بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر هر روز از خودتان می‌پرسید افطاری چی درست کنم که برای بدن مفید باشه این لیست کامل از غذاهای افطاری برای تقویت قوای بدنی در ماه رمضان را دنبال کنید.

افطار چی درست کنم؟

افطاری چی بپزم؟ در واقع حالا و در ماه مبارک رمضان به جای سوال شام چی درست کنم؟ و یا ناهار چی بپزم؟ مهم‌ترین سوال خانم های خانه دار این است که سحری و افطاری چی بپزم؟

در راستای این پرسش که افطاری چی بپزم ما در ادامه این مقاله از سوربان دستور تهیه ۲۰ وعده افطاری خوشمزه که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بنیه فرد روزه‌دار را هم افزایش می‌دهند را برای شما عزیزان آورده‌ایم تا انتها همراه ما باشید.

افطاری چی بپزم؟【15 پیشنهاد عالی برای افطار فوری، مقوی، خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن】

افطاری چی درست کنم؟

اگر هر روز از خودتان می‌پرسید افطاری چی درست کنم که برای بدن مفید باشه این لیست کامل از غذاهای افطاری برای تقویت قوای بدنی در ماه رمضان را دنبال کنید.

  • کاچی

«کاچی» یک وعده غذایی کامل است و به عنوان یک غذای گرم و مقوی یک افطاری ساده و کامل هم محسوب می‌شود. طبع کاچی به خاطر استفاده از هل و زعفران گرم است و برای تقویت قوا و کسب انرژی، رفع کم خونی، تقویت ضعف و تقویت عمومی بدن یک غذای بسیار مفید به خصوص برای افطاری ماه رمضان است.

  • حلیم گندم

«حلیم گندم» یک غذای پرکالری و در عین حال بسیار مقوی و پرخاصیت است. حلیم به خاطر استفاده از گندم در ترکیب آن سرشار از فیبر است و این یعنی یک غذای سیر کننده برای ماه رمضان که تا ساعات طولانی شما را سیر و پرانرژی نگه می‌دارد. به همین دلیل حلیم یا هلیم یک گزینه ایده‌آل برای وعده سحری ماه رمضان هم محسوب می‌شود.

افطاری مهمون دارم چی بپزم؟

  • کباب تابه‌ای

افطاری چی بپزم؟【15 پیشنهاد عالی برای افطار فوری، مقوی، خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن】

«کباب تابه‌ای» یک غذای سریع و آسان و مقوی است که هم برای افطاری و هم شام ماه رمضان یک گزینه عالی و مناسب است. در برخی شهرهای ایران مثل اراک، کباب تابه‌ای را در دیگ یا قابلمه طبخ می‌کنند و به همین دلیل به کباب تابه‌ای «کباب دیگی» هم می‌گویند.

طرز تهیه کباب دیگی هم دقیقا شبیه کباب تابه‌ای است. اگر منع مصرف گوشت قرمز دارید کباب تابه‌ای را به جای گوشت قرمز با گوشت بوقلمون و گوشت مرغ هم می‌توانید درست کنید. گوشت بوقلمون طبع گرم و تر دارد و به همین دلیل «جعفری» با طبع خشک و گرم مکمل خوبی برای آن است.

اگر می‌خواهید کباب تابه‌ای را با گوشت بوقلمون درست کنید باید بدانید که گوشت بوقلمون سرشار از تریپتوفان است و برای کسانی که بدخواب یا کم‌خواب هستند بسیار مفید است. علاوه بر این گوشت بوقلمون سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید از جمله آهن، پتاسیم، منیزیم و سلنیوم و مقادیر زیاد ویتامین A و انواع ویتامین‌های گروه B است و به همین دلیل برای تقویت و بهبود عملکرد رشد کودکان و تقویت سیستم بدنی سالمندان و افراد بیمار بسیار مفید است.

  • آش شله قلمکار

یکی دیگر از گزینه های عالی در جواب به سوال افطاری چی بپزم آش شعله قلمکار است این آش همان‌طور که از نامش پیداست از هر دری سخنی در خود دارد. یک غذای مقوی و پرکالری که حسابی سیرکننده است و سیستم ایمنی بدن را در بهترین حالت خودش نگه می‌دارد. انواع حبوبات، سبزیجات و برنج از آش شله قلمکار یک غذای همه چیز تمام ساخته که انواع ویتامین، پروتئین، اسید فولیک، فیبر، آنتی اکسیدان، پتاسیم، منیزیم و روی برای محافظت از بدن، بهبود عملکرد سیستم عصبی، قلبی و عروقی و افزایش قدرت بدنی را یکجا دارد.

  • عدسی

یکی از پیشنهادات جدی غذایی از سوی پزشکان برای تقویت بدن در ماه رمضان خوردن حبوباتی مثل عدس و لوبیا است. دلیل این توصیه چیست؟ عدس سرشار از ویتامین، پروتئین، فیبر، مواد معدنی، اسید فولیک، فولات، آهن، پتاسیم و مواد مغذی دیگر است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مورد نیاز و موثرند.

از سوی دیگر این مواد معدنی و ویتامین‌ها نقش موثری در کنترل دیابت، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، بهبود سوخت و ساز، کمک به حفظ سلامت مغز، قلب، معده، پوست و مو، کاهش خطر ابتلا به کم خونی و ضد سرطان، کمک به لاغری و تامین انرژی مورد نیاز بدن دارند.

افطاری چی بپزم برای مهمان

  • انواع چلو و پلوهای مخلوط

افطاری چی بپزم؟【15 پیشنهاد عالی برای افطار فوری، مقوی، خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن】

افطاری چی درست کنم؟ اگر برای وعده افطار اهل پلو و چلو هستید بهتر است پلوهایی مخلوط را انتخاب کنید که علاوه بر خاصیت سیرکنندگی، سیستم ایمنی بدن را هم تقویت کرده و انرژی از دست رفته بدن را برگردانند.

خب با این تفاصیل افطاری چی بخوریم ؟ انواع پلوهای مخلوط مناسب برای افطاری که برای تقویت سیستم ایمنی بدن هم بسیار مفید هستند عبارتند از: مرصع پلو، رشته پلو، لوبیا پلو، ماش پلو، قیمه نثار قزوینی و …

  • آش جو

اگر می‌خواهید غذایی بخورید که بدن‌تان را در برابر انواع بیماری‌ها واکسینه کند، سیستم گوارشی بدن شما را به معنای واقعی کلمه تمیز کند و البته ساعت‌های طولانی شما را سیر نگه دارد پیشنهاد ما به شما «آش جو» است. فیبر بالای موجود در این آش موجب تقویت روده‌ها می‌شود. علاوه بر این آش جو برای مبتلایان به یبوست و بواسیر (هموروئید) هم مفید است. اگر قصد پاکسازی معده در ماه رمضان را دارید در لیست افطاری چی درست کنم حتما آش جو را بگنجانید.

  • خرما پلو

خرما پلو یک غذای اصیل و خاص اهوازی است که هم با گوشت چرخ کرده و هم با مرغ درست می‌شود.  

برنج را چند ساعت در آب ولرم و نمک خیس کنید و سپس بپزید.  خرما‌ها را از وسط نصف کرده و هسته آن‌ها را جدا کنید و در مقداری کره تفت دهید. سپس آن‌ها را از ماهیتابه خارج کرده و کشمش و زرشک را تفت دهید.  در همین حین، گوشت چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران به تابه اضافه کرده و تفت دهید. اگر در این غذا از سینه مرغ استفاده کردید، می‌توانید آن را نیز به روش گوشت مزه‌دار و سرخ کنید. ولی در صورت استفاده از ران مرغ، آن را با ادویه و پیاز بپزید، سپس سرخ کنید.  جهت سرو پلو، ابتدا برنج را در ظرف بریزید و آن را با گوشت چرخ کرده، خرما، کشمش و زرشک، توت خشک، خلال پسته، خلال بادام و پیاز داغ تزیین کنید.

  • دو پیازه آلو

افطاری چی بپزم؟【15 پیشنهاد عالی برای افطار فوری، مقوی، خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن】

دو پیاز آلو شیرازی یکی از غذا‌های معروف شیراز است که در نواحی دیگر ایران مثل بوشهر و سیستان و بلوچستان هم طبخ می‌شود. دو پیازه آلو نیز یکی از بهتین پیشنهادات برای افطاری چی بپزم است.

برای پخت این غذا ابتدا سیب زمینی‌ها را با پوست و نصف قاشق چایخوری نمک به یک قابلمه آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط بپزید تا پخته شود.  سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. سپس سه قاشق چایخوری پیاز داغ را به سیب زمینی‌ها اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سیب زمینی و پیاز را با هم تفت دهید و مخلوط کنید.  نمک، زردچوبه، فلفل و آبلیمو را به مواد داخل تابه اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید تا غذا سفت شود. حال غذای افطار شما آماده است و می‌توانید روی آن را با جعفری خرد شده تزئین کنید. این غذای خوشمزه را به همراه سبزی خوردن میل کنید.

  • سوپ دال عدس

برای پخت این نوع سوپ باید پیاز و سیر خردشده را در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند؛ بعد دال عدسی را که حداقل برای یک ساعت خیس کرده‌اید، با مقداری نمک و فلفل و رب گوجه‌فرنگی به آن‌ها اضافه کنید. در مرحله بعد سیب‌زمینی را به‌صورت نگینی خرد کنید و همراه با چهار پیمانه آب در سوپ بریزید. ضمن اینکه می‌توانید از مخلوط عصاره مرغ با آب جوش برای این غذا استفاده کنید. زمانی که سوپ جا افتاد، آب‌لیمو و کره را به آن بیفزایید و سرو کنید.

  • کشک بادمجان

مهم‌ترین نکته در تهیه کشک بادمجان که باید بدانید این است که باید از بادمجان‌های سرخ شده یا کبابی همراه با مقداری سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ، گردو و کشک استفاده کنید.

برای پخت این غذا ابتدا بادمجان‌ها را سرخ کرده و سپس با گوشتکوب له کنید. در ادامه سیرداغ، پیاز داغ و نعنا داغ را همراه با کشک و کمی آب به بادمجان‌ها اضافه و ترکیب کنید. مواد را روی شعله گذاشته و سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید و وقتی غذا جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظر ریخته و با نان نوش جان کنید و دیگر نگویید افطاری چی درست کنم!

افطاری ساده چی بپزم؟

  • کوکو سیب زمینی و هویج

افطاری چی بپزم؟【15 پیشنهاد عالی برای افطار فوری، مقوی، خوشمزه و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن】

افطاری چی بپزم ؟ کوکو سیب‌زمینی و هویج یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین غذا‌هایی است که می‌توانید با صرف کمترین زمان، برای وعده افطار خود تهیه کنید.

برای تهیه این غذا ابتدا سیب‌زمینی‌ها را با آب بپزید و بعد رنده کنید. سپس هویج رنده‌شده، تخم‌مرغ، پیازچه خردشده، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. تابه‌ای را روی شعله گار قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. وقتی روغن داغ شد، مایه کوکو را در آن پخش کنید تا روی حرارت ملایم به‌آرامی بپزد. یک طرف کوکو که طلایی شد، آن را برش بزنید و برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

اگر نمیدانید برای افطاری چه غذایی درست کنید و مدام از خود میپرسید افطاری چی بپزم ما در این مقاله لیست بلند بالایی از بهترین و مقوی ترین غذاهای افطار را برایتان آماده کرده ایم.

ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله امیدواریم این پیشناهادات عالی و مقوی برای غذای افطار را دوست داشته و این غذاها را تهیه و نوشجان کنید، با آرزوی قبولی طاعت و عبادات شما همراهان گرامی.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز