز مقداری فلفل دلمه خرد شده به آن اضافه کنید.

برخی نیز برای تهیه این غذا از سیب زمینی خرد شده نیز استفاده می‌کنند. روش درست کردن یتیمچه بسیار راحت است. تنها باید همه مواد را به صورت نگینی خرد کنید. سپس مواد را در روغن سرخ و با هم مخلوط کنید.

۶. عدسپلو

لیست 13 افطاری ساده، ارزان و فوری اما خوشمزه و مقوی! + عکس

عدس پلو یک غذای خوشمزه برای ماه رمضان است که می‌توانید آن را بدون گوشت و با کشمش فراوان نیز آماده کنید.

برای تهیه این غذا باید عدس را بپزید و برنج را آبکش کنید. پیاز را در روغن سرخ کنید و بعد مقداری سیر رنده شده اضافه کنید. حالا برنج آبکش شده را با پیاز و سیر سرخ شده، مقداری دارچین و عدس پخته شده ترکیب کنید و برنج را روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد. در انتها این غذا را با کشمش سرخ شده فراوان و مقداری خرمای سرخ شده سرو کنید.

غذای ساده برای افطاری

۷. خوراک لوبیا

لوبیا چیتی یکی دیگر از غذاهای ارزان اما مقوی برای افطار است که می‌توانید آن را همراه با برنج یا نان سرو کنید.

برای تهیه این غذا ابتدا باید لوبیا را از شب قبل بخیسانید. سپس به ازای هر ۳ لیوان لوبیا چیتی، ۶ لیوان آب به آن اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا به خوبی بپزد. بعد از اینکه لوبیا پخت، آن را با پیاز داغ، رب گوجه فرنگی و ادویه مزه دار کنید و از طعم این غذا لذت ببرید.

۸. کشک بادمجان

لیست 13 افطاری ساده، ارزان و فوری اما خوشمزه و مقوی! + عکس

برای تهیه کشک بادمجان باید از بادمجان سرخ شده یا کبابی همراه با مقداری سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ، گردو و کشک استفاده کنید.

برای شروع بادمجان‌ها را سرخ و سپس با گوشت کوب له کنید. در ادامه سیر داغ، پیاز داغ و نعنا داغ را همراه با کشک و کمی آب به کشک و بادمجان اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید. سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید و وقتی غذا جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید و با نان تازه سرو کنید.

۹. ماکارونی با سویا

ماکارونی یکی از محبوب‌ترین غذاها است که می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها، آن را با سویا نیز تهیه کنید.

در این روش باید پیاز را سرخ کنید و بعد سویا، قارچ، رب گوجه فرنگی و ادویه را اضافه کنید. حالا ماکارونی را در آب بجوشانید و بعد از این که نرم شد آبکش کند. ماکارونی را با سویا و پیاز مزه دار شده ترکیب کنید و در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ماکارونی شما دم بکشد.

غذای ساده برای افطار با سیب زمینی

۱۰. کوکو سیب زمینی

لیست 13 افطاری ساده، ارزان و فوری اما خوشمزه و مقوی! + عکس

اگر عاشق غذای نونی برای افطار هستید، کوکو سبزی یک انتخاب فوق العاده است. برای تهیه این غذا هم می‌توانید از سیب زمینی پخته شده و هم سیب زمینی خام استفاده کنید.

به منظور درست کردن این کوکو باید از مقداری پیاز رنده شده، سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، آرد و ادویه استفاده کنید. مایه کوکو را آماده کنید و بعد در روغن فراوان سرخ کنید. سپس این کوکوی خوشمزه را همراه با خیارشور، گوجه فرنگی و سبزی خوردن برای افطار سرو کنید.

۱۱. اشکنه

اشکنه یک غذای سنتی و قدیمی ایرانی از نوع خوراک است که تاریخچه بسیار طولانی دارد و خواستگاه آن به خراسان نسبت داده می‌شود. این غذای کم هزینه به صورت یک حالت سوپ تهیه می‌شود و از غذاهای نونی به شمار می‌رود.

اشکنه به زمان زیادی برای پختن نیاز ندارد. بنابراین می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی با مشغله‌های زیاد یا دانشجوها در وعده افطار ساده و ارزان باشد.

اشکنه انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و ذائقه غذایی‌تان در تهیه آن از شنبلیله، گوجه فرنگی، سیب زمینی، اسفناج و… استفاده کنید.

غذای افطاری جدید

۱۲. رول نان و پنیر و سبزی

لیست 13 افطاری ساده، ارزان و فوری اما خوشمزه و مقوی! + عکس

رول نون پنیر و سبزی یکی از مهمترین موادی هست که در سفره های افطار وجود دارد میتوانید با این دستور ساده نان و پنیر و سبزی را با تنوع بیشتری سر سفره افطار به خود نمایی بگذارید.

نان لواش را تهیه کنید و به ابعاد ۲۵ در ۴۰ برش بزنید، سبزی خوردن را تهیه کنید و خرد کنید بعد از ریز شدن با ۱۰۰ گرم گردوی ریز شده مخلوط کنید یک کیسه فریزر را پهن کنید و یک قسمت از نان لواش را روی آن قرار دهید و از موادتان یک لایه نازک روی نان بکشید و نان دیگری روی آن قرار دهید.

یه بار این کار را تکرار کنید و با نایلون زیرین نانها را رول کنید و داخل یخچال قرار دهید تا موادتان به خورد نان برود و با این کار به خوبی منسجم شوند. بعد از دو ساعت رول نان را با فاصله های یک سانتی برش بزنید و میل کنید.

افطاری ساده و شیک

۱۳. فرنی ؛ غذایی سبک و مقوی

آرد برنج یک قاشق غذاخوری و شکر ۵/۱ قاشق غذاخوری شیر یک لیوان و پودر هل و گلاب را با هم مخلوط کنید تا یکنواخت شود روی شعله بگذارید و زمانی که به جوش آمد مرتب به هم بزنید و زیر شعله را کم کنید. مراقب باشید ته نگیرد، زمانی که بقوام آمد و کمی خود را گرفت گلاب و هل را اضافه کنید فرنی را داخل ظرف بریزید و بعد از خنک شدن سرو کنید.

کلام آخر

در این مقاله در مورد افطاری ساده و کم هزینه و افطاری ساده و سریع صحبت کردیم و گزینه های عالی برای تهیه یک افطاری ساده و سریع اما مقوی و خوشمزه را به شما پیشنهاد دادیم برای یک افطاری کم خرج و ساده میتوانید یکی از این گزینه ها را انتخاب و برای خود یا مهمانانتان تهیه کنید. با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز