بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

20 تا از خوشمزه ترین و مقوی ترین غذاهای نونی برای افطار

غذای نونی برای افطار انتخاب خیلی از روزه داران عزیز است چراکه این غذا ها نسبت به بقیه غذاها سبک تر هستند و سریع تر آماده میشوند برای وعده افطار اگر در فکر غذاهای نونی هستید باید انتخابتان غذاهای مقوی و خوشمزه باشد. در این مقاله از سوربان همراه ما باشید تا با غذاهای نونی افطار آشنا شوید.

غذای نونی برای افطاری یکی از مواردی است که همیشه مورد توجه بوده و افراد بین انتخاب غذای نونی و غذای برنجی تردید دارند. وقتی لیستی از غذاهای نونی و یا برنجی پیش رو داشته باشیم، در انتخاب غذای افطاری مشکلی نخواهیم داشت. ما در ادامه خوشمزه ترین و مقوی ترین غذای افطای نونی را برای شما قرار دادیم.

طرز تهیه 17 مدل غذای نونی برای افطار خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن + عکس
غذای نونی برای افطار

لیست بهترین غذاهای نونی برای افطار

۱. میرزاقاسمی

میرزاقاسمی از جمله غذا‌های خوشمزه‌ای است که با بادمجان، رب گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ تهیه شده و طعمی عالی دارد. این غذا اگرچه اصالت شمالی دارد، اما در بیشتر شهر‌های کشور پخته شده و طرف‌داران زیادی نیز دارد. میرزاقاسمی با سیر سرخ شده و همین‌طور نیمرو سرو شده و یک وعده غذایی کامل به شمار می‌آید. اگرچه در برخی از مناطق شمالی کشور، میرزاقاسمی را همراه با برنج سرو می‌کنند، اما اکثر مواقع این غذای بادمجانی با نان میل می‌شود.

۲. کشک و بادمجان

اگر به دنبال یک غذای نونی دیگر با بادمجان هستید، کشک و بادمجان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این غذا با بادمجان کبابی آماده شده و اضافه‌کردن کشک و نعناع با آن، باعث می‌شود که مزه عالی داشته و درعین‌حال بسیار مفید باشد. کشک حاوی مواد مغذی قابل‌توجهی بوده و بخشی از کلسیم موردنیاز بدن را نیز تأمین می‌کند. کشک و بادمجان با نان سرو شده و می‌توانید با خرید نان تازه، این غذای خوشمزه را به‌عنوان عصرانه یا شام و حتی ناهار، نوش جان کنید.

۳. تاس کباب

طرز تهیه 17 مدل غذای نونی برای افطار خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن + عکس

تاس کباب یک غذای کاملا مقوی و نوعی خوراک به و مرغ است که همراه با هویج، سیب‌زمینی و آلو تهیه می‌شود. تاس کباب را می‌توان هم با برنج و هم با نان سرو کرد، اما بیشتر افراد علاقه‌مند هستند که تاس کباب را با نان تازه میل کرده و از طعم عالی و مفید آن لذت ببرند.

۴. رولت سیب‌زمینی

رولت سیب‌زمینی را می‌توانیم یکی از غذا‌های خوشمزه نونی بنامیم که طرف‌داران زیادی دارد. این غذا به‌سرعت آماده شده و طرز تهیه آسانی دارد. برای درست‌کردن این غذا، به گوشت چرخ‌کرده، فلفل‌دلمه‌ای رنگی و پیاز نیاز دارید و برای طعم بخشیدن به رولت سیب‌زمینی، می‌توانید از رب گوجه‌فرنگی، زردچوبه، فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید. شما می‌توانید این غذا را درون روغن سرخ‌کرده یا در فر آماده کنید.

۵. پیراشکی گوشت

پیراشکی گوشت یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های مجلسی است که به‌راحتی آماده می‌شود. این غذای نونی را می‌توانید به‌عنوان پیش‌غذا نیز سرو کنید یا اینکه آن را برای وعده شام یا ناهار آماده سازید. برای درست کرده پیراشکی گوشت، باید گوشت چرخ‌کرده، فلفل‌دلمه‌ای، پیاز و قارچ تهیه کرده و مواد را با رب گوجه‌فرنگی، آب لیموترش، نمک و فلفل سیاه و زردچوبه طعم‌دار کنید.

۶. ناگت مرغ پنیری

ناگت مرغ پنیری، یک غذای نونی با مرغ و بسیار ساده و خوشمزه است. اگر می‌خواهید یک غذای سریع اما بین‌المللی تهیه کنید، ناگت مرغ پنیری یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

برای درست‌کردن این غذای خوشمزه به مواد اولیه‌ای مانند گوشت مرغ چرخ شده، پیاز، سیر، پنیر پیتزا، پودر سوخاری، تخم‌مرغ، شیر، آرد سفید، مغز نان باگت و شیر نیاز دارید و ادویه‌هایی مانند نمک و فلفل برای درست‌کردن ناگت مرغ پنیری کافی است. همچنین می‌توانید در صورت تمایل، خردل، زعفران و پاپریکا را نیز به این ترکیبات بیفزایید.

۷. کتلت

طرز تهیه 17 مدل غذای نونی برای افطار خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن + عکس

کتلت از غذا‌های خوشمزه نونی است که طرف‌داران زیادی دارد و به لحاظ ارزش غذایی نیز حاوی پروتئین قابل‌توجهی است. برای طبخ کتلت از گوشت چرخ‌کرده، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ؛ به همراه ادویه‌های مختلف استفاده می‌شود. کتلت را به همراه گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و همین‌طور خیارشور و سبزی‌خوردن سرو می‌کنند.

۸. کوکوسبزی

کوکوسبزی چه داغ و چه سرد، یک وعده غذایی عالی و مفید است که خیلی زود آماده شده و زحمت زیادی برای تهیه آن نخواهید کشید. از این روی اگر تصمیم دارید یک غذای نونی ساده و خوشمزه آماده کنید که برای تهیه آن، زمان زیادی لازم نباشد، کوکوسبزی با نان و سالاد شیرازی را توصیه می‌کنیم.

۹. کوکو سیب‌زمینی

کوکو سیب‌زمینی یکی از انواع کوکوهای خوشمزه است که طرف‌داران زیادی دارد. این کوکو به‌سرعت آماده می‌شود و برای تهیه آن به مواد اولیه زیادی نیاز نخواهید داشت. برای درست‌کردن این غذا، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، پیاز و شوید خشک نیاز است و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن طعم و عطر می‌‎بخشد.

در نهایت پس از ترکیب کردن این غذا، می‌بایست آن را مانند کوکوسبزی، درون تابه‌ای از روغن، سرخ کنید.

۱۰. کوکو مرغ

طرز تهیه 17 مدل غذای نونی برای افطار خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن + عکس

کوکو مرغ از خوشمزه‌ترین کوکوهایی است که می‌توانید برای وعده‌های مختلف غذایی درست کنید. این کوکو بسیار خوشمزه بوده و لذیذ است و به‌سرعت آماده می‌شود. برای درست‌کردن این غذا، به سینه مرغ، پیاز، سیر، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، جعفری و آرد سوخاری نیاز بوده و ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل سیاه و زردچوبه برای طعم‌دار کردن آن کافی است.

همچنین شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه خود، قارچ یا فلفل‌دلمه‌ای نیز به آن بیفزایید. این غذا مانند سایر کوکوها درست می‌شود. پس از سرخ شدن، کوکوها را از روغن خارج کرده و با انواع ترشی، ماست، سبزی تازه و سالاد سرو کنید. همچنین شما می‌توانید این غذا را برای ناهار، شام و حتی پیش‌غذا تهیه کنید.

غذای افطاری برای مهمان بدون برنج

۱۱. آبگوشت

اگر بخواهیم یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذا‌های ایرانی را نام ببریم، آبگوشت از بهترین گزینه‌ها است که طرف‌داران زیادی دارد. این غذا که تحت عنوان دیزی نیز از آن یاد می‌شود، دستور پخت‌های متنوعی دارد. اما به‌طورکلی این غذا با مواد اولیه‌ای مانند گوشت آبگوشتی، لوبیا سفید، نخود، سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی درست می‌شود و آن را به کمک رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم و رنگ می‌بخشند.

طرز تهیه این غذا آسان است اما برای جا افتادن، به زمان نیاز دارد. شما می‌توانید این غذا را به‌عنوان ناهار یا شام سرو کنید، اما معمولا بسیاری از افراد، آبگوشت را برای روز‌های تعطیل و آخر هفته‌ها آماده می‌کنند. سرو آبگوشت با پیاز، انواع ترشی و سبزی تازه بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

۱۲. کوکو لوبیا سبز

لوبیا سبز حاوی مواد مغذی فراوانی بوده و یکی از سبزیجات عالی برای سلامتی بدن به‌حساب می‌آید. برای تهیه کوکو لوبیا سبز، باید تاحدامکان لوبیا‌ها را ریز خرد کنید تا انسجام بیشتری حین کوکو کردن داشته باشند. پس از آن کافی است که طبق عادت همیشگی برای تهیه کوکو، از تخم‌مرغ به تعداد مناسب استفاده کرده و این کوکوی خوشمزه و مفید را در منزل تهیه کنید.

۱۳. عدسی

طرز تهیه 17 مدل غذای نونی برای افطار خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن + عکس

عدسی یکی از غذا‌های بسیار خوشمزه و سبک است که به‌سرعت آماده می‌شود. اگر می‌خواهید یک غذای ساده و مقوی تهیه کنید، عدسی از گزینه‌های مطلوب محسوب می‌شود. عدسی غذای سنتی و اصیل ایرانی است که اغلب برای وعده صبحانه تهیه می‌شود. اما برخی‌ها آن را به‌عنوان شام یا ناهاری سبک نیز سرو می‌کنند.

برای درست‌کردن این غذا، به عدس، سیب‌زمینی، پیاز، رب گوجه‌فرنگی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه نیاز دارید. همچنین می‌توانید برای خوش طعم کردن آن، روغن زیتون نیز به آن بیفزایید. برخی‌ها نیز برای خوش‌طعم‌تر کردن این غذا، قارچ نیز اضافه می‌کنند که این امر کاملا اختیاری است. این غذا به‌سرعت آماده می‌شود، اما اگر می‌خواهید عدسی شما، غلظت پیدا کند و جا بیفتد، به‌اندازه کافی سیب‌زمینی درون آن بریزید و صبر کنید تا حسابی بپزد.

۱۴. حلیم بادمجان

حلیم بادمجان دارای ویتامین های گروه B (خصوصا ۱B، ۳B، ۸B، ۱۲B) C،E، منیزیم، روی، مس، پتاسیم، روی، گوگرد، سدیم، آهن، سلنیوم، پروتئین،کلسیم و فسفر می باشد. این غذا یک گزینه بسیار مقوی و مناسب برای سفره افطار است که می توانید در کنار سبزی خوردن و نان سنگک میل کنید.

۱۵. حلیم مرغ

اصولا برای سفره های افطاری بهترین غذاها، غذاهای سنتی هستند؛ غذاهایی مانند انواع حلیم. اگر به دنبال یک غذای سنتی، مقوی و خوشمزه هستید، حلیم گندم با مرغ را امتحان کنید.

۱۶. الویه

برای تهیه سالاد الویه نونی موادی از جمله سینه مرغ، پیاز متوسط، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، نخودفرنگی، خیار شور، سس مایونز، آب مرغ و ادویه‌هایی چون نمک و فلفل سیاه نیاز است. ابتدا سینه مرغ را با یک پیاز متوسط، یک استکان آب و نمک آب پز کنید. بعد از پخته شدن آن را با دست به شکل نازک، کوچک و هم‌اندازه ریش‌ریش کنید. سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را آب پز کرده، پوست بکنید و به قطعات نگینی خیلی کوچک و هم‌اندازه ریز کنید.

۱۷. یتیمچه

طرز تهیه 17 مدل غذای نونی برای افطار خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن + عکس

«یتیمچه» یکی دیگر از غذاهای نونی برای افطار است که به صورت کاملا گیاهی و سبک تهیه می‌شود. برای تهیه این غذا ابتدا باید بادمجان‌ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. سپس پیازها را نگینی خرد کنید و در مقدار کمی روغن تفت دهید. سیر رنده شده را هم اضافه کنید.

همین که بوی سیر بلند شد حالا بادمجان‌ها را به همراه فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده به ترکیب پیاز و سیر تفت داده شده اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه را هم اضافه کنید و مواد را تفت دهید. وقتی بادمجان و فلفل دلمه‌ای طلایی و نرم شدند ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه را هم اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود.

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله با عنوان بهترین غذای نونی برای افطار امیدواریم غذاهایی که در این مقاله عنوان کردیم را دوست داشته و در ماه مبارک رمضان تهیه و برای افطار نوشجان کنید، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز